1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ritalin (10mg) effecten versterken

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door eeeminekayaaa, 30 jun 2019.

?

-

1. -

1 stem(men)
    100,0%
  2. -

1 stem(men)
    100,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. eeeminekayaaa

eeeminekayaaa Newbie

Hallo! (Gaat een lang bericht worden, oops!)

Ik ben 17 jaar. Heb PDD-NOS & ADHD. Via mijn psycholoog slik ik anti depressiva & iets tegen sociale angst. Ook slik ik elke dag rond de 45 Concerta, en af en toe als de Concerta niet genoeg werkt neem ik er 10 mg Methylfeniaat bij, af en toe, niet elke dag. Dit slik ik met toestemming v ouders. Ik neem het voor mijn concentratie en de andere bijwerkingen zijn mooi meegenomen.

Het effect van de ritalin verschilt soms bij mij. Soms krijg ik een boost van energie, kan ik uit mijn dak gaan op muziek, dansen en meeschreeuwen. De andere keer of ik switch opeens naar veel en graag praten of ik ben veel in mijzelf en in mijn hoofd aanwezig ipv wat er om mij heen gebeurd. Qua concentratie heb ik bijna altijd wel dat ik heel gefocust kan zijn, zoals nu met dit bericht typen bijv. Ben hier helemaal op gefocust en ik verbeter de tekst constant. Het verschilt echt per keer en moment. Wat ik soms ook merk ik dat mijn schaamte weg valt en mijn lage zelfbeeld en negatieve gedachten amper aanwezig zijn. Als ik door een drukke supermarkt loop, al half dansend en zingend word ik volop aangestaard, logisch duhh haha, maar door die ritalin boeit het me echt geen flikker, wat super fijn is! Zonder ritalin ga ik vanbinnen kapot aan negatieve gevoelens, gedachtes etc.

Nu is het zo dat ik de energie kick heel tof vind. Vooral omdat ik vrijwel elke dag somber en moe ben. Dus ik geniet volop van het dansen alsof mijn leven ervan af hangt als ik die bijwerking ervaar. Maar het dingetje is dus, dat ik dat niet standaard en altijd heb met ritalin.

Ik vraag mij af hoe ik de bijwerking van die energie boost kan ‘versterken’ en of er iets is hoe ik die bijwerking kan laten komen. Koffie? Energiedrank? Ik heb het geprobeerd maar merkte er niet echt iets van. Zijn er manieren om die energie boost te laten komen? Want als dit kan, wil ik daar zeker gebruik van maken. Dan kan ik voor eventjes heerlijk genieten van mijn vrolijkheid en lekker losgaan op de muziek.

Ik gebruik het zeker niet als soort drugs voor uitgaan en dat soort dingen. Nee, gewoon thuis, vooral voor rust in mijn hoofd en concentratie, en als ik dan even heerlijk kan losgaan op mijn kamer door ritalin is dat natuurlijk heel fijn en ik geniet er ontzettend van!

Merkte net wel, dat wanneer ik zelf het beginnetje maak met zingen en dansen dat het vanzelf een beetje meer automatisch gaat en zat mijn zin en lol erin vanzelf meer wordt, maar vergeleken gister toen ik opeens heel blij werd, niet kon stoppen met bewegen en dansen is het wel anders en minder. (Neemt niet weg dat ik het nog steeds echt waardeer en er volop van geniet!)

Dus mijn vraag, is er iets hoe ik voor die energie boost kan zorgen? Zo ja, laat me weten!

(Geen idee of dit nog nuttige informatie is, ik heb een paar maand geleden ongeveer 6keer xtc gebruikt in een korte tijd, twee keer 2cb gehad en sos. Hier ben ik nu een aantal maand van af, maar misschien dat het hier nog invloed op heeft.)

2. eeeminekayaaa

eeeminekayaaa Newbie

Oh, ook misschien handig om te weten. Ik blow af en toe. Soms een aantal keer in de maand of week of weer een aantal maanden niet. Het verschilt enorm. Ik blow enkel als ik mij goed voel. Want wanneer ik ga blowen in een slechte mood, ga ik mijzelf nog meer naar voelen. Misschien dat dit hier effect op heeft, geen idee.

3. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Cutie.

Ik zou die gevoel van grote vreugde niet teveel najagen. Dat kun je immers maar een bepaalde tijd vasthouden. Als je het ervaart geniet er vooral van natuurlijk. Maar zodra het weg ebt probeer dan ook te genieten van het stukje rust dat je ervaart en je daar content bij te voelen, dat maakt het leven als het goed is wat prettiger.
    Zingen en dansen kan nog leuker zijn samen met iemand anders. Sporten kan ook helpen, daar voel ik mij meestal wel fitter en vrolijker door.

Maar medicatie is natuurlijk ook gewoon drugs. Als je je daardoor het ene moment beter voelt zul je jezelf op een later moment hierdoor wat minder goed voelen. Met geluk halen uit dingen waarvoor je je intrinsiek gemotiveerd voelt kom je meestal het verst. Daarvoor moet je nagaan wat voor jou belangrijk is wat nog wel eens wilt verschillen per persoon.

Maar zingen en dansen werkt ook absoluut, vooral blijven doen. ^^

4. eeeminekayaaa

eeeminekayaaa Newbie

Ik heb je een privé berichtje gestuurd!

Weet niet of ik dit topic kan sluiten, maar bij deze dus, ik heb mijn antwoord! Top!

Jmths vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Ritalin (10mg) effecten
  1. Sally Tessio
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    2.238
  2. De Dunne