Salvia Vraagjes

KurikintonFox

Belezen gebruiker
Hey allemaal, ik heb een paar vraagjes

Ik wil binnenkort Salvia gebruiken, maar ik heb op dit moment alleen een puurpijpje
Nu wil ik graag advies: welke waterpijp/bong is het best voor salvia?(er zijn er ech veel op www.azarius.nl)
en nog een vraag: kan je salvia verdampen met een vaporizer??

Nou, khoop dat ik goed advies/antwoord krijg :wave:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Bij mijn weten werkt het niet om te verdampen, je moet het verbranden.
Ik zelf gebruik een waterpijp zonder water er in te doen, een lekkere grote. De lucht die je dan binnen krijgt is niet zo verschrikkelijk heet, en je kunt makkelijker even pauzeren en dan een grote hijs nemen.
Maar de eerste keer heb ik wel in een puur pijpje gerookt, moet wel een grote chillum hebben anders past je salvia er niet allemaal in. Ik vond dit echter wel onprettig roken, de lucht kan niet eerst afkoelen en het brand in je longen.

KurikintonFox

Belezen gebruiker
Wow, die ziet er cool uit!
Lekt ie niet?
En is het moeilijk schoon te maken?
Lijkt me wel een chille om salvia mee te smoken
Wiet verdamp ik liever (beter voor je longen)..

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Zolang je ijs nog niet gesmolten is, en je er niet teveel water in doet. Dan lekt ie niet hoor. Maargoed jij gaat em voor salvia gebruiken en dan zou ik em droog roken. Zou kunnen dat er iets van de stof in het water blijft zitten, maar dat weet ik niet precies.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben vandaag langs de sjamaan geweest, en daar vertelde ze mij dat je beter via puur pijpje kan roken. De pijp maakt niet veel uit, maar het schijnt te maken te hebben met hoe warm de rook moet zijn. Als je pijp te lang/groot is kan de rook afkoelen en zou het minder goed werken. Nou weet ik niet of dit waar is, en ik moet zeggen ik heb niet een ander effect met de waterpijp als met een puurpijpje. Maar ik dacht ik zeg het toch even voor het geval je dalijk boos bent op mij omdat je een dure waterpijp hebt gekocht terwijl je een puurpijpje word aangeraden.

Persoonlijk gebruik ik toch liever de waterpijp, heb vandaag met puurpijpje gerookt maar is toch niet net zo rlxt. En de werking word er niet meer van. :wave:

cuber3

Experimenterende gebruiker
Ik heb het een tijdje in een purepipe gerookt, maar dat is vrij hard voor je longen aangezien je de vlam de hele tijd op de bladeren moet houden en diep inhaleren en inhouden voor een halve minuut ofzo.

De laatste keer heb ik het in zo'n zelfgemaakt ding gerookt (gewoon purepipe zijlings in een plastic fles stoppen en met water vullen).
Het is niet zo fancy als een echte bong natuurlijk, maar het werkte wel :)

Ik kon er in ieder geval langer en dieper met inhaleren dan met dat korte pijpje.

En ik denk ook niet dat het de rook beïnvloed.
Als ik het goed begrijp verbranden de chemicaliën enkel op een zeer hoge temperatuur, maar vanaf ze verbranden in je bowl zitten ze in de rook, die daarna door het water gekoeld wordt en je longen binnengaat. Dus ik denk dat dit geen negatief effect heeft op de rook.

Bovenaan