Slapen door cocaïne?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Rilakkuma

Newbie
Hallo allemaal,

Nadat ik een Ieniemienie klein brokje zeer zuivere coke heb gebruikt, val ik redelijk gauw (binnen 2 uurtjes) al diep in slaap.
Heb normaliter erg last van slaapproblemen (ook zonder drugsgebruik) of eerder; ik slaap gewoon zeer onregelmatig, maar de meeste drugs zoals xtc/mdma of ketamine maken mij slapeloos. Ketamine maakt mij een halve dag slapeloos (dat ik pas om 7 uur in de ochtend in slaap kan vallen) en xtc/mdma duurt wel soms 1/2 weken met 1 uurtje slaap per dag dat ik hallucinaties en stemmen opwek (ik gebruik hierdoor geen xtc meer, in 2020 2x gebruikt met tegenzin tijdens feestjes op aandringen van iedereen waar ik nu afstand van heb genomen)
Is dit normaal door cocaïne? En heb het echt maar over 20mg op een dag aan de eind van de avond zonder alcohol of andere drugs.
Zodra het uitwerkt voel ik mij uitgeput, niet depressief, maar ik word heel moe en in bed val ik gelijk weg, ik slaap er ook goed door, doet me een beetje denken aan alcohol of wiet. (Het is niet de bedoeling dat ik dit vaker doe, heb het voor de kerst en nieuwjaar dagen 3x gebruikt elke keer 20mg in de nacht.)

Rilakkuma

Newbie
Wat fijn dat je ontdekt hebt dat je ADHD hebt. Welkom bij de club.
..... ik heb inderdaad ADHD
(maar gebruik geen medicatie ervoor, omdat ik goed presteer op school en werk, en mijn huisarts nogal lastig doet met de diagnose
("Je komt altijd gewoon geconcentreerd over, ik denk dat het wat anders is, ik wil jou geen Ritalin geven, je bent prima zo."),
maar iedereen om mij heen zegt al jaren idd dat ik ADHD heb, ook de mensen zelf met ADD/ADHD en zelf Ritalin moeten slikken), oh wauw.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
..... ik heb inderdaad ADHD
(maar gebruik geen medicatie ervoor, omdat ik goed presteer op school en werk, en mijn huisarts nogal lastig doet met de diagnose
("Je komt altijd gewoon geconcentreerd over, ik denk dat het wat anders is, ik wil jou geen Ritalin geven, je bent prima zo."),
maar iedereen om mij heen zegt al jaren idd dat ik ADHD heb, ook de mensen zelf met ADD/ADHD en zelf Ritalin moeten slikken), oh wauw.
Je moet wat jij denkt dat goed is, niet wat anderen zeggen. Als je geen medicatie nodig hebt niet doen. Niet elke adhd’r heeft dat nodig.

Rilakkuma

Newbie
Je moet wat jij denkt dat goed is, niet wat anderen zeggen. Als je geen medicatie nodig hebt niet doen. Niet elke adhd’r heeft dat nodig.
Daar heb je gelijk in! Ik studeer momenteel aan de universiteit en ga volgend jaar een 2de opleiding ernaast doen als ik word aangenomen. Een van m'n beste vriendinnen heeft ADD en heeft aan me gevraagd of ik een keertje Ritalin wil uitproberen, kijken of dat goed bevalt. Ik heb wel last van dat ik overwhelmed raak en teveel dingen tegelijkertijd wil doen, maar om het af te maken lukt me niet echt en tijdsbesef raak ik dan kwijt. Ik ga bij mijn huisarts doorvragen.
Heb een zeer moeilijke jeugd gehad en hij schuift het eerder af op PTSS, maar naast het feit dat ik PTSS heb en daarvoor bij een psycholoog loop, merk ik natuurlijk ook andere kenmerken waardoor het ADHD kan zijn, naast het feit dat mensen met ADHD/ADD zelf tegen mij zeggen: "Wauw, jij hebt echt ADHD, gek dat je huisarts niets ermee doet."

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Daar heb je gelijk in! Ik studeer momenteel aan de universiteit en ga volgend jaar een 2de opleiding ernaast doen als ik word aangenomen. Een van m'n beste vriendinnen heeft ADD en heeft aan me gevraagd of ik een keertje Ritalin wil uitproberen, kijken of dat goed bevalt. Ik heb wel last van dat ik overwhelmed raak en teveel dingen tegelijkertijd wil doen, maar om het af te maken lukt me niet echt en tijdsbesef raak ik dan kwijt. Ik ga bij mijn huisarts doorvragen.
Heb een zeer moeilijke jeugd gehad en hij schuift het eerder af op PTSS, maar naast het feit dat ik PTSS heb en daarvoor bij een psycholoog loop, merk ik natuurlijk ook andere kenmerken waardoor het ADHD kan zijn, naast het feit dat mensen met ADHD/ADD zelf tegen mij zeggen: "Wauw, jij hebt echt ADHD, gek dat je huisarts niets ermee doet."
Laat je doorverwijzen en eventueel testen op adhd. De symptomen die je noemt komen ook voor bij mensen zonder adhd/add.

CuriousExplorer

DF-koning
Aan uw hoeveelheid te lezen (20mg) vermoed ik dat je zonder cocaïne ook zou slapen. Ik denk niet dat die hoeveelheid veel invloed had.

* Je zou eens hoger moeten doseren om te kunnen aanduiden in welke mate het hetzelfde effect teweeg brengt.

Rilakkuma

Newbie
Aan uw hoeveelheid te lezen (20mg) vermoed ik dat je zonder cocaïne ook zou slapen. Ik denk niet dat die hoeveelheid veel invloed had.

* Je zou eens hoger moeten doseren om te kunnen aanduiden in welke mate het hetzelfde effect teweeg brengt.
Die 20mg was echt meer dan genoeg om perfect helder te worden, wel gwn erg rustig voel (want normaal ijsbeer ik de hele dag door het huis en op werk) en iets later een zware crash te ontvangen, welgeteld 3x, terwijl ik normaal nooit crash door andere drugs of wanneer ik nuchter ben.
EDIT: ben ook een beginner qua coke.

CuriousExplorer

DF-koning
Die 20mg was echt meer dan genoeg om perfect helder te worden, wel gwn erg rustig voel (want normaal ijsbeer ik de hele dag door het huis en op werk) en iets later een zware crash te ontvangen, welgeteld 3x, terwijl ik normaal nooit crash door andere drugs of wanneer ik nuchter ben.
EDIT: ben ook een beginner qua coke.
Ik zeg niet dat de cocaïne niks deed. Of geen invloed had. Enkel dat het beperkt zal geweest zijn met die hoeveelheid.

CuriousExplorer

DF-koning
Dat denk ik ook! Ik durf eerlijk gezegd niet teveel coke te snuiven, omdat ik (nog) geen tolerantie heb en bij 20mg al een diepe crash ervaar.
Vooral uw tempo aanhouden. Ook al lees je veel andere info.
*Edit: al lijkt me 20mg heel weinig .
En een crash (dip) heb je helaas bijna altijd bij coke gebruik. Je bent heus niet de enige 😊

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat denk ik ook! Ik durf eerlijk gezegd niet teveel coke te snuiven, omdat ik (nog) geen tolerantie heb en bij 20mg al een diepe crash ervaar.
Ik ben ook vrij gevoelig voor simulanten. Bij hogere doseringen vind ik het ook niet prettig.

Coke Spook

Bewuste gebruiker
Je kan het verder onderzoeken bij je zelf. Misschien werkt het ook zo bij je als je de coke inruilt voor een paracetemol voor dat je wil gaan stoppen. Alsn je daarin gelooft en het gaat uitproberen zal je zien dat dat ook netzo werkt!
Hoef je ook geen coke te bewaren voor t laatste stukje als je klaar bent met gebruik. :)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan