Rust in mijn hoofd door speed?

amy

Newbie
Als ik speed snuif dan voel ik me energieker, iets zekerder, gwn een lekker gevoel. Dat is ook normaal met speed. Maar als ik dan steeds blijf bijpakken totdat ik me eigenlijk een beetje slecht ga voelen :P en dan een paar uurtjes wacht en wat eet...
dan ben ik ineens ontzettend relaxt. Echt helemaal rust in mijn hoofd.
Normaal heb ik wel eens last van een soort paniek aanvallen, ik word heel erg snel onrustig of bang. Ik weet niet waardoor dat komt maar ik heb dat al een aantal jaren. En als ik speed gebruik lijkt het net alsof ik al die onrustige gedachten uit door strak te gaan staan, en daarna is het gewoon op. dan kan ik me echt nergens meer om opwinden en ben ik helemaal lekker neutraal.
is dit normaal? want ik heb dit nog nooit eerder gehoord van iemand die speed gebruikt.

Immo

Badass junkie
Hoor wel vaker van mensen die juist rust in hun hoofd krijgen, bij mij is het eerder georderde chaos. Steeds aan 10 verschillende dingen tegelijk denken maar nog wel overzicht houden. Tenzij de gedachten af en toe net iets teveel worden en het echt even chaos is in mijn hoofd. Maar meestal is dat snel weer hersteld. :)

amy

Newbie
Flameon zei:
Je hebt toevallig niet ADHD?
Nee, daar dacht ik ook al aan want ik had ergens gelezen dat mensen met ADHD inderdaad rustig worden van speed. Maar ik weet zeker dat ik geen ADHD heb, en het komt pas als de speed uit aan het werken is zeg maar.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
ik heb het ook,, vroeger dachten mn ouders al dat ik adhd had, maar ik werd rustiger,, naar buiten toe, maar in mn kop,, ben ik nu pas achter gekomen dat ik toch adhd heb,, maar ik zie het niet als iets hebben, maar kan wel lastug zijn, heel lastug

achja,, ook zit ik al heel mn leven niet op 1 lijn met de mede mens,.. op school werden dingen die ik van mn zelf snapte uitgelegt waardoor ik er geen fuck meer van snapte,, en nog veeel meer voorbeelden, achja,, ik ga nu niet gelijk zeggen dat ik hoogbegaaft ofzo ben, want ik ben er niet trots ofzo op, het is juist een soort stoornis, maargoed, ik leid gewoon het leven, en hoef geen hulp ofzo, als ik er niet mee word geconfronteerd en ik de kans krijg alles zelf beetje op een rijtje te zetten, is er niks aan de hand.

maargoed, ik ga veelste erg offT

excuses
:wave:

kotssmurf

Belezen gebruiker
Herkenbaar fenomeen...
(Leeswaarschuwing: veel tekst :))

Mijn eerste kennismaking met speed was eerder toevallig: Ik had al vaak gehoord wat een rommel het is en had dan maar besloten het niet te doen. Ik vond mezelf ook wel te 'chill' voor zo een opfokker te nemen :tongueout:

Tot ik op een dag te voet op 8 km van huis stond te praten met een pep-fanatiekeling. Hij bood me een lijntje aan. Ik dacht: "Lekker snel naar huis stappen, dat lijkt me wel wat" :tongueout:

Nou was dat ff een tegenvaller! Ik merkte er helemaal niets van!
Naar huis stappen ging nog altijd even langzaam en het enige merkbaar verschil was dat de jointjes die ik onderweg rookte minder hard aankwamen. Balen!

Na nog een aantal keer expirmenteren heb ik het effect leren apprecieren. Alleen dat het met mij een heel andere uitwerking heeft dan bij meeste mensen! Ik wordt er kalm van :tongueout:
Als ik een lijntje binnen heb kan ik rustig neerzitten zonder continu met iets te moeten prutsen.
Of een conversatie volgen zonder afgeleid te worden, of rustig naar een liedje luisteren zonder na een minuut vergeten te zijn dat dit echt wel een geweldig nummer is, ...

Langs de andere kant als ik me rechtzet kan ik wel feesten en bewegen, maar weerom veel 'aanweziger'. Zonder mezelf er aan te moeten doen herrineren dat ik in een feestende menigte sta :tongueout:

Maar dit gebeurt bij mij al vanaf de eerste snuif. Ik heb ook geen verklaring waarom dit bij jou pas na een tijdje gebeurt.

Bij mij is het eerder hoe meer ik snuif hoe meer ik strak sta en hoe minder ik kan genieten van de concentratieverhogende eigenschappen van speed. Dan MOET ik echt bewegen.
Dit gebeurt trouwens ook bijna altijd als ik bommetjes neem.

Wacky

Badass junkie
Ik weet niet hoe je zeker weet dat je geen ADHD hebt, maar het kan ook ADD zijn. Ik geloof dat dat op elkaar lijkt. Een vriend van mij heeft zoiets, hij is helemaal niet fysiek actief, integendeel, alleen in zijn hoofd is het chaotisch. Ook doordat speed hem rustig maakte kwam hij erachter. Hij is toen naar de huisarts gegaan en krijgt nu ritalin.

Bovenaan