1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ritalin + citalopram

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Peterblaat, 24 mei 2008.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Peterblaat

Peterblaat Experimenterende gebruiker

Ey iedereen,

Ik gebruik sinds enige maanden citalopram (elke ochtend een pilletje van 20 mg) en ik had ooit gelezen dat het erg gevaarlijk is om dat te combineren met Ritalin. Ik heb hier nog een hele berg concerta 18mg, concerta 36mg en ritalin 10 mg pilletjes liggen, en ik vond het soms wel lekker om er eentje te nemen op een dag dat ik erg brak was. Maar omdat ik dus had gelezen dat het gevaarlijk was om te combineren heb ik het maar niet meer gedaan.

Nu ben ik nog maar is opzoek gegaan naar meer info, en ik lees verschillende verhalen over mensen die veel hogere doses citalopram en ritalin combineren (bijv. iemand die 60 mg citalopram en 100 mg ritalin op een dag slikte). Heeft iemand daar ervaring mee? Want dit blijkt dan weer zo'n verhaal te zijn zoals met speed... Ik las daar ook van dat het absoluut niet mocht met citalopram omdat je lever dan weleens kan denken van 'ach, we ruimen eerst de pep op, die citalopram doen we later wel keer' en daarmee een overdosis citalopram kan krijgen... maar pep heb ik ook gewoon eerst in kleine hoeveelheden gedaan en toen steeds iets verder opgebouwd en dat ging ook gewoon goed.

naja, ik hoor het graag, ik vind de effecten van Ritalin wel iets minder dan die van pep, maar ik ben volgens mij veel verslavingsgevoeliger voor pep dan voor ritalin...

alvast bedankt,

Grz

Peter

2. Peterblaat

Peterblaat Experimenterende gebruiker

ik las gister op drugsinfoteam.nl het volgende stukje:

Zo las ik meer vragen hierover, en allemaal stond er een antwoord bij in dezelfde strekking.
    Ik heb vandaag eerst een halve ritalin (5mg) en na een uur nog een halve geprobeerd. Dat ging prima en ik voelde me erg lekker:P Ik ben volgens mij erg gevoelig voor die rommel want ik voelde die ritalin veel langer dan de voorgeschreven 4 uur:P

3. GRAFKELDER

GRAFKELDER Newbie

Dus ook als je geen ADHD hebt is de combinatie ritalin-citalopram geen probleem? Want dan is het namelijk wel een opwekkend middel, net als speed...

4. Elohtibbar

Elohtibbar Badass junkie

Écht? :openmouth: En ik me maar afvragen waarom al die mensen zonder ADHD ritalin gebruikten! :wink:

Azarius vaporizers and accessories
Laden...