Smartshops

Seatbelt

Belezen gebruiker
Sorry dat ik hem hier neerzet, maar ik kon eigenlijk geen enkel onderwerp vinden waar deze onder kon staan dus staat ie maar hier :P
Ik heb een klein vraagje, is er een landelijke verplichte leeftijd ingesteld voor het bezoeken/producten kopen van een Smartshop?

geekos

Bewuste gebruiker
Euh ben geen Nederlander maar ik dacht dat het sowieso altijd 18 was.
Heb wel al gehoord dat het 16+ is en 18+ voor paddo's (dus nu 18+ voor truffels?), kan ook zijn doordat het combinatie smartshop/headshop is dan. Sowieso doen ze in de meeste smartshops niet zo moeilijk over leeftijd volgens mij..

Oom Klaas

Badass junkie
Officieel is er geen minimumleeftijd verbonden aan een smartshop,
onder de smartshop eigenaren is er wel een afspraak dat er onder de 18 niet verkocht word.
Maar deze word erg vaak niet nageleefd.

Op m'n 14e kreeg ik gewoon m'n bakje mee.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat klaas zegt. ga gewoon langs de smartshop, en je ziet wel of ze het meegeven. Ik ben zelf onder de 18 nog niet in een smartshop geweest, hier kan ik dus weinig over zeggen.

Maar wat ben je van plan de halen? en hoe oud ben je?

Edit: Ik zie dat je in Zwolle woont, in die smartshop zijn ze enorm soepel met alles. Jochies van 14 kregen zo paddo's mee. Al weten ze bijna niks van wat ze verkopen, kijk dus goed op internet.

Oom Klaas

Badass junkie
plantenbak zei:
maar artikelen die niet gelijk als drugs gelden kan je toch altijd kopen? pijpjes oid.

Sowieso, maar ze kunnen je weigeren binnen te komen als je onder de 16/18 bent.
Wettelijk gezien kan dat dan weer niet omdat het geen kroeg/coffeeshop is maar om in 't portiek van een smartshop nu zo'n hele discussie te houden is ook alleen wat voor mij. :beer:

cropp

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Officieel is er geen minimumleeftijd verbonden aan een smartshop,
onder de smartshop eigenaren is er wel een afspraak dat er onder de 18 niet verkocht word.
Maar deze word erg vaak niet nageleefd.

Op m'n 14e kreeg ik gewoon m'n bakje mee.
ik ben 3 weken terug of zo toch echt gewijgerd zonder id, als fucking 18-jarige!

Seatbelt

Belezen gebruiker
Ok dat is duidelijk, het was ook eigenlijk meer een vraagje uit niewsgierigheid. Want op mijn 13e kreeg ik hier al paddo's en salvia mee. Nooit zelf paddo's gehad en daar heb ik nu zo'n spijt van :(
Moet binnenkort toch nog weer ff een myceliumbox halen, tenzij iemand van jullie (als ik dit mag vragen) weet waar je in zwolle of omstreken noch paddo's kan kopen?

Seatbelt

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Truffels kan je bij iedere redelijke smartshop halen.
Of online bestellen.

Oeh dat klinkt wel fijn, gewoon ook per portie kopen voor ong. 12,50? En dan voor de eerste keer hele portie nemen of 3/4e ofzo?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het zal niet meer dan 15 euro kosten, En ik zou beginnen met de helft en als het effect dan tegen valt dan kan je altijd bij pakken. Maar wees dan wel zo slim om het effect af te wachten en niet na 30min bij te pakken.

Viel SpaB! :wave:

Oom Klaas

Badass junkie
Petrovic zei:
Het zal niet meer dan 15 euro kosten, En ik zou beginnen met de helft en als het effect dan tegen valt dan kan je altijd bij pakken. Maar wees dan wel zo slim om het effect af te wachten en niet na 30min bij te pakken.

Kosten variëren van 12,50 tot 22,50 voor 1 portie truffels.

btw,

15 jaar vind ik wel jong voor paddo's maarja

Seatbelt

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Petrovic zei:

btw,

Nah Paddo's (in dit geval dus truffels) vind ik niet echt heel veel uitmaken hoe oud je bent, ken genoeg mensen van mijn leeftijd die ze wel is hebben gehad, meer reacties krijg ik op dat ik op deze leeftijd Pep, Ket en MDMA heb gebruikt.
Maar zolang ik er goed mee om kan gaan en alles op school goed gaat heb ik r geen problemen mee hoor :wink:

cropp

Badass junkie
Seatbelt zei:
Oom Klaas zei:
Petrovic zei:

btw,

Nah Paddo's (in dit geval dus truffels) vind ik niet echt heel veel uitmaken hoe oud je bent, ken genoeg mensen van mijn leeftijd die ze wel is hebben gehad, meer reacties krijg ik op dat ik op deze leeftijd Pep, Ket en MDMA heb gebruikt.
Maar zolang ik er goed mee om kan gaan en alles op school goed gaat heb ik r geen problemen mee hoor :wink:

ik vind je ook wel jong voor truffels, en ik zou helemaal niet met 1 hele portie in een keer beginnen als ik jou was, en 10 gram halen...

Bovenaan