Smartshop producten; Wat is mijn 'Smartdrug" nou echt?!

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Tijdloos, 23 okt 2014.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Deze sticky is bedoeld voor vragen of delen van kennis van producten van de smartshops.
    Hier staat het over dit idee : viewtopic.php?f=9&t=53769

Zal van de week vast wat informatie opzoeken en plaatsen.

Barsten jullie maar vast los!

2. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Onthoud natuurlijk wel dat de hier genoemde ingrediënten geen garantie zijn dat het ook daadwerkelijk in jouw product zit!

In ieder geval een paar bekende:

Badzout of plantenvoeding, bevat meestal Mephedrone (4-MMC)
    CD-cleaner, bevat meestal 4-FMP
    Bong reiniger, hier ken ik verschillende verhalen van! Er wordt zowel beweerd dat er 5-MAPB in zit als BK-2C-B

Benzo Fury, heeft niks met benzo's te maken. Bevat meestal een mix van 5-APB en 6-APB

3. Fool

Fool Badass junkie

En "Bath salts" kunnen ook mdpv zijn, net als ivory wave.

4. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Goed punt waaruit blijkt laten testen is toch een must ivm veiligheid weet je precies de dose zuiverheid e.d

5. nljase

nljase Newbie

Ik heb goede ervaringen met onder andere truffels, kratom en salvia komen allemaal uit de*MODKNIP* :rolleyes:

6. dubbel0seven

dubbel0seven Bewuste gebruiker

Sinds dat Ephedra verboden is zijn er geen goede uppers meer te vinden in de smartshop. Of kijk ik verkeerd? Iemand tips voor iets gelijkend als Ephedra destijds?

7. mandragora

mandragora Badass junkie

N-eye-zzz.
    Voelt nog beter dan ephedra en gewoon te koop bij verschillende smartshops. gevoel ligt tussen xtc en speed. Eerste uurtjes euforie tintelingen warm sociaal.... erna gaat dit over in een speedeffect.
    Niet echt een vervelende kater achteraf, wel moeite om te slapen; en je blijft er tijdens de roes normaal uitzien integenstelling tot speed of mdma

8. dubbel0seven

dubbel0seven Bewuste gebruiker

En is dit ook een natuurlijk stofje? Of zo'n research chemical?

9. Fool

Fool Badass junkie

Schijnt vol te zitten met rotzooi, hoor van 4-fmp tot verschillende rare piperazines. Kan zo snel niet vinden wat nou wel of niet betrouwbaar is. xd

10. Smikkel

Smikkel Experimenterende gebruiker

Hier in de smartshop is meer te koop dan legaal is.
    Zo heb ik er laatst 2 capsules gevuld met 2C-E gekocht. Er gaan ook verhalen rond dat ze er paddo's en LSD ook onder de toonbank verkopen.

11. Fool

Fool Badass junkie

2C-E is dan ook gewoon legaal hoor. :smile:

En je hoort inderdaad wel eens dat smartshops het e.e.a. onder de toonbank verkopen, verbaast me niets. :grin:

12. Skirre

Skirre Bewuste gebruiker

Exacte cijfers zal niemand hier hebben, maar hoeveel % van de totale omzet zou onder de toonbank tot stand komen? Of is dit lastig te bepalen?

13. Fool

Fool Badass junkie

Denk dat t best meevalt en meer als 'service' is voor bepaalde klanten. Zal wel niet zo'n grote marge meer opzitten.

Liefhebbertje vindt dit leuk.
  14. daoist

daoist Experimenterende gebruiker

Ik heb wel wat ervaring met kratom. in het begin was dat geweldig maar mijn lichaam is het nu gewend en nu werkt het niet meer zo geweldig als in het begin. het werkt vooral goed waneer ik niet kan slapen.

Verder heb ik weinig ervaring. Maar laatst zag ik een uitzending van Alberto Stegeman die bij smartshops 4-fmp had gekocht. dat is een designer drug dat te vergelijken is met speed wat ik heb begrepen.

Het schijnt niet dat dit echt veilig is omdat je er hersenbloedingen of hartkwalen van kan krijgen.
    Het mag ook officieel niet verkocht worden, enkel voor rersearch doeleinden.

Het is in elk geval niet zo dat smartshop drugs per definitie ongevaarlijk of onschuldig zijn.

Het gebeurt ook nog al eens dat mensen het raam uit springen na het nemen van paddos bijvoorbeeld.
    sowieso is de smartshop wel duur en het gebeurt ook nogal eens dat de verkopers niet weten waar ze mee bezig zijn of wat het product doet.

Als je goed stoned wil worden dan is volgens mij wiet of hash nog gewoon het beste om te nemen.
    Dat kan soms al zo hard inslaan dat ik me niet kan voorstellen waarom mensen op zoek gaan naar nog sterkere drugs.

15. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Dat gebeurt juist zeer zelden, maar als het dan een keer gebeurt wordt het zodanig breed uitgemeten dat iedereen meteen denkt dat het vaak gebeurt.

Ik zie in je post alleen maar nagepraat van oppervlakkige en overdreven nieuwsberichten terugkomen. Doe aub je eigen research voordat je incidenten gaat verkondigen als veel voorkomende dingen, dit soort nagepraat houd helaas alle stigma's in stand.

16. Fool

Fool Badass junkie

Dit word een leuke.
    Dus je bent zo voorzichtig dat je al die onzin hieronder na trompetteert, maar hebt inmiddels wel een serotonerge opioide afhankelijkheid opgebouwd?

Het spijt me, maar dit is een beetje als weten dat water in de wasmachine warm is omdat je vriendin van je oma een keer te vertrouwen het deurtje open trok en haar hand verbrand had.

net als amfetamine, methylfenidaat en cocaïne. Toch worden er belachelijke hoeveelheden hiervan door ons gezondheidsstelsel gebruikt.

oké, je moet echt iets verder kijken dan dat de naam van dit product lang is. In Nederland mag je alles verkopen, tenzij het verboden is. Als iets verboden is zijn er in dat geval vaak ook nog opties om vergunningen Te verkrijgen. Daarnaast zijn er op allerlei categorieën aan producten extra maatregels om de veiligheid te verhogen. Zo is er bijvoorbeeld de voedsel- en warenauthoriteit die in de gaten houd wat er in ons eten mag zitten. Logischerwijs is het in dit land niet de bedoeling om obscure stimulerende chemicaliën in een maaltijd te verwerken, dus is het verboden om 4-FA te verkopen met als doel om opgegeten te worden. Daarom verkoopt de smartshop ook altijd van die rare badzouten, dat is niet eetbaar.
    Helaas staat 4-fa sinds deze maand op opiumlijst 1, en is het dus gewoon illegaal voor iedereen. En ik dat als er al een onderzoeksinstelling met een opiumontheffing bestaat, dat deze liever meer gebruikte middelen onderzoekt en heeeeel terughoudend is met menselijke experimenten.

Dit ben ik helemaal met je eens. Als je wilt kun je een hoop ongure shit bij de smartshop vinden.

Dit is dus weer zo'n excuusbrief die gebruikt wordt om paddo's zwart te maken, net als dat verhaal van die man die zijn hond gescalpeerd had. Beide argumenten zijn ook gebruikt om in Nederland paddos te verbieden en dat is ze gelukt. Kort na het verbod wachten waren de politieonderzoeken afgerond. Een van beiden was helemaal niet onder de invloed van drugs. De andere had inderdaad paddo's in zijn/haar systeem zitten, maar had daarnaast ook een flinke geschiedenis van mentale problemen.

Je zou er goed aan doen om verhalen die leuk en simpel klinken niet zonder verdere controle als waarheid aan andere mensen te gaan rondspuwen. Eigenlijk is het sowieso goed practise om alle feitelijke claims en verhalen te controleren. Maar dat is veel werk, en de meeste nepverhalen zijn vaak erg simpel en geschreven voor een zo breed mogelijk publiek.:wink:

Sommige dingen in het leven zijn nou eenmaal duur. Als jij dingen koopt in een niche markt, dan kun je er inderdaad op rekenen dat de producten duurder zijn.

En de beste frisdrank is gewoonweg mountain dew. Dat is gewoon de beste, met een perfecte hoeveelheid suiker en een heerlijk hoog gehalte CO2. Sterker heb je toch niet nodig?
    Oh, wacht, er zijn een hele hoop mensen die toch wel graag een biertje drinken. Zo werkt het ook met drugs. Het is niet zo alsof je of matig high bent, of extreem high. Drugs hebben verschillende effecten, van de ene val je (supergezellige) op een bank in slaap, van de andere blijf je tot 10 uur sochtends met z'n allen gezellig doorbabbelen. Het is toch niet zo lastig om je voor te stellen dat sommige mensen hun vaste mountain-dew prik even af willen wisselen met een biertje?

Mijn excuses als deze post een beetje chagrijnig over komt. Maar ik werd ook spontaan een beetje chagrijnig van het doorlezen van deze post.

17. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Fool vindt dit leuk.
  18. daoist

daoist Experimenterende gebruiker

@Fool. Ik had een vriend die wilde telkens het raam uitspringen nadat hij paddo's had genomen. Is niet een verhaal uit de krant is gewoon van iemand die ik ken. Hij was met een groepje vrienden. Als die vrienden er niet waren geweest om hem tegen te houden was hij nu dood geweest of op zijn minst in het ziekenhuis beland met botbreuken. Later begon het me op te vallen dat er meer mensen uit het raam willen springen nadat ze paddos hadden genomen, dit las ik dan in de krant of het journaal of ik hoorde het van iemand.

Ik ben niet tegen drugs ofzo maar je moet ook weer niet net gaan doen dat het allemaal geen kwaad kan. Dat slaat nergens op. Net als van die mensen die zeggen dat wiet geen kwaad kan. Nou volgens mij als je de hele dag met een joined in je hoofd naar school gaat dan blijft er niet zoveel kennis meer hangen als normaal zeg maar. Dus dan is het erg dom om maar te roepen dat wiet heel veilig is en wat dan ook.

Ik ben overigens ook nergens van afhankelijk zoals jij suggereert met de opmerking dat ik serotonerge opioide afhankelijkheid zou hebben opgebouwd? Ik ben nergensvan afhankelijk en kan uit vrije wil stoppen met drinken, wiet etc zonder problemen. geen kliniek of wat dan ook voor nodig. Zo af en toe heb ik ook wel eens een break. Heb 4 maanden geen hash gebruikt. Heb geen enkel probleem probleem er mee gehad.

Laatst bewerkt: 6 mei 2017

Deel Deze Pagina