Slapeloosheid

tassie@2000

Experimenterende gebruiker
Ik vraag me wat af@
Nu een week geleden dat ik cold turkey ben gestopt met tramadol
Sinds 1 week slaap ik niet of nauwelijks
Nu een paar dagen temazepam gebruikt zelfs dan word ik.elke 2 uur wakker.

Iemand een.idee Hoelang dit nog gaat duren

De Zandman

Badass junkie
Tramadol is een pijnstiller, niet een slaapmiddel....
Temazepam is een inslaper en werkt dus niet langer dan een uurtje of twee.
Slapeloosheid is een regelrechte crime, ik zit er ook al heel erg lang mee.
Ik krijg nu lichttherapie om hier verandering in te brengen, ik ben benieuwd of het werkt, beter af en toe een 3 weken elke dag een half uur voor een best wel felle lamp zitten, dan weer aan de medicatie te moeten beginnen.
Ik heb nu dag 3 gehad, na ongeveer 2 weken zou er verbetering qua slapen moeten zijn. We gaan het zien!

tassie@2000

Ja had eigenlijk wel gemoeten,maar ben nu al week verder.
Zou zonde zijn om nu alsof te gaan gebruiken.
Heb hopelijk het ergste gehad

dupont

Badass junkie
de periode van gebruik is best een goede indicator voor de noodzaak om af te bouwen, maar uiteindelijk reageert iedereen anders. Als iemand heftige ontwenning heeft dan verzacht je dat redelijkerwijs zo veel mogelijk als arts. Tenminste dat zou ik wel doen ☺️

tassie@2000

Heb vandaag droomsap gehaald iemand ervaring mee?

Bijlagen

• Screenshot_20221123-162934_Chrome.jpg
    Screenshot_20221123-162934_Chrome.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 4

dupont

Badass junkie
Honing, kruiden en Doxylamine, een antihistaminicum. Daar word je wel slaperig van. De honing en kruiden zijn denk ik om het een natuurlijk imago te geven, ze dragen denk ik maar weinig bij aan de evt werking maar het zal best lekker smaken. Ik hoop dat je er wat aan hebt, kwaad kan het niet echt.

tassie@2000

Honing, kruiden en Doxylamine, een antihistaminicum. Daar word je wel slaperig van. De honing en kruiden zijn denk ik om het een natuurlijk imago te geven, ze dragen denk ik maar weinig bij aan de evt werking maar het zal best lekker smaken. Ik hoop dat je er wat aan hebt, kwaad kan het niet echt.
Lees er goede dingen over dus dacht ga dat maar eens proberen na 1 week niet of nauwelijks geslapen te hebben ben ik het goed zat

dupont

Badass junkie
Ja, het is ook frustrerend :(

Wat je verder nog zou kunnen proberen: Melatonine, CBD/N/G, slaapthee, wandeling 2 uur voor bedtijd, hete douche vlak voor je in bed kruipt, warme melk (jakkes :wink:).

HappyMind

Badass junkie
Ik slik l-theanine voordat ik ga slapen. Het zorgt er bij mij voor dat ik fysiek en mentaal kan ontspannen en daardoor lukt slapen ook wat beter. Dat is mijn eigen ervaring.

Ook lees ik dit op internet:
L-theanine geeft steun bij het stoppen met roken en vermindert ontwenningsverschijnselen van opioïden (dierstudie).

Wel belangrijk om erbij te vermelden dat ik zelf geen ervaring heb met (ontwenningsverschijnselen van) opoïden. Bespreek het eerst met je huisarts bij twijfel. Dus dit heb ik alleen van internet gekopieerd en komt van deze site: https://m.orthokennis.nl/nutrienten/Theanine

Neo-Shulginist

Badass junkie
TS heeft bij de huisarts gemeld dat ze zich slecht voelt / niet slaapt. Om dan afbouw te weigeren vind ik echt slechte zorg en nergens voor nodig.
Vaak wordt er ook niet meteen naar het voorschrijfboekje gegrepen om te voorkomen dat artsen een soort gratis apotheek op bestelling worden. Bij de verslavingszorg wordt meestal ook gezegd dat je eerst zelf even je gebruik moet stabiliseren voordat je medicatie krijgt voorgeschreven.
Dan is een afbouwschema misschien inderdaad handig.

Alhoewel, is dat eigenlijk nodig bij Tramadol?

@Neo-Shulginist gevraagd.
Ik had inderdaad afbouwen aanbevolen. Je moet dan alleen even accepteren dat je verslaafd bent en daar langzaam en gestaag aan blijven werken. Kost dus wat meer mentale inzet (acceptatie en discipline), maar dan heb je wel veel minder last van klachten.

De Zandman

Badass junkie
Hoe hoog was de dosering?
Ook dat is van belang bij het maken van een afbouw schema...IgG was de gebruikersduur niet al te lang dus zou het wellicht te overwegen zijn om deze cold Turkey afkick even met de tanden op elkaar door te zetten...

tassie@2000

Hoe hoog was de dosering?
Ook dat is van belang bij het maken van een afbouw schema...IgG was de gebruikersduur niet al te lang dus zou het wellicht te overwegen zijn om deze cold Turkey afkick even met de tanden op elkaar door te zetten...
Ik slikte 4 mnd 3x per dag 50 mg

Mowgli33

Je moet binnen twee weken re-integreren terwijl je nu nog nauwelijks slaapt? Lijkt mij niet handig omdat je in de zorg alert moet zijn én er een risico is dat je in de zorg weer in aanraking kan komen met tramadol.

Ik heb tramadol een aantal jaar gebruikt in een steeds toenemende mate. Sinds enkele weken zelf aan het afbouwen in afwachting van een afbouwschema van verslavingszorg. Ze geven aan drie weken nodig te hebben om volledig af te bouwen. Ik kreeg tramadol tegen kaakontsteking, werd er eerst kei misselijk van maar daarna het verslavende effect van euforie en sufheid. Maar nu honderden euro's armer toch maar afkicken. Ik viel ér trouwens van af van tramadol omdat het ook de honger stilde.

Ik gebruikte een paar weken nog 350mg totaal op een dag. Nu zit ik met vallen en opstaan op de 200 mg. Ik merk vooral extreme angst (voor wat), somberheid en onrust als ontwenning. Ben vaak erg labiel, wat zich uit in schommelende stemmingswisselingen. Ik kom er ook moeilijker van in slaap.
De volgende stap is 3dd 50 mg en dan steeds eentje minder. Alleen gebruik ik de MGA, de langwerkende. Ik denk dat jij de kortwerkende gebruikte.

Ik ben vooral op zoek naar een weg hoe ik een positiever gevoel krijg terwijl ik afbouw.

De Zandman

Badass junkie
Ik vind deze dosis van tramadol nog wel meevallen.
Het zou mogelijk kunnen zijn om de afkick door te zetten, en dan ben je er hopelijk voorgoed vanaf....het is geen slaapmiddel maar een pijnstiller.
Alle sterkte toegewenst!

Bovenaan