Serotonine intraveneus spuiten

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik zat me af te vragen, zou je pure serotonine kunnen spuiten? MDMA werkt op het principe dat de serotonine wordt losgelaten in je zenuwen, maar het is zelf geen serotonine.. Wat als je synthetisch (of aftapt van ratten of zo :tearsofjoy: ) serotonine zou maken, en dit zou injecteren?

Zou het ongeveer hetzelfde (obviously VEEL sterker) effect hebben, zonder de schadelijkheid dat je je lichaamseigen serotonine opmaakt? Namelijk bij veel en regelmatig mdmagebruik maak je je eigen serotonine op, wat niet zo fijn is in ieder geval. Maar wat als je dus serotonine op zich zou injecteren? Ik denk niet dat snuiven/eten zou werken, omdat het goedje nogal labiel is, en door de maagzuur etc kapot zou worden gemaakt, en bij roken gaat het al helemaal kapot.

Iemand enig idee hierover? Ik heb de zoekfunctie gebruikt en Google, maar het leverde niks op.

azgaza

Badass junkie
òf het wordt afgebroken, óf je krijgt een serotonine vergiftiging, want ja er bestaat zoiets als te veel serotonine.

Angramar Temenos

Badass junkie
azgaza zei:
òf het wordt afgebroken, óf je krijgt een serotonine vergiftiging, want ja er bestaat zoiets als te veel serotonine.

Ik neem aan dat er een maximumdosis bestaat? Ik neem ook aan dat die veel hoger is dan wat bij mdma vrijkomt, sinds niemand ooit is overleden aan een serotoninevergiftiging.. Aangenomen dat het op een manier wordt toegegediend dat het niet wordt afgebroken, wat voor effecten zou het geven?

azgaza

Badass junkie
Bij serotonine wordt de serotonine die al in je hersenen aanwezig is los gelaten, maar dan tegelijk ipv gereguleerd. Van mao remmers in combinatie met SSRI´s kan je onder andere een te veel aan serotonine krijgen. Ik neem aan dat xtc in combinatie met mao remmers om dezelfde rede ook gevaarlijk kan zijn vanwege het feit dat het dan niet genoeg afgebroken kan worden.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Geen idee maar ik herinner me wel ergens een docu op NGC waar een beestje (een slang of een zeebeestje weet niet meer precies) serotonine in zijn angel of tanden had zitten waar mensen dood aan konden gaan. :grin:

J0rrit

Badass junkie
BigBadWeirdo zei:
Serotonine kan de bloed-hersenbarrière niet oversteken...

Hij heeft gelijk. Anders was er toch allang zoiets als synthetische serotonine als medicijn ipv anti-depressiva of whatever, omdat dat de meest specifieke werking zou hebben zonder ongewenste bijwerkingen. Beetje nadenken he TS.

shokora

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ik zat me af te vragen, zou je pure serotonine kunnen spuiten? MDMA werkt op het principe dat de serotonine wordt losgelaten in je zenuwen, maar het is zelf geen serotonine.. Wat als je synthetisch (of aftapt van ratten of zo :tearsofjoy: ) serotonine zou maken, en dit zou injecteren?

Zou het ongeveer hetzelfde (obviously VEEL sterker) effect hebben, zonder de schadelijkheid dat je je lichaamseigen serotonine opmaakt? Namelijk bij veel en regelmatig mdmagebruik maak je je eigen serotonine op, wat niet zo fijn is in ieder geval. Maar wat als je dus serotonine op zich zou injecteren? Ik denk niet dat snuiven/eten zou werken, omdat het goedje nogal labiel is, en door de maagzuur etc kapot zou worden gemaakt, en bij roken gaat het al helemaal kapot.

Iemand enig idee hierover? Ik heb de zoekfunctie gebruikt en Google, maar het leverde niks op.

Serotonine injecteren gaat je niet lukken, omdat het inderdaad de hersenen niet bereikt. Serotonine is een neurotransmitter, wat je wel zou kunnen doen is een stof injecteren die serotonine imiteeert of een stof die de heropname van serotonine inhibiteert (aka een SSRI aka dingen als prozac) of natuurlijk een stof als MDMA die de serotonine afgifte verhoogd.

Serotonine wordt btw niet losgelaten op de zenuwen, maar op de cortex cerebri aka hersenschors.

J0rrit

Badass junkie
shokora zei:
Angramar Temenos zei:

Serotonine injecteren gaat je niet lukken, omdat het inderdaad de hersenen niet bereikt. Serotonine is een neurotransmitter, wat je wel zou kunnen doen is een stof injecteren die serotonine imiteeert of een stof die de heropname van serotonine inhibiteert (aka een SSRI aka dingen als prozac) of natuurlijk een stof als MDMA die de serotonine afgifte verhoogd.

Serotonine wordt btw niet losgelaten op de zenuwen, maar op de cortex cerebri aka hersenschors.

Daar szitten natuurlijk ook zenuwen ( zenuwcellen ), waar het in de synapsspleet losgemaakt wordt.

Bovenaan