1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Salvia Divinorum Plantje

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Yabun, 1 dec 2018.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Yabun

Yabun Newbie

Beste leden,

Weet iemand waar ik een Salvia Divinorum plant kan kopen?
    Misschien kan ik van iemand een stekje bemachtigen?

Hoop snel te horen.

Met vriendelijke groet,

Yabun

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur

3. Yabun

Yabun Newbie

Alle sites hebben geen stock meer, weet iemand anders waar ik het nog kan verkrijgen?

4. PaddoKweker

PaddoKweker Belezen gebruiker

5. Sudoma

Sudoma Newbie

Had je al een stekje/plantje gevonden of nog steeds niet?

Ikzelf was ook op zoek naar frisse stekjes maar zo te zien is er heel erg weinig keuze helaas.

Ik kijk al maanden op dezelvde paginas en krijg dan alleen te zien dat ze niet meer op voorraad zijn.

Als iemand nog stekjes kan maken of ze ergens weet uit te halen laat maar horen. Hoeft niet persé wortels te hebben.

Als het moet kan ik ze ook komen halen mits het niet al te ver weg is. :growingplant:

6. PaddoKweker

PaddoKweker Belezen gebruiker

7. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

8. Sudoma

Sudoma Newbie

Bij vreeken moet je wachten tot mei ongeveer.

De eerste link van paddokweker is een hele mooie. Is pas 4 pagen geleden geplaatst dus kon ik ook niet vinden voorheen.
    Morgen meteen ff kijken of er nog stekjes zijn en wat bestellen. :nevergonnagiveyouup:

Bij de 2de link sta ik al op de wachtlijst. Die had al geen stekken meer voor een paar weken.

9. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Laat maar weten als je daadwerkelijk een stekje in huis hebt en hoe de staat van het stekje is, als je wil natuurlijk.

10. Sudoma

Sudoma Newbie

Zodra ik een stekje binnen heb zal ik hier even laten weten dmv een foto hoe ze eruit ziet.

Iskra vindt dit leuk.
  11. Sudoma

Sudoma Newbie

Zo het stekje is vandaag binnengekomen.

Jaja ik was weer wat snel met uitpakken dus daar heb ik geen foto van gemaakt.
    Ze zag er wat bleekjes uit maar was heel stevig verpakt.
    Even gechecked of er ongedierte aanwezig is maar gelukkig niet. (Nog niet):lolol:

Ze is geworteld, zit in een potje met aarde waarover een fles heen zat geplakt.

Wat een gedoe om hier fotos te plaatsen dus heb ik ze maar extern opgeslagen.

20c en 80% lv

De 2 potjes wat voor haar staan zijn chili pepertjes.

Dit is de temperatuur van de lamp (het koelblok)

Schakelklokje

Ze staat onder een 100w COB LED 3500k en krijgt 18/6 licht.

Ben wel van plan om haar onder een 100w COB LED 6500k te zetten maar laat haar nu maar ff aclimatiseren in haar huisje.

Advies is altijd welkom natuurlijk.
    :nevergonnagiveyouup::wave:

Yabun en Befbrein vinden dit leuk.
  12. Yabun

Yabun Newbie

Hoe staat het nu met je plant? Zou je wat updates kunnen plaatsen?
    Ik heb sinds kort ook een stekje ontvangen.

13. Sudoma

Sudoma Newbie

Met het stekje gaat het super.

Ze staat onder een 100w COB LED 6500k lamp en is direct na aankomt omgepot.:upsidedown:

De tijdschakelaar is ingesteld op 18uren licht en 6 uren donker.

Kosten ongeveer zijn 0.1kwh x 18uur = 1.8kw per dag X €0.20 = €0.36 cent per dag.
    €2.00 voor de COB lamp.
    En een oude cpu heatsink met fan had ik nog liggen.
    Had geen koelpasta dus heb ik het toch gedaan: ipv koelpasta koperpasta gebruikt haha.
    Is geen enkel probleem, de lamp blijft netjes 30graden. Toppie.
    En dan aarde €5,00 40liter
    Water uit de kraan met veel kalk. Geen idee wat dat kost.

Temperatuur is 20graden met lamp aan en met de lamp uit zakt de temperatuur van de 20 naar 17graden ongeveer.

Ik zal morgen proberen om even een foto te maken van de zak aarde die gebruikt is.

Die zooi met stukjes keramiek ofzo op de bodem leggen hoeft niet als je goede aarde koopt en niet te nat houd.

Water geef ik niet veel. Als ik bekijk hoe anderen hun plant en aarde hebben uitzien moet de manier waarop ik haar behandel toch wel goed zijn.:hearteyes:

Ze staat meestal de hele week droog voordat ze eens een beetje water krijgt. Als je teveel water geeft krijgen de wortels geen lucht.

Sproeien doe ik met zo'n kleine plantenspuit van de ikea. Nippel bijna dicht zodat je nevel krijgt zoals je dat soms ook kan voelen als je in de mist loopt. Gewoon 2x per dag de kast natnevelen van binnen. 1x per week nevel ik gewoon ff de plant nat. Ik nevel dan boven de plant zodat de nevel zachtjes op de bladeren kan neerlanden.
    En ja dat doe ik gewoon als de lamp aan is. Geen probleem.

Ik heb trichomem (die haartjes) en een hele mooie blauwe gloed op de grote bladeren.

Bij mij komen nu alweer wortels onder uit te pot dus het wordt tijd om nogmaals om te potten.

Ik zou eventueel al een stekje aan de onderkant ervanaf kunnen halen.

Pfff gaat rap zeg die plant
    :nevergonnagiveyouup:zo dat was mijn update :wave:

Hoe gaat het met jouw/jullie plantjes dan???
    :questionmark:updates? :sunglasses:

Laatst bewerkt: 17 mei 2019
    Yabun, Mezelf, Befbrein en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Yabun

Yabun Newbie

Je stekje is flink gegroeid!

Hierbij mijn stekje, gewoon in universele potgrond

Sudoma vindt dit leuk.
  15. Sudoma

Sudoma Newbie

Ziet er toch ook goed uit. :)

Blaadjes staan mooi de lucht en voelt zich goed.
    Hoeveel licht krijgt ze per dag en hoeveel water geef jij?

Zie ik daar nou een drosera staan?
    Staat die niet wat droog. Het lijkt op de foto alsof ze helemaal is opgedroogd.
    Je mag haar best wat regenwater geven. :wink: geen kraanwater.

16. Yabun

Yabun Newbie

Ja inderdaad dat is een drosera, ik heb hem genoeg water gegeven.
    Immidels zijn mijn planten al flink gegroeid. Komende maand kan ik al mijn eerste salvia stekjes maken

17. Sudoma

Sudoma Newbie

Goed om te horen dat het allemaal goed gaat.

Gisteren heb ik bij mij de eerste treurmug gevonden in mijn hok. Nu maar hopen dat ze niet al eitjes heeft gelegd.

Ook wordt het tijd voor of voeding, of ompotten hier. Heb haar nog steeds niet omgepot.

Volgens mij hebben niet veel mensen meer interresse in deze plantjes of het is voor de meeste mensen te moeilijk ofzo. De meeste posts wat je kunt vinden zijn tot ergens 2015 en dan stopt het geheel.

Naar mijn mening komt dat wellicht door het feit dat het niet meer gekweekt mag worden in heel veel landen.

Ik had een mooi verslag willen maken maar of dat uberhaubt nog nut heeft is de vraag.

Gewoon een normaal verslag.

1.Stekje maken.
    2.Stekje oppotten en intensive care maken.
    3.Plant laten groeien en water/voeding/schimmels/ ongedierte.
    4.De plant in de bloei krijgen.
    5.Zelf bestuiven.
    6.Zaad laten rijpen (mits bestuiven succesvol was)
    7.Zaad moet worden ge÷£$&#&×$:??? Wat denk je?
    8.Zaaien.

Stap nr 7 wordt bijna altijd overgeslagen terwijl dat het allerbelangrijkste is voor zaad.

En dan tot slot weer van zaailing tot volwassen plant zodat we 1 goede levenscyclus hebben van deze plant. En dat alle onzin over veel water geven en ect kan worden vergeten.

Zal straks proberen wat fotos te plaatsen.
    Inc de potgrond wat ik ben vergeten haha.

18. Yabun

Yabun Newbie

Ik heb gelezen dat Salvia Divinorum nooit via zaad kan vermenigvuldigen.

"Salvia divinorum produces few viable seeds even when it does flower—no seeds have ever been observed on plants in the wild. For an unknown reason, pollen fertility is also comparatively reduced. There is no active pollen tube inhibition within the style, but some event or process after the pollen tube reaches the ovary is aberrant. The likeliest explanations are inbreeding depression or hybridity. All of the Mazatec populations appear to be clonal. The plant's square stems break easily and tend to trail on the ground, rooting easily at the nodes and internodes."

Van Wikipedia

Ik kijk uit naar je verslag en fotos

19. Sudoma

Sudoma Newbie

Dat is regelrechte onzin.

Ik heb zelf vaker salvia planten gehad en ook zaad getrokken van die planten.

Wel kan het zijn dat je een erg zwakke plant tot bloeien brengt wat veel invloed heeft op de zaadproductie.

Wat ook een probleem is, is dat als je een zaadje ontkiemt dat je het ook nog groot moet krijgen getrokken en daar gaat het meestal fout en sterft het plantje.
    Hierdoor wordt gezegt dat zelfs als je al een zaadje uit de plant krijgt, dat die toch niet zal ontkiemen of snel doodgaat wat eigenlijk helemaal niet klopt.
    Met andere woorden: salvia produceert geen of geen vruchtbaar zaad!

Uhum.......!!!

Dat men niet weet of een salvia divinorum plant zelfbestuivend is of dat men niet weet hoe deze te bestuiven is, is wat anders dan dat een plant geen zaad kan produceren. De mannelijke of vrouwelijke hormonen in een plant zouden eventueel kunnen worden aangewoekerd met chemicalien waardoor we bijvoorbeeld een selectie kunnen gaan maken van mannelijke en vrouwenlijke planten.

Zover ik weet heeft een divinorum plant maar heel weinig mannelijke hormonen, en is niet zelfbestuivend. Normaal gesproken zou een vogel voor de bestuiving van deze planten zorgen.

Als we gaan kijken waar de plant groeit is dat ook een beetje raar. De plant krijgt namelijk veel te weinig licht daar waar deze oorspronkelijk vandaan komt. Of salvia echt thuis hoort in mexico is de vraag. Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Door lichtgebrek kan de plant alleen strekken en kiepert daardoor om en maakt wortels op de grond.

Dat de salvia divinorum plant op zijn oorspronkelijke plaats is gevonden wordt door mij sterk in twijfel getrokken want een natuurlijk gevolueerde plant gaat niet ergens groeien waar het leven niet optimaal is.
    Dat de plant moet omvallen om te overleven zegt genoeg. Salvia divinorum zal wellicht een kado ofzo geweest zijn van een andere soort indianen ofzo.
    Net zoals wij dat doen met wiet. Boh gek smoke dit eens, dat is pas lekker spul.
    Zo deden hun dat misschien met planten voor die rituelen en zo.

Wietplanten doen bv hetzelfde. Gooi je plant maar eens om.
    Je zult zien dat het topje naar boven gaat groeien en op de plaats waar ze op de grond ligt gaat wortels schieten.
    Dit doet ook klimop, pepermunt, kiwi, bomen, vijgenbomen en ect.
    Dit is geen manier van vermeerderen maar een normaal natuurlijk fenomeen.
    Al wordt deze methode wel heel veel door de mens gebruikt om bv bomen te vermeerderen.

Dat bijna niemand weet hoe deze divinorum planten goed moeten groeien, bloeien en zaad moeten zetten is heel wat anders dan dat de divinorum soort geen zaad kan aanmaken. Dat de plant geen zaad zou produceren en wortels aanmaakt op de grond is een excuus maar absoluut niet waar.

Wel kan een plant steriel worden maar dat is volgens mij helemaal niet het geval bij de divinorum soort.

Foto van gezonde stengel ca 1cm dikte.
    De plant is ong 30cm hoog:
    20190528_211906.jpg

Deze zou eventueel de bloei in mogen.
    Er wordt gezegt dat de planten minimaal 150cm hoog of hoger moeten zijn maar ook dat is naar mijn mening onzin. De ervaring zegt me dat dit helemaal niet nodig is.

Fijne avond allemaal.

Laatst bewerkt: 28 mei 2019
  20. Sudoma

Sudoma Newbie

Hoe dik is je stam en hoe groot is je plantje geworden dan?
    Heb je recente fotos? Afgaande op de foto van 21mei zou ik echt nog geen stekken maken.

Heb je al genoeg scheuten dan en zijn die ook al groot genoeg dat ze de energie hebben lekker snel wortels te maken.

Zoniet zou ik het niet doen. :wink:

21. Sudoma

Sudoma Newbie

Mini update:
    20190604_003241.jpg 20190604_003250.jpg

Laden...
Vergelijkbare Topics - Salvia Divinorum Plantje
  1. JackDaniel115
    Reacties: