1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Speed en agressie

Discussie in 'Speed' gestart door Speedy wolf, 1 mrt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Speedy wolf

Speedy wolf Experimenterende gebruiker

hallo,
    Speedy2 hier. Ik gebruik nog niet zo heel erg lang speed. Maar altijd nadat het uitgewerkt is wordt ik heel erg agressief... hebben meer mensen hier last van en wat kan ik het beste er tegen doen?
    Thanks alvast☺️

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Nee, daar heb ik absoluut geen last van.

3. Bierflesje

Bierflesje Experimenterende gebruiker

Als je merkt dat je agressief aan het worden bent, draai een dikke toeter en steek hem aan.

chipmunk vindt dit leuk.
  4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

of pak wat benzo's.

5. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Zodat die paranoïde gedachtes lekker verstrekt kunnen worden, lijkt me een bijzonder slecht plan...

MDMAap, Fool, Bierflesje en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. KropSla

KropSla Belezen gebruiker Tripreporter

Ik herken het niet, maar als je altijd na de speed heel erg agressief wordt dan is de oplossing misschien om het beter niet te gebruiken? (Ik ben een beetje simple minded misschien hoor hierin, maar het lijkt me gewoon niet echt verantwoord als je dit van jezelf weet, om alsnog te willen gebruiken. Of ja, je zou er natuurlijk telkens voor kunnen zorgen dat je -nadat het uitwerkt- ergens alleen/veilig bent waar je agressie geen kwaad kan tegenover anderen of jezelf)

Psychedelibee en Fenrir vinden dit leuk.
  7. Psychedelibee

Ik vind dit juist niet simpel minded, maar gewoon logisch en verstandig.

Als je zo slecht op speed reageert dan beter gewoon minder of helemaal niet gebruiken. Het probleem '''oplossen" met andere middelen lijkt me op de lange termijn ook niet echt een goed plan.

8. Bierflesje

Is het ook, maar bij sommige mensen zou het kunnen helpen..

9. Parfumflesje

Parfumflesje Bewuste gebruiker

Misschien even alles op een rijtje zetten (wat is er gebeurd?, waarom ben ik agressief?) en daarna ontspannen door middel van Mindfulness.

Ik word soms een beetje verward wakker na speedgebruik (nachtmerries, iemand heeft me gebeld met een anoniem nummer, enz) en dan zet ik ook alles even op een rijtje. Na het nadenken vind ik dan dat er niets ergs aan de hand is behalve dat ik een beetje overprikkeld ben. Dat idee werkt al geruststellend. Daarna even mediteren en dan gaat het meteen veel beter.

10. Psycholoog.

Fenrir vindt dit leuk.
  11. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Gewoon speed gebruiken en je minder focussen op anderen. Wordt je irritatie en dus agressie geheid minder van. Is even een omslag, maar moet kunnen. Speed gebruiken zonder deze bijwerkingen is gewoon mogelijk als je ervoor open stelt.

Speedy wolf vindt dit leuk.
  12. Speedy wolf

Vergeten bij te schrijven dat ik paar jaar geleden ben gediagnoseerd met Adhd. Waar ik geen medicatie voor slik, en las op het internet dat speed zelfde soort werking heeft als Metylfenidaat en een van de na effecten kan zijn de rebound effect zou het hier misschien mee te maken kunnen hebben?

13. Bierflesje

Heb zelf ook AD/HD.
    Ben met het expirimenteren van drugs er wel achterkomen dat een diagnose wel mee kan spelen in een (na) effect van sommige drug.
    Heb geen ervaring met speed, maar het zou best kunnen.
    Ik snuif niet veel cocaïne, maar heb bijvoorbeel door mijn AD/HD wel meer nodig dan een ander. In tegendeel word ik zelfs rustig van cocaïne in lage doseringen waar een ander helemaal hard van gaat.

14. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Echte agressie ervaar ik niet in de comedown van speed maar ik merk wel dat ik korte momentjes kan hebben van flinke irritatie of ongeduld. Een momentje oplvliegerig of iets. Die momenten zijn echt maar een minuut per keer of zo. Ik rook in de comedown een jointje, dat helpt mij. Maar pas daar wel echt mee op want bij sommige gevallen kan de combi speed en cannabis juist voor paranoia en angsten zorgen. Als je dat probeerd begin met een klein trekje, wacht 5 a 10 minuten en dan nog een trekje. Niet veel blowen dat valt soms slecht met speed.
    Tot nu toe heb ik daar geen enkele last van maar ik heb ook nog maar een paar x speed gebruikt en meestal in kleine hoeveelheden. Wel rook ik het jointje pas als ik echt in de comedown ga. Tijdens de speed trip valt het niet goed.

15. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Misschien is de combi van je Metylfenidaat met speed een probleem? Of neem je geen medicijnen als je speed gaat nemen?

16. Speedy wolf

Nee ik slik geen metylfenidaat. Ik heb morgen een afspraak met mijn huisarts en zal het hem vragen of het mogelijk is. Hou jullie op de hoogte!

17. Speedy wolf

Bij huisarts geweest en hij vertelde mij van dat het mogelijk kon zijn omdat speed en Metylfenidaat allebij op de dopamine receptoren werken, hij voegde er ook aan toe dat de een sneller geïrriteerder wordt en de ander sneller wat neerslachtiger (Rebound effect) En hij raadde me ook zeker aan om te stoppen met de Speed, en dat ik een afspraak maak met mijn psychiater om samen met hem te kijken voor Medicatie mits ik daar zelf in toestem.

BrokenWings en acht.zes vinden dit leuk.
  18. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Klinkt allemaal heel logisch. Ik denk ook dat de reden van de agressie een rebound effect is.

Speedy wolf vindt dit leuk.
  19. BrokenWings

BrokenWings Newbie

Ik herken het ! Als ik afkick en moe ben en niks kan dan slapen in principe , maar ik moet werken en normaal functioneren word ik extreem gemeen tegen iedereen . Heel agressief. Voel mij altijd zo schuldig. Ik wil er mee stoppen . Soms lukt dat een maand en dan laat ik mij weer vangen en dan zit ik al te denken.oke ik kan best die dag stoppen want ik weet hoe vreselijk lelijk ik doe dan. Na 4 dagen is dat door. Maar heb daardoor al veel mensen weggejaagd tis echt een kutverslaving!!! Ik haat mezelf ervoor. Waarom kan ik het niet laten.. ik wil het zelfs niet meer maar doe het toch

20. BrokenWings

BrokenWings Newbie

Ik slik niks en ik heb het ook.extreem . Gewoon vermoeidheid en neerslachtig . Gelukkig gaat het over....

21. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Onderzoek met honden toont aan dat amfetamine agressie juist doet afnemen en dat dit ten goede komt van de impulscontrole.

Zelf word ik van amfetamine zelf niet agressief al kan ik me irriteren aan mensen die tussen mij en mijn tunnelvisie komen. Tijdens de rebound / het dipje ben ik sneller overprikkeld en kan ik geïrriteerd uit de bocht vliegen, maar iedereen die vermoeid is lijkt mij.

22. Fool

Fool Badass junkie

Alles gaat met mate, hé. :')

En ookal lijken hondenhersenen structuureel gezien best op die van een mens, ze zijn wel 1/10 van de grootte. Met zo'n schaalverschil is het goed te verwachten dat een middel als amfetamine meer bijwerkingen in mensen veroorzaakt. :)

23. Parfumflesje

Parfumflesje Bewuste gebruiker

Ik wordt helemaal niet agressief van pep. Meestal neem ik pep om 8 uur savonds. Eerst heb ik zin om dingen te maken en dat doe ik dan ook. Designen, Dat duurt zo een 10 tot 12 uurtjes. Dan ga ik 1 a 2 uurtjes bankhangen. Daarna ga ik tevreden naar bed en zorg ik dat ik niet gestoord kan worden. Meestal slaap ik heel licht (gewoon overdag). Kom daarna om 5 uur smiddgags uit bed. Lekker douchen, eten, mijn werk bewonderen. Blij zijn. Weer naar bed rond 01:00 uur en de volgende dag ben ik gewoon weer lekker fris en klaar om me te mengen tussen het “normale” “burgerlijke leven”. Niemand weet dat ik tepelsteeltje heet.

Zojuist 412 Mg top-pep naar binnen geschept oraal. Het is weer maandag dus ik mag weer fijn werken. Wat ben ik blij met mijn werk en leven en vrienden. De hond is ook heel lief.

Fool en Pepperoni vinden dit leuk.
  24. Psychedelibee

Tepelstreeltje las ik eerst hahaha.

Quinn en Parfumflesje vinden dit leuk.
  25. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Daar zou ik ook wel blij van worden. Maar los daarvan, een dag helemaal los kunnen gaan op je hobby klinkt inderdaad wel als een van de betere dagen.

Soms zie ik het verschil niet zo (heuheuheu), maar je hebt een punt.

Ik denk dat vermoeidheid wel een aanzienlijke invloed heeft op agressie. Lijkt mij vrij lastig om agressie te meten binnen een wetenschappelijk onderzoek, binnen de ethische richtlijnen in ieder geval.

Nu zijn persoonlijke ervaringen lastig te generaliseren maar mijn indruk is dat mensen die agressief worden van amfetamine vaak dezelfde mensen zijn die agressief worden van alcohol.

Fool vindt dit leuk.
  26. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Jij leest wat je wilt lezen!

Parfumflesje, Psychedelibee en Pepperoni vinden dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Speed agressie
  1. genk123
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    249
  2. Bullit
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    392