Slechte XTC ervaring

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Ik ben een man van 26 jaar oud en ik heb 3 jaar geleden mijn vriendin leren kennen.
We hebben elkaar ontmoet op een festival en we gebruikte beide regelmatig XTC,

Na een half jaar samen te zijn kreeg mijn vriendin,’’ Laura’’ verschillende lichamelijke en fysieke klachten door het langdurig XTC gebruik,
Wij dachten dat we geen dinsdag dip maar hadden, maar we hadden niet in de gaten dat eigenlijk de dinsdag dip aan hield tot de eerst volgende keer dat we gebruikte.
Onze lichamen hadden een grote hoeveelheid serotonine te kort.
Het begon met een minder vrolijk gevoel, dit was logisch te verklaren door het te kort aan serotonine maar daar hebben we beide goed mee om kunnen gaan.
De gevolgen werden helaas steeds krachtiger,
Na enkele maanden werden de lust gevoelens naar seks minder,
Laura twijfelde en piekerde over veel dingen, gedachtes bleven in haar hoofd rondspoken en ze wist zelf niet altijd meer goed wat ze wel en niet wou.
Ook hadden we veel waanideeën, alles leek veel erger dan dat het in de realiteit was, Laura had dit net iets erger dan ik zelf.
Laura heeft zelfs op het punt gestaan de relatie te verbreken omdat ze zelf niet meer wist wat ze met haar zelf aan moest, ze zat letterlijk helemaal in de knoop met zichzelf.

Pas toen ze last van haar hart kreeg werd het gevaarlijk..
Ze had veel last van hartkloppingen en hartritme stoornissen,
Deze ontstonden niet op een feestje of festival maar gedurende de hele weken er na.
Bij Laura in de familie zijn geen hartpatiënten bekend en zelf heeft ze voor haar drugs gebruik ook nooit klachten ervaren.
Het begon met af en toe, daarna werd het een paar keer per week en uit eindelijk werd ze snachts wakker van haar hartkloppingen.
Zonder er verder bij na te denken hoe dit af zou lopen zijn wij nog door gegaan met het gebruiken van XTC, twee keer in de maand leek ons niet echt schadelijk te kunnen zijn dus gebruikte we af en toe een keer XTC, dan moet je denken aan 2 a 3 pilletjes per persoon op een festival, en 1 tot 2 keer per maand.
Vanaf dat moment is het allemaal vrij snel gegaan en hebben we een moeilijke periode meegemaakt.

Op een festival kreeg Laura hardkloppingen en verloor ze bijna haar bewustzijn, we hadden nog maar ander halve pil per persoon op en het weer was normaal, dus het was niet heet of benauwd.
Dus wij verwachten dat we vervuilde XTC hadden gekregen van onze eigen dealer.
Bij de EHBO hebben ze Laura nagekeken en gekalmeerd, na ongeveer een kwartier werd ze weer helder en hebben wij het festival verlaten.

Zondag en maandag is ze weer helemaal bij gekomen en helder geworden, we verheugde ons al weer op het volgende feestje.
In de nacht van dinsdag op woensdag werd Laura snachts wakker van de steken op haar borst.
Na een klein uurtje wakker te hebben gelegen zijn we weer in slaap gevallen.
De volgende ochtend werd ik wakker van een harde klap in de badkamer, ik zag dat Laura niet in bed lag en toen ik geen reactie kreeg toen ik haar riep ben ik direct gaan kijken wat er aan de hand was.
Laura lag in de badkamer op de grond, omdat ze geen enkele reactie gaf heb ik meteen 112 gebeld, de man bij de alarm centrale heeft me rustig gehouden en me verteld hoe ik haar moest reanimeren..
Binnen 5 minuten stond de ambulance voor de deur en hebben zij het van me over genomen.
Ze hebben Laura’s hart weer aan de gang gekregen en haar meegenomen naar het ziekenhuis.
Hier hebben ze haar 4 nachten gehouden om zeker te weten dat alles goed zou komen.

Laura heeft de dood recht in de ogen gekeken, zelfs de artsen in het ziekenhuis spreken van een wonder dat ze het heeft overleefd.

De artsen in het ziekenhuis hebben haar doorgestuurd naar een psychiater waar ze vervolgens acht maanden in behandeling is geweest.

Door haar drugs gebruik is ze verwijderd van haar studie rechten en zal ze nooit advocaat kunnen worden, omdat ze haar opleiding niet heeft afgemaakt heeft ze een enorme studieschuld opgebouwd.

Aangezien wij de drang naar drugs beide af en toe nog steeds hadden gingen we regelmatig naar de smartshop voor andere drugs, deze zijn vaak op natuurlijke basis.
Wij vermaakten ons hier prima mee.

We hebben de pillen die we over hadden van het festival nog laten testen achteraf, deze waren niet vervuild en bevatte maar 120mg MDMA.
Gelukkig is bijna alles toch goed gekomen, alleen de behandelend arts vreest dat de kans vrij groot is dat wij geen gezonde kinderen kunnen krijgen door het drugs gebruik uit ons verleden.
Ook heeft Laura er nog steeds moeite mee om te gaan slapen omdat ze bang is dat ze een hartaanval krijgt.

Als we terug kijken naar de afgelopen jaren begrijp ik niet dat we er niet eerder mee zijn gestopt.
Laura heeft blijvende hart klachten, een studie schuld en de kans op een gehandicapt kind.
Als we dit vooraf geweten hadden dan hadden we het nooit zo ver laten komen.
Laura en ik hebben veel leuke dingen mee gemaakt onder invloed van XTC, alleen twee jaar lang elke maand twee keer gebruiken is te veel geworden voor haar lichaam.

Wat ik uit eindelijk duidelijk wil maken is dat XTC levens gevaarlijk is, gezonde mensen kunnen hier hart problemen mee krijgen en er uiteindelijk aan sterven.
Zelfs met niet vervuilde pillen en een laag MDMA percentage is het mogelijk om hier aan te overleiden.
Gelukkig komt het relatief weinig voor, maar als je één van deze beginnende klachten hebt zal ik je echt aanraden om niet vaker dan eens in de drie maanden xtc te gebruiken, zo kan je lichaam weer op conditie komen.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Altijd vreselijk om zulke verhalen te lezen, van mensen die drugs misbruiken waardoor hun leven overhoop ligt. Ik weet niet of jouw (jullie) drang naar drank en drugs nog steeds zo groot is, zo ja, dan is het hoog nodig tijd om af te kicken (ook met smartshop drugs, dat is vaak ook gewoon troep). Ook is 1-2 keer per maand XTC gebruiken gewoon veel te veel, en is het al helemaal dom om verder te gaan gebruiken wanneer je hartklachten krijgt, welke met logisch redeneren alleen door de drugs kan komen. Dit is gewoon weer hele dure les dat drugs gewoon geen kinderspeelgoed is, en je hebt de pech dat jouw vriendin die moet betalen.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Erg vervelend! Ik weet niet of jullie je aan de 3 maanden regel hebt gehouden, want als je dinsdag dip tot het volgende feestje duurt weet je sowieso dat je lichaam nog niet hersteld is. Om dan nog XTC te gaan nemen terwijl je vriendin hartproblemen ervaart is ook niet heel erg slim.

Ik hoop dat veel mensen van dit soort verhalen kunnen leren dat harddrugs echt maar met een beperkte hoeveelheid en regelmaat moeten worden gedaan. Het zijn uiterst sterke middelen en moeten dus ook zo behandeld worden. Dus voor mensen die dit nog niet doen of nu problemen ondervinden, stop tot dat alle symptomen weg zijn en houdt je aan de 3 maanden regel, 1-2mg MDMA per lichaamsgewicht in kilogram en als je al in een risico groep zit (hartklachten), laat dit dan liever achterwegen. Je gezondheid is het belangrijkste van alles, bedankt voor het delen. Hoop inderdaad dat anderen hier wat van kunnen opsteken!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik kan er gewoon niet bij dat 2 keer per maand en dan ook nog 2-3 pillen per keer acceptabel was voor jullie. Dat is om de twee weken!! En het is OVERAL te vinden wat de minimale tussentijd tussen het nemen van mdma is: minimaal twee, maar beter: drie maanden. En per keer maximaal 1 tot 1,5 milligram per kilogram lichaamsgewicht. Dit is geen geheime informatie of zo. Sorry hoor, maar als er in al die jaren dan nog geen belletje gaat rinkelen dat je misschien onverstandig bezig bent... En dan ook nog durven stellen dat mdma levensgevaarlijk is, terwijl het gewoon jullie eigen onkunde en roekeloosheid is die hier levensgevaarlijk is. Op dezelfde manier kun je ook een jerrycan water leegdrinken en stellen dat water levensgevaarlijk is. Voor jullie mag het dan misschien te laat zijn, maar voor iedereen die het ook misbruikt zoals jullie, sta er alsjeblieft eens bij stil waar je mee bezig bent. Die paar uurtjes euforie kan die potentieel levenslange ellende niet waard zijn. Maar goed, ik hoop dat jullie er zoveel mogelijk van herstellen.

MeejheM

Badass junkie
Mindless zei:
Ik kan er gewoon niet bij dat 2 keer per maand en dan ook nog 2-3 pillen per keer acceptabel was voor jullie. Dat is om de twee weken!! En het is OVERAL te vinden wat de minimale tussentijd tussen het nemen van mdma is: minimaal twee, maar beter: drie maanden. En per keer maximaal 1 tot 1,5 milligram per kilogram lichaamsgewicht. Dit is geen geheime informatie of zo. Sorry hoor, maar als er in al die jaren dan nog geen belletje gaat rinkelen dat je misschien onverstandig bezig bent... En dan ook nog durven stellen dat mdma levensgevaarlijk is, terwijl het gewoon jullie eigen onkunde en roekeloosheid is die hier levensgevaarlijk is. Op dezelfde manier kun je ook een jerrycan water leegdrinken en stellen dat water levensgevaarlijk is. Voor jullie mag het dan misschien te laat zijn, maar voor iedereen die het ook misbruikt zoals jullie, sta er alsjeblieft eens bij stil waar je mee bezig bent. Die paar uurtjes euforie kan die potentieel levenslange ellende niet waard zijn. Maar goed, ik hoop dat jullie er zoveel mogelijk van herstellen.
Je bent pillen achteraf laten testen nog vergeten.

Alles wat ze fout hebben kunnen doen is dan ongeveer wel compleet.

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
XTC levensgevaarlijk? Dacht het niet. Als je er verstandig mee om gaat, mooi vooraf laat testen en geen medische voorgeschiedenis hebt hoef je jou geen zorgen te maken. Zoals jullie het gebruiken komt het inderdaad levensgevaarlijk om nog meer xtc te gaan slikken. Heel lang of nooit meer xtc gebruiken is de boodschap.

Albedo

Bewuste gebruiker
In de Afvalbak staat zijn volledige post. Hij heeft tevens BNN (Redactie Spuiten en Slikken) benaderd. Hij heeft het over dat hij het bij een vriendin dezelfde kant op ziet gaan. Dat hij hiermee haar wilt waarschuwen, maar ook anderen in Nederland.

Ik denk dat dit eerder iets is voor een programma als het vroegere Rondom Tien, later opgevolgd door Debat op 2. Dan uiteraard niet over de gevaren van XTC gebruik op langere termijn!

Ik hoop dat ze niet het risico gaan nemen op het krijgen van een gehandicapt kind, maar ik krijg helaas de indruk van wel.

Ik kan het eigenlijk allemaal bijna niet geloven.

Zinnentuimel

Belezen gebruiker
Dit verhaal klinkt inderdaad wel heel erg aangedikt allemaal. Alsof iemand gewoon principieel tegen drugs is en er een leuke waarschuwingspreek van heeft gemaakt. Daarnaast ben je gewoon dom als je zoveel XTC gebruikt, zeker als je al last heb van lichamelijk en psychische klachten. Roofbouw plegen op je lichaam noemen ze dat.

ooscaar

Wijs gebruiker
Tripkipje zei:
Dit verhaal klinkt inderdaad wel heel erg aangedikt allemaal. Alsof iemand gewoon principieel tegen drugs is en er een leuke waarschuwingspreek van heeft gemaakt.
Zat hier zelf ook al aan te denken eigenlijk. Verder exact wat Mindless zegt, het gedrag is levensgevaarlijk. Dit hele verhaal zonder verdere tips van de schrijver is eigenlijk alleen maar bangmakerij, en ik zie niet in wat je ermee wilt bereiken. Daarbij: de schade die MDMA bij je vriendin heeft aangericht gaat niet vanzelf, maar geleidelijk. Op ieder moment waren jullie er zelf bij, maar blijkbaar interesseerde het jullie niets, terwijl jullie het wel aan konden zien komen.

De Dunne

DF-koning
Ongelovelijk dit zeg. Ik heb al een hele hoop tragische ramp scenario's voorbij zien komen hier op DF maar deze spant toch wel de kroon! Hoe ontiegelijk dom en dom en dom kun je zijn? En dan ook nog de xtc de schuld geven terwijl je zelf alles maar dan ook alles wat je fout kan doen ook echt fout hebt gedaan.
Zoveel signalen dat je fout bezig bent en toch lekker dom door gaan. De hersenen waren al op non-actief denk ik..?
Ach, gevalletje natuurlijke selectie denk dan maar.
Man man man wat heb je er een puinhoop van gemaakt zeg. Ik hoop dat anderen dit lezen en er wel van leren.

MeejheM

Badass junkie
blijft mooi, jaren lang misbruik, achteraf pillen laten testen en als klapper op de vuurpijl hulp of medelijden zoeken op internet...

de goede manier is op internet zoeken naar hoe je verantwoord met drugs omgaat, pillen haalt, die laat testen, verantwoord gaan gebruiken en dan op internet melden hoe geweldig het was.

eigenlijk precies andersom.

De Dunne

DF-koning
MeejheM zei:
blijft mooi, jaren lang misbruik, achteraf pillen laten testen en als klapper op de vuurpijl hulp of medelijden zoeken op internet...

de goede manier is op internet zoeken naar hoe je verantwoord met drugs omgaat, pillen haalt, die laat testen, verantwoord gaan gebruiken en dan op internet melden hoe geweldig het was.

:tearsofjoy: echt!

Repel

Newbie
Dunnetjess33 zei:
MeejheM zei:

:tearsofjoy: echt!
:beer:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan