Ritalin snuiven?

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Valentijntje, 21 jan 2008.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Valentijntje

Valentijntje Bewuste gebruiker

Ik heb in de skivakantie Ritalin gesnoven, (voor ADHD). Weet iemand precies wat de effecten ervan zijn? Ik werd er iig erg mellow van..

Kan er zelf niet erg veel informatie over vinden

2. neti

neti Badass junkie

zonder a(d)hd zul je er erg actief van worden, met a(d)hd juist rustig... zo te horen ben je dr miss wel mee behept

3. acidboy

acidboy Badass junkie

Kort, bondig en juist, dat mag ik wel :smile:

4. Supervlieg

Supervlieg Wijs gebruiker

Ik werd er knettervaag van. Lichtelijk speed effect maar absoluut NIET aan te raden. Neem dan gewone pep...

5. Miss Kittin

Miss Kittin Badass junkie

Gisterochtend toevallig twee ritalin tabletten gesnoven voordat ik ging werken. Nou, vond ik niet echt chill dus. Ik was eerst een klein uurtje heel chaotisch en raar speedy met hartkloppingen enzo (volgens mij was het ook wel iets te veel om in 1x twee van die pillen te snuiven, ik gebruik het bijna nooit, dus ik weet de normale dosis niet precies). De rest van de dag tot begin van de avond was ik de hele tijd warrig en onrustig. Geen groot succes dus....

6. DR.TH-Chill-25

DR.TH-Chill-25 Experimenterende gebruiker

ooit opgesnoven in de vorm van kleine bolletjes die ik tot poeder vermalen heb,gelijkaardig aan speed maar dan korter en minder euphorisch

7. Valentijntje

Ik ga het ook nooit meer doen, maar was benieuwd of meer mensen er ervaring mee hadden..

Je kan beter speed nemen idd daar merk je meer van

8. Santa Maria

Santa Maria Experimenterende gebruiker

Tja....Ik vind 't wel chill ik word er erg scherp, energiek, geconcentreerd en gelukkig van...en het werkt zo dat je het gewoon tijdens een les kunt nemen ofzo

9. pinheadlarry

pinheadlarry Bewuste gebruiker

ik slikte een jaar trug ritalin, voor mn (ADD) toen ik daar mee was gestopt,,heb ik het nog wel is gesnoven maar voelde me niet echt geweldig daarbij....

:wave:

10. jcutter

jcutter Badass junkie

Morgen efedra :smile:

11. Detroit303

Detroit303 Bewuste gebruiker

Een vriend van mij heeft narcolepsie en moet relatine nemen om overdag geconcentreerder te zijn. Ik heb gistere eens uit benieuwdheid zoon pilletje geplet en gesnoven. Ik voelde er eigenlijk niet veel van. Enkel een beetje 'mellow'. Kan het niet echt beschrijven, kan ook gelegen hebben aan de vermoeidheid + 2 pilsen.

12. nutsss

nutsss Wijs gebruiker

Als je geen AD(H)D hebt dan moet je best wel veel nemen om een speed-effect te krijgen. Snuiven werkt gewoon iets sneller en iets heftiger.

Heb je wel AD(H)D zoals ondergetekende dan is 1 pilletje ritalin, gesnoven of geslikt genoeg om je de uren daarna ineens een stuk normaler te voelen. En laat het nou precies daarvoor gemaakt zijn!

AD(H)D-ers die Ritalin gebruiken zijn daardoor 80% minder verslavingsgevoelig dan diegenen die geen ritalin gebruiken. (bron: ADHD informatiekrantje)

Dus niet echt om te feesten maar heerlijk om tot rust te komen.

13. Mindcontroller

Mindcontroller Experimenterende gebruiker

Mensen met ADHD en aanverwante "afwijkingen" (sorry weet even geen andere benaming, maar iedereen begrijpt wat ik bedoel :wink:) zijn heel erg druk en chaotisch in hun hoofd. Als zij amfetaminen nemen (zoals hetgeen wat in Ritalin zit), worden zij geconcentreerder en rustiger in hun hoofd.
    En daardoor dus ook rustiger in hun doen en laten :smile:

14. SperSIZEboon

SperSIZEboon Badass junkie

best leuk om ritalin te snuiven, ik ervaar als een soort zwakke speed zeg maar

15. BlackRobBlunt

BlackRobBlunt Wijs gebruiker

Ik heb ook adhd, werd juist hyperactiever van ritalin :P

16. boris75

boris75 Experimenterende gebruiker

Als je het snuift zijn de -ik geloof- dopaminereceptoren sneller bezet. Dit geeft je een licht euforisch gevoel... Verder moet je er ook mee oppassen, want snuiven werkt verslavend! Ze zeggen net zoiets als coke (maar dat geloof ik niet). Dit komt omdat de receptoren langzamer vrijkomen dan bij coke. Het gaat gelijdelijk. Hoe sneller in en uit het brein; hoe verslavender het is zeg maar.

17. xpressurself

xpressurself Bewuste gebruiker

heb zelf ook adhd, heb best wel veel van dat spul gesnove.. ook alleen omdat het gratis was : )
    maar vind nou niet dat je er snel verslaafd aan raakt, heb t een paar weken elke dag gedaan en kon zo weer stoppen.
    misschien omdat ik het al gewend was ofzo :openmouth:

18. xpressurself

xpressurself Bewuste gebruiker

das ook bullshit dus, van speed/coke wordt ik alles behalve rustig, juist extra chaos in me hoofd. als ik er niet bij drink word ik er ook extreem nerveus en opgefokt van (niet lekker zitte, staan, ligge etc.)

19. laan

laan Bewuste gebruiker

dat denk ik dus ook. Ritalen is een soort van amfetamine net zoals speed maar toch is het NOGAL anders, lijkt me. Ik heb Ritalin namelijk nog nooit gedaan en ik ben het niet van plan ook.

20. zommes

zommes Badass junkie

Deze kan verplaatst worden naar Farmaceutische drugs

21. Hyper

Hyper Newbie

Ritalin verpulveren in apotheek te koop of kruidvat. De boven kant er af slopen. Koop een goedkoop schoonmaak middel en knip het binneste op lengte, ideaal om poeder je hersenens in te snuiven. Het beste effect krijg je door 7 a 8 mag meer Ritalin te verpulveren. :openmouth: Advies gebruik geen andere zooi er naast want
    dan is effect weg. Of drank dit versterkt niet te zuinig, dus kijk uit voor je hart. Ben een ex gebruiker iets ouder dan jullie en iets meer kennis van medicijnen en adhd. Speedy word je zeker. Afijn, zijn er vragen betreft medicatie (welk soort dan ook, stel ze en ik geef antwoord. :grin:

22. ArieKanariE

ArieKanariE Bewuste gebruiker

kun je jezelf dan misschien ook in ABN uitdrukken, dan is het wat begrijpelijker voor degenen die hun levensvragen over drugs bij jou neer willen leggen :smoke:

bij welke kruidvat koop jij je ritalin dan :confused:

:wave:

23. MiNiMaLiSDope

MiNiMaLiSDope Bewuste gebruiker

*sprint als een gek naar het kruidvat*
    :rolleyes:

24. SperSIZEboon

SperSIZEboon Badass junkie

niks mis met ritalin snuiven :grin:

25. Spor

Spor Wijs gebruiker

Hij woont duidelijk niet in nederland :sunglasses:

Juist, om bergen diazepam, ritalin, buprenofine, zolpidem, oxycontin en flurazepam in te slaan :hearteyes:

In welk land woon jij ? :grin:

26. Valentijntje

27. lunatic

lunatic Experimenterende gebruiker

Pffff waarom snuiven, waarom moet alles nou via de neus of in de aderen gespoten worden :confused:
    Gaat zeker om de kick :wink:
    Maar nee, het is niet voor iedereen bestemd. Het is nl. een MEDICIJN tegen adhd en add. Anderen zijn dus beter af met speed of coke.
    Het valt wel onder de wekaminen, waar speed en dergelijke amfetaminen natuurlijk ook onder vallen. De stof op zich heeft verder niks te maken met amfetaminen/speed. Het lijkt kwa werkzaamheid en gevoel wel veel op speed, maar veel milder. De bijwerkingen zijn veel en veel minder.

Ritalin heeft voor mij alleen maar positieve effecten, al werd ik er wel wat suf van in het begin. Ik neem er 4 per dag nu. Als ik ritalin slik kan ik beter presteren, vooral op het werk, school en in vergaderingen. Ik kan rustig een film kijken zonder te onderbreken, voel me minder snel aangevallen door opmerkingen van anderen en ga beter met mensen om. Ik drink normaal wel aardig wat koffie, niet omdat ik het heel lekker vind, maar om het opgewekte gevoel..
    Ik heb gemerkt dat ik overdag bijna geen koffie meer drink als ik ritalin heb gehad.. In het weekend een joint of zelfs een sigaret roken moet ik al helemaal niet aan denken. Tijdens uitgaan gaat bier drinken nu ook een stuk rustiger als voorheen, toen ik mezelf vaak dronken zoop :beer:
    Soort van verslaving die onderdrukt word denk ik.

Van coke en speed voelde ik me meestal heel ongemakkelijk en zenuwachtig. Dan moest ik wel iets van alcohol of ghb erbij gehad hebben en maar heel weinig coke of speed, anders had ik een kutavond.
    Ghb is nu nog de enige drugs die ik soms gebruik...

28. Areyouexperienced?

Areyouexperienced? Belezen gebruiker

Oh man, ritalin is overal gezellig, op feestjes, op je kamer, op school.
    Maar eigenlijk pakt het effect niet altijd goed uit hoor, voel je je kut ga jeje echt niet beter voelen. Maar ik ben het liefst wat aangeschoten en dan een dikke snuif nemen en feesten. Kan je echt op blijven gaan. De dag erna ben je wel kankerdepressief maarja :P

Maar het is zeer verslavend als je het snuift neem dat van mij aan. Ben al een jaartje vrij verslaafd aan dit goedje..Tijdje dagelijks gedaan, nu in het weekend, maar ik doe het nog en zou het liever gewoon niet meer snuiven.

29. Oom Klaas

Oom Klaas Badass junkie

't Is wel een oud topic he :openmouth:

@lunatic:
    't Gaat niet om de kick van het snuiven bij de meeste maar om de effectieve opname van de werkzame stof. Die is nasaal hoger dan oraal.

Ik moest dit stukje toch wel even quoten want 't is grote ONZIN.
    Alle drugs zijn/waren medicijnen, 't betekend zelfs het zelfde.
    De een gebruikt pep, de ander ritalin en de ander weer coke...1 pot nat, behalve qua wetgeving en verkrijgbaarheid je legale pep (ritalin) krijg je bij de apotheek en je straat pep moet je maar bij je dealer scoren.
    Gebruikers zijn ook zeker niet beter af met speed of coke, sowieso is 't dom om het met coke te vergelijken en amfetamine duurt langer, is vaak (bijna altijd) niet zuiver, meer bijwerkingen en onbetrouwbaarder. Ik denk dat je als speed gebruiker beter af bent met ritalin dan met gewone amfetamine.

30. Fluffy

Fluffy Newbie

Re:

Ritalin kopen bij het Kruidvat??? Leef jij nog wel helemaal in de werkelijkheid? En doe wat aan je taalgebruik als je wilt dat mensen je serieus nemen, zeker als je zegt dat je 'iets meer kennis van zaken hebt' en vragen wil beantwoorden. Je komt zo niet echt al-wetend over. :confused:

31. Angramar Temenos

Angramar Temenos Badass junkie

Waarom zou snuiven een kick geven :confused: gaat eerder omdat de Biologische beschikbaarheid hoger is bij nasale dan bij orale inname.

Al zou ik zeggen gewoon slikken, als je persé moet snuiven, kap de pillen zo fijn mogelijk, stukken fijner dan bijv. pep; Door de bindmiddelen wordt het veel slechter opgenomen, en door het zeer fijn te hakken vergroot je het oppervlake en dus de mogelijke opname.

32. adhdtje

adhdtje Newbie

Ik heb ook ADHD
    maar is het effect dan anders als je het snuift of slikt?
    of val je er van af o.i.d?
    en hoe maak je die krengen dan fijn?
    :stoned:

33. Oom Klaas

Oom Klaas Badass junkie

Snuiven geeft voor mij in ieder geval wel een kick,
    alleen al het ritueeltje van kappen en leggen :grin:
    Maar ritalin slik ik toch echt liever,
    130 mg bindmiddel + 10 mg methylfenidaat je neus in jagen...ik pas.

34. lunatic

lunatic Experimenterende gebruiker

Die bindmiddelen zijn nog het minst schadelijk. Het volgende zit erin: calciumfosfaat, lactose, tarwezetmeel, gelatine, magnesiumstearaat en talk. Die komen er vanzelf wel weer uit.

Ik denk dat die 10mg methylfenidaat meer schade toebrengt aan je slijmvliezen.

35. WDVK

WDVK Newbie

Ik heb zelf 3x ritalin geslikt..
    Eerste keer kreeg ik een ontzettend euphorisch gevoel in mn buik, een ontzettend droge mond waardoor ik hele tijd met mn tong over mn gehemelte ging, wat toch best irritant was.. En toen ik een paar uur later naar bed wilde gaan, kon ik niet slapen..
    De 2e keer was ik een beetje ziekig, had ik ritalin genomen en werd ik na een paar uur ontzettend misselijk van dat spul..
    De 3e en laatste keer heb ik het op een party gedaan.. Ik kreeg er wel degelijk meer energie van, maar dat was het dan ook wel, geen euphorisch gevoel ofzo. En ook na een paar uur werd ik misselijk, maar ik had ook heel veel redbull op en geen alcohol..
    Ik weet niet of dat misselijke gevoel nou door de ritalin kwam of doordat ik de 2e keer een beetje ziekig was en de 3e keer veel redbull ophad..

Ik heb wel mensen ritalin zien snuiven, wat ik ervan heb begrepen was dat het toch wel wat heftiger was misschien, maar snuiven is niet voor mij weggelegd :smile:

36. nllls -040-

nllls -040- Newbie

das allemaal wel mooi enzo maar ik wil wel is wa vaker da spul snuiven inplaats van als ik een keer geluk heb. wie weet waar ik de vandaan kan hale zonder da dokter shit allemaal, ik woon nog thuis en mijn vader en jeugdzorg moet t niet wete snap te.
    trouwens de afgelope paar kere dak da had gesnove had k n dikke hasj jonko agter gesmoked en ik zat achter mijn pc en opeen kan ik 2 uurtjes ofzo mijn nek en schouder spiere nie bewege.
    heb ik gelukt gehad da alles het doet of hebbe wel meer mense da?

37. Hislordship

Hislordship Wijs gebruiker

Naar mijn mening werkt Rita beter en sneller als je het snuift maar het is ontzettend smerig.

38. Mike

Mike Bewuste gebruiker

Wat is dit voor raar taaltje? Of heb je een slecht toetsenbord of zo?

39. Mike

Mike Bewuste gebruiker

"junk...." :grin:

Zeg dat dan joh.... Waar je ritalin vandaan haalt? Gewoon een of andere adhd'er op je school veel geld bieden voor een stripje, niet zo heel ingewikkeld hoor...

Maar als ik je een goede raad mag geven, gezien je taal- en typevaardigheid, hou je beter nog even een tijdje je ogen open in de klas, i.p.v. je hersentjes te verdoven. Je zal ze nog nodig hebben. :smile:

40. NocturnalJohnny

NocturnalJohnny Belezen gebruiker

haha idd , en dan nog zo'n chill Hardcore nummertje erbij :grin:

Laden...

Deel Deze Pagina