speed en psychose gevoelig

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

passie

Experimenterende gebruiker
hoi nu gebruiken mijn vriend en vooral ik regelmatig speed maar mijn vriend raakt er constant psychotisch van
in zichzelf praten waanideeën etc is er een manier voor hem of middeltjes dat het minder word?

Syl

Badass junkie
in zichzelf praten waanideeën etc is er een manier voor hem of middeltjes dat het minder word?
Stoppen!!
Als ik te veel speed op had zag ik soms ook dingen die er helemaal niet waren.
Jongen die ik ken en ook veel speed gebruikte werd er ook lijp van.
Hij dacht dat hij werd afgeluisterd in zijn huis door alle stopcontacten.
En de kippen die er bij zijn ouders buiten liepen waren spionnen die hem in de gaten moesten houden.
Vaak door slaapgebrek kun je bv gaan hallucineren bv.

Hardcore_frk

Badass junkie
hoi nu gebruiken mijn vriend en vooral ik regelmatig speed maar mijn vriend raakt er constant psychotisch van
Om antwoord te geven op je vraag: je zou eens 3-FA kunnen overwegen, of een benzo erbij.

Want stoppen met speed ligt zo voor de hand..

LucidLucy

Belezen gebruiker
Zeker stoppen!
Als dat te moeilijk is, schakel professionele hulp in en probeer je verslaving in te ruilen voor iets milders om de tijd te overbruggen. (iets waar ie geen psychotische klachten van krijgt)
Schaam je niet om naar de huisarts te gaan, ze hebben beroepsgeheim. Eenmaal een full blown psychose getriggerd schijnt het daarna makkelijker te zijn er nog een te krijgen.

Stel jezelf, of laat je vriend de vraag stellen 'is dit het waard?' Het beetje plezier van de pep vs de ellende van een psychose. Ik heb er van het weekend even aan mogen proeven en ik vind het het niet waard. En mijn omgeving gaat er aan onderdoor.

Msloverdj

Wijs gebruiker
Iedereen zegt stoppen. Dat zou het meest ideale zijn. Tegelijkertijd stikt het van de topics dat het leden (nog) niet lukt te stoppen.

Ben dus wel benieuwd hoe jullie er zelf tegenaan kijken?

En mijn alternatief advies is vaak hetzelfde: gebruik in kaart brengen, stabiliseren en gaan minderen.

Dan zie je ook sneller de link tussen zijn klachten en gebruik. Als je wil.minderen. zowiezo in hoeveelheid gebruik.en de tijd ertussen.

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik vind dit een slecht advies! Iemand die psychotisch is andere drugs adviseren. Zeker uppers is een no go hoor.
Misschien wel een slecht advies, maar in ieder geval iemand die antwoord geeft op de vraag!

Naar tien keer het antwoord 'meteen stoppen!' gaat toch niemand luisteren..

Msloverdj

Wijs gebruiker
Misschien wel een slecht advies, maar in ieder geval iemand die antwoord geeft op de vraag!

Eens. Ik zie dit als 1 vd adviezen.
Als verslaafden niet kunnen stoppen..Dan liever een alternatief wat minder schadelijk is.
Vind het een mooie aanvulling op de andere adviezen, denk dat het TO dan juist kan helpen.

Het is goed dat er overal het stopadvies staat.
Maar kan ook het tegengestelde effect creëren. Nouja kan..gebeurt heel vaak zelfs.

Gesprek aangaan. Wie weet stopt zo'n persoon uiteindelijk doordat andere alternatieven niet lukken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

De rest geeft ook antwoord op de vraag: is er een manier voor hem of middeltjes dat het minder word?

Dé manier om van psychoses af te komen is stoppen met wat de psychose triggerd.
Iets van 3fa adviseren vergroot juist de psychose kans.

Hardcore_frk

Badass junkie
De rest geeft ook antwoord op de vraag: is er een manier voor hem of middeltjes dat het minder word?

Dé manier om van psychoses af te komen is stoppen met wat de psychose triggerd.
Iets van 3fa adviseren vergroot juist de psychose kans.
En benzo’s verkleinen..

MetalGuy

Badass junkie
Stoppen! En wel nu!

Speed is potent genoeg om een psychose uit te lokken op vrij korte termijn. Helemaal als je daar gevoelig voor bent.

LucidLucy

Belezen gebruiker
Als verslaafden niet kunnen stoppen..Dan liever een alternatief wat minder schadelijk is.
Inderdaad een goed advies. Dat is precies wat ik op het moment probeer te doen en heb dit niet alleen bedacht, maar mijn omgeving erin betrokken. Gezien gebruiken een soort dwangmatige actie is geworden en ik het hele huis overhoop trek en in de weerstand schiet als ik direct naar 0 ga. Dan maar iets wat geen psychotische klachten uitlokt tot een opname.

Stoppen zou het mooiste zijn. Maar TS, als dat niet gaat, probeer in elk geval de middelen te mijden die je vriend psychotisch maken.

Gewoon stoppen is mij ook al zo vaak verteld door mijn omgeving. Maar verslaving kan soms behoorlijk met je hoofd aan de haal gaan... Het ene moment heb je alle motivatie. Het volgende moment ga je als een klein kind tegen alles in drammen. Belachelijk, maar helaas de realiteit.

En sowieso zou het een goed idee zijn dit bij de huisarts te bespreken. Misschien volgt er niets, maar dan is de schakel naar eventuele psychische hulp en misschien antipsychotica sneller gelegd.

Hardcore_frk

Badass junkie
Inderdaad een goed advies. Dat is precies wat ik op het moment probeer te doen en heb dit niet alleen bedacht, maar mijn omgeving erin betrokken. Gezien gebruiken een soort dwangmatige actie is geworden en ik het hele huis overhoop trek en in de weerstand schiet als ik direct naar 0 ga. Dan maar iets wat geen psychotische klachten uitlokt tot een opname.

Stoppen zou het mooiste zijn. Maar TS, als dat niet gaat, probeer in elk geval de middelen te mijden die je vriend psychotisch maken.

Gewoon stoppen is mij ook al zo vaak verteld door mijn omgeving. Maar verslaving kan soms behoorlijk met je hoofd aan de haal gaan... Het ene moment heb je alle motivatie. Het volgende moment ga je als een klein kind tegen alles in drammen. Belachelijk, maar helaas de realiteit.

En sowieso zou het een goed idee zijn dit bij de huisarts te bespreken. Misschien volgt er niets, maar dan is de schakel naar eventuele psychische hulp en misschien antipsychotica sneller gelegd.
Real junkies know the drill!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan