1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Speed 73% toch wassen met aceton? Ja, en wel hierom.

Discussie in 'Speed' gestart door SanneBanne, 29 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Het blijft een persoonlijke voorkeur om de moeite te nemen je Speed te wassen met aceton. De meeste mensen kiezen hiervoor om eventueel aanwezige cafeïne te verwijderen. Maar waarom het toch goed is je maximaal zuivere, geteste Speed te wassen is om eventuele productieresten te verwijderen. Ik zag laatst iets raars en besloot een vergelijking te maken. Ik weet niet wat de oorzaak is, ik weet niet of het schadelijk is maar wilde de resultaten toch met jullie delen. :fearscream::tired::nerd:

De gebruikte ongewassen Speed is getest door het lab op 70% amfetamine en 0% cafeïne, en bevatte geen psychoactieve stoffen of onbekende stoffen.

Info:

- De gebruikte lepels zijn identiek, komen uit één serie. Zijn gemaakt van ijzer/staal. Geen roestvrij staal. Beide 10 minuten gekookt geweest.
    - De gebruikte filters komen uit dezelfde verpakking, ongebruikt.
    - De gebruikte Speed op beide lepels komt van dezelfde batch en uit hetzelfde zakje.
    - De foto's zijn momentopnames van een proces dat vanaf de eerste, tot de laatste foto, 2 uur duurde.
    - Beide oplossingen zijn op geen enkel moment verhit geweest.
    - De Speed heeft beide dezelfde NaCI 0,9% (injectievloeistof) gekregen, uit dezelfde steriele verpakking.
    - Het enige verschil: Links is gewassen met aceton, Rechts is ongewassen.
    - Het proefje is op dezelfde manier op andere lepels uit dezelfde serie opnieuw gedaan, om een eventuele andere vervuiling als oorzaak uit te sluiten.

eerst.jpg
    Links is gewassen met aceton, Rechts is ongewassen. De ongewassen speed doet er wat langer over om goed op te lossen, maar dat is normaal.

6.jpg
    Rechts komt er een mat gekleurde ring op de lepel, dit is direct een permanente beschadiging op de lepel.

7.jpg
    De lepel laat duidelijk roestvorming zien. Ook lijkt de Speed erbuiten gedrukt te komen.

sout.jpg
    Het verschil in kleur van de oplossing.

rie.jpg
    Na 2 uur totaal.

rip.jpg
    De verroeste lepel na schoonmaken. Ook de zichtbare witte stippen zijn permanent achtergebleven.

Ook nog leuk om te zien...
    Dit was een andere keer. Heb ik de oplossing 24 uur laten staan...:flushed:

photo_2018-09-29_11-49-49.jpg

AphexTwin, De Dunne, Arisen en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

Tof, zo methodisch werken :) en leuk met die foto's!
    Zal voor sommigen reclame zijn voor speed wassen en voor anderen anti-reclame voor speedgebruik sowieso, haha. Wat een rotzooi zit er in:grimacing:

Roze olifant en SanneBanne vinden dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Kijk hier heb ik wat aan! Dat aceton ook onzuiverheden uit het productieproces elimineert wist ik nog niet.

Heel erg bedankt @SanneBanne voor het delen van dit wetenschappelijke onderzoek. Meer bewijs hoef ik niet te hebben, ik ga vanaf nu ook mijn 72% wassen.

AphexTwin, Roze olifant en SanneBanne vinden dit leuk.
  4. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Ja, de stof moet dan wel net oplosbaar zijn in aceton inderdaad, in dit geval dus wel. Maar er kan ook iets inzitten wat je met aceton niet eruit krijgt. 100% veilig word het nooit, maar in ieder geval allicht minder risico dan normaal. Of deze Speed ongewassen gevaarlijker is ga ik niet vanuit (mits je van binnen dus niet van ijzer bent:tongueclosed:), aangezien ze op lab wel testen op gevaarlijke stoffen. Ik heb deze ongewassen en gewassen genomen en merk zelf geen verschil. Maar morgen kan er wel een iets inzitten wat wel giftig is, en wat ze in het lab niet kennen.

5. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

Wat ik nog bedacht: zou het niet een interactie kunnen aangaan met het ijzer in je bloed?

6. Koffieboon

Koffieboon Belezen gebruiker

Wat een vieze bende is het toch eigenlijk ook als je die foto's zo ziet, bah!

7. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Ik heb Speed van 70% Amfetamine, en ik zie echt geen reden om dit te wassen.
    Vind het alleen maar zonde van de grammen die verloren gaan tbh.

Zal wel aan mij liggen denk ik.

8. Bas

Bas Wijs gebruiker

Wanneer speed zo zuiver is als het maar kan (behalve vloeibare pep), dan gaan er geen grammen verloren als je het wast. Hooguit enkele tiende van een gram vanwege stoffen uit het chemische proces.

acht.zes vindt dit leuk.
  9. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ja ligt aan jou, echt.

10. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Het klopt dat je bij het wassen van speed van zo'n 70% hooguit enkele tienden van een gram zou verliezen, maar je redenatie ervoor klopt niet. Dat kunnen niet alleen restanten uit de productie zijn, want bij speed van 70% zuiver houd je slechts 3% voor restanten over. En 3% van een gram is 30mg, wat een stuk minder is dan 100mg.

Met wassen verlies je ook altijd wat zuivere speed en als je een beetje nadenkt over het was proces is dat ook heel logisch. Sowieso verlies je altijd een deel aan het glas en de filter die je gebruikt, er blijven gewoon restjes achter logischer wijs. Maar bovendien lost er ook gewoon een deel van de speed in de aceton op. Het is namelijk niet zo dat speed niet in aceton oplost, maar dat het er slecht in oplost en veel minder goed in verhouding tot de stoffen die we eruit willen hebben. Dat grote verschil in oplosbaarheid maken we dus gebruik van en zorgt ervoor dat we bepaalde stoffen aardig kunnen scheiden, maar daarbij verlies je per definitie altijd ook wat van de stof die je wilt overhouden.

Ik was mijn speed in ieder geval altijd, ook voor slechts enkele procenten. Als je eenmaal speed geproefd hebt zonder smerige chemische restanten wil je niet meer zonder. En ja aangezien speed toch bijna gratis is maakt een beetje verlies ook niet veel uit in mijn optiek.

SanneBanne, Koffieboon, AphexTwin en 2 anderen vinden dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Speed 73% toch
  1. DeApotheek
    Reacties:
    29
    Weergaven:
    1.607
  2. TrickVL
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    556