Schadelijke effecten van Salvia

flight_of_the_behemoth

Experimenterende gebruiker
Hey, heb me de laatste tijd een beetje ingelezen over Salvia maar nergens wordt echt duidelijk vermeld wat nu precies de schadelijke effecten ervan zijn. Is het bijvoorbeeld slecht voor het geheugen? En hoe slecht is het precies voor je longen als je inhaleert?

flight_of_the_behemoth

Is het slecht voor het kortetermijngeheugen, ja of nee? Zo ja, hoe slecht? Slechter dan jezelf een blackout zuipen?

Is het veel slechter voor je longen dan tabak of voor mijn part wiet?

Zijn er verder nog schadelijke effecten voor je lichaam? Zoals een sluitspier die functie gaat weigeren ofzo?

Duidelijk zo, of moet ik het nog verder uitspellen? :stoned:
Zo'n cryptische vragen zijn het toch niet man.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Healthzone zegt dit over salvia en geheugen:
"Salvia's mechanism of action is still not fully understood, so that's why we need to keep monitoring it," says spokesperson Paul Duchesne. Duchesne says no long-term problems have been observed, but that salvia is known to cause short-term memory loss and out-of-body experiences.

En wikipedia dit over de langere termijn:
"Most users report no hangover or negative after-effects the next day. This is consistent with the apparent low toxicity of Salvia indicated by research conducted at the University of Nebraska."

flight_of_the_behemoth

Thanks, was dat nou zo moeilijk? Ik zei toch al in m'n openingspost dat ik er niet echt veel over gevonden kreeg. :rolleyes:
Aanvullingen zijn welkom.

Mirrorball

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
flight_of_the_behemoth zei:
Thanks, was dat nou zo moeilijk?
Net zo moeilijk voor mij als voor jou denk ik. Ik zie dat je vrij nieuw bent, neem het grootste deel van mijn posts niet al te serieus :þ
Fijn dat je dat nu even zegt want je stelt je wel heel aanvallend op in deze thread zeg

Riel

Bewuste gebruiker
de chemische stofjes in je hersens raken wel verstoord door hallucinerende middelen. dus gebruik het zeker niet te vaak.

Aalpoepert

Badass junkie
Ik denk dat je er goed aan doet om salvia divinorum niet als een drug te zien. Het is niet iets dat je neemt om lekker te trippen. Salvia is streng, en als je er niet juist mee omgaat zal het je daarvoor straffen. Salvia leidt je naar onbekende dimensies, hoewel je toch dat bekende deja-vu gevoel kan hebben.

De schadelijke effecten die tot nu toe bekend zijn is het geïrriteerd raken van de luchtwegen (wanneer je het rookt). Waarschijnlijk zullen de verbrande plantdeeltjes ook wel hun gedeelte kankerverwekkende stoffen bij zich dragen, teer en dat soort zooi.

Groter gevaar ligt in de reactie die het in je oproept. Wat als je bij een onbekende dosis totaal de weg kwijt raakt en in het wilde weg rond begint te lopen, een open raam/balkon, dat soort dingen. Maar dat zul je allemaal wel gelezen hebben.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :wink:

flight_of_the_behemoth

Uuuh, het eerste gedeelte van je post vind ik nogal vaag eerlijk gezegd :P Maar aan de rest heb ik stukken meer, thnx. Gebruiken met mate dus. Heb me er inderdaad flink over ingelezen, dus ik weet wel een klein beetje wat voor vage zooi ik kan verwachten. :P Nouja, ik zal het zeker niet te vaak doen aangezien dat goedje eigenlijk best duur is.

shokora

Wijs gebruiker
Stighar zei:
Ik denk dat je er goed aan doet om salvia divinorum niet als een drug te zien. Het is niet iets dat je neemt om lekker te trippen. Salvia is streng, en als je er niet juist mee omgaat zal het je daarvoor straffen. Salvia leidt je naar onbekende dimensies, hoewel je toch dat bekende deja-vu gevoel kan hebben.

De schadelijke effecten die tot nu toe bekend zijn is het geïrriteerd raken van de luchtwegen (wanneer je het rookt). Waarschijnlijk zullen de verbrande plantdeeltjes ook wel hun gedeelte kankerverwekkende stoffen bij zich dragen, teer en dat soort zooi.

Groter gevaar ligt in de reactie die het in je oproept. Wat als je bij een onbekende dosis totaal de weg kwijt raakt en in het wilde weg rond begint te lopen, een open raam/balkon, dat soort dingen. Maar dat zul je allemaal wel gelezen hebben.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :wink:

Hoewel ik het met de rest van de post eens ben, waarom zou je salvia niet als drug zien? Je behoort naar mijn mening met alle drugs verstandig om te gaan (hoe verstandig gespecificeerd is verschilt per drug natuurlijk).

Maar salvia is inderdaad behoorlijk streng en daarom vind ik het ook enigzins jammer dat het 1 van de weinige legale drugs (overal in de wereld) op dit moment. Daardoor zijn mensen die totaal geen salvia zouden moeten gebruiken eerder geneigd dit wel te doen.

Aalpoepert

Badass junkie
Ik bedoel te zeggen dat je salvia divinorum niet als een drug dient te zien, maar eerder als een "magische plant". (Ik wilde die term in eerste instantie niet noemen om de zweverigheid ervan :wink: )
Het is niet leuk, of lekker spacy om salvia te roken. Dat is absoluut niet de reden waarom je het zou moeten doen.

Wat ik ook een belangrijk aspect vind, is dat als salvia het labeltje "drug" op zich geplakt krijgt, er binnen de kortste keren een blik ministers wordt opengetrokken dat het wil gaan verbieden.

Het is ook belangrijk dat de smartshop eigenaren hun klanten goed informeren over salvia, maar dat terzijde.

Bovenaan