serotine

PRINCEZS_

Belezen gebruiker
hoe kan je Serotine aanvullen?
Zijn daar middelen voor? Of eetpatroon?

(Miss klinkt deze vraag heel stom maar wil het tog echt weten, mijn serotine is volgens mij echt op geraakt aangezien ik me zelfs met pil niet echt happy meer voel :( )

Solidius

Badass junkie
Serotonine vult zichzelf langzaam aan in 2-3 maanden tijd. Het proces kan versneld worden door middel van 5-HTP (legaal te koop bij smartshops onder de naam: L-Tryptofaan).

proton

Belezen gebruiker
Solidius je geeft foute informatie!!

5-HTP is niet hetzelfde als L-tryptofaan!!

5-HTP vult je serotonine direkter aan, is beter voor het weghouden van de dip en is beter om niet lang te slikken want anders zal je lichaam stoppen met zelf aanmaken van serotonine.

L-tryptofaan is een voorloper van serotonine en zal de aanmaak door je lichaam niet verstoren. Dit is een goed supplement voor het versnelt aanvullen van je Serotonine, maar voorkomt niet de dips zoals 5-htp dat kan doen.

RHODIOLA kan je dan als extra gebruiken, dit kruidenpilletje stimuleerd de opname en overzetting naar serotonine.

NB 5-HTP is alleen nog via internet te krijgen en niet in de winkels.
L-tryptofaan wel, check reformwinkels.
Rhodiola kun je bij De Tuinen kopen.

Proton, je beschuldigt Solidius ervan foute informatie te verstrekken, maar dat doe jij ook.

Want L-tryptofaan is geen voorganger van serotonine, dat is 5htp!!

L-tryptofaan wordt in je lichaam omgezet in 5-htp, en 5-htp wordt omgezet in serotonine.
Waarnaar serotonine weer omgezet wordt in melatonine, het stofje wat je in slaap brengt...

TrippyShit

Badass junkie
Idd. Ik zou 5-htp of een dergelijk middel niet nemen om vaker xtc te kunnen gebruiken. Maar iets voor en na het gebruik van mdma 5-htp gebruiken kan wel slim zijn. Ik doe het ook wel is tegenwoordig. Ik heb trouwens van horen zeggen dat 5-htp beter is. Omdat L-trypto nog omgezet moet worden naar 5-htp ofzo. 5-htp is dus directer en zal dus beter werken.
Als ik het mis heb verbeter me dan!

Bovenaan