rilatine

teonanacatl

Belezen gebruiker
zou je rilatine kunnen gebruiken bij een speedverslaving zoals methadon gebruikt wordt bij
een heroineverslaving?

gz :wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Troep vervangen door meer troep is wel aan te raden ja.. :rolleyes: De enige manier om van een verslaving af te komen is niet meer gebruiken.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
teonanacatl zei:
zou het eens moeten testen :P :wink:

dus je gaat eerst even voor de test een speedverslaving oplopen(hehehe alsof het een ziekte is die je oploopt :P ) en dan ga je kijken of je ook genoegen neemt met elke dag 20 ritalin pillen waar net zo goed amfetamine in zit, inplaats van een paar nakkies?? aaaight.. jij hebt lef man :wink:
respect!! :wink:
whaha sorry:P.. maar was een beetje een vage opmerking :stoned:

kildeer

Belezen gebruiker
Hmm.. afkicken van drugs met drugs is natuurlijk nooit aan te raden. Maar wanneer je niet cold turkey wil of kan gaan, kun je de afweging maken om met een minder heftige en beter te controleren substantie de overstap te maken naar een volledige afkick. Een paar stripjes Ritalin hebben mij van een dreigende cocaïne-habit afgehouden (mede omdat ik erachter kwam hoeveel chiller pep was in vergelijking met die schrale, dure kutcoke :) )

Of het een geschikte afkick is voor je nakkie.. er zit in principe allebei amfetamine in, dus nee. Al vind ik de uitwerking van medicinale methyfenidaat een stuk smoother en beter te doseren, waardoor je minder kans hebt onbedoeld nachten wakker te liggen :P Aan de andere kant is het een mindfuck/valkuil omdat je, net als met methadon, niet écht het idee hebt aan de drugs te zitten -- tis immers legaal en oh zo makkelijk in gebruik.

Taat

Bewuste gebruiker
kildeer zei:
Hmm.. afkicken van drugs met drugs is natuurlijk nooit aan te raden. Maar wanneer je niet cold turkey wil of kan gaan, kun je de afweging maken om met een minder heftige en beter te controleren substantie de overstap te maken naar een volledige afkick. Een paar stripjes Ritalin hebben mij van een dreigende cocaïne-habit afgehouden (mede omdat ik erachter kwam hoeveel chiller pep was in vergelijking met die schrale, dure kutcoke :) )

Of het een geschikte afkick is voor je nakkie.. er zit in principe allebei amfetamine in, dus nee. Al vind ik de uitwerking van medicinale methyfenidaat een stuk smoother en beter te doseren, waardoor je minder kans hebt onbedoeld nachten wakker te liggen :P Aan de andere kant is het een mindfuck/valkuil omdat je, net als met methadon, niet écht het idee hebt aan de drugs te zitten -- tis immers legaal en oh zo makkelijk in gebruik.
De 'amfetamine' in ritalin heeft een andere molecule structuur dan van 'de echte amfetamine'
Het is dus zeker niet precies hetzelfde..

Het stimuleert inderdaad wel het centraal zenuwstelsel en als je geen AD(H)D hebt kun je idd een gevoel krijgen dat lijkt op speed, maar toch is het heel anders..

Als je écht verslaafd bent aan speed is Ritalin imo geen oplossing, daarvoor is ritalin te zwak en anders dan pep en daarom zal een verslaafde denk ik snel terugvallen op de speed..
van drugs afkicken met alternatieve 'drugs' is nooit 100% de ideale oplossing :wink:

Bovendien word ik altijd verrekte sjagrijnig als die ritalin uitgewerkt raakt, en dat gebeurt dus al vrij snel

Flameon

Badass junkie
teonanacatl zei:
zou je rilatine kunnen gebruiken bij een speedverslaving zoals methadon gebruikt wordt bij
een heroineverslaving?

Er is maar een antwoord op naar mijn inziens: NEE.
Zoals hierboven al vaker beschreven is drugs met drugs bestrijden geen oplossing. Voor je het weet heb je een ritalin verslaving, als je er niet goed mee om weet te gaan. En iemand die speed verslaafd is zal niet op een recreatieve manier ritalin kunnen gebruiken schat ik zo in.
wil je echt van de speed af moet je professionele hulp zoeken, en niet zelf gaan experimenteren. Zeker niet met andere uppers!

Qit

Newbie
Ik heb gisteren 10 capsules rilatine van dosis 20mg opgesnoven.
had echt hetzelfde effect als speed. kon lekker feesten en ben nu ook al 40uur wakker zonder er iets van te merken. ik heb hiervoor 1€ per capsule betaald, heb echt waar voor men geld gekregen.
Qit

1percent

Belezen gebruiker
met 40 uur uptime zou ik ook vergeten de datum te checken.. :tongueout: denk dat hij gewoon oude topics aan het lezen was in z'n ritalin-concentratie? :mrgreen:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Troep vervangen door meer troep is wel aan te raden ja.. :rolleyes: De enige manier om van een verslaving af te komen is niet meer gebruiken.
Dit, je vervangt het ene probleem voor een andere. Beter kijk je naar de redenen van je speedgebruik en gaat daar oplossing voor vinden om die redenen weg te halen. Lukt dit je niet, ga dan naar een verslavingsdeskundige. Dit houdt in eerst naar de huisarts te gaan.

Edit: hehe, 2008. Al die moeite voor niets.

UnknownLeprechaun

Belezen gebruiker
Als je wil stoppen met speed maar je gek wordt van het gevoel niets binnen te hebben,
kan je altijd eens proberen om ritalin in de plaats te nemen.
Ik zeg niet dat dit DE oplossing is, maar de eerste keren dat je Ritalin gebruikt krijg je een euforisch gevoel en wordt je niet moe, wat lijkt op de effecten van speed.
Na lang gebruik neemt dit gevoel af en meer nemen helpt niet dus om den duur word je het beu en is het makkelijker om te stoppen met Ritalin.
Kans is groot dat tegen dat je de Ritalin beu word je grotendeels van je speedverslaving af bent.

Ik weet dat dit geen professionele mening is, maar dit is wat ik heb ondervonden.

Vermeersch

Experimenterende gebruiker
Rilatine Concerta

Wat is het verschil dan tussen gewone rilatine en de concerta versie?
Omdat ik een zware speedverslaving wil kwijtgeraken maar het lukt niet. en wil afkicken met rilatine concerta

Drientje

DF-koning
Re: Rilatine Concerta

Vermeersch zei:
Wat is het verschil dan tussen gewone rilatine en de concerta versie?
Omdat ik een zware speedverslaving wil kwijtgeraken maar het lukt niet. en wil afkicken met rilatine concerta
:tearsofjoy:

Als je niet kunt stoppen met de speed moet je vooral vervanging gaan zoeken. Dat is hetzelfde als je rookverslaving opvangen door te gaan blowen.

Vermeersch

Experimenterende gebruiker
Re: Rilatine Concerta

:tearsofjoy:

Als je niet kunt stoppen met de speed moet je vooral vervanging gaan zoeken. Dat is hetzelfde als je rookverslaving opvangen door te gaan blowen.[/quote]

Weet ik wel allemaal, maar Rilatine (concerta) Heeft toch niet de zelfde schadelijke stoffen zoals speed? Rilatine is toch veel geconcentreeder samengesteld dan speed? Want in speed zit toch veel meer rommel? Of vergis ik me daarin?

Grtz...

Bovenaan