Satanisme

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Amisulpride

Experimenterende gebruiker
Als ik tripmiddelen gebruik dan lijkt alles een evil tintje te hebben. Wat sommigen zouden zien als een bad trip is voor mij een zeer spirituele ervaring. Hierdoor wil ik mij meer verdiepen in satanisme (niet de conspiracy theorie stuff maar echt de spiritualiteit ervan) heeft iemand hier ervaring of meer info over wat een goed begin van mijn onderzoek kan zijn? Van wat ik ervaar is het niet een tegenstelling tegen 'goed' en dus dat het volgen van satanisme je zwart wit 'slecht' maakt maar meer rekening houd met je instinctief slechtere menselijke aspecten en hoe je daarnee navigeert. Gebruik je het dan voor 'goed' of 'slecht' is aan jou

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als ik tripmiddelen gebruik dan lijkt alles een evil tintje te hebben. Wat sommigen zouden zien als een bad trip is voor mij een zeer spirituele ervaring. Hierdoor wil ik mij meer verdiepen in satanisme (niet de conspiracy theorie stuff maar echt de spiritualiteit ervan) heeft iemand hier ervaring of meer info over wat een goed begin van mijn onderzoek kan zijn? Van wat ik ervaar is het niet een tegenstelling tegen 'goed' en dus dat het volgen van satanisme je zwart wit 'slecht' maakt maar meer rekening houd met je instinctief slechtere menselijke aspecten en hoe je daarnee navigeert. Gebruik je het dan voor 'goed' of 'slecht' is aan jou
Toen ik een tijd veel teveel tripte (op psilocybine voornamelijk) werden mijn trips op een gegeven moment zeer demonisch. Gezichten werden vaak duivels, donker werd echt 'duister' en dan het gevoel alsof er overal kwaadaardige ogen naar me keken, temperatuur die in een keer keldert, ranzige smaak in de mond, gevoel omringt te zijn door een oer kwaad. En dat waren nog niet eens de echte 'bad trips'.

Ik begrijp de allure niet zo. Aan de ene kant is het wel fascinerend maar nee, liever niet...

Zou er ook erg mee oppassen als ik jou was. Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt dat je het allemaal wel onder controle houdt als je je veel met het occulte bezighoudt. Dit zijn zeer manipulatieve energieën.

Sabotage

Bewuste gebruiker
Hoi wat wil je ervan weten dan ? Deze fascinatie heb je over gehouden aan het trippen ? Hier meer info : https://luciferianismenederland.wordpress.com/luciferianisme-in-nederland/

2eazy

Newbie
Toen ik een tijd veel teveel tripte (op psilocybine voornamelijk) werden mijn trips op een gegeven moment zeer demonisch. Gezichten werden vaak duivels, donker werd echt 'duister' en dan het gevoel alsof er overal kwaadaardige ogen naar me keken, temperatuur die in een keer keldert, ranzige smaak in de mond, gevoel omringt te zijn door een oer kwaad. En dat waren nog niet eens de echte 'bad trips'.

Ik begrijp de allure niet zo. Aan de ene kant is het wel fascinerend maar nee, liever niet...

Zou er ook erg mee oppassen als ik jou was. Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt dat je het allemaal wel onder controle houdt als je je veel met het occulte bezighoudt. Dit zijn zeer manipulatieve energieën.
Hoe ga jij met deze ervaringen om? Ik heb ook 2 keer een bad trip gehad en heb wel moeite om er goed mee om te gaan. De ervaring zelf laat je doen geloven dat alles ' echt' is wat je meemaakt en dan ga je aan de meest bizarre dingen denken. Ben denk ik enigszins bang dat deze kwade krachten iets met mij gaan of willen doen na mijn dood. Überhaupt de mogelijke bestaan van kwaad alleen al vind ik moeilijk te verkroppen. Bij mensen die vreselijke dingen doen zou je nog kunnen stellen dat ze het doen vanuit een soort onbewustheid( zoals Tolle Eckhart het uitlegt). Maar weet niet hoe het zit met andere entiteiten, mochten die daadwerkelijk bestaan dan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe ga jij met deze ervaringen om? Ik heb ook 2 keer een bad trip gehad en heb wel moeite om er goed mee om te gaan. De ervaring zelf laat je doen geloven dat alles ' echt' is wat je meemaakt en dan ga je aan de meest bizarre dingen denken. Ben denk ik enigszins bang dat deze kwade krachten iets met mij gaan of willen doen na mijn dood. Überhaupt de mogelijke bestaan van kwaad alleen al vind ik moeilijk te verkroppen. Bij mensen die vreselijke dingen doen zou je nog kunnen stellen dat ze het doen vanuit een soort onbewustheid( zoals Tolle Eckhart het uitlegt). Maar weet niet hoe het zit met andere entiteiten, mochten die daadwerkelijk bestaan dan.
Een beetje een complex en ook vaag verhaal misschien...

Ten eerste ben ik al jaren bezig met spiritualiteit. In de zin van meditatie/mindfulness (niet in de zin van geesten oproepen). Elke keer wanneer ik duistere tripervaringen had, paste ik tijdens of erna meditatie toe om dat te verwerken. Maar er was 1 ervaring in het bijzonder waar ik gruwelijk verkeerd ging. Mocht je interesse hebben, dit is het report hiervan:

ALD-52 trip report - Hello Darkness My Old Friend

Zoals je ook in het report kunt lezen, besefte ik me op een gegeven moment tijdens de trip dat mijn ware aard 'niets' is. Ik was in mijn beleving tijdens die trip tot het diepste van de hel afgedaald, maar vervolgens het inzicht dat ik in essentie 'niets' (of: een puur bewustzijn) ben, zorgde ervoor dat de angst ook geen fundering meer had om op te kunnen staan. In de jaren voor deze 'bad trip' had ik middels meditatie en psychedelische ervaringen al verscheidene keren kennis gemaakt met die afwezigheid van een 'zelf', maar nu te midden van dat ongelofelijke kwaad dat ik voelde, was het overduidelijk dat dat alles mij helemaal niets kon doen. Niet omdat ik zo sterk ben, maar omdat ik niets ben. Het probleem was dat mijn 'zelf', mijn ego daarna terugkwam en daarmee ook de angst. Steeds kwamen er weer vlagen van die verschrikkelijke wanhoop terug en steeds moest ik mij opnieuw beseffen dat ik 'niets' was en dat ik alleen zo veilig was daarvoor. Tot een halfjaar na die trip is die angst wel gebleven (wanneer ik niet goed verankerd was in dat 'niets' zijn). Ik kon toen ook niet meer wiet roken, want dan kwam datzelfde gevoel van terugzakken in die hel weer (in veel lichtere mate) terug. Hoewel ik nu wel een stuk meer op mijn hoede ben voor trippen, kan ik wel zeggen dat ik eroverheen ben gekomen. Zonder spiritualiteit was me dat denk ik niet gelukt.

Hoe lang geleden zijn jouw bad trips eigenlijk?

En trouwens, Eckhart Tolle heeft het ook vaak over die essentie van ons, dat 'niets'. Of misschien beter gezegd: 'niet iets'.

Laatst bewerkt:

2eazy

Newbie
Jouw trip report ga ik vooralsnog niet lezen, heb geen behoefte om meer helse beelden in me laten opnemen. Mijn laatste bad trip was 4.5 maand geleden, sindsdien ook niet weer gebruikt. De trip even heel kort samengevat moest ik kiezen tussen de wereld laten lijden of mezelf op te offeren en vrijwillig helse pijn gaan ervaren, in ieder geval voor een hele lange tijd. Entiteiten legden me dit voor en op dat moment dacht ik dat ik die keuze hoe dan ook moest maken(uiteindelijk niet gedaan). Nu begin ik toch te geloven dat het geen externe entiteiten waren, maar stemmen in mijn onderbewustzijn die tot leven kwamen. Sindsdien ben ik meer bang en bewust geworden voor de dood, maar merk in de laatste weken dat die angst weer langzaam afneemt.

Die staat van 'niets' zijn is enorm lastig om te bereiken. Met truffels kan ik het bereiken, maar op het moment dat je realiseert dat je het bereikt hebt is de ego gelijk teruggekeerd.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Jouw trip report ga ik vooralsnog niet lezen, heb geen behoefte om meer helse beelden in me laten opnemen.
Begrijpelijk. Goed idee om het niet te doen dan.

Mijn laatste bad trip was 4.5 maand geleden, sindsdien ook niet weer gebruikt. De trip even heel kort samengevat moest ik kiezen tussen de wereld laten lijden of mezelf op te offeren en vrijwillig helse pijn gaan ervaren, in ieder geval voor een hele lange tijd. Entiteiten legden me dit voor en op dat moment dacht ik dat ik die keuze hoe dan ook moest maken(uiteindelijk niet gedaan). Nu begin ik toch te geloven dat het geen externe entiteiten waren, maar stemmen in mijn onderbewustzijn die tot leven kwamen. Sindsdien ben ik meer bang en bewust geworden voor de dood, maar merk in de laatste weken dat die angst weer langzaam afneemt.
Dat denk ik dus ook, dat het onderdeel is van het onderbewuste. Misschien niet per se van het individuele onderbewuste echter, maar van het collectieve.

Die staat van 'niets' zijn is enorm lastig om te bereiken. Met truffels kan ik het bereiken, maar op het moment dat je realiseert dat je het bereikt hebt is de ego gelijk teruggekeerd.
Dat komt me wel bekend voor, al denk ik ook dat je de ego-loze staat niet teveel op een voetstuk moet plaatsen als een bijna onbereikbare mystieke staat van zijn. Op het moment dat je je bewust bent van je eigen bewustzijn en niet achter je gedachten aanholt, dan ben je er eigenlijk al. Het is dan ook iets dat we niet hoeven te bewerkstelligen of bereiken. Het is hier altijd alreeds aanwezig. Het is meer een kwestie van realisatie dat het al aanwezig is. En aangezien gedachten erin verschijnen en verdwijnen, is het in staat om elk (negatief) gedachtepatroon te doorbreken.

Pace Ley

Experimenterende gebruiker
De trip even heel kort samengevat moest ik kiezen tussen de wereld laten lijden of mezelf op te offeren en vrijwillig helse pijn gaan ervaren, in ieder geval voor een hele lange tijd. Entiteiten legden me dit voor en op dat moment dacht ik dat ik die keuze hoe dan ook moest maken(uiteindelijk niet gedaan).

Dat lijkt wel een beetje het verhaal van Jezus, alleen weten we allemaal dat hij wel kon kiezen en wat daarvan terecht is gekomen :sweatsmile:

Ik zou er ook mee oppassen hoor. Misschien heb je het reuze naar je zin met je nieuwe satanistische hobby, maar de kans zit er dik in dat je omgeving dat (terecht?) classificeert als heel raar gedrag en dat dat op langer termijn niet lekker voor je uitpakt. Zou me niet verbazen in ieder geval.

Sabotage

Bewuste gebruiker
LSD gebruik kan in vele settings :
spiritueel , tijdens de sex ,bij bepaalde mentale klachten ect...

Voor het trippen is van belang ;
stemming, omgeving, (voel je ,je veilig genoeg) en of je vatbaar bent voor psychoses .

Zelf ooit in een onprettige omgeving, een pinguin zegel gebruikt.

Met ex vriendin bij mijn schoonmoeder.

Was enkel bezig normaal over te komen.

Bang dat me schoonmoeder iets door zou hebben.

Ik was vrij jong niet verder over na gedacht .

Domme actie bij je schoonmoeder trippen ha ha ha .

Eenmaal aan het trippen , angstig gevoel.

Naar buiten gevlucht en ik ging fout.

Naar de eerste hulp , dosis kalmerende middelen gehad .
Baal zo erg van dit voorval.

Lijkt me onwijs tof een mooie trip te ervaren
Wel een mooie ervaring gehad met ketamin

Sabotage

Bewuste gebruiker
De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.

Als satanist ben je atheïst en geloof je niet in god of satan.
Ik ben geen satanist . Maar heb me wel hier in verdiept . Vind het ocultte rete interessant.
Hoop dat je er wijs van kan worden , onder invloed is mijn post wat warrig .
dat klopt , is een van de stromingen. maar je hebt satanisme in Duitsland best een giga groep. . Die ook echt geloven in een fysieke satan. Vaak word dit gekoppeld aan demonology ,magie occultisme . In Nederland heb je bijv de Luciferians en stroming die echt in satan gelooft . en hem als God ziet. Vergis je hier niet er zijn er genoeg die dit praktiseren .

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.

Ik begrijp dan niet waarom je voor je geloof/filosofie die naam zou kiezen. Als het helemaal niet over satan gaat, kies dan wat anders. Nu moeten ze tot in den treure uitleggen dat ze satan niet aanbidden. Wat een gedoe.

Als je als satanist atheïst bent, noem jezelf dan gewoon atheïst... :confused: Denk ik dan...

Kwatzakottel

Belezen gebruiker
Ik begrijp dan niet waarom je voor je geloof/filosofie die naam zou kiezen. Als het helemaal niet over satan gaat, kies dan wat anders. Nu moeten ze tot in den treure uitleggen dat ze satan niet aanbidden. Wat een gedoe.

Als je als satanist atheïst bent, noem jezelf dan gewoon atheïst... :confused: Denk ik dan...

Heb je je Anton la Vey wel eens in een standaard kantoorkloffie in pogen beelden? En heb je enig idee hoeveel chicks hij
in die setting zou weten scoren? Nou dan. Satanist is dus een volslagen rationele keuze.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heb je je Anton la Vey wel eens in een standaard kantoorkloffie in pogen beelden? En heb je enig idee hoeveel chicks hij
in die setting zou weten scoren? Nou dan. Satanist is dus een volslagen rationele keuze.
Zo te zien was hij juist heel erg bezig met satan...

Ik heb het over die groepen die zeggen dat satanisme helemaal niks met de duivel te maken heeft. Die lui die eigenlijk in principe gewoon atheïsten zijn. Waarom dan toch die naam satanisme?

Is gewoon nieuwsgierigheid hoor. Ik wil het graag begrijpen.

Blyatman

Badass junkie

Als satanist ben je atheïst? Dat klopt niet..

Objectivisme is atheïstisch van aard en verstoot het idee van een god totaal, terwijl de moderne satanist zichzelf juist als godheid ziet.

Kwatzakottel

Belezen gebruiker
Zo te zien was hij juist heel erg bezig met satan...

Ik heb het over die groepen die zeggen dat satanisme helemaal niks met de duivel te maken heeft. Die lui die eigenlijk in principe gewoon atheïsten zijn. Waarom dan toch die naam satanisme?

Is gewoon nieuwsgierigheid hoor. Ik wil het graag begrijpen.

Satanisme heeft niets met satan te maken, het zit toevallig in de naam, maar dat dat verder iets te betekenen heeft beeld je je maar in, Mindless.
Het is gewoon atheïsme, maar dan met een cape. Snap je het nu?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Satanisme heeft niets met satan te maken, het zit toevallig in de naam, maar dat dat verder iets te betekenen heeft beeld je je maar in, Mindless.
Ja, daarom vroeg ik me dus af: waarom dan tóch die naam? Duh!

"Het zit toevallig in de naam" Oh, oké dat verklaart alles :laughing:

Blyatman

Badass junkie
Satanisme is de verering van Satan of de duivel, die in de joods-christelijke traditie geldt als de belichaming van het kwaad en als de antithese van God.

“Modern Satanisme” is zelfverering met rituelen.

het modern satanisme is uit de lucht gevallen en gewoon een subgroep van de oud satanische gedachten.

Atheïsme benoemen als satanisme kan niet want die twee staan lijnrecht tegenover elkaar.

je kan een duivels ritueel niet betrekken bij atheïsme voor zelfverering.

de moderne “satanist” spreekt zichzelf en hun cult met alles tegen

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator

Ik denk dat je je verward met Luciferianisme.
Ik denk jij ook Lees hier:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
de moderne “satanist” spreekt zichzelf en hun cult met alles tegen
Op zich dan wel weer typisch, want is dat ook niet typisch satan: misleiding, het tegenovergestelde doen, omgekeerde symboliek, etc.

Blyatman

Badass junkie
Op zich dan wel weer typisch, want is dat ook niet typisch satan: misleiding, het tegenovergestelde doen, omgekeerde symboliek, etc.
Vind ook persoonlijk zelf dat het “moderne satanisme” die titel niet behoort te dragen.
Het heeft niks met satanisme te maken, noch met atheïsme gezien het moderne satanisme te maken heeft met zelf vereerde rituele afgenomen van de ouderwetse heksen cult groepen. Het moderne satanisme is gewoon een zooi bij elkaar geraapt iets wat zich in alles tegenspreekt.

sorry maar ik moet lachen bij het idee dat een modern satanist zichzelf atheïst noemt maar wel rituelen uitvoert met een mindset tot hogere machten.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vind ook persoonlijk zelf dat het “moderne satanisme” die titel niet behoort te dragen.
Het heeft niks met satanisme te maken, noch met atheïsme gezien het moderne satanisme te maken heeft met zelf vereerde rituele afgenomen van de ouderwetse heksen cult groepen. Het moderne satanisme is gewoon een zooi bij elkaar geraapt iets wat zich in alles tegenspreekt.

sorry maar ik moet lachen bij het idee dat een modern satanist zichzelf atheïst noemt maar wel rituelen uitvoert met een mindset tot hogere machten.
Door sommigen wordt het ego als de duivel gezien, in die zin is zelfverering ook verering van de duivel. :sweatsmile:

Maar inderdaad ik vind het maar raar. Waarom het jezelf als groep zo moeilijk maken en daarnaast iedereen verwarren. Natuurlijk gaan mensen denken dat je satan vereert, als je 'satanisme' aanhangt...

Als ik een nieuwe religie bedenk en die, ik zeg maar wat, Marks Ruttisme ( :laughing: ) noem, dan sta ik er vervolgens toch ook niet van te kijken als mensen denken dat het iets met Mark Rutte te maken heeft... (nee joh, hoe kom je erbij joh, heeft niks met Mark Rutte te maken joh)

Gympie

Badass junkie
Satanismewat..
dichtste wat ik erbij kom is een lucifertje aansteken na kaki smiley_wc.gif

okay, my two cents.. khoud al op 😅

Blyatman

Badass junkie
Door sommigen wordt het ego als de duivel gezien, in die zin is zelfverering ook verering van de duivel. :sweatsmile:

Maar inderdaad ik vind het maar raar. Waarom het jezelf als groep zo moeilijk maken en daarnaast iedereen verwarren. Natuurlijk gaan mensen denken dat je satan vereert, als je 'satanisme' aanhangt...

Als ik een nieuwe religie bedenk en die, ik zeg maar wat, Marks Ruttisme ( :laughing: ) noem, dan sta ik er vervolgens toch ook niet van te kijken als mensen denken dat het iets met Mark Rutte te maken heeft... (nee joh, hoe kom je erbij joh, heeft niks met Mark Rutte te maken joh)

een betere naam tot modern satanisme is cultus sui, letterlijk zelf verering. Klinkt beter dan modern satanisme en staat letterlijk tot zelf ontplooiing 😆 (waar modern satanisme voor staat)

Kwatzakottel

Belezen gebruiker
een betere naam tot modern satanisme is cultus sui, letterlijk zelf verering. Klinkt beter dan modern satanisme en staat letterlijk tot zelf ontplooiing 😆 (waar modern satanisme voor staat)

Nee, atheïsme met een cape is gewoon een veel betere beschrijving.

Blyatman

Badass junkie
Nee, atheïsme met een cape is gewoon een veel betere beschrijving.
Nee, want het heeft niks met atheïsme te maken. Ze prijzen zelfverering richting ‘iets’ niet alleen hun zelf. Maar naar een hogere kracht/macht iets wat hen verreiking zal geven. Atheïsme verschilt van agnosticisme, het laatste is niet weten of goden bestaan. Atheïsme is in niks geloven, jezelf niet eens afvragen of er iets bestaat. Atheïsme is afwezigheid van èèn of meerdere goden. Dus hoe wilt een moderne satanist zichzelf een satanist noemen zonder satanist te zijn omdat die de neiging maakt naar atheïsme.

je kan geen -geen atheïst zijn als satanist.
waarom zou je als geen gelovige van überhaupt het bestaan van een god, duivel, energie vorm/entiteit jezelf de stempel duivelsaanbidder geven? 🙃

De Apotheker

Badass junkie
Als satanist ben je atheïst? Dat klopt niet..

Objectivisme is atheïstisch van aard en verstoot het idee van een god totaal, terwijl de moderne satanist zichzelf juist als godheid ziet.
Modern satanisme is echt wel zonder goddelijkheid en is gewoon atheïstisch hoor....

Blyatman

Badass junkie
Modern satanisme is echt wel zonder goddelijkheid en is gewoon atheïstisch hoor....
Als het atheïstisch is, dan mag het niet en kan het theoretisch en praktisch de naam satanisme dragen.
Zit 0.0 logica in het modern satanisme te noemen maar je werkt zonder goddelijkheid. 🤣

Blyatman

Badass junkie
Ik ga denk ik maar een club oprichten die de orthodoxe ridders heet, maar het heeft niks met orthodoxe te maken maar met zelf vererende ridders.

See.. the logic. 🙂

De Apotheker

Badass junkie
Als het atheïstisch is, dan mag het niet en kan het theoretisch en praktisch de naam satanisme dragen.
Zit 0.0 logica in het modern satanisme te noemen maar je werkt zonder goddelijkheid. 🤣
Dat is exact de reden dat het zo heet... Het is spottend bedoeld. Anti christelijk anti goddelijkheid. Het triggert. Ze doen alsof ze "satan" aanbidden want dat zou dan vanuit vrijheid van geloof ook mogen.

2eazy

Newbie
Dat lijkt wel een beetje het verhaal van Jezus, alleen weten we allemaal dat hij wel kon kiezen en wat daarvan terecht is gekomen :sweatsmile:

Ik zou er ook mee oppassen hoor. Misschien heb je het reuze naar je zin met je nieuwe satanistische hobby, maar de kans zit er dik in dat je omgeving dat (terecht?) classificeert als heel raar gedrag en dat dat op langer termijn niet lekker voor je uitpakt. Zou me niet verbazen in ieder geval
Ik dacht dus ook ff dat ik de nieuwe messiah was. Doodeng allemaal. Ik weet ook dat het enorm raar gedrag is. Echter heb ik er wel van geleerd.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan