Salvia uitproberen

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ok een vriend van mij kwam laatst op het geweldige idee om samen een keer Salvia te proberen. We gaan waarschijnlijk 1 gram 10x halen.

Nu heb ik me hier over aardig ingelezen op erowid en google results maar heb ik toch nog een aantal vragen.

1. De tijdsduur van een trip verschilt per pagina die ik lees, de een zegt 5-15 de ander tot wel een uur a 2 uur. Welke tijdsduur is enigsinds realistisch?

2. Normaal gesproken zitten we met een hele groep in een keet, is dit met Salvia aan te raden of is het beter om gewoon met zn 2e te zijn? ik heb namelijk gelezen dat een tripsitter aan te raden is maar dat nuchtere mensen je uit een trip kunnen halen (ook onbewust).

3. Mocht t echt fout gaan is er een manier om iemand direct of iig asap uit een trip te krijgen? (denk aan choco en suikers bij paddo's)

4. Is het verstandig om Winamp/Mediaplayer visualisations te gaan kijken tijdens een trip? dit doen we meestal als we knetterstoned zijn namelijk..

5. Is 1 gram 10x door een pijpje genoeg voor ons 2e of juist teveel? De enige ervaring die we met drugs hebben is wiet en hasj in grote hoeveelheden.

6. Dit is meer een algemene vraag, wat kan ik verwachten als ik trip, ik heb vanalles gelezen van uit lijf tredingen tot hallucinaties dus ik vroeg me af wat me te wachten kan staan.

Alvast bedankt voor de reacties :wink:

pieter-b

Wijs gebruiker
ThaReaper zei:
Ok een vriend van mij kwam laatst op het geweldige idee om samen een keer Salvia te proberen. We gaan waarschijnlijk 1 gram 10x halen.

Nu heb ik me hier over aardig ingelezen op erowid en google results maar heb ik toch nog een aantal vragen.

1. De tijdsduur van een trip verschilt per pagina die ik lees, de een zegt 5-15 de ander tot wel een uur a 2 uur. Welke tijdsduur is enigsinds realistisch?
Maximaal een 30 minuutjes met evt een uurtje versufdheid. (Bij mij was de ervaring echter zo intens, dat ik een paar maandjes met mn kin op mn schoenen rond heb gelopen(nu was mn ervaring dan ook wel extreem extreem))

ThaReaper zei:
2. Normaal gesproken zitten we met een hele groep in een keet, is dit met Salvia aan te raden of is het beter om gewoon met zn 2e te zijn? ik heb namelijk gelezen dat een tripsitter aan te raden is maar dat nuchtere mensen je uit een trip kunnen halen (ook onbewust).
1 persoon... en het enige wat die persoon moet doen is een boek lezen, film kijken, of zich met zichzelf bemoeien, tenzij jij je in situaties werkt waarin je jezelf kunt bezeren..en hij moet zekers niet met je gaan proberen te praten(en jij niet met hem)..ervaren, terugkomen, en er dan over praten.

ThaReaper zei:
3. Mocht t echt fout gaan is er een manier om iemand direct of iig asap uit een trip te krijgen? (denk aan choco en suikers bij paddo's)
dunno.. gewoon uitzitten..het duurt kort genoeg :wink:

ThaReaper zei:
4. Is het verstandig om Winamp/Mediaplayer visualisations te gaan kijken tijdens een trip? dit doen we meestal als we knetterstoned zijn namelijk..
Nee... de trip intensiteit is voorbij het begrip van media.

ThaReaper zei:
5. Is 1 gram 10x door een pijpje genoeg voor ons 2e of juist teveel? De enige ervaring die we met drugs hebben is wiet en hasj in grote hoeveelheden.
als het werkt (soms blijft het effect helaas gewoon achterwegen).. wordt je uit je sokken geblazen. de hoeveelheid is prima.

ThaReaper zei:
6. Dit is meer een algemene vraag, wat kan ik verwachten als ik trip, ik heb vanalles gelezen van uit lijf tredingen tot hallucinaties dus ik vroeg me af wat me te wachten kan staan.

Alvast bedankt voor de reacties :wink:
Dat valt niet samen te vatten.. ik heb DMT nog niet van dichtbij mogen meemaken, maar ik denk dat wat intensiteit betreft, Salvia dr niet ver achteraan hobbelt. Paddos en LSD zijn vervormingen van de normale werkelijkheid. Bij DMT en Salvia ontplooit zich een andere realiteit...

Wacky

Badass junkie

minuten

Beetje relaxed groepje is prima. Met 20 alcoholisten om je heen word het wel minder.

Niet dat ik weet, maar het is toch maar een paar minuten :)

Denk niet dat je daar veel naar gaat kijken, maar als het aanstaat kan geen kwaad.

Een tiende gram moet wel genoeg zijn ongeveer voor een tripje. Met die gram kun je prima met zijn 2en wat experimenteren en verschillende dosisen proberen. Het is nogal dosisgevoelig spul. Ik probeerde het met 20x extract en de eerste poging met ongeveer een twintigste gram was ik out gegaan of totale amnesia, ik weet het niet. :) Daarna nog wat geexperimenteerd waarbij kleine dosisen alleen wat milde vaagheid gaf tot ik de goede dosis had gevonden: zie volgende vraag.

Ik zag op salvia de kamer waar ik in was van buitenaf. Vervolgens werd het een soort van groot ruimterad waarin steeds copies van die kamer zaten en ik in het midden van dat rad was. Daarna noch even een lachkick waarbij ik echt totaal geen idee had waarom ik lachte. Toen was het weer over.

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ok dat valt allemaal nog mee zo te zien.

Is er btw kans dat je in je trip blijft hangen of is t echt gewoon niet mogelijk dat t stofje langer werkt?

Wacky

Badass junkie
Natuurlijk, net als met LSD is er een groot risico dat je in je trip blijft hangen. Wanneer dat gebeurd zul je de rest van je leven naast de realiteit staan. Misschien kun je nog net leven als dorpsgek, misschien is het zo erg dat je in een inrichting terecht komt.

Shivshamboo

Experimenterende gebruiker
Wat.... :confused:

In een Saviatrip blijven hangen :openmouth: Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Volgens mij is een ieder die ooit Salvia gerookt heeft gewoon weer terug gekomen hoor. :rolleyes:
Hoe kom je aan die info. Wacky?

Bovenaan