1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Heb jij ook een vraag over drugs?

Welkom in het Vraag van de Week subforum! Hier beantwoordt wekelijks een professional van de Drugs Infolijn (onderdeel van het Trimbos Instituut) een vraag van een forumlid over drugs. We vinden het belangrijk dat op dit forum ook deskundigen een bijdrage leveren, want zoals met zoveel dingen, is het gebruik van drugs niet zonder risico's. Wees dus goed verbereid!

Heb je een vraag? Stel deze hier!

Om een vraag te kunnen stellen op het forum, moet je wel een account hebben en ingelogd zijn. Registreer hier!

Vraag van de Week Rode vlekken na het kotsen bij alcohol en niet bij drugs

Discussie in 'Vraag van de week' gestart door Bas, 28 apr 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Waarom krijg ik na het kotsen bij het nuttigen van alcohol rode vlekken in mijn gezicht? En waarom krijg ik die vlekken niet als ik moet kotsen vanwege drugs? Is de inspanning groter als je kotst door middel van alcohol?

2. Drugs Infolijn

Drugs Infolijn Trimbos Instituut Professional

De meest logische oorzaak lijkt te liggen in het feit dat er tijdens de afbraak van alcohol acetaldehyde ontstaat. Dat geeft ook de z.g. rode blos op wangen en gezicht na het drinken van alcohol. Veel Aziatische mensen missen (genetisch) de mogelijkheid om de ontstane acetaldehyde (op normale snelheid) af te breken en hebben dus veel meer last van (onder andere) die rode blos. Alcohol en zeker acetaldehyde hebben een vaatverwijdende eigenschap. Het gezicht heeft veel fijne haarvaten die dus tijdens alcoholgebruik wijd open staan en gevuld zijn met bloed. Door de druk (mede) in het gezicht die ontstaat tijdens het overgeven kunnen haarvaten kapot gaan. Dat kan “rode adertjes” veroorzaken en eventueel rode vlekken.

De rode vlekken kunnen ook veroorzaakt worden door de verhoogde druk in het gezicht (overgeven) en een mogelijke extra gevoeligheid voor acetaldehyde.

Misschien ten overvloede: overgeven is een reactie van jouw lichaam dat het niet eens is met jouw wijze van consumptie. Nooit slecht om daar naar te luisteren.

Bas vindt dit leuk.
  3. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

Geen drugs en alcohol nuttigen

4. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Ga weg.

Conjo vindt dit leuk.
  5. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

of gezonder gaan leven dan alleen op diepvries pizza’s zoals groenten en fruit is gezond.
    Je lichaam goed verzorgen en ff tijdje stoppen.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Rode vlekken kotsen
  1. Rozaa_pw
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    1.072
  2. ElvenSpice
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    3.762