Rilatine voorschrift moeilijk te krijgen?

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Attimo, 17 jan 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Attimo

Attimo Belezen gebruiker

Ik ben een Belgische student en ben via via aan enkele pilletjes rilatine geraakt voor tijdens de blokperiode. Geweldig spul, ik ben normaal gezien om de zoveel tijd afgeleid of wordt gewoon moe en met zo'n pilletje heb ik daar allemaal geen last van. Ik ben veel minder chaotisch en ben niet het warhoofd dat ik normaal ben.

Ik wil er graag meer van maar heb geen zin om elke keer weer de sketchy toer op te gaan, mensen te moeten aanspreken, hopen dat ze over de brug komen, etc. Ik wil gewoon een voorschrift van een dokter.

Nu heb ik al twee verschillende zaken gehoord. De ene kant doet alsof aan een rilatine voorschrift komen bijna gelijk staat aan "hey dokter ik wil rilatine, okthxbye" en de andere "je moet ziekveel testen ondergaan om te testen of je wel echt ADD/ADHD hebt".

Welke zijde heeft gelijk volgens jullie of hangt het ook af van dokter tot dokter?

Stel dat het de tweede zijde is dan laat ik alle hoop nog niet varen want ik acht het niet onmogelijk dat ik positief ben voor ADD (ADHD lijkt me sterk). Zou ik dan overigens de dokter vertellen over mijn ervaringen met het via-via gebruik of zou ik daar best over zwijgen?

Alvast bedankt voor het advies!

2. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

In Nederland wordt het niet zo maar voorgeschreven en moet je inderdaad een AD(H)D diagnose hebben. Dat kost je ongeveer 3 afspraken met de psycholoog en je moet het natuurlijk ook wel echt hebben voor je de diagnose krijgt. Er zijn weinig artsen die het zo maar voorschrijven omdat je moet studeren of omdat je het chill vind. Iedereen wordt er gefocust van en kan er beter van werken. Net als dat iedereen rustiger wordt door benzo's... (al schrijven ze dat wel iets makkelijker voor).