salvia plantjes

gebruiker

Newbie
ik heb drie salvia stekjes in de grond staan en vraag me af hoe snel die krengen zullen groeien, iemand enig idee?

ennehhh... hoe moet je eigenlijk de werkzame stof produceren?

The-Ultimate-Dje

Experimenterende gebruiker
Salviaplanten groeien voornamelijk vanuit stekjes met wortel die van een moeder Divinorumplant worden afgenomen. Dit omdat de Divinorum plant zelden of nooit levensvatbaar zaad produceert, en wanneer dat wel gebeurt groeit het bijna nooit uit tot een plantje. Er zijn maar enkele soorten van Salvia divinorum verkrijgbaar via internet en elke daarvan vertegenwoordigt een van de tien genetische soorten van de Salvia divinorum familie.

Het kweken van Salvia gaat het beste in een omgeving met een hoge luchtvochtigheid, hiervoor worden vaak kweektenten gebruikt, evenals waterverstuivers. Lange dagen, indirect zonlicht en een hoge temperatuur worden ook gewaardeerd door dit Mexicaanse plantje.
Zolang Salvia in de goede omstandigheden staat, zal zij het hele jaar door groeien. Hoewel ze meestal buiten wordt gekweekt, kan de plant snel doodgaan wanneer de herfst en winter eraan komen. Daarom zijn kweekkasten en tenten zeer aan te raden om een ideale omgeving te creeren.

mattskovic

Wijs gebruiker
Dissonant zei:
Sinds begin deze week

Ze verkopen het als sierplanten :wink:

ff naar de gamma in lier rijden met me vadertje :tongueout: en zeggen kijk eens pa dat zou toch een mooi plantje zijn voor op mijn kamer he dat zal zeker de boel opfleuren :tongueout:

mattskovic

Wijs gebruiker
no sh*t heb op internet in de folder van de gamma gekeken en 6 salvia stekjes voor 1.25 euro !! met ze'n alle naar de gamma !!!

mattskovic

Wijs gebruiker
Dissonant zei:
Hmm bij nader inzien weet ik niet zeker of het wel salvia divinorum is

het is salvia (salie)

ben nu vollop op google aan het zoeken of je daar ook van gaat trippen
en als ik het niet vin post ik hier wel een topic over :tongueout:

mattskovic

Wijs gebruiker
heb op wikipedia salvia ingetypt en er staat een foto van Salvia splendens bij en die lijkt op die foto van de gamma folder .

volgens sommige bronnen op google heeft de salvia splender ook een psychoactieve stof.
bron1 http://www.sagewisdom.org/splendens.html (in 1997 two members of the now defunct Salvia email list, Kevin Brunelle and Claude Rifat, posted reports to the list stating that their self-experiments with S. splendens showed that this herb produces psychoactive effects when the leaves are smoked or chewed to allow for sublingual absorption. They described it as producing pronounced relaxation and a sense of detachment and claimed that the effects could be obtained using just a few leaves)

bron 2 zegt juist het zelfde http://en.wikipedia.org/wiki/Salvia_splendens
Psychoactivity
In recent years, there have been reports of psychoactive properties found in S. splendens leaves. The related Salvia divinorum has long been used for its psychoactive properties by Mazatec people in Mexico, and has been gaining popularity in the rest of the world.

tot zover heb ik nog enkele bronen dus denk wel dat die soort ook werkt

bron 3 http://www.bastin.nl/Salvia.html

Perkgoed

Wie had ooit gedacht, dat die brave voortuintjes met Salvia splendens op rijtjes eigenlijk drugsplantages zijn? Salvia divinorum werd door de Zuid-Amerikaanse Mazateken indianen als hallucinogeen middel gebruikt. De werkzame stof in Salvia divinorum is Salvinorine deze is ook gevonden in het bekende perkplantje (salvia splenders). Als sierplant is ook Salvia divinorum niet mijn eerste keus

tot zover de bronnen die ik zonder moeite heb gevonden

mattskovic

Wijs gebruiker
sjaartrol zei:
maar salie is Salvia officinalis en daar zit enkel thujon in kwa psychoactieve stof dachtik

die thujon werd toch vroeger in absinth gemengd of ben ik verkeerd nu ?
maar je kan er wel op trippen maar ze zullen een pak minder zijn denk ik

sjaartrol

Bewuste gebruiker
neje, thujon zit ook in Artemisia absinthium. maar voor het maken van absinth doen ze er meestal nog andere thujonhoudende planten bij

Bovenaan