Schadelijke gevolgen 2-CB

Goya

Experimenterende gebruiker
Ik vroeg me af of er schadelijke gevolgen zitten aan 2-cb gebruik,
Is er bij veelvuldig gebruik kans op HPPD of tolerantie?
Of zitten er aan dit wondermiddeltje gewoonweg geen negatieve gevolgen? :grin:

tomz0r

Badass junkie
Er is te weinig onderzoek naar gedaan om schadelijke gevolgen vast te stellen. Ga er maar niet van uit dat het niks doet bij veelvuldig gebruik.
Het is een tripmiddel wat op je serotonine werkt dus de kans op HPPD is aannemelijk, al weet ik dit niet zeker.
Tolerantie is er ook zeer zeker, maar is ook vrij snel weer weg. Ik neem aan dat je niet een paar keer in de week wilt trippen. :)

azgaza

Badass junkie
HPPD is denk ik goed mogelijk, naar deze stof is relatief heel weinig onderzoek gedaan, althans haast geen officieel onderzoek dus de schadelijkheid is helemaal niet bekend. Voor de veiligheid kan je het dus beter niet te vaak doen en geen heroische dosissen.

TrippyShit

Badass junkie
Ik ga dit over 2 weken eens proberen, 2c-b.
Werkt het net als veel andere tripmiddelen op serotonine door het vast te houden? Ik ben mn serotonine namelijk flink aan het sparen voor oud&nieuw. Zou ik zonde vinden dus :P

honingolie

Bewuste gebruiker
tripmiddelen als lsd, 2c-b etc. maken je serotonine niet 'op'. De stof bindt zich aan de 5-HT2A serotonine receptoren, maar zorgt niet dat, zoals bij XTC, alle serotonine in 1 keer wordt vrijgegeven.

De kans op HPPD of psychose zal aanwezig zijn, maar deze is gering bij 'normale' dosering.

L

Lid 6909

Gast
daar heb je gelijk in, je serotonine word gebruikt, maar niet verbruikt. peace

TrippyShit

Badass junkie
Ja dat zeg ik dus :wink: Tenminste vroeg ik of dat bij 2c-b ook zo was.
Hppd heb ik al, tegenwoordig iets minder gelukkig, dus daar ga ik niet over in zitten.
Psychose? Dan had ik em na 13x paddo's 1x lsd, vaak mdma en 2jaar elke dag blowen al gehad denk ik ?? :wink:

Maar oke, dan ga ik over 2 weken aan de 2c-b :) Zal niet report waardig worden aangezien de pilletjes, ja pilletjes, maar 15mg zijn en ik er gewoon 1 ga nemen omdat ik zin heb in een rustig tripje. Thnx voor de antwoorden!

L

Lid 6909

Gast
TrippyShit zei:
Ja dat zeg ik dus :wink: Tenminste vroeg ik of dat bij 2c-b ook zo was.
Hppd heb ik al, tegenwoordig iets minder gelukkig, dus daar ga ik niet over in zitten.
Psychose? Dan had ik em na 13x paddo's 1x lsd, vaak mdma en 2jaar elke dag blowen al gehad denk ik ?? :wink:

Maar oke, dan ga ik over 2 weken aan de 2c-b :) Zal niet report waardig worden aangezien de pilletjes, ja pilletjes, maar 15mg zijn en ik er gewoon 1 ga nemen omdat ik zin heb in een rustig tripje. Thnx voor de antwoorden!

Beter neem je 2 van die pilletjes want 2C-B is pas bij hoge dosering een tripmiddel en bij een lagere dosering lijkt het effect op dat van MDMA.

Maar dat over die psychose, dat kan altijd nog komen, maar als je er geen aanleg voor hebt, krijg je hem ook niet imo. (maar wie zegt dat je dat niet hebt, dat weet je nooit)

maar wees niet bang :wink:

J0rrit

Badass junkie
Vraagje hier, compleet offtopic eigenlijk maar ook niet de moeite waard een nieuw topic te openen:

hoeveel 2cb moet ik inleveren ongeveer ( minimaal ) om een testuitslag te kunnen doen bij het testcentrum? Ik weet bij andere stoffen ( ketamine, mdma ) was een sleutelpunt genoeg voor een uitslag hoe of wat. Als ze de sterkte moeten checken ook nog is het meer, maar dat hoeft voor mij niet, is een sleutelpunt 2cb genoeg, anyone?

Gr,

Angramar Temenos

Badass junkie
J0rrit zei:
Vraagje hier, compleet offtopic eigenlijk maar ook niet de moeite waard een nieuw topic te openen:

hoeveel 2cb moet ik inleveren ongeveer ( minimaal ) om een testuitslag te kunnen doen bij het testcentrum? Ik weet bij andere stoffen ( ketamine, mdma ) was een sleutelpunt genoeg voor een uitslag hoe of wat. Als ze de sterkte moeten checken ook nog is het meer, maar dat hoeft voor mij niet, is een sleutelpunt 2cb genoeg, anyone?

Gr,

Ik heb een keer een 20 mg capsule 2c-e ingeleverd, (gewoon lege capsule gevuld met 20 mg 2c-e), werd getest. Met 2c-e zal een cap met 20~ ook wel genoeg zijn.

Funky Monkey

Badass junkie
De naam RC staat voor research-chemical. Dit houd in dat er naar deze stof momenteel onderzoek word gedaan en dat je dus eigenlijk een lab rat bent. Zelfs bij MDMA bijvoorbeeld weten ze nog niet wat de negatieve effecten op het langetermijn kunnen zijn bij veelvuldig gebruik tot je 80ste zeg maar.

Alle RC drugs moet je daarom gewoon niet te vaak nemen en eigenlijk zelfs het liefste maar een keer gebruiken wil je echt 'safe' spelen.

Oom Klaas

Badass junkie
Nick de Neger zei:
Alle RC drugs moet je daarom gewoon niet te vaak nemen en eigenlijk zelfs het liefste maar een keer gebruiken wil je echt 'safe' spelen.

Willen we het wel safe spelen dan?
Liever labrat dan huismus :rock:

tomz0r

Badass junkie
Wat wel gezegd moet worden is dat 2C-B vanaf 100 mg bewezen neurotoxisch is. MDMA is op geen enkele dosis echt bewezen neurotoxisch ook al staat dat zo goed als vast, maar hiermee wordt dus wel aangegeven dat 2C-B geen onschadelijk iets is.

Funky Monkey

Badass junkie
MDMA is wel neurotoxic maar dan moet je ook daadwerkelijk een gram of 100 naar binnen werken ofzo. Net als dat LSD ook neurotoxic is maar pas vanaf 150mg ofzo. Deze hoeveelheden wil je niet eens nemen. Lijkt me tenminste :mrgreen:

Atropa

Bewuste gebruiker
Als je het mij vraagt kan veelvuldig gebruik wel leiden tot eventuele cardiovasculaire klachten of klachten met de bloedsomloop. Want de bodyload is echt stevig aanwezig merk ik. En er is een negatief advies voor mensen die al dergelijke klachten hebben om 2CB te gebruiken.

Zoals het aanvoelt zou ik instinctief zeggen dat het weinig kwaad kan, maar als je vaker gebruikt weet je het nooit met designers. Reken er ook maar niet op dat er meer research naar wordt gedaan. 't middel bestaat al best een tijdje en het aantal gebruikers is vrij klein.

HPPD zou misschien ook wel kunnen. Als je toch vaker wilt gebruiken, hou dan je eigen gesteldheid in het oog want je bent min of meer proefkonijn van en voor jezelf.

Stonie had volgens mij eens een ongeluk met 330 mg. En Shulgin kreeg 100 mg binnen omdat hij de verkeerde vial wegdronk.

L

Lid 6909

Gast
Klopt, 330mg had Stonie genomen, is allemaal maar net goedgekomen volgens mij.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Alles is schadelijk, ik zou zeggen pak geen dosissen over de 50 mg en doe het niet te vaak. Maar zoals ik al in een ander topic aangaf, er zijn genoeg drugs waar de langdurige gevolgen niet van bekend zijn, maar onze lieve psychiaters schrijven deze iedere dag voor en dan maar vertellen dat wij met drugs moeten stoppen omdat ze ja zo gevaarlijk zijn en de langdurige gevolgen nog niet bekend zijn etc. Iemand hier weleens prozac geslikt, dat bestaat ook pas sind eind jaren tachtig begin jaren negentig, veel van die drugs wat in pihkal en tihkal staan bestaan al langer. En drugs zoals mdma werden ook al heel veel gebruikt.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Denk persoonlijk dat 2cb en lsd de minst schadelijk drugs zijn. Speed, mdma en alcohol heb je altijd de dagen erna wat brakheid, bij deze voel je je vaak herboren. 2cb is en blijft mijn favoriet :rock:

J0rrit

Badass junkie
Iemand enig idee hoelang de housbaarheidatum van 2cb is? Dus voordat het in sterkte afneemt? Duurt dat eeuwig ofzo ( stabile molecuul ) of juist niet?

En als ik dan toch bezig ben, hoe zit dit voor dmt?

K.nurft

Experimenterende gebruiker
Volgens mij is het onbeperkt houdbaar, ik doe al maanden met hetzelfde zakje en nog steeds is het elke keer weer geslaagd. Verhoogde tolerantie is wel waarneembaar, maar dat is te verwaarlozen als je genoeg tijd tussen de trips houdt.

HallucineerMeneer

Belezen gebruiker
J0rrit zei:
Iemand enig idee hoelang de housbaarheidatum van 2cb is? Dus voordat het in sterkte afneemt? Duurt dat eeuwig ofzo ( stabile molecuul ) of juist niet?

En als ik dan toch bezig ben, hoe zit dit voor dmt?

ik heb mijn 2cb nu een maandje of negen liggen, de werking is nog prima
en dmt heb ik nu bijna een jaar, afgesloten op een donkere plek, en is ook nog steeds perfect

TrippyShit

Badass junkie
Flip Trip zei:
Iemand hier weleens prozac geslikt, dat bestaat ook pas sind eind jaren tachtig begin jaren negentig, veel van die drugs wat in pihkal en tihkal staan bestaan al langer. En drugs zoals mdma werden ook al heel veel gebruikt.

Dit ben ik neit helemaal met je eens. Prozac wordt op de markt gebracht als medicijn. Niet in het illegale circuit. Dit wordt aan mensen voorgeschreven dus dat onderzoeken ze natuurlijk veel beter dan een 2c uit pihkal..

Flip Trip

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Flip Trip zei:
Iemand hier weleens prozac geslikt, dat bestaat ook pas sind eind jaren tachtig begin jaren negentig, veel van die drugs wat in pihkal en tihkal staan bestaan al langer. En drugs zoals mdma werden ook al heel veel gebruikt.

Dit ben ik neit helemaal met je eens. Prozac wordt op de markt gebracht als medicijn. Niet in het illegale circuit. Dit wordt aan mensen voorgeschreven dus dat onderzoeken ze natuurlijk veel beter dan een 2c uit pihkal..

Ja opzich heb je gelijk dat ze het beter onderzocht is dan een RC van Shulgin, maar ik duidde vooral op de langdurige schadelijke gevolgen bij veelvuldig gebruik. Voor hierover echt duidelijkheid te krijgen moeten duizenden mensen het over langere periodes gebruiken, zoek maar eens op internet naar mensen met slechte ervaringen over prozac en lang niet iedereen die het vertelt op inet. Daarnaast moeten we de pharmaceutische industrie niet te veel vertrouwen, het grootste deel van onderzoek naar hun medicijnen doen ze zelf en ze willen natuurlijk niet zo graag negatieve resultaten naar buiten brengen. Ook vertrouw ik de FDA niet echt.

Je moet van zo een dingen nooit te veel nemen, dan zal er ook niet zo veel verkeerd gaan, een menselijk lichaam kan behoorlijk wat hebben.

Plimu

Bewuste gebruiker
hee mensen,

ik lees hier dat 2c-b invloed zou hebben op je serotonine, echter is dit niet waar, 2c-b gaat op de serotonine receptoren zitten en doet het gewoon na, er word dus geen enkel (niet meer als de normale situatie) beetje serotonine opgebruikt...

groetjes (bron: ik zag het in een intervieuw van Sasha Shulgin op utube)

MotjeWhat

Newbie
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Denk persoonlijk dat 2cb en lsd de minst schadelijk drugs zijn. Speed, mdma en alcohol heb je altijd de dagen erna wat brakheid, bij deze voel je je vaak herboren. 2cb is en blijft mijn favoriet :rock:

dat lsd niet schadelijk op lichamelijk niveau geloof ik best... maar t geeft als t uitgewerkt naar mijn mening een behoorlijk verward gevoel als je nog nie geslapen hebt...
vooral wanneer je al wat langer wakker bent op speed...
mijn ervaring was dat ik na 3 dagen wakker te zijn op speed nog een zegeltje deed en dat het uiteindelijk omsloeg in totale paranoia... met veel moeite naar huis gegaan en uiteindelijk kunnen slapen en toen wast wel weer helemaal prima gelukkig...

L

Lid 6909

Gast
Dat kan wel hoor, maar hangt er net vanaf waar je van houdt :grin:
En hoe parra je al bent

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
Heb ik ook een keer gedaan LSD droppen na 2-3 nachten wakker, heb me nog nooit zo verrot en vertieft gevoeld.

Nee LSD moet je in mijn beleving alleen doen als je een tijdje sober bent en helemaal lichamelijk gezond en fit ben. Het liefst na een lange, lange nachtrust..! :hearteyes:

L

Lid 6909

Gast
idd, maar sommige mensen vinden andere kanten zien van de drug leuk :grin:
ik persoonlijk ook niet hoor!

MotjeWhat

Newbie
zeg dat wel... twas ff iets te lang door gaan die keer... nu bijna een jaar geleden..
ik was daarna een half jaar gestopt met alles behalve roken en drinken, omdat ik sinds dat "incident" al para werd van een jointje... gelukkig is dat nu voorbij en drop ik nu lkkr op een feestje 2cb en vermaak ik me weer primaa :)

Bovenaan