Smoken

dus, ik wil een keer gaan smoken alleen voor het gevoel.
Ik ben niet van plan verslaafd te worden, maar is smoken verslavend?
Ik had het er laatst nog over met mijn ouders dat het super chill zou zijn als ik niet ging smoken en shit.
Dus ik ben meestal alleen thuis op donderdag, en deze donderdag ben ik ook vroeg uit. Dus ik dacht laat ik eens donderdag gaan smoken, in mijn eentje. (Ik had afgesproken met een vriend te gaan smoken in de zomer maar het is Mn eerste keer en ik wil het liefste gewoon thuis zitten en niet naar een meer 5km van huis en geen idee hoe het effect is) alleen heb ik voetbaltraining op donderdag, en mijn trainer is een beetje een snitch.. dus als hij merkt dat ik stoned/high ben dan komt dat bij Mn ouders, foute boel. Dus is het een goed idee om te gaan smoken, als ik half 1 uit ben en 19:00 training heb? Komt iemand daarachter als ik al die tijd alleen ben? Ik zit in een selectie team dus als ik sloom voetbal tell me :). (Eerste keer smoken)

Gabbertje

Wijs gebruiker
Hey en welkom op Drugs forum!

Ja blowen is verslavend, alle soorten drugs (dus ook alchohol) zijn verslavend. Dit wil niet zeggen dat je naar 1x blowen gelijk verslaafd bent, al maak je goeie afspraken met jezelf omtrent het blowen en je houdt je eraan raak je niet zo snel verslaafd.

Klein voordbeeldje: Ik heb de afspraak met mezelf gemaakt dat ik elke dag na me nachtdienst 1 jointje mag roken, en in de weekenden 2 a 3 jointjes. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik verslaafd ben, maar ik blow niet voor en onder werktijd.

Je kan de eerste keer blowen beter met iemand doen waarbij jij je fijn voelt, eventueel een persoon die al ervaring met blowen heeft. Stel het gaat fout dan is het fijner al heb je iemand bij je die je kan steunen. Als ik jou was zou ik gewoon eerlijk tegen je maat zeggen dat je je eerste keer blowen liever thuis doet, het lijkt mij dat ie daar niet moeilijk over gaat doen. Het word ook aangeraden bij alle drugs die je voor het eerst doet om het op een veilige en vertrouwde plek te doen. In dit geval voor jou dus je huis.
Ik raad het je wel af om het voor het voetballen te doen, van blowen word je nou eenmaal sloom.

Begin met een milde wiet of hasj soort, dit staat vaak aangegeven op de menu kaart bij bijna alle coffeeshops. Je kan ook de persoon achter de balie er alles over vragen, ze zijn er om je te helpen dus maak daar gebruik van.

Wat je een beetje van wiet/hasj kan verwachten is dat je er heel relaxt van word, denken gaat wat lastiger en slomer, je kan wat vergeetachtig worden (dit vind ik personelijk geweldig), zeker bij de eerste paar keer kun je een lachkick krijgen, en je zult een fijn gevoel over je lichaam krijgen.

Doe niet gelijk teveel in je joint, je kan beter te weinig dan teveel erin doen. En begin met 2 a 3 hijsen en wacht circa 10 minuten en bekijk hoe de joint valt, en luister na je gevoel of je meer ervan rookt of niet.

Veel plezier bij de eerste keer blowen! Al heb je nog vragen dan hoor ik het graag. :)

Pss. Heb dit geschreven onder genot van een joint:stoned:

Dunk

Experimenterende gebruiker
Zorg dat je je joint goed inhaleert. Het kan gebeuren dat je de eerste keer blowen niks voelt omdat je niet goed inhaleert... Het is de bedoeling dat je rook eerder doorzichtig dan wit is bij het uitademen. En ik zou niet blowen voor de training, zeker niet voor een eerste keer. Veel plezier alvast :)

Bovenaan