Slecht idee?

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Ik wil graag een keer LSD proberen, maar heb nog geen ervaring met enige tripmiddelen.. Graag zou ik het proberen met mn vriendengroep op Werchter dit jaar. Ik weet dat het nog lang is maar vraag me toch af of het KAN? Of is het niet zo slim om in die drukte te trippen voor de 1ste x?

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zou het je niet aanraden. Probeer eerst een keer op een rustige plaats en met een kleine dosis en lees het handboek goed door. Lsd kan ook hel zijn, ik kan het weten :wink:

azgaza

Badass junkie
Ik zou de eerste keer niet op een hele drukke plek trippen, een goa feestje buiten in de zomer wil nog wel gaan, maar drukker dan dat zou ik het niet zoeken. Mensen zijn chaos als je tript, nuchter emensen lijken vaak vastgeroest en bekrompen en mensen met drugs op anders dan LSD vaak 'erg ver heen', en pas als je veel ervaring hebt zijn die dingen echt leuk om op te zoeken. De eerste keer zou ik rustig doen, met een medium dosis en goede vrienden, dan is de kans dat het leuk is het grootst.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik ben begonnen met 25 mics... was net genoeg voor mij, voor een heerlijke ervaring. Niet ver weg, maar toch lekker.

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Spijtig wel.. Paddo's zullen ook wel een slecht idee zijn dan of net niet? Ik sta er wel helemaal voor open, dat wel.. Heb me ook al goed ingelicht over beide tripmiddelen.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
paddo's zijn niet echt een goed idee op een drukke lokatie. vooral de eerste keer trippen. Dan kan je beter met één sitter, in een rustige omgeving... achter in de tuin, in de zon, kan limonade met ijsblokjes erbij :grin: en genieten, alles over je heen laten komen, er kan je niets gebeuren, de sitter begeleid je dan, om te voorkomen dat je rare dingen gaat doen.

azgaza

Badass junkie
pilliewilly zei:
Spijtig wel.. Paddo's zullen ook wel een slecht idee zijn dan of net niet? Ik sta er wel helemaal voor open, dat wel.. Heb me ook al goed ingelicht over beide tripmiddelen.

Als je persé buiten wil trippen op een openbare plek is LSD denk ik een beter idee dan paddo's, je gedachtes zijn gewoon (bij niet al te hoge dosissen) iets makkelijker te beheersen, en vaak wat helderder, dus paddo's zijn sowieso een slechter idee op een feest.
Maar.. waarom zou je niet eerst een keertje een algere dosis ergens binnen doen en daarna altijd nog een keertje ooit op een openbare drukke plek trippen? ALs je eenmaal veel ervaring hebt is het prima te doen, ik ken iemand die meer dan 30 lsd heeft genomen en gewoon midden op carnaval ging trippen, met ervaring kunnen die dingen opzich wel, maar als eerste trip is het gewoon een heel slecht idee.

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Ik denk dat ik toch voor een lage dosis zal gaan. Het begin van de vakantie, het einde van mn schoolcarriere na 8 lange jaren, Eindelijk! Als ik bad ga, is het zo, maar ik heb niet zo'n schrik daarvoor. En daarvoor zal ik wss niet de kans krijgen om aan de LSD te raken=/ Daarmee.. :)
Achja ik heb wel nog enkele maanden voorbereiding he :grin:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Of je probeert die paddo's eerst in huis, met iemand erbij die je vertrouwd... dan weet je of t geschikt is voor jou, op een feest.

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
Of je probeert die paddo's eerst in huis, met iemand erbij die je vertrouwd... dan weet je of t geschikt is voor jou, op een feest.

Vrienden van me hebben schrik om paddo's te nemen, hoewel ze wel lekker teveel coke/speed/XTC doen.. Ze geloven de appelsienverhalen :rolleyes: Van mn vriendin mag het ook niet, ze is er tegen en is bang dat ik zal blijven 'steken'.

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
als je je eigen goed voorbereid, zal je heus niet blijven steken. zeker niet na een keertje. maar zou het zeker en vast eerst op een rustige vertrouwde omgeving doen. je weet maar nooit wat er zou gebeuren, en als je dan op zo'n festival zit. ben je als de vogel voor de kat.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb nooit een "bad" trip gehad, ik lag ooit eens in de slappe lach van een "enge" gedaante die ik dacht te zien. Had ervoor nightmare on elmstreet bekeken. Nog nooit zo veel lol gehad met een "horror" tripje. :grin:.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
niet doen. Er kunnen veel te veel onverwachte dingen gebeuren op zo'n festival, en als je niet weet wat je te wachten staat, sla je veel vlugger in paniek. als je bv iemand kwijtraakt kan het plots heel ingewikkeld zijn om simpelweg je gsm te nemen en die persoon te bellen.

Als er een nuchtere persoon bij is met ervaring die de boel wat in het oog houdt, ok, maar anders staat de avond garant voor chaos.

extra tip: rol een deel jointen op voorhand, als iedereen van je vrienden gaat trippen, lukt het gergandeerd nooit om er eentje fatsoenlijk dicht te plooien =P. ben zo eens een hele trip bezig geweest met proberen te rollen.

Luomo

Experimenterende gebruiker
nou.. In tegenstelling tot sommigen hier: ik raad het je zeker aan! 2 jaar geleden voor het eerst zitten trippen en dat was op... Werchter! had wel maar een half tripje genomen maar de combinatie van een klein beetje visuals, beetje tijdverlies, zon , leuke muziek, veel plaats om rustig te chillen en goeie vrienden heeft me een van de beste tripjes ooit bezorgd!
je loopt over de weide en je voelt je echt helemaal op woodstock :)
Doen!

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
@ luomo, Niet iedereen heeft de zelfde gevoelens , of het geluk dat de trip zo verloopt (bij de eerste trip).
de eerste keer trippen nooit in een openbare gelegenheid, of waar veel mensen zijn.

azgaza

Badass junkie
loadrunner zei:
@ luomo, Niet iedereen heeft de zelfde gevoelens , of het geluk dat de trip zo verloopt (bij de eerste trip).
de eerste keer trippen nooit in een openbare gelegenheid, of waar veel mensen zijn.

Inderdaad, alleen omdat ieamdn zelf een goede ervaring had met iets een eerste keer is dat niet meteen aan te raden. Ik zou mensen ook geen hele portie hawaiiaanse paddo's aanraden bij hun eerste trip als ze 15 zijn en alleen maar 2 maanden ervaring hebben met blowen, en bij mij ging dat bijna 3 jaar geleden ook prima; een van de beste momenten van mijn leven.
Punt is: je eigen ervaringen zijn niet representief; weinig mensen kunnen hun eerste trips veel drukte of hele hoge dosissen makkelijk aan, dus is het nooit goed om zo eits aan te raden.

takala

Bewuste gebruiker
Het is dat je op werchter niet allemaal gelijkgezinden hebt. iedereen komt er wel om los te gaan, maar verwacht vooral een hoop kolèrezatte mensen, en dat kan enorm storen op lsd.
Mijn eerste x lsd was een volledig 'davinci'ke op een goafeesje dat zich er perfect toe leende (dikke vette oldschool!!) op een grote, open, tripvriendelijke locatie.
2C-B is wel een leuke festivaltripdrug lijkt me.

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Ik ga gwn voor een hele lage dosis.. Als het misgaat zorg ik wel dat ik thuis raak, of iemand anders zorgt daarvoor (woon maar enkele km van Werchter) :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zou gewoon een week (of twee) voor het festival eerst thuis eens een half zegeltje proberen, dan kun je tenminste aan het gevoel van lsd wennen en het wordt vast ook hartstikke lachen. Bewaar je de andere helft voor het festival, dan zit je positieve herinnering van de vorige keer nog vers in je geheugen, kun je daar aan denken als je je misschien niet goed voelt, en je kent het lsd gevoel dan ook al, zodat het niet als een vreemde, misschien onaangename verrassing komt als je op zo'n druk festival rondloopt...

En misschien vind je zelfs wel, na je lsd ervaring thuis, dat je het liever toch niet op zo'n festival wilt doen, dat kan natuurlijk ook nog, maar dan weet je dat tenminste.... LSD valt bij ieder mens weer verschillend, het beste is denk ik echt, om voor een eerste keer ( zeker zonder uberhaupt enige tripervaring!!), een rustige en vertrouwde tripsetting uit te kiezen. Dan kun je op je gemak op jouw eigen manier kennis maken met "Alice" en zien hoe zij bij jou valt...

J0rrit

Badass junkie
Marla Singer zei:
Ik zou gewoon een week (of twee) voor het festival eerst thuis eens een half zegeltje proberen, dan kun je tenminste aan het gevoel van lsd wennen en het wordt vast ook hartstikke lachen. Bewaar je de andere helft voor het festival, dan zit je positieve herinnering van de vorige keer nog vers in je geheugen, kun je daar aan denken als je je misschien niet goed voelt, en je kent het lsd gevoel dan ook al, zodat het niet als een vreemde, misschien onaangename verrassing komt als je op zo'n druk festival rondloopt...

En misschien vind je zelfs wel, na je lsd ervaring thuis, dat je het liever toch niet op zo'n festival wilt doen, dat kan natuurlijk ook nog, maar dan weet je dat tenminste.... LSD valt bij ieder mens weer verschillend, het beste is denk ik echt, om voor een eerste keer ( zeker zonder uberhaupt enige tripervaring!!), een rustige en vertrouwde tripsetting uit te kiezen. Dan kun je op je gemak op jouw eigen manier kennis maken met "Alice" en zien hoe zij bij jou valt...

Ik weet niet welke zegels je hebt maar een halfje zou ik niet doen, aangenomen dat je zegel 100 ug is zou ik dat niet doen, dan trip je een beetje maar niet echt. Dan zou ik eerder wachten totdat je thuis bent en een hele in 1 keer nemen, dan weet kje niet wat je overkomt :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
DarkScope zei:
Marla Singer zei:

Ik weet niet welke zegels je hebt maar een halfje zou ik niet doen, aangenomen dat je zegel 100 ug is zou ik dat niet doen, dan trip je een beetje maar niet echt. Dan zou ik eerder wachten totdat je thuis bent en een hele in 1 keer nemen, dan weet kje niet wat je overkomt :wave:

Hij heeft nog nooit in zijn leven uberhaupt een tripmiddel gebruikt, het lijkt me verstandig om dan eerst een halfje te nemen toch? Kan ie later altijd nog de rest nemen, als hij daar zelf behoefte aan heeft....

Overigens, ik heb vorige week een halve zegel (Shiva) genomen en dat was heel aangenaam! Niet zo hard en langwerkend als een zegel, maar lijkt me juist een perfecte hoeveelheid voor als je nog niet zoveel ervaring hebt en op een festival zit!

azgaza

Badass junkie
Als je zegels rond de 100 ug zijn is een halve opzich wel genoeg voor de eerste keer, genoeg voor wat visuals, een trip van tussen de 8 en 10 uur in duur en om het gewoon een beetje te leren kennen. En als je je zegels niet laat testen en je lijkt ze van 200 ug te hebben en je neemt een halfje de eerste keer de allereerste trip ooit valt het alsnog sterk uit; en.. als je na 2-3 uur denkt 'dit is saai, ik trip niet hard', kan je altijd bijpakken.

Alle voordelen van als onervaren persoon eerst een halfje nemen :)

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reacties! Wat blijkt.. Er valt toch nog aan te komen! :) Mss probeer ik het al over enkele weken wanneer ik n weekje alleen thuis ben met wat vrienden, lekker chill zo.

Peace :wave:

Bovenaan