1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rituelen bij psychedelische trips?

Discussie in 'Spiritualiteit' gestart door kapitein-x, 2 okt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

Zijn er hier ook mensen die iets van een ritueel doen rondom een trip?

Toen ik vroeger een paar keer per jaar tripte deed ik voor elke trip en dag na elke trip een zelfbedacht ritueel. Voor de trip als bescherming tegen duistere/ongezonde invloeden en na de trip een soort bedankritueel. Dit laatste omdat ik dacht dat het psychologisch wel nuttig kan zijn om echt die afronding te hebben.

Bij het ritueel vooraf aan de trip gebruikte ik ook salie om de 'atmosfeer' te zuiveren. Het was echt een zelfbedacht ritueel waabij ik mijn woning als het ware in het licht zette en tegelijk afschermde voor negatieve energie/entiteiten. Ook schermde ik mezelf af dmv een eenvoudige visualisatie.

De herinnering dat je een beschermingsritueel hebt uitgevoerd kan tijdens een trip rust geven.

Dus ik geloof wel dat een ritueel waarde kan hebben. Al is het maar psychologisch.

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Nee, dat doe ik niet, ik ben dan ook niet bijgelovig.

Ik zie niet in waartegen ik me zou moeten 'beschermen'. Alle gevoelens zijn oke, ook negatieve. Wel wil ik nog wel eens geurkaarsjes aansteken of een wierrookje branden, maar dat is alleen maar voor de sfeer.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Rituelen bij psychedelische
  1. Frog83
    Reacties:
    47
    Weergaven:
    3.479
  2. BrokenWings
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    237