• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Snotneus na pepgebruik.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Geachte leipo's,

Zoals sommigen weten (anderen weer niet, maar dat zijn vaak nieuwelingen hier, stelletje noobs), heb ik een redelijk problematisch verleden met onze grote vriend amfetamine. Lekker boren door de week om vervolgens te counteren met benzodiapezinen was een leuke bezigheid, maar uiteindelijk toch besloten de keuze te maken om te stoppen. Nu heb ik circa een maand geleden een lelijke terugval gehad, en zoals vanouds de neus weer gepoederd. Het probleem is dat ik sindsdien alleen nog maar verkouden ben geweest. We zijn nu 4 weken verder en er heeft zich nog geen verbetering voorgedaan. Bestaat de kans dat ik chronische verkoudheid heb opgelopen? Dit schijnt een gevolg te kunnen zijn na excessief misbruik van deze drug.

Ik kijk uit naar jullie antwoord! :wave:

Fool

Badass junkie
Die kans bestaat, zou ook gewoon kunnen dat je een hardnekkige bacterie te pakken hebt die je in de zomer met een beetje rust weer kwijtraakt. :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, hopen op een bacterie die weer weggaat. Ik ben nog steeds chronisch verkouden van die troep, dus dat kan ook maar speed verlaagt je weerstand behoorlijk dus laten we hopen dat dat het probleem is...

Susanne

Bewuste gebruiker
Huh kan je chronisch verkouden worden van langdurig gebruik? Dat wist ik niet. Is dat vergelijkbaar met van die opgehoopte snot die je soms heb? En hoe chronisch is chronisch?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Chronisch is gewoon chronisch, het gaat niet meer weg. Het is ook niet echt verkouden want dan heb je een virus. Het is meer gewoon een chronische loopneus. Volgens mij is dit wel nog te herstellen d.m.v. een operatie maar dat weet ik niet zeker. Correct me if im wrong

Susanne

Bewuste gebruiker
Wow en Smartie jij heb dit? Hoelang heb je daarover gedaan als ik vragen mag? Wordt het ook niet minder ofzo?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Wist trouwens niet dat jij zo veel door je neus gejaagd hebt smartie... Was dat in je wilde, onverstandige, jonge jaren?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Valt ook wel mee hoor, niet meer dan de gemiddelde gebruiker hier denk ik. Zal een paar jaar één a twee keer per maand een nachtje aan de pep geweest zijn met een paar uitschieters als Lowlands bijvoorbeeld :wink: Het is wel te veel geweest dus, maar niet exorbitant veel als je het mij vraagt.

Wordt niet echt minder vooralsnog nee, heb het al jaren. Weet niet of het ooit beter wordt maar vind het ook niet zo erg dat ik er een herstel operatie voor over heb.

Pep is een aggresief goedje en kan je slijmvlies makkelijk beschadigen, daar hoef je niet dagelijks voor te snuiven hoor...

Heb gewoon altijd wel een beetje slijm of irritatie in m'n neus, kan nooit 100% vrij ademen. Valt wel mee te leven, er zijn mensen die het veel erger hebben..

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik ben nog steeds chronisch verkouden van die troep,
Mooi bagger man, dat wist ik niet van je. Mooi dat je er in ieder geval mee hebt leren leven. Ik heb zelf het idee dat er gelukkig verbetering bij mij optreedt, sowieso heerste de griep nogal bij ons in huis. Zit ook al weken aan de schijterij. Nu maar hopen dat m'n neus volledig hersteld.

Het is trouwens een wonder dat musislife zijn neus nog normaal functioneert. :P

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik heb nog nooit hooikoorts gehad. :sunglasses:

Regelmatig gebruik maken van bommtjes in plaats van snuiven
Is inderdaad een prima alternatief, maar bij snuiven is de high intensieve. Daarnaast werkt het bij bommen langer door en wordt je plafonddienst dus alleen maar uitgebreid.

MeejheM

Badass junkie
chronisch verkouden ben ik niet, en het lijkt ook geen verkoudheid. wel heb ik al jaaaren chronisch geirriteerd neusslijmvlies. ik heb wel momenten dat ik normaal door mijn neus kan ademen, maar niet echt vaak.

door mijn werk sta ik regelmatig in contact met stof, en dan heb ik daar echt zeker 2 weken last van. ik dacht vroeger altijd dat s'maandags een beetje zaagsel inhaleren weer wat hersencellen terug zou brengen, maar helaas.

ik ben er trouwens nooit mee naar een dokter gegaan, ik denk niet dat het nut heeft.

gefeliciteerd met bijna 2 weken. elke dag is er eentje :wink:. doe je best, want zo spectaculair is het spul ook niet als je er elke dag aan zit. kun je beter missen.

al ben ik zelf bijna millionair, ik kom alleen 999.500,00 euro ergens te kort.

Susanne

Bewuste gebruiker
Willen jullie geloven dat ik oprecht niet wist dat je een blijvende snotneus kan overhouden? Ik wist niet beter dan dat het na een paar dagen weer weggaat. Ik heb de meest die hard gebruikers die ik ken er ook nooit over gehoord. Maar weer wat geleerd dus!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Susanne zei:
Willen jullie geloven dat ik oprecht niet wist dat je een blijvende snotneus kan overhouden? Ik wist niet beter dan dat het na een paar dagen weer weggaat. Ik heb de meest die hard gebruikers die ik ken er ook nooit over gehoord. Maar weer wat geleerd dus!

Vooruit dan, we geloven je deze keer. :sunglasses: Mijn zware verkoudheid is gelukkig wat weggetrokken, maar ik heb toch altijd het idee dat één neusgat vrijer dan het andere is. Als ik echter met otrivin in het weer ga zit alles zo los. Is het zo dat bij chronische verkoudheid door buitenproportioneel pep gebruik je neus alsnog functioneert na een neusspray?

Missyy23

Bewuste gebruiker
leipebaviaan zei:
Vooruit dan, we geloven je deze keer. :sunglasses: Mijn zware verkoudheid is gelukkig wat weggetrokken, maar ik heb toch altijd het idee dat één neusgat vrijer dan het andere is. Als ik echter met otrivin in het weer ga zit alles zo los. Is het zo dat bij chronische verkoudheid door buitenproportioneel pep gebruik je neus alsnog functioneert na een neusspray?
Neusspray kan imo wel werken, kende ooit iemand die met neusspray begon om die reden, neus vrij maken zodat er nog meer in kon, en om normaal te kunnen ademen, maar side effect was dat ie verslaafd aan neusspray werd, had er toen nog nooit van gehoord dat dat kon, maar blijkt best veel voor te komen :-/

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Susanne zei:
Altijd fijn als mensen vertrouwen in je hebben :) ben je nog steeds gestopt?
Jazeker. Ik ben vanaf eind november gestopt met speed, en heb in januari 1 terugval gehad. Ik heb die terugval echter gezien als een leermoment. Ik weet nu beter welke situaties ik beter kan vermijden. Wat mij betreft is het leerzaam geweest, en ik wil geen tweede terugval hebben. :sunglasses:

neusspray kan imo wel werken, kende ooit iemand die met neusspray begon om die reden, neus vrij maken zodat er nog meer in kon, en om normaal te kunnen ademen, maar side effect was dat ie verslaafd aan neusspray werd, had er toen nog nooit van gehoord dat dat kon, maar blijkt best veel voor te komen :-/
Ik weet het, al kan ik het mij niet voorstellen dat je verslaafd aan die shit kan raken. Zou echter wel iets voor mij zijn. :openmouth:

Fool

Badass junkie
leipebaviaan zei:
neusspray kan imo wel werken, kende ooit iemand die met neusspray begon om die reden, neus vrij maken zodat er nog meer in kon, en om normaal te kunnen ademen, maar side effect was dat ie verslaafd aan neusspray werd, had er toen nog nooit van gehoord dat dat kon, maar blijkt best veel voor te komen :-/
Ik weet het, al kan ik het mij niet voorstellen dat je verslaafd aan die shit kan raken. Zou echter wel iets voor mij zijn. :openmouth:
Ik wel hoor, als je die shit niet gebruikt heb je gewoon een permanente loopneus dan. :P

Susanne

Bewuste gebruiker
Als je nog steeds last heb van die verkoudheid zou ik naar de huisarts gaan. Je kan het op zijn minst proberen.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Susanne zei:
Als je nog steeds last heb van die verkoudheid zou ik naar de huisarts gaan. Je kan het op zijn minst proberen.
En hoe ga ik dat mijn ouders uitleggen? Ik kan ze moeilijk vertellen dat er na al dat boorwerk waarschijnlijk iets mis is met mijn neus. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Waarom moet je dat aan je ouders uitleggen? Je huisarts heeft beroepsgeheim en mochten je ouders de rekening voor de verzekeraar zien, dan vertel je hun toch gewoon dat je ergens anders last van hebt? Erectieproblemen of een zere vinger ofzo :P

SirErick

Wijs gebruiker
leipebaviaan zei:
Of zware psychische mishandeling op het drugsforum?
What the fuck, heb ik iets gemist? Member "SmartieAndMe" gaf alleen maar advies. Oké, ik geef toe: het is misschien een beetje flauw dat hij een familiefoto van je online gezet heeft, maar omdat nou "(zware) psychische mishandeling" te noemen gaat best wel ver hoor.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
SirErick zei:
leipebaviaan zei:
What the fuck, heb ik iets gemist? Member "SmartieAndMe" gaf alleen maar advies. Oké, ik geef toe: het is misschien een beetje flauw dat hij een familiefoto van je online gezet heeft, maar omdat nou "(zware) psychische mishandeling" te noemen gaat best wel ver hoor.
Leg dat de rechter maar eens uit. :wave:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
SirErick zei:
leipebaviaan zei:
:tearsofjoy:

Aan de ene kant is het best vervelend dat sarcasme of humor niet altijd duidelijk blijkt uit een tekst, maar aan de andere kant ook wel weer heel grappig.

Ik denk dat je bij Leipebaviaan altijd wel ervanuit kunt gaan dat het voor de grap is Eric

leipebaviaan zei:
Leg dat de rechter maar eens uit.
See you in court mafakka! :sunglasses: :rock: :wave: :tearsofjoy:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Bijna 3 weken drugsloos (behalve alcohol) ondertussen :rock:

Maar morgen Masters of Hardcore dus dan gaan we weer peppen :grin:

@Leipo je hoeft toch niet tegen je ouders te vertellen dat je naar de huisarts gaat..?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
MusicIsLife zei:

@Leipo je hoeft toch niet tegen je ouders te vertellen dat je naar de huisarts gaat..?
Mensen, kinderen, alleen even opstaan voor deze grootste prestatie. Het vermoeden bestaat dat binnenkort alle members hier met een bos bloemen voor de deur staan. Vrijwel niemand had gedacht dat je de 3 week zou halen. Voor de rest verwacht ook niemand dat je ouder dan 22 wordt, maar dat is zorg voor later. Ik wou bij deze mijn diepste respect voor je uitspreken. Na die 3 weken clean is het niet meer dan legitiem om wat pillen en pep te combineren, jezelf daarna een K-hole in te snuiven en vervolgens te counteren met wat G. (uiteraard wel KO, immers: jong geleerd is out gegaan.) Keep up the good work en we kijken uit naar je volgende pauze van drie weekjes. (ik gok ergens in 202:sunglasses:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Mooi dat je mij trouwens leipo noemt, zo werd ik op een of andere manier ook vaak aangesproken door mensen. Geheel tegen mijn principes in zal ik deze vraag echter normaal beantwoorden. Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met dingen achterhouden voor mijn ouders, en helemaal op het vlak van drugs wil ik open kaart spelen. Paradoxaal genoeg wil ik ze dit soort informatie eigenlijk onthouden. Chronische verkoudheid door te veel speedgebruik is nou niet een favoriet onderwerp om te bespreken met mijn ouders. Hopelijk herstelt mijn neus nog. :(

MusicIsLife

Wijs gebruiker
leipebaviaan zei:
MusicIsLife zei:

Mensen, kinderen, alleen even opstaan voor deze grootste prestatie. Het vermoeden bestaat dat binnenkort alle members hier met een bos bloemen voor de deur staan. Vrijwel niemand had gedacht dat je de 3 week zou halen. Voor de rest verwacht ook niemand dat je ouder dan 22 wordt, maar dat is zorg voor later. Ik wou bij deze mijn diepste respect voor je uitspreken. Na die 3 weken clean is het niet meer dan legitiem om wat pillen en pep te combineren, jezelf daarna een K-hole in te snuiven en vervolgens te counteren met wat G. (uiteraard wel KO, immers: jong geleerd is out gegaan.) Keep up the good work en we kijken uit naar je volgende pauze van drie weekjes. (ik gok ergens in 202:sunglasses:
Klinkt idd als een erg leuke combo, maar ga toch maar alleen aan de pep

Hoe is het met je benzoverslaving leipo? :tongueout:

Fool

Badass junkie
Die combinatie lijkt me echt wezenlijk zonde van zowel je hersenen als (veel belangrijker) je ketamine. :cry:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Hoe is het met je benzoverslaving leipo?
Al 3 maand geleden van afgekickt meneer de leip-O. Onder begeleiding afgebouwd met diazepam, nu nergens meer last van. Zowel aan HD als medicijnen tegelijkertijd verslaafd, je moet het maar kunnen. :rolleyes:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan