Schadelijkheid alcohol

Gerardjan

Newbie
Wat ik me dus afvraag is, ik drink het afgelopen jaar zo een 5 keer per week (waarvan 2 of 3 toch wel veel). Daarbij heb ik ook een paar keer cocaine en mdma gebruikt, maar dat was in veel mindere mate. In hoeverre zal ik mezelf nu al ernstige schade aan mijn hersenen toegedaan hebben? Wat moet ik me daar bij voorstellen, van VWO niveau naar VMBO zakken aan intilligentie, of is het voornamelijk slecht voor je lever en is de schade aan de hersenen niet permanent?

Belangrijke sidenote is dat ik 18 ben.
(Onder veel verstaan we 10+, onder normaal tussen de 1 en 5)

Winehouse

Badass junkie
Concentratieproblemen, minder-goed werkend kortetermijngeheugen enzo. Maar van VWO naar VMBO is overdreven.

Tripper

Wijs gebruiker
Ik denk dat het heel verschillend is. Het ligt aan meerdere dingen. Hoelang ga je door, drink je alleen sterke drank, drink je tussendoor ook nog water of andere non-alcoholische dranken, rook je erbij enzo....

Kijk maar naar EI en de rest van ons, wij hebben nog hersens genoeg. Wij zuipen, snuiven, drinken en roken ons de tyfus en dit forum is nog steeds redelijk hoog van niveau. Zo hoog dat VWO-ers bij ons vragen komen stellen. Als ik er even over nadenk, zou ik ons totaal niet vertrouwen! :wave:

Winehouse

Badass junkie
Tripper zei:
Ik denk dat het heel verschillend is. Het ligt aan meerdere dingen. Hoelang ga je door, drink je alleen sterke drank, drink je tussendoor ook nog water of andere non-alcoholische dranken, rook je erbij enzo....

Kijk maar naar EI en de rest van ons, wij hebben nog hersens genoeg. Wij zuipen, snuiven, drinken en roken ons de tyfus en dit forum is nog steeds redelijk hoog van niveau. Zo hoog dat VWO-ers bij ons vragen komen stellen. Als ik er even over nadenk, zou ik ons totaal niet vertrouwen! :wave:
:tearsofjoy:

Maar dit: rook je erbij
Heeft er geen fuck mee te maken.
Behalve als jij wiet bedoel :openmouth:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Tripper zei:
Ik "zuip" en rook niet. Daarbij ben ik ook een VWO-er.. al heb ik dat nooit afgemaakt :grin:

Tripper

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
Tripper zei:
Ik "zuip" en rook niet. Daarbij ben ik ook een VWO-er.. al heb ik dat nooit afgemaakt :grin:

Ok ik zuip, rook ook niet. Ok soms/bijna nooit, ik maak er geen gewoonte van.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Flameon zei:
concentratieproblemen / moeite met dingen onthouden?

Ja, dat wist ik. Ik doelde er meer op dat er ook nog andere zaken een rol kunnen spelen bij het zakken van de VWO naar het VMBO. Buiten alcohol.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
knolselderij zei:
heb vroeger havo-atheneum gedaan het 1e jaar en toen heb ik alcohol ontdekt en nu haal ik mn mbo maar net
Komt dat door alcohol of heb je je inmiddels gewoon gerealiseerd dat school minder belangrijk is dan we worden wijsgemaakt?

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
ikzelf drink geen alcohol zie aan veel vrienden van mij dat zij er toch last van hebben op school ofwel dan niet dat ze last krijgen van geheugen

knolselderij

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
knolselderij zei:
heb vroeger havo-atheneum gedaan het 1e jaar en toen heb ik alcohol ontdekt en nu haal ik mn mbo maar net
Komt dat door alcohol of heb je je inmiddels gewoon gerealiseerd dat school minder belangrijk is dan we worden wijsgemaakt?

ook wel. Maar vooral omdat mijn geheugen slechter is geworden naar mijn idee.

knolselderij

Wijs gebruiker
mwa niet super goed maar t valt nog mee...

ik weet wel van mezelf dat ik niet aan de minimale 1,5 liter water per dag kom

Flameon

Badass junkie
Een geest en lichaam kan veel hebben .... eet genoeg, neem vitaminepillen etc als je drinkt. En blijf van de sterke drank af, ds beter voor je geheugencellen :rockband:

knolselderij

Wijs gebruiker
Flameon zei:
Een geest en lichaam kan veel hebben .... eet genoeg, neem vitaminepillen etc als je drinkt. En blijf van de sterke drank af, ds beter voor je geheugencellen :rockband:

jaah en sterke drank is nu juist t lekkerste (ook al ben ik niet vies van bier)

Bontkikker

Experimenterende gebruiker
En blijf van de sterke drank af, ds beter voor je geheugencellen
Flameon je bent een kenner, maar met bovenstaande bewering ben ik het oneens. Bier of wijn zijn even (on)gevaarlijk als sterke drank. :kots:

Flameon

Badass junkie
Tuurlijk zijn ze gevaarlijk maar zenwuwstelsel matig gezien zit er een verschil in mijn inziens. Je zenuwbanen van bier/wijn en dat soort percentages drank blokkeren je zenuwen (vandaar vaag gevoel etc). Bij veelvuldig gebruik van sterke drank veranderen je zenuwbanen, breken bv af om het plat te zeggen of verleggen zich. Maar tuurlijk is alcohol alcohol en allemaal niet gezond

Bovenaan