Ritalin /welk merk?

Op dit moment slik 80 mg per dag ritalin op recept.en meer niet op recept
Nu is alleen nog het merk Pharma leverbaar. Ik ga hier mega slecht op.
En heb het liefst Mylan of Sandoz.
Maar er is geen alternatief.
De nacht-apotheker Groningen kan er ook niet meer aankomen die leveren ook alleen maar Pharma
Wat zou een goed alternatief zijn , de apotheken in Groningen hebben zelf elke week iets anders namelijk en weten niet waar ze aan toe zijn.

Laatst bewerkt:

lolap2905

Newbie
Same! Ik heb 54 mg (langwerkend) en had altijd Mylan, maar nu opeens centrafarm... Gelukkig heb ik nog wat Mylan over maar ben een beetje bang voor centrafarm haha. Heb jij veel bijwerkingen hiervan?

New Dawn

Bewuste gebruiker
Er bestaan ook research varianten, heb je die al eens geprobeerd?
Jammer genoeg schijnt de 4F-MPH van tegenwoordig echt ruk te zijn.

Het is geen verantwoorde vervanger van de officiële medicatie, maar ....

Same! Ik heb 54 mg (langwerkend) en had altijd Mylan, maar nu opeens centrafarm... Gelukkig heb ik nog wat Mylan over maar ben een beetje bang voor centrafarm haha. Heb jij veel bijwerkingen hiervan?
Centafarm ken ik niet...
Ik heb de kort werkende van Mylan.
Waar haal jij die langwerkende? Woon je in Groningen? De meeste apotheken hebben dezelfde leverancier helaas hier...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Opa, vertelt u alstublieft nog eens dat verhaal waarom u vroeger bent weggegaan uit uw woonplaats en hier bent komen wonen!

Jaa, daar valt heel wat over te zeggen, maar het kwam erop neer dat ze geen goeie Ritalin meer had'n in Grunn, mien jong.

Jammer genoeg schijnt de 4F-MPH van tegenwoordig echt ruk te zijn.
Wat is er mis mee en sinds wanneer is er wat mis mee?

Kan zijn dat ik alleen van de ruk versie heb gehad.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Centafarm ken ik niet...
Ik heb de kort werkende van Mylan.
Waar haal jij die langwerkende? Woon je in Groningen? De meeste apotheken hebben dezelfde leverancier helaas hier...
Vragen naar verkooppunten is niet toegestaan op straffe van een permanente ban. Die krijgt u bij deze. Ajuu!

New Dawn

Bewuste gebruiker
En welke variant zou dan gelijk staan aan de 10 mg

Geen enkel middel is gelijk aan een ander middel, in welke dosering dan ook.
4F-MPH wordt omschreven als een potentere, langer werkende methylfenidaat.

Ik kan je geen zinnig vergelijkend advies geven, er zijn teveel variabelen:

- Een middel zal ongetwijfeld anders werken in jouw lichaam dan in het mijne.
- Het is erg lang geleden dat ik officiële methylfenidaat in mijn bezit heb gehad.
- De samenstelling / zuiverheid van 4F-MPH lijkt tegenwoordig onvoorspelbaar.

Als je het toch wil gaan proberen, zul je er zelf voorzichtig mee moeten experimenteren.
Dit is wellicht een interessant topic om te lezen, mocht je meer informatie willen vinden.

Wat is er mis mee en sinds wanneer is er wat mis mee?

Bij een oude batch had ik genoeg aan 7,5mg. Toen ik er 15mg van nam, voelde dat voor mij te intens.
Volgens PsychonautWiki is 20mg+ oraal een "heavy" dosering, daar is mijn lichaam het wel mee eens.
Ook in een ander oud topic op dit forum kom ik eenzelfde dosering mening tegen: > 15mg is best veel.

In dit recente topic wordt gesproken over tabletten die 30mg 4F-MPH bevatten, dat is 1,5x "heavy".
In dit recente topic lees ik dat iemand er 135mg van neemt, die overdosering wordt lachend verteld.

Deze thread op Reddit heeft het over een verschil in synthese: "Vroeger was de 4F-MPH potenter"
Ook deze thread is relevant, er wordt verwezen naar een onderzoek waarin deze passage voorkomt:

This study describes the analytical characterization of two powdered samples and a set of tablets of 4-fluoromethylphenidate that were obtained from the same vendor based in the United Kingdom in 2015. The study was triggered following the receipt of two powdered 4F-MPH samples from an online retailer. Various chromatographic, spectroscopic and mass spectrometric analysis methods were employed, followed by x-ray crystal structure analysis. One of the vendor samples was found to contain (±)-threo-4F-MPH, which was consistent with the expected racemate based on the current knowledge of the biological activity of (±)-threo-MPH. Unexpectedly, the analysis of the second sample revealed that it consisted of a mixture of (±)-threo and (±)-erythro-4F-MPH. This suggested that the two powdered vendor products might have originated from different batches. The two racemates were isolated from the mixture, purified, and converted to HCl salts prior to full analytical characterization. In addition, 4F-MPH tablets were also obtained from the same vendor and analysed for the presence of the (±)-threo and/or (±)-erythro form.

It was hypothesized that the distinct forms of 4F-MPH encountered in these products would result in different pharmacological properties similar to what has been reported for MPH, thus, potentially resulting in different effects in consumers. For this reason, the ability of the test drugs to inhibit uptake of [3H]dopamine, [3H]norepinephrine and [3H]serotonin was investigated using synaptosomal preparations from rat brain. The isolated diastereomeric racemates (±)-threo and (±)-erythro-4F-MPH, the (±)-threo/(±)-erythro mixture, and MPH were included to study the effects at dopamine transporters (DAT), norepinephrine transporters (NET) and serotonin transporters (SERT), respectively.

Mijn vermoeden is dat tegenwoordig vooral de minder potente gemengde versie verkocht wordt...

Volgens die tweede Reddit thread zou het ergens na 2018 verkeerd gegaan zijn:

The stuff on the market now is significantly worse than what was available 5 years ago. I was addicted to stimulants years ago. Tried every drug out there. Since then I’ve been diagnosed with ADHD and prescribed almost every pharmaceutical medication. The 4f from 2016-2018 is still my favorite drug of all time.

Wellicht bestaan er ook enorme verschillen tussen personen, doordat tolerantie hier een rol speelt?
Zelf heb ik altijd weinig stimulanten nodig gehad om het lekker naar mijn zin te hebben, less = more.

Laatst bewerkt:
Bovenaan