speed en grapefruits?

MellowMarcelloww

Experimenterende gebruiker
Hoi,

Ik ben een aantal keren het bericht tegengekomen dat de afbraak van een heleboel medicijnen en drugs wordt afgeremd door grapefruits. Weten jullie of dat ook voor speed geldt? Kan interessant zijn, want dan heb je minder nodig...

peppie8

Newbie
Hoi mellowmarcelloww,

Ik weet van eigen ervaring en opverschillende forums,
Dat vitamine-c en antioxidanten super werken je voelt je sneller weer iets beter.
Het verminderd vaak ook de kater.
Als ik het goed heb onthouden helpen vitamine-c en antioxidanten bij het verwerken van de avalstoffen in het lichaam je plast de avalstoffen uiteindelijk uit. <----- corect me if im wrong.

Hier een rijtje wat goed helpt:

Vitamine c tabletten,
Manderijn - sinasappel,
Appels,
Groene thee.
En natuurlijk bananen.
En zo zijn er nog heel veel.

+het is allemaal makkelijk wegtekrijgen.

Succes!

_shikantaza

Badass junkie
Grapefruit en Sommige medicijnen werken inderdaad samen. Ik ga er van uit dat Engels lezen geen probleem is voor de poster.

Grapefruit juice blocks special enzymes in the wall of the small intestine that actually destroys many medications and prevents their absorption into the body. Thus, smaller amounts of the drugs get into the body than are ingested. When the action of this enzyme is blocked, more of the drugs get into the body and the blood levels of these medications increase. This can lead to toxic side effects from the medications.

Bij een orale inname zou er mogelijk een extra werking kunnen optreden. Pas op met je dosering als je aan het experimenteren slaat :wink:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat ik zelf wel heb gedaan is tijdens een opname grapefruits halen om de methadon te versterken. Dit werkte goed maar het versterkte ook de tranxene en de sereqeul en dat was weer minder aangenaam. Pas ermee op want zo kun je sommige middelen hard mee laten aankomen weet niet hoe het bij pep werkt nooit geprobeerd maar bij benzo's en methadon werkt het wel.

MellowMarcelloww

OK, bedankt voor de reakties allemaal. Ik ga volgende week eerst een grapefruit eten en daarna 300 mg gedroogde pasta slikken (een kleine 200 mg zuiver spul denk ik). Ik zal de dag ernaar mijn bevindingen posten. Als jullie geen post zien zou ik er dus niet aan beginnen :)

MellowMarcelloww

OK, gisteren twee grote glazen grapefruitsap genomen en toen een capsule naar binnen gekieperd. Toen die na een half uurtje aankwam nog een stevige snuif genomen, daarna met tussenpozen van twee uur een klein snuifje. Het effekt was niet anders dan anders geloof ik, het kwam niet harder aan maar ik had wel de indruk dat het flink langer dan anders doorwerkt. Ik kon zowaar redelijk makkelijk in slaap komen (wel na een paar wijntjes en een bom melatonine van 5 mg), en toen ik vanochtend wakker werd was ik fit, geen kater. Maar later realiseerde ik me dat het spul gewoon nog werkte. Nu, ik heb de smaak goed te pakken, zojuist weer een bommetje genomen (wat kleiner dan gisteren) met een snuif erachteraan.

Kortom, het is wel aan te raden, die grapefruits, maar verwacht er geen wonderen van.

Bovenaan