Hele belangrijke video! Bedankt voor het delen, ik sta dus echt 100% achter deze video, veel geleerd ook van zijn perspectief!
Ik ben zo blij dat ik mijn gesloten mindset heb achtergelaten... Een jaar of drie terug, toen ik in de vijfde van de middelbare zat, vond ik mijn moeder altijd maar vreemd als ze het over van die ‘spiri dingetjes’ had. Ik ben op school altijd enorm geïnteresseerd geweest in bèta vakken, met als gevolg dat ik snel begon te denken: “Dit is zo logisch en letterlijk een feit! Iets anders dan dit kan het toch niet zijn?”. Met die gedachte heb ik een sterke afkeur ontwikkeld naar religie. Het beantwoorden van levensvragen met behulp van een boek, geschreven door mensen, in een tijd dat ze helemaal niets wisten over hoe de wereld werkte... Het brak echt regelmatig mijn brein... Ik haalde zonder er al te veel over na te denken spiritualiteit over dezelfde kam, ik zag dat ook gewoon als maar een beetje geloven in iets, zonder bewijs.
Niet heel lang terug ben ik me er toch steeds meer in gaan verdiepen en toen ik actief begon te werken aan zelfontwikkeling is mijn kennis erover als een raket gestegen! Opgeteld met mijn interesse naar psychedelica - en bijbehorend verschillende bewustzijnsvormen - en het lezen van boeken van o.a. Joe Dispenza, is mijn visie op de wereld heel sterk en snel veranderd. Ik zag éindelijk in: de wereld is lang niet zo zwart-wit als wetenschap het laat lijken. Dit is niet de fout van wetenschap, maar de manier waarop ik het heb geleerd en hoe het gros van de wetenschappers zich opstellen, laat heel weinig ruimte voor zaken die we niet kunnen waarnemen met de 5 zintuigen (maar naar mijn idee dus weldegelijk kunnen ervaren en mogelijk dagelijks door worden beïnvloed).
Om te begrijpen hoe de wereld in elkaar zit, heb je aan materialistische wetenschap niet genoeg. Het universum is nu eenmaal niet alleen een materieel 3 dimensionaal vlak! Neem tijd als vierde dimensie (zoals in bijv. Einsteins relativiteitstheorie) en je realiseert je al snel: het universum is veel te complex om volledig te kunnen begrijpen...
Ik ontken niet dat de wereld misschien gemaakt is door een God (hoe je dit ook invult), maar ik weet het simpel weg niet. In mijn optiek is dat de enige logische redenatie, erkennen dat je het niet weet en je openstellen voor wetenschap én ideëen daarbuiten.
Nogmaals, thanks for sharing!