1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Speed als medicijn

Discussie in 'Speed' gestart door Xperience, 13 sep 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Xperience

Xperience Newbie

Hoi iedereen hier. Heb een paar vraagjes/hypotheses.

Even een klein voorgeschiedenis. Heb in het verleden af en toe paddo's, wiet, mdma en sos gebruikt, vooral voor de gezelligheid. Sowieso ben ik een klein beetje een controle freakje en doe ik enorm veel onderzoek naar het type drugs die ik evt van plan ben te ervaren. Ik besteed zelfs veel tijd om het beste van het beste vast te krijgen, te testen in testcentra etc...

Nu had ik nooit gedacht dat ik ooit geïnteresseerd zou geraken in speed... maar overlaatst heb ik testen gedaan en zou ik een lichte addvorm hebben. Ook al genoeg relatin geslikt. 10mg maar. Helpt goed genoeg. Vaak wel in periodes zoals examens en opleidingen, niet op gewoon werk.

Nu heb ik vorige week van een maat zomaar 5g dexamfetamine gekregen, rechtstreeks van de chemist. Om te proberen ipv relatin. Dat is best een hoeveelheidje. Gedroogd. Blijft wit, stinkt wel een klein beetje en getest op 73 % . Als testje heb ik een mini lijn om 15u genomen. Brandde een paar seconden, vies in de neus en voor de rest ok. Omdat ik dacht dat ik het niet zo erg voelde, 16u idem mini lijntje (2 cm max, mss 2.5cm op het oog) . En om 19u idem, zodat ik dacht dat ik om 2u wel in slaap vallen... niets was minder waar... om 10u s morgens had ik 3 a 4uurtjes kunnen slapen. Nu, had ik genoeg vitamine c en eiwitten tot mij genomen.. minder qua porties gegeten, maar toch tijdens iets gegeten. Geen wijde pupillen, of vervelende kaak tics... wel continue bezig, huisje gepoetst, taken uitgevoerd, spraakwatervalletje geweest, focus, de ene gedacht na de ander etc. Tegen dat het uitgewerkt was, heb ik wel wat hartkloppingen in mijn borst gevoeld. Persoonlijk denk ik dat het te veel was. Mss 50mg in totaal. Om 1u had ik 20mg diazepam genomen, werkte niet. Zelfs om 5u nogmaals 20mg... plafondstaren dus tot 10u ofzo.... ben 1m85 en niet al te slank. 115kg.

Mijn vraag is... ik heb capsules liggen. Als ik die vul met dat spul ongeveer 10mg per capsule? En deze smorgens één rond 8u a 9u neem. Is dat genoeg om heel de dag energie/focus te hebben (tis niet perse om het euforisch gevoel te doen, dan neem ik me wel wat extra ofzo voor te stappen ).
    Kan ik dan 's avonds gewoon slapen? Wat adviseren jullie.

Extra bonus is de stilling van het hongergevoel. Ben niet van plan om tijdens onder invloed te zijn om niet te eten, juist gezonder maar minder porties en het feit dat je sneller verzadigd bent... is dit eigenlijk iets alleen wat hypothetisch kan of ook praktisch? Of verklaren jullie me voor gek... ik hoorde dat het vroeger als medicijn werd voorgeschreven... en dat mensen er van afvielen. Dus een paar extra kg der af kan geen kwaad, zeker?

En als je capsules slikt, is dat te zien in je speeksel?
    Is het ook aan te raden om een maagbeschermer ervoor te nemen of doet dat het effect teniet?

Graag jullie meningen

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Pas op. Speed als nedicijn voor wat dan ook is niet verstandig. Sowieso zelfmedicatie niet. Speed is flink verslavend dus pas op dat je jezelf niet nog een probleem geeft.

MDMAap vindt dit leuk.
  3. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Zou het erg afraden. Sowieso kun je niet microdoseren met speed (lees een beetje dat dat je wens is) want je hebt een minimale hoeveelheid nodig om iets te voelen, en dan ben je direct ook high. Je bouwt ook nog eens razendsnelle tolerantie op bij dagelijks gebruik dus voor je het weet ben je een behoorlijke speed junk die steeds meer gaat nemen voor hetzelfde effect en niet meer kunt functioneren zonder.

MDMAap en De Dunne vinden dit leuk.
  4. MDMAap

MDMAap Belezen gebruiker

Hoi Xperience,

Als je getest bent op ADD is het verstandiger om via je huisarts (cq. psychiater) een receptje te krijgen en ritalin of dexamfetamine voorgeschreven te krijgen. Die zijn er in kant-en-klare tabletjes / capsules en veilig te gebruiken. Daarnaast kost het werkelijk geen reet via de officiële kanalen, dus dat is alleen maar voordelig.

Dex lijkt me persoonlijk nogal een overkill bij een "lichte ADD-vorm" en ik denk dat je jezelf verder in de ellende helpt als je dit ongecontroleerd gaat gebruiken. Ik spreek als impulsieve ADD'er helaas uit ervaring.

Ritalin is verder vrij makkelijk te doseren, wat helpt bij het timen van je bedtijd. Doordeweeks constant plafonddienst gaat je op een gegeven moment echt wel opbreken. Afvallen op speed is mogelijk nog onverstandiger, omdat je hiermee ook direct je gezondheid benadeelt.

Je zegt weliswaar gezonder en kleine porties te willen gaan eten, maar ergens klemt de kous: Gezond eten is over het algemeen niet erg calorie-rijk. Kleine porties betekent dus te weinig calorieën, waardoor je afvalt. Tegelijk kom je wel essentiële voedingsstoffen tekort en gaat je lichaam protesteren als het nog meer amfetamine moet afbreken. Resultaat: slechte huid, zwakke weerstand, pijnlijke organen en ziektes. Je komt energie tekort en gaat dus nog meer amfetamine gebruiken. (cirkel, cirkel, cirkel etc.)

Op een gegeven moment besluit je te stoppen met amfetamine en voel je je ellendig. Je lichaam is zwak en je geest nog zwakker. Voila, daar komt een oude gewoonte om de hoek zetten: lekker en vooral véél eten.

Sorry dat ik je zo'n ontmoedigingsverhaal aanpraat op een gezellig drugsforum! Speed kan heel leuk zijn, maar je hebt denk ik de verkeerde doelen ermee. Vandaar de waarschuwing. :confused:

SanneBanne vindt dit leuk.
  5. De Dunne

Bij lichte add zijn in mijn ogen medicijnen niet nodig. Het is natuurlijk de makkelijkste uitweg maar in mijn optiek niet de beste. Therapie en je levensstijl aanpassen werkt prima. En op de lange duur zelfs beter.
    Ik vind dat er veel te vaak medicatie wordt voorgeschreven. The easy way.

Laatst bewerkt: 13 sep 2017
  6. Xperience

Xperience Newbie

Dank jullie wel alvast voor de reacties. Dan zal het alleen maar op geplande uitgaansdagen worden... dan kan ik een jaar goed mee, wss haha.

Hoe dan ook... Wat is een aangeraden dosis om in de capsules te doen als ik eens wil feesten? En hoeveel capsules per dag? Nu dat jullie lezen wat voor reactie ik had op de kwaliteit die ik heb. Hopelijk met het oog een beetje te slapen.

Hoe zit het trouwens met een speekseltest? Een capsule lost toch op in je maag? Is een maagbeschermer tevens aangeraden?

7. lotske1984-

lotske1984- Wijs gebruiker

Ja speed is in je speeksel merkbaar..

De Dunne vindt dit leuk.
  8. De Dunne

Idd mag je dan niet aan het verkeer deelnemen.

9. lotske1984-

Heb ik toch altijd gedaan hoor..nooit probleme mee gehad in het verkeer..maar is niet verstandig maar verslaafd is verslaafd he..

10. MDMAap

MDMAap Belezen gebruiker

Ik heb zelf geen ervaring met speed-bommetjes of capsules, maar heb gelezen over lichte doseringen van 80 mg en zware van 200 mg per keer. Oraal werkt het een stuk langer dan nasaal en zelfs met één bommetje zal je waarschijnlijk slaapproblemen hebben. Nu zei je dat je diazepam hebt, dus dat kan eventueel wel een uitweg bieden.

Het zal wel aantoonbaar zijn in je speeksel dat je wat hebt gebruikt. De speed zelf zal misschien niet in je mond zitten, maar (iedere soort) drugs zorgt ervoor dat je lichaam zogeheten antistoffen aanmaakt. Deze antistoffen zitten in je speeksel en zijn aantoonbaar in een test.

11. De Dunne

Heel slecht hoor in mijn optiek. Gevaarlijk en egoistisch tegenover andere weggebruikers. Je neemt moedwillig risico.... Ik duim altijd dat die mensen gepakt worden. Anders leren ze het niet. Ken helaas ook mensen die onder invloed rijden. Zo jammer.

Zweibeiner en MDMAap vinden dit leuk.
  12. lotske1984-

Ja begrijp jou maar een verslaafde kan zijn eigen toch niet heel de dag een nacht opsluiten.?ja fiets enz is ook een oplossing maar je begrijpt mij wel..

13. De Dunne

Heel eerlijk? Eigenlijk niet. Maar ik ben er erg pietje precies op hoor. Ik rijdt echt met 0,0 op. Niet eens 1 drankje.
    Ik moet wel bekennen dat mijn rijbewijs mijn brood is. Dus dat zal ik nooit op t spel zetten.

Laatst bewerkt: 13 sep 2017
    lotske1984- en MDMAap vinden dit leuk.
  14. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dat zal geen dexamfetamine geweest zijn hoor, want dat wordt enkel farmaceutisch gemaakt in pilvorm en is extreem duur. Dex zul je dus nooit als poeder en op straat vinden. Je hebt gewoon zuivere racemische amfetamine.

Verder is het gewoon een heel slecht idee om zelf te gaan mediceren met speed. Als je al medicatie nodig hebt voor je add dan zou ik die gewoon lekker via de huisarts halen, maar als je een lichte vorm hebt vraag ik me af of dat echt nodig is. Heel af en toe een keer speed of andere stimulant gebruiken om even wat beter te presteren op studie in noodgevallen kan best, maar als je er een gewoonte van maakt kun je nooit meer zonder. Daarbij nemen de gewenste effecten langzaam af bij frequent gebruik en gebruik je uiteindelijk vooral nog om je normaal te voelen ipv extra goed.

Afvallen met behulp van speed zal zeker werken, maar is extreem slecht voor je lichaam en kan zelfs gevaarlijk worden.

15. lotske1984-

Dexamfetamine heel duur.?mijn psychiater heeft dat eens voor geschreven was niet duur hoor..

16. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dat je psychiater het voorschreef wilt nog niet zeggen dat het niet duur is... Je verzekering vergoed waarschijnlijk een groot deel. Maar als je het op de zwarte markt koopt is het tientallen keren duurder dan gewoon racemische speed.

lotske1984- en SanneBanne vinden dit leuk.
  17. Zweibeiner

Zweibeiner Bewuste gebruiker

Hier ben ik het helemaal mee eens, bewust dit risico nemen is niet goed. Dat zegt denk ik al wel dat verslaving goed aanwezig is dat je dit goed kan praten voor jezelf. Jij was toch aan het afkicken? Hoe gaat het daarmee?
    Fiets is een prima optie of openbaar vervoer als je verder weg moet. Maar je kan het niet maken om je mede weggebruikers in gevaar te brengen. Het gaat me in deze dan niet eens om jou veiligheid want jij bent degene die het onveilig maakt. Je hebt een verantwoordelijkheid naar je medemens en ook net zo goed naar jezelf. Ik krijg het idee dat je die verantwoordelijkheid kwijt bent geraakt door de drug en dat vind ik erg beangstigend.

Jouw veiligheid en gezondheid is belangrijk, ik wil niet zeggen dat dat niet zo is mocht het zo overkomen :wink:.
    Alsjeblieft, stap niet in de auto als je high bent of onder invloed van wat dan ook. Ik ken je alleen onder je forum naam maar ik zou me nog steeds kut voelen als er iets gebeurt met je in de auto. Het is moeilijk om te zien dat iemand op een klif afgaat en dan vervolgens niet te helpen. Daarom voelde ik hier ook even sterk de behoefte om er ook nog even op te reageren. Misschien klinkt mijn stukje alsof de wereld aan het vergaan is, maar ik dik het liever te veel aan dan te weinig.
    Zorg ervoor dat je niet een statistiek word.

Knuffel!

De Dunne vindt dit leuk.
  18. $crim

$crim Belezen gebruiker

Dit doet me denken aan een guy die ziek was en medicijnen weigerde van de dokter en ervan overtuigd was dat als je altijd speed blijft nemen dat je dan nooit ziek kan worden omdat je altijd hard gaat.

He's still alive and no longer sick, though. Make of that what you will

19. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Mooi schoolvoorbeeld van een non sequitur. :upsidedown:

Psychedelibee vindt dit leuk.
  20. $crim

$crim Belezen gebruiker

Yeah, i guess. Ik had niet veel toe te voegen aan dit topic behalve deze ene anecdote die ik had en dit topic deed me eraan denken dus ik vond het wel grappig om te delen

Roze olifant vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Speed medicijn
  1. peter Drugsman
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    2.690
  2. Jochen
    Reacties:
    7
    Weergaven: