• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Santo Daime : andere werelden

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Re: Ayahuasca report : andere werelden

Mooie reports die je geplaatst hebt.
In eerste instantie spreekt de Santo Daime mij niet zo aan, om de bekende redenen. Maar ik begin ook wel de voordelen er van in te zien. Ik denk dat de meeste mensen het er wel over eens zijn dat je sowieso een bepaalde structuur nodig hebt. De energie kan dan gerichter stromen. En met gericht bedoel ik in dit geval: voor helende doeleinden. (Je kunt ook vorm aanbrengen voor niet-zo-helende doeleinden [sjamanen die onder invloed van ayahuasca onderling vetes uitvechten.])

Zonder structuur kan je ook wel helende resultaten krijgen, maar het blijft dan op goed geluk; het kan alle kanten op. Dus ik zie ik het nut wel in van een rituele setting. Ik denk dat een sjamaan dat ook wel kan bieden. Met een groep rondom een kampvuur terwijl er een min of meer gezamenlijke intentie is, dat alleen al is in feite een manier om de energie in bepaalde banen te leiden. Maar het gebeuren eromheen (die liedjes die de sjamaan zingt en de gebruikte symbolen bv) kunnen elke keer weer variëren.

Ik ben benieuwd in hoeverre een meer vaste structuur zoals bij de Santo Daime voordelen biedt. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Maar het nadeel lijkt me vooral dat het minder makkelijk is om jezelf comfortabel te voelen in zo´n kerk, waardoor je jezelf minder kunt laten gaan. Die witte ´uniformen' enzo, dat is toch wel iets waar je dan even doorheen moet lijkt mij.
Maar goed, de kern is dat je jezelf bewust bent van deze spelregels, en dat je weet dat ze een doel dienen. Zodra dit wordt vergeten gaat het een typische kerk of misschien zelfs sekte-achtige kant op. Vorm moet er niet zijn voor de vorm, maar het moet een doel dienen.

Wat ik niet helemaal doorheb: zing je constant liedjes, dus ook bij al die dingen die jij beschreef was jij aan het zingen? En eventueel danspasjes?

Een van de redenen waarom het mij onder andere wel leuk lijkt om zoiets is mee te maken is omdat ik verwacht dat er ook een soort schaamte omhoog kan komen. Zo van ik zit hier kinderliedjes te zingen, danspasjes te doen, in een wit apepakkie! En ik weet dat er onder die weerstand vaak een enorme bron van gezonde energie zit. (mits je het uit eigen beweging moeiteloos aanwezig laat zijn, en niet op uitnodiging van anderen.)

En nu ik toch bezig ben, wat ik ook nog even wil melden. Ik vind het zo belachelijk dat vanuit de ayahuasca-wereld soms het idee wordt gewekt dat het een kuur is tegen alles. En als ik me niet vergis komen die verhalen ook wel uit de Daime hoek. Bijvoorbeeld dat het kanker zou kunnen genezen. Als je een middeltje verdacht wilt maken moet je vooral gaan roepen dat het kanker kan genezen.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter

kapitein-x zei:
En nu ik toch bezig ben, wat ik ook nog even wil melden. Ik vind het zo belachelijk dat vanuit de ayahuasca-wereld soms het idee wordt gewekt dat het een kuur is tegen alles. En als ik me niet vergis komen die verhalen ook wel uit de Daime hoek. Bijvoorbeeld dat het kanker zou kunnen genezen. Als je een middeltje verdacht wilt maken moet je vooral gaan roepen dat het kanker kan genezen.

Om kanker te genezen m.b.v. Ayahuasca gaat men ervan uit dat je zo diep in jezelf kunt gaan, dat je bepaalde dingen kunt wijzigen.

Ik geloof er eigenlijk wel in.

cheiron

Bewuste gebruiker

kapitein-x zei:
Mooie reports die je geplaatst hebt.
Dank je :)

kapitein-x zei:
In eerste instantie spreekt de Santo Daime mij niet zo aan, om de bekende redenen. Maar ik begin ook wel de voordelen er van in te zien. Ik denk dat de meeste mensen het er wel over eens zijn dat je sowieso een bepaalde structuur nodig hebt. De energie kan dan gerichter stromen. En met gericht bedoel ik in dit geval: voor helende doeleinden. (Je kunt ook vorm aanbrengen voor niet-zo-helende doeleinden [sjamanen die onder invloed van ayahuasca onderling vetes uitvechten.])

Zonder structuur kan je ook wel helende resultaten krijgen, maar het blijft dan op goed geluk; het kan alle kanten op. Dus ik zie ik het nut wel in van een rituele setting. Ik denk dat een sjamaan dat ook wel kan bieden. Met een groep rondom een kampvuur terwijl er een min of meer gezamenlijke intentie is, dat alleen al is in feite een manier om de energie in bepaalde banen te leiden. Maar het gebeuren eromheen (die liedjes die de sjamaan zingt en de gebruikte symbolen bv) kunnen elke keer weer variëren.

Ik ben benieuwd in hoeverre een meer vaste structuur zoals bij de Santo Daime voordelen biedt. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Maar het nadeel lijkt me vooral dat het minder makkelijk is om jezelf comfortabel te voelen in zo´n kerk, waardoor je jezelf minder kunt laten gaan. Die witte ´uniformen' enzo, dat is toch wel iets waar je dan even doorheen moet lijkt mij.
Maar goed, de kern is dat je jezelf bewust bent van deze spelregels, en dat je weet dat ze een doel dienen. Zodra dit wordt vergeten gaat het een typische kerk of misschien zelfs sekte-achtige kant op. Vorm moet er niet zijn voor de vorm, maar het moet een doel dienen.

Ik heb een tijdje staan praten met een van de mensen die de zaal inricht. Het gaat namelijk zo, dat je een plek krijgt aangewezen. De stoelen staan in concentrische cirkels opgesteld. Dat een plek krijgen gaat overigens niet zomaar: mensen worden globaal in drie groepen verdeeld: de oudste generatie, de middelste generatie en de jonkies. Vervolgens zitten de meer ervaren mensen meer in het midden, de newbie's meer achterin. Het een plek krijgen gebeurt met veel aandacht. De inrichting van de stoelen is heel precies uitgelijnd, zowel in de lengte als in de breedte. Het hele idee hierachter is dat je als groep een energetisch geheel vormt, wat tijdens het ritueel sterk beleefbaar is (het sterkst wanneer er dus inderdaad iemand in mijn rij opstaat of zijn armen kruist).

Een begeleider is ook wel eens tegen me komen zeggen toen ik heftig aan het bewegen was: 'probeer eens of je de energie door je heen kunt laten stromen in plaats van te bewegen.' Hoewel hij het vriendelijk zei, had ik in eerste instantie zoiets van 'waar bemoei je je mee?' Maar naarmate ik erover nadacht, kwam ik tot het inzicht dat ik inderdaad de enorme stromen aan energie moeilijk kon toelaten en dat het bewegen een manier was om energie weg te laten vloeien. Stiller zitten liet de energie inderdaad dieper doordringen in mijn lijf.

Wat betreft het wit: ik vind het erg prettig dat iedereen in het wit is. Ik denk dat ik het erg storend zou vinden wanneer iemand in zijn zwarte slayershirt tegenover me zou zitten. Het wit is natuurlijk ook symbolisch fijn: allemaal mensen die de intentie hebben om het "Santa Luz" (heilige licht) in zich op te nemen.

Het hele idee achter alle structuur is eigenlijk, dat de collectiviteit de kracht van het ritueel versterkt en daardoor ook de kracht voor heling collectief sterker maakt. Allerlei individuele uitbouwen (en dus vaak ego-tripjes) verminderen over het algemeen de gerichtheid van de collectieve energie.

Ik moet zeggen dat ik normaal gesproken en uitgesproken voorstander ben van ingaan tegen alles wat een systeem is, en graag tegen hierarchie en systemen inga. Maar vanuit mijn ervaring merk ik toch dat ik hiermee kan instemmen en dat er iets goeds in zit.

kapitein-x zei:
Wat ik niet helemaal doorheb: zing je constant liedjes, dus ook bij al die dingen die jij beschreef was jij aan het zingen? En eventueel danspasjes?

Bij de cura zing je inderdaad van ongeveer 190:0 tot 1:00 aan een stuk door. Er zitten een aantal gebeden doorheen (onze vader bijvoorbeeld, en een aantal specifieke teksten zoals deze http://ayahuasca.tribe.net/thread/ebea1 ... a292da5618 die de eerste keer dat ik hem hoorde, vol op de ayahuasca, erg mooi was. Het lukt mij zelf niet om al die tijd te zingen: ik kan vaak amper nog het liedboek lezen, alle letters geven kleur enzo haha. Maar het lukt me steeds beter om mee te zingen. Soms neurie ik gewoon mee. De "hardcore" groep kent alle liederen uit hun hoofd , zo ongeveer, dus die zingen gewoon de hele tijd door.

Er zit tijdens de cura 15 minuten meditatie (stilte dus) en tijdens de Concentration rituelen 1 uur meditatie in.

Je hebt ook danswerken, waarbij je een soort specfiek danspasje doet.check bijv http://www.youtube.com/watch?v=MRlG6TvN ... re=related

kapitein-x zei:
Een van de redenen waarom het mij onder andere wel leuk lijkt om zoiets is mee te maken is omdat ik verwacht dat er ook een soort schaamte omhoog kan komen. Zo van ik zit hier kinderliedjes te zingen, danspasjes te doen, in een wit apepakkie! En ik weet dat er onder die weerstand vaak een enorme bron van gezonde energie zit. (mits je het uit eigen beweging moeiteloos aanwezig laat zijn, en niet op uitnodiging van anderen.)

Schaamte heb ik nooit gevoeld. Wel soms een soort van : wat ben ik hier aan het doen, ik wil weg. Dat had ik ergens in mijn allereerste ritueel. Tegenwoordig zijn mijn rituelen zeer extatisch, gelukzalig en diepgaand. Wat dat betreft kan ik me ook de halleluja verhalen wel voorstellen. Het effect is inderdaad zeer positief, en het heeft ook lichamelijk een prettige en versterkende werking. Sommigen zullen daar misschien wel wat in doorschieten... En ik ken inderdaad het verhaal van iemand persoonlijk daar, die terminale kanker had en na 6 maanden regelmatig ayahuascagebruik vrij was van kanker. Tja, misschien was het toeval, misschien is het niet waar (hoewel ik een vrouw van 67 jaar niet echt zo snel voor leugenaar aanzie) maar het is wel haar verhaal...

Ik moet zeggen dat het ook voor mij echt bijzonder positief uitwerkt, op allerlei vlakken in mijn leven. Ingrijpend, maar zeer positief. Maar goed, ook dat is enkel mijn eigen ervaring en hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Sommige mensen die ik ken hebben het erg zwaar gehad, hoewel ook zij naderhand dankbaar zijn voor wat er is gebeurd en het naderhand als een positief effect in hun leven bestempelen.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter

Interessant wat je schrijft over hoe ze die mensen plaatsen.

Je hebt ook danswerken, waarbij je een soort specfiek danspasje doet.check bijv http://www.youtube.com/watch?v=MRlG6TvN ... re=related
Dat ziet er verrassend relaxed uit. :)
Is het trouwens ook zo licht waar jij was?

Enerzijds blijft het voor mij lastig voor te stellen dat je echt kunt ŕeizen' als je zo´n strak ritueel hebt. Maar anderzijds snap ik het ook juist wel, want je krijgt geen kans om in je geest te gaan zitten; je wordt meegevoerd als het ware.

Wat betreft kanker. Ik geloof die vrouw ook best. En zo zullen er wel meer gevallen zijn. Maar ik sta zelf toch een beetje gereserveerd tegenover het idee dat dit aan de ayahuasca te danken is. Ik heb zelf ook wel is een vrouw ontmoet (in een meer sjamanisitsche setting) die ook kanker had. Als ik haar nu zou tegenkomen en ze blijkt volledig genezen te zijn (zonder reguliere therapie) dan zou ik dat zeker interessant vinden. Maar goed, dit zijn dan enkele gevallen, en ´wonderen´ gebeuren ook wel zonder ayahuasca.
Maar ik wil er ook niet te diep op in gaan, want daar gaat dit topic niet over. Maar het zou jammer zijn als het effect ontstaat wat je nu ook hebt bij sommige kerken waar ze zeggen dat aids te genezen is door middel van gebed en dat reguliere medicijnen niet nodig zijn.
Ik denk dat er op het gebied van ayahuasca nog heel veel dingen de moeite van het onderzoeken waard zijn.

cheiron

Bewuste gebruiker

kapitein-x zei:
Interessant wat je schrijft over hoe ze die mensen plaatsen.

Ik had er in het begin nogal wat weerstand tegen. Maar door het beter te gaan begrijpen ben ik het mooi gaan vinden. Tegenwoordig kan het juist een steun zijn, te weten dat je opgenomen bent in een orde die zich ook in het fysieke toont, maar ook energetisch, psychisch, spiritueel aanwezig is.

kapitein-x zei:
Dat ziet er verrassend relaxed uit. :)
Is het trouwens ook zo licht waar jij was?

Ja, het is inderdaad licht. Maar dat stoort niet hoor. T spul is potent genoeg, geloof me :)

kapitein-x zei:
Enerzijds blijft het voor mij lastig voor te stellen dat je echt kunt ŕeizen' als je zo´n strak ritueel hebt. Maar anderzijds snap ik het ook juist wel, want je krijgt geen kans om in je geest te gaan zitten; je wordt meegevoerd als het ware.

Het is echt een groot verschil met wat ik hier op het forum soms lees over truffels enzo. De ayahuasca is zo sterk, dat je echt geen keus hebt. Het is niet zo van 'nou ja, de setting was niet optimaal dus ik heb er niet zoveel van gemerkt'. Ter illustratie: ik sprak een tijdje terug een meisje, direct na het ritueel. Ik vroeg: en, hoe vond je het? Haar reactie:'Dat ik uberhaupt nog BESTA. Dat ik er gewoon nog BEN, na dit... Ongeloofelijk....' Het is juist een soort van fijn ankerpunt. Als het hele universum oplost in klank en licht, als mijn lijf verdwijnt, dan is het heel fijn dat er in ieder geval nog iets stabiel is, en dat is het ritueel :)

Overigens moet je je voorstellen, dat ik gewoon op een stoel zit, lange periodes met mijn ogen gesloten en luister naar de liederen van de anderen. De liederen voeren je mee op je reis, in je jezelf en naar andere universa. Door zelf mee te zingen stroomt de energie beter, het kan echt helpen om door een moeilijk stuk heen te komen door mee te zingen.

Om je een idee te geven, een stukje uit het liedboek:

Meu Mestre aqui a Vos eu peco
Para Vos me guiar
Me Guie no caminho da Santa Luz
Nao deixa ninguem me atacar

Segeu sempre o Seu caminho
Deixa quem quiser falar
Recebe a Sua Luz de cristal
Te firma e te compoe em Seu lugar

(vertaling:
My master, here i ask you
For you to guide me
guide me on the path of the holy light
Dont let anybody attack me

Always follow your path
Let people say what they want
Receive your cristal light
Be firm and composed in your place)

Het klinkt nu misschien niet zo indrukwekkend, maar als je zo enorm hard aan het spacen bent dan komen die teksten echt wel anders aan. Er ontstaat dan allerlei inzicht aan die teksten. Een zin als 'always follow your path' , als de hele ruimte vol met caleidoscopisch licht golft en er engelen tegen me praten, dan komt zo'n zinnetje wel wat dieper aan dan wanneer ik achter mn computer zit te surfen op t forum :)

kapitein-x zei:
Wat betreft kanker. (...)
Ik denk dat er op het gebied van ayahuasca nog heel veel dingen de moeite van het onderzoeken waard zijn.

Tja, laten we er niet teveel woorden aan vuil maken. Ik vind het mooie dat je het gewoon kunt ervaren. Oordeel zelf, zou ik zeggen. Als je het serieus neemt, kan het veel betekenen. Een vriend van mij zegt dat het een van de meest indrukwekkende ervaringen is die hij ooit in zijn leven heeft meegemaakt en daar kan ik eerlijk gezegd wel mee instemmen. Je hebt ayahuasca, dan heb je heel lang niets, en dan pas de rest :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter

Bedankt voor je informatieve reacties. Ik vind het erg waardevol.
Trouwens, wat wsl niet echt bleek uit mijn post, is dat ik zelf ook een paar keer ayahuasca heb gedaan. Een flink aantal dingen die Drientje hier heeft neergepend die slaan ook wel op mij. (scheelt mij weer schrijfwerk :grin: )
En dat was ook behoorlijk intensief (en zeker de eerste keer waarbij ik een ervaring van eeuwige liefdevolle alomvattendheid had die nu 2 jaar later nog een ankerpunt is. ) Maar de reizen waren wel veel minder visueel dan jij beschrijft. Hadden die mede-reizigers van jou ook allemaal zo´n visuele reis?
Het zal wsl ook per persoon verschillen, de een tript visueler dan de ander.

Ik heb het 3 keer in zo´n sjamaan-setting gedaan en 1 keer alleen thuis (zeer mild, maar niettemin een [reinigende] reis te noemen.) Elke keer voelde ik na afloop me niet helemaal voldaan, alsof net dat laatste procentje onbelicht was gebleven. In die groep drukte ik dat misschien enigszins weg achter een neutraal masker. In je eerste report schrijf je ook zoiets dat je je voelde als na een afscheid. Is dit tot nu toe elke keer zo geweest?

En verbeeld ik het mij, of word er vrij weinig overgegeven (en dat soort zaken)? Want ook die meiden in dat filmpje die zien er zo fris uit.

cheiron

Bewuste gebruiker

kapitein-x zei:
Bedankt voor je informatieve reacties. Ik vind het erg waardevol.

Fijn te horen, ik vind het leuk om te delen.

kapitein-x zei:
Trouwens, wat wsl niet echt bleek uit mijn post, is dat ik zelf ook een paar keer ayahuasca heb gedaan. Een flink aantal dingen die Drientje hier heeft neergepend die slaan ook wel op mij. (scheelt mij weer schrijfwerk :grin: )
En dat was ook behoorlijk intensief (en zeker de eerste keer waarbij ik een ervaring van eeuwige liefdevolle alomvattendheid had die nu 2 jaar later nog een ankerpunt is. ) Maar de reizen waren wel veel minder visueel dan jij beschrijft. Hadden die mede-reizigers van jou ook allemaal zo´n visuele reis?
Het zal wsl ook per persoon verschillen, de een tript visueler dan de ander.

Aja, nee, dat was mij nog niet duidelijk. Het schijnt wat dat betreft ook nogal te verschillen per plek hoe sterk de Ayahuasca is. Ook bij de Santo Daime merk ik dat de sterkte best wel kan verschillen per keer. Maar goed, dan hebben we het over het verschil tussen sterk en heeeeel sterk haha. Mooi te lezen dat zo'n ervaring na 2 jaar nog steeds een ankerpunt kan zijn. Wonderlijke ervaringen zijn het he... Het werkt bij mij zo diep door in alles wat ik doe, bijzonder is dat.

En t visuele... Ik denk dat dat ook verschilt per persoon ja. Ik ga regelmatig met een vriend van me, wij hebben allebei dezelfde soort trips. We kunnen ook samen op zoek gaan naar afbeeldingen op google die zo dicht mogelijk beschrijven wat we zien. Dat komt best wel overeen, de multidimensionale lichtende organisch levende fractal vormen zeg maar. Andere vrienden die ik heb meegenomen hadden ook wel visuele ervaringen, maar zij gingen bijvoorbeeld terug naar herinneringen van vroeger die ze nooit echt onder ogen hadden gezien. Dat werd gemengd met de stem van een wezen dat hem begeleide om de ervaringen te verwerken, dus dat was dan wel weer fijn voor hem. Iemand anders die ik van daar ken heeft heel sterk dat hij vooral in zijn gedachten tript. Hij ziet zijn leven helder, de dingen waar hij mee bezig is, dat soort dingen. Dus het verschilt inderdaad nogal. "you dont get what you want, but what you need" was het toch?

kapitein-x zei:
Ik heb het 3 keer in zo´n sjamaan-setting gedaan en 1 keer alleen thuis (zeer mild, maar niettemin een [reinigende] reis te noemen.) Elke keer voelde ik na afloop me niet helemaal voldaan, alsof net dat laatste procentje onbelicht was gebleven. In die groep drukte ik dat misschien enigszins weg achter een neutraal masker. In je eerste report schrijf je ook zoiets dat je je voelde als na een afscheid. Is dit tot nu toe elke keer zo geweest?

En verbeeld ik het mij, of word er vrij weinig overgegeven (en dat soort zaken)? Want ook die meiden in dat filmpje die zien er zo fris uit.

Thuis, haha daar zou ik niet aan moeten denken eerlijk gezegd. Misschien als ik er meer ervaring mee heb. Maar ik vind de rituele setting eigenlijk juist wel heel veilig en fijn. Het is overigens wel zo, dat ze daar blowen (ze noemen dat Santa Maria, overigens). Sindsdien zijn de keren dat ik blow ook erg heftig, als ik blow voert dat me vaak terug naar mijn visioenen.

Dat niet-helemaal-voldaan gevoel ken ik over het algemeen niet zo. Ik ben meestal een soort van overloaded aan prikkels en heb zoiets van pff het is voorbij. Het is zo intens, zo licht, zo magisch dat het ook wel fijn is als het weer zakt. Meestal heb ik juist een zeer voldaan gevoel. Dat afscheid is vooral naar de "ruimte" toe. Ik kom tijdens mijn trips vaak in een soort transcendentale ruimte, een tijdloze ruimte (die ik in mijn allereerste trip als UFO bestempelde maar later als "De Ruimte") waar wezens zijn. het zijn engelen / aliens / elfen, die me dingen laten zien, laten reizen, les geven (ik krijg bijvoorbeeld vaak les in acupunctuur van ze, heel boeiend). Als dan de Daime begint uit te werken, dan voel ik dat ik langzaam weer terug op aarde kom. Alsof ik mee ben geweest en weer netjes wordt afgeleverd. Ik word dan dus een soort van uitgezwaaid door de engelen. Zo van: daaag, tot de volgende keer.

Wat betreft overgeven: ik heb eigenlijk maar een keer een overgeefreflex gehad, waarbij er niet eens vocht uit me kwam (wel hallucinaties van zwarte demonen, wat dat betreft had ik misschien liever gewoon gekotst haha). Er zijn wel mensen die overgeven hoor. Altijd wel een aantal. Maar de mensen die in het midden zitten eigenlijk nooit. Of in ieder geval heel zelden.

Ik verbaas me ook altijd over hoe fris en fruitig die mensen blijven. Vooral gezien hun leeftijd. Er zijn echt omatjes bij van boven de 70. Heel wazig. Die zitten dus gewoon knoeperhard te trippen en te blowen, terwijl ik zit te smeken aan de zijlijn 'oh god niet een tweede keer drinken, ik ga dood' maar zij drinken rustig een derde keer. Onvoorstelbaar. Maar sommigen doen het ook al 17 jaar ofzo....wekelijks he.... respect wat dat betreft :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter

Dat Santa Maria is dat iets dat je gerust kunt afslaan of hoort dat er echt bij?

cheiron

Bewuste gebruiker

kapitein-x zei:
Dat Santa Maria is dat iets dat je gerust kunt afslaan of hoort dat er echt bij?

Het is zelfs zo dat ze voor beginners adviseren om terughoudend te zijn met de Santa Maria / wiet. Dit omdat het de boel heel erg versterkt en mensen soms denken 'ooh blowen lekker' en dan flink gaan hijsen en vervolgens omver vallen enzo :)

Dus je kunt t gerust afslaan. Is ook pas de derde keer oid dat ik mee durfde te roken :wink: :stoned:

Drientje

DF-koning

Blowen is sowieso voor mij geen optie omdat ik daar nog veel zieker van word hoewel de laatste keer Ayahuasca ik gewoon in slaap gevallen ben en heerlijk uitgerust wakker werd.

Tripper

Wijs gebruiker

Wat een vet report. Ik ben 10 jaar geleden ook 2x bij de Santo Daime geweest. Ik krijg er wel weer zin in als ik dit allemaal lees.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter

Drientje zei:
Blowen is sowieso voor mij geen optie omdat ik daar nog veel zieker van word hoewel de laatste keer Ayahuasca ik gewoon in slaap gevallen ben en heerlijk uitgerust wakker werd.

Had je toen wel geblowd dan ?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter

Drientje zei:
Ja, hahaha, stom, ik had toen 1 grote trek Santa Maria op.

Je werd toch goed uitgerust wakker, dus dan viel het wel mee die keer :)

Is het dan pure wiet die ze roken ? Of zit er ook nog tabak bij ?

Drientje

DF-koning

Sublimo zei:
Drientje zei:
Ja, hahaha, stom, ik had toen 1 grote trek Santa Maria op.

Je werd toch goed uitgerust wakker, dus dan viel het wel mee die keer :)

Is het dan pure wiet die ze roken ? Of zit er ook nog tabak bij ?
Het is puur. Die wiet die ik daar rookte was van de 11e generatie die de sjamaan kweekte. 11 jaar zingen en bidden zei hij. :grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter

Drientje zei:
Het is puur. Die wiet die ik daar rookte was van de 11e generatie die de sjamaan kweekte. 11 jaar zingen en bidden zei hij. :grin:

Haha :grin: Je moet er maar tijd voor hebben :tearsofjoy:

cheiron zei:
Sublimo zei:
Ik dacht dat je een begeleider had omdat je ergens zei dat je het knap vond dat die mensen ook Ayahuasca dronken en toch nog in staat waren om jou te begeleiden.

Maar nu snap ik het. De begeleider zit in jou, en soms voel je de energie van de andere mensen :)

Nu begin ik echt interesse te krijgen in de Santo Daime.

Oja, nu snap ik wat je bedoelt. Er zijn inderdaad mensen van de kerk die het ritueel ondersteunen. Zij doen zeg maar het verzorgende werk: mensen die overgeven een emmertje geven, eventueel kost opruimen. Mensen die niet meer kunnen zitten een matrasje geven en toedekken. Mensen die overstuur zijn als het nodig is even bijstaan buiten het ritueel. Mensen aansporen om hun armen & benen niet te kruisen. Dat soort dingen.

Dat is wel fijn, want soms gaan mensen echt hard uit hun plaat. Soms valt er ook gewoon iemand echt van zn stoel ofzo, of mensen strompelen verward naar de gang. Dan is het dus heel fijn dat daar een ervaren iemand zorg voor draagt. Die begeleiders drinken inderdaad ook allemaal mee, wat ik erg knap vind. Ik heb mn handen vol aan mn eigen trip :)

Omdat ik zelden een externe verzorger nodig heb gehad in het ritueel, en gewoon op mn stoel blijf zitten en meezing met de liederen (je zingt dus gewoon een dik liederen boek in het portugees van voor naar achter door, 4 a 5 uur lang) heb ikzelf tijdens mijn trips vooral te maken met mijn eigen interne begeleiders, geestelijke wezens die me uitleg geven etc.

Ik heb in juli weer twee dagen gepland om naar de Cura's te gaan, dus ik zal jullie zeker op de hoogte houden (en wellicht tegenkomen daar haha )

yepyep en deze mensen heten "Fardado's" bij de Santo Daime :wink:
hele mooie reporten !!! Prachtig !

cheiron

Bewuste gebruiker

Sublimo zei:
Cura's ?

Ik heb zelf ook al eens de Amanita Muscaria geprobeert. Daar worden ook nogal vervalen van verteld, waar ze ook God zien enzo. Maar helaas was dat niet zo een geslaagde trip :)

Cura's zijn specifieke rituelen van de Santo Daime beweging die als doel hebben genezing te brengen. Cura = portugees voor genezen. Ze hebben ook concentrations (waar een uur in stilte wordt gemediteerd met een portie Daime op en danswerken.

Tja , en wat betreft die Amanita: dat schijnt inderdaad een vrij zware ervaring te kunnen zijn. Ook fysiek vrij heftig en zelfs gevaarlijk (ik meen dat de LD50 toch wel een stuk hoger ligt dan paddo's/LSD/DMT, niet??) afhankelijk van de lokale variatie van je soort (in de zin van: plotseling ineens dubbel zo veel binnen krijgen aan werkzame stof).

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter

Cura's zijn specifieke rituelen van de Santo Daime beweging die als doel hebben genezing te brengen. Cura = portugees voor genezen. Ze hebben ook concentrations (waar een uur in stilte wordt gemediteerd met een portie Daime op en danswerken.

Dankjewel. :)

Tja , en wat betreft die Amanita: dat schijnt inderdaad een vrij zware ervaring te kunnen zijn. Ook fysiek vrij heftig en zelfs gevaarlijk (ik meen dat de LD50 toch wel een stuk hoger ligt dan paddo's/LSD/DMT, niet??) afhankelijk van de lokale variatie van je soort (in de zin van: plotseling ineens dubbel zo veel binnen krijgen aan werkzame stof).

Ik denk dat het grote probleem inderdaad is dat je geen idee hebt hoeveel actieve stof je binnenkrijgt. Ik heb de LD50 van muscimol (de actieve stof in de amanita muscaria) opgezocht, waarschijnlijk zal het de 45 mg/kg voor orale inname zijn, denk ik. Ik heb trouwens geen idee waar de afkorting i.p. voor staat. Misschien dat iemand kan helpen ?

LD50 mice: 3.8 mg/kg s.c, 2.5 mg/kg i.p.
LD50 rats: 4.5 mg/kg i.v, 45 mg/kg orally

Niet dat het enigszins helpt. Het blijven natuurproducten. Je weet nooit hoeveel actieve stof erin zit.

Hier is het echt lastig, want dit is absoluut geen paddestoel waar je ook maar iets te veel van wilt binnenkrijgen. Ik heb een trip report geschreven over mijn ervaring ermee.

viewtopic.php?f=21&t=26501&p=803823&hilit=amanita+muscaria#p803823

cheiron

Bewuste gebruiker

Sublimo zei:
Ik heb de LD50 van muscimol (de actieve stof in de amanita muscaria) opgezocht, waarschijnlijk zal het de 45 mg/kg voor orale inname zijn, denk ik. Ik heb trouwens geen idee waar de afkorting i.p. voor staat. Misschien dat iemand kan helpen ?

Oh, dat valt me nog mee. Ik las ergens dat de werkzame dosis 10 mg is. Ik was eigenlijk in de vooronderstelling dat de LD50 en de werkzame dosering een stuk dichter bij elkaar lagen. Bij MDMA is die verhouding ongeveer 1:10, wat zoveel wil zeggen dat je met 10 pillen serieus de kans loopt om dood te gaan. Met LSD is die verhouding belachelijk groot, de LD50 is 12000 ug wat je dus nooit van zn leven slikt. 1000 ug is al bezopen veel. Al met al dus minder risky dan ik dacht, die amanita. Wat niet wil zeggen dat het een fijn spulletje is , of is aan te raden :wink:

Drientje

DF-koning

cheiron zei:
Sublimo zei:
Ik heb de LD50 van muscimol (de actieve stof in de amanita muscaria) opgezocht, waarschijnlijk zal het de 45 mg/kg voor orale inname zijn, denk ik. Ik heb trouwens geen idee waar de afkorting i.p. voor staat. Misschien dat iemand kan helpen ?

Oh, dat valt me nog mee. Ik las ergens dat de werkzame dosis 10 mg is. Ik was eigenlijk in de vooronderstelling dat de LD50 en de werkzame dosering een stuk dichter bij elkaar lagen. Bij MDMA is die verhouding ongeveer 1:10, wat zoveel wil zeggen dat je met 10 pillen serieus de kans loopt om dood te gaan. Met LSD is die verhouding belachelijk groot, de LD50 is 12000 ug wat je dus nooit van zn leven slikt. 1000 ug is al bezopen veel. Al met al dus minder risky dan ik dacht, die amanita. Wat niet wil zeggen dat het een fijn spulletje is , of is aan te raden :wink:
The LD50 of MDMA ranges from about 100-300 mg/kg

Stel dat je pillen hebt met 130 mg erin en je weegt 75 kg. LD50 = 100mg/kg dan zou je 7500 mg moeten nemen, gelijk aan 57.6 pillen.

10 pillen is absoluut niet dodelijk, als dat zou was dan zou ik nu dood zijn. Het levert je wel hersenbeschadiging op, en een grote kans op oververhitting.

cheiron

Bewuste gebruiker

Beetje slordig van me :) Niet nagerekend...

Nou je het zegt, de gevallen waarvan je wel eens hoort dat mensen ivm MDMA overlijden zijn meestal oververhitting en dat soort dingen, niet direct de overdosis.

50 a 60 pillen dus. Das best wel veel ja.
Nog steeds een stuk minder dan de meeste psychedelica. En niks kan natuurlijk op tegen wiet :stoned: Even nagezocht op wikipedia:
One estimate of THC's LD50 for humans indicates that about 1500 pounds (680 kilograms) of cannabis would have to be smoked within 14 minutes
:tearsofjoy:

Noarx

Experimenterende gebruiker

Woow geweldige reports schrijf je!
Netjes opgebouwde stukken tekst waarin je netjes geweldige ervaringen opschrijft.
Toch vind ik het lastig dat soort dingen te begrijpen.

cheiron

Bewuste gebruiker

Noarx zei:
Netjes opgebouwde stukken tekst waarin je netjes geweldige ervaringen opschrijft.

Dank je :) wat betreft het begrijpen: ik kan je verklappen dat ik er zelf soms ook moeite mee heb om het te begrijpen. Het is niet dat het vanzelfsprekende ervaringen zijn zo van: oh ja, logisch. Dat is juist het vreemde van de Daime: ik maak dingen mee waarvan ik achteraf denk, ik heb het zelf meegemaakt maar het zijn de meest bizarre ervaringen uit mijn leven. Ik denk meestal achteraf: wat de fuck was dit weer voor bizarre ervaring. Dus...

Noarx

cheiron zei:
Noarx zei:

Dank je :) wat betreft het begrijpen: ik kan je verklappen dat ik er zelf soms ook moeite mee heb om het te begrijpen. Het is niet dat het vanzelfsprekende ervaringen zijn zo van: oh ja, logisch. Dat is juist het vreemde van de Daime: ik maak dingen mee waarvan ik achteraf denk, ik heb het zelf meegemaakt maar het zijn de meest bizarre ervaringen uit mijn leven. Ik denk meestal achteraf: wat de fuck was dit weer voor bizarre ervaring. Dus...

Ja begrijpelijk :P

toch lijkt het me heel eng om al die wezens tegen te komen die je dan tegen komt en zo veel (lijken te) weten en van alles met je 'bespreken'

cheiron

Bewuste gebruiker

Noarx zei:
Ja begrijpelijk :P

toch lijkt het me heel eng om al die wezens tegen te komen die je dan tegen komt en zo veel (lijken te) weten en van alles met je 'bespreken'

Hmm, nou ja, op het moment is het wel heel prettig. Ze zijn heel vriendelijk, licht. Op een of andere manier ook heel vertrouwd. Alsof je een van je beste vrienden bij je hebt. En wat betreft dat "weten" : het communiceren gaat via beelden. Je praat natuurlijk niet echt. Alles wat ik denk wordt een beeld, en zij laten mij een beeld terug zien. Ik beleef het als een heel directe communicatie.

Het is meer achteraf, dat ik denk: ik weet best dat er allerlei chemie in mn hoofd plaatsvindt, maar het voelde zo enorm echt. Bovendien vindt er ook chemie in mn hoofd plaats wanneer ik "echte" mensen ontmoet, dat betekent ook niet dat ze niet echt zijn. Maar ja, als ze wel echt zijn, wtf :confused: ?

Tool

luister je naar tool? die gebruiken deze afbeelding op hun albumcover en ben er altijd erg door geboeid geweest. Het album 10,000 days zou ik sowieso alleen al voor het artwork kopen.

je trips klinken erg magisch!

cheiron

Bewuste gebruiker

Tool zei:
luister je naar tool? die gebruiken deze afbeelding op hun albumcover en ben er altijd erg door geboeid geweest. Het album 10,000 days zou ik sowieso alleen al voor het artwork kopen.

je trips klinken erg magisch!

Nee, geen Tool luisteraar. Eerder Future Sound of London en The Orb en dat soort Old School Ambient :)

Ik zal het eens opzoeken, 10.000 days. Als mensen van Alex Grey houden, hebben ze sowieso een psychedelische mind....

Inderdaad magische trips. Heeft vaak meer van sjamanistische reizen weg dan van een doorsnee trip. Wordt denk ik ook wel sterk door de context gestimuleerd overigens.

As zondag ga ik waarschijnlijk weer eens langs bij de Daime, ben benieuwd. Als t lukt maak ik wel een reportje :)

electergie

Belezen gebruiker

Dit is veruit de meest intressante topic die ik tot nu toe heb gelezen...ik weet niet waar te beginnen..

Castaneda schrijft over peyote, paddo's, datura en andere geneeskrachtige planten
ik heb zijn verhaal zelf niet gelezen, maar de boeken erond in het Nederlands
en Journey to Ixtlan in het Engels, wat eigenlijk de beste en intressantste leeservaring was.

Verder heb ik intresse voor Amanita, leuk dat je je tripreport hebt geplaatst en dat de dosisen 't moeilijks zijn te beschrijven en de trip 't moeilijks te besturen, stelt deze drugs in vraag

Ik heb nu zoals belooft een bloem, knop en enkele bladeren mee van datura
plaats hierzo wel eens een foto, ze zijn gedroogd dus de werking zal verhoogd zijn
en hopelijk nog werken (ben van plant een exemplaar aan mijn prof plantkunde voor te stellen, uit intresse wat hij hierover te zeggen heeft, en om een reactie uit te lokken ivm geneeskrachtige planten)

verder had ik peyote's gepland en daarvan zijn nu 7 gezonde jonge cactussen over
en hopelijk blijft dat zo dan kunnen ze bij mijn collectie van 5 anderen waarvan 1 al rond de 7 a 9 jaar is denk ik, volgend jaar plant ik er nog een paar

heb ook een haze en white widow hierzo staan voor maandelijks gebruik of op momenten als nodig..

verder zou ik ayahuasca willen onderzoeken, ceremonies lijken mij intressant en dergelijke...
maar ik zou het zoals dmt , zelf willlen doen, onder begeleiding van 1 shamaan/goeroe

Ik heb in Oekraine veel kennis opgedaan in verband met planten en hun geneeskrachtige werkinge, past bij mijn intresse en studie biologie, dus als ik nog wat tijd vind en wat jaartjes onderzoek opdoe , ben ik zeker en vast een stukje kennis hierzo te delen
en eventueel enkele bijdragende tripreport te posten

peace out!

Bovenaan