1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Speed & Energy drink ?

Discussie in 'Speed' gestart door Savage2598, 4 mrt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Savage2598

Savage2598 Newbie

Oke, kom ik weer met vragen haha... :tearsofjoy:

Maar dus ik ben sinds vrijdag onder invloed van speed, niet heftig maar wel gewoon om door te kunnen komen en ik heb sinds vrijdag ook niet meer geslapen. Maar ik heb echt een enorme energy drink (die blikjes gewoon) verslaving. Ik dronk het dus nooit omdat ik niet weet of het kan.. Dus mijn vraag is zou het kwaad kunnen als ik nu een blikje energy zou gaan drinken? Omdat het ook stimulerend is.. Maar ik verlang er echt naar alleen ik ben natuurlijk zoals altijd weer veelste voorzichtig en durf niet zomaar dingen te doen zonder advies of bevestiging etc.

Ik weet niet of ik voor dit een topic mag maken ik ben natuurlijk nieuw op deze site, mijn excuus als ik echt met de domste dingen aan kom maar het zijn toch kleine dingetjes waar ik me zelf wel zorgen bij maak of gewoon extreem voorzichtig mee ben...

En eventuele tips nog aangezien ik sinds vrijdag niet heb geslapen en nauwelijks heb gegeten etc. en de dip natuurlijk best wel heftig aan zal komen denk ik... :sweatsmile::sweatsmile:

2. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Hey, domme vragen bestaan niet. Zeker hier niet. Beter iets teveel vragen dan onverstandig een (allicht) verkeerde keuze maken toch?
    Het kan in ieder geval geen kwaad. Ik zou geen liters weg drinken en rekening houden met het feit dat je je slaap nog langer uitstelt, wat uiteraard alles behalve gezond is. Hoe langer je wakker blijft, hoe meer kans op negatieve effecten zoals paranoia en hallucinaties. En dat is echt geen pretje. De dip kan zeker in heftigheid toenemen ja, ook logisch want je doet dingen met je lichaam die slopend zijn natuurlijk.

In je bed gaan liggen en plafond staren heeft weinig nut allicht nu maar probeer ervan te leren en volgende keer echt minder te nemen of eerder te stoppen. Dan blijft speed gebruiken ook veel langer leuk dan op de manier zoals je het nu doet. Sowieso qua heftigheid van de dip al. Volgens mij (correct me if i'm wrong) ben je nog heel jong, dus wees zuinig op jezelf!

3. Savage2598

Savage2598 Newbie

Oke gelukkig dan ga ik genieten van mijn blikje haha, het is ook dat ik mijn slaap wil uitstellen tot vanavond. Het is nu inmiddels zo goed als op op een mini beetje na maar dat is bijna niks, dus wil vandaag nog mezelf staande houden en vanaf morgen maar de consequenties accepteren en meegaan in de dip natuurlijk.
    Ja ik zie zelf ook in dat ik echt te lang ben doorgegaan heb gewoon sinds vrijdag ochtend niet geslapen en alleen gisteren een paar bitterballen gegeten en ontbijtdrink gedronken maar verder ook niks meer. Maar het is gewoon dat ik niet met mijn emoties kan dealen. Daarom gebruik ik ook speed en is stoppen in eens voor mij moeilijk. Geniet er ook echt van dat ik me vrolijk voel want heb dat nuchter nooit. Klinkt echt depri allemaal maar het is wel zo. Dat is ook de reden waarom ik nogsteeds aan de speed zit. Het is echt extreem verleidelijk voor me en het houd me eerlijk gezegd wel overeind tijdens het gebruik of wanneer ik het niet meer trek..

En ik ben best jong ja haha, afgelopen Januari pas 20 geworden dusja haha. Het is ook niet echt de bedoeling geweest dat ik aan speed zou beginnen maar het kwam ineens en zo ben ik zoals nu geeindigd.

En oohja ik heb op sommige momenten al last van hallucinaties maar paranoia heb ik alleen omdat ik niks meer heb...

4. Peppi en Coki

Peppi en Coki Bewuste gebruiker

Speed en cafeïne is een iets grotere belasting op je hart/bloedvatenstelsel en kan de negatieve effecten van beide middelen vergroten (zoals een opgejaagd gevoel). Als je denkt dat je dat kan hebben dan zou dat niet echt een probleem moeten zijn.

Wat mij wel zorgen baart, is de reden waarom je speed gebruikt. Het lijkt erop dat het nu niet meer recreatief wordt gebruikt en het een soort van verslaving wordt. Nou zal er natuurlijk heel veel gebeurd zijn waar ik niet vanaf weet dat dit veroorzaakt en ik weet niet welke stappen je eerder al hebt ondernomen om dit tegen te gaan, maar wat ik kan aanraden is om professionele hulp hiervoor te zoeken, zoals naar een psycholoog te gaan om erover te praten. Makkelijkste manier is om naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing zodat je niet zelf contact hoeft op te nemen (mocht dit een drempel zijn).

Maar gezien de ernst van dit neem ik aan dat je zulke dingen al geprobeerd hebt.

SanneBanne vindt dit leuk.
  5. Savage2598

Savage2598 Newbie

Ja heb het al geprobeerd, ik heb eerder bij een psychiater gelopen wegens mijn verleden en de issues die er nog zijn. Maar toen ben ik verhuisd en zou het over gezet worden, maar nu is het probleem dat ik eerst verplicht naar een Amethist moet en afgekickt moet zijn voordat ik weer naar GGZ mag zegmaar.. En alles duurt altijd echt jaren dus ik zie het wel, ik heb het geprobeerd nu is het eerst afwachten op amethist en zodra dat traject klaar is kan ik terug naar een psychiater..

6. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik vind energy drink harstikke lekker, maar ik drink het maar af en toe.

Ik heb verschillende vrienden die verslaafd waren aan energydrink er mee in de problemen zien komen, hartkloppingen en dergelijke.
    No way dat ik als ik speed gebruik me ook nog eens te buiten ga aan energy drink.

7. Peppi en Coki

Peppi en Coki Bewuste gebruiker

Had ik al verwacht ja, dat je er al mee bezig was (vandaar de twijfel bij mijn advies). Is het traject bij Amethist al begonnen, zo ja, hoe lang denk je er nog mee bezig te zijn? Het zou natuurlijk fijn zijn als je zo snel mogelijk weer terug zou kunnen naar een psychiater, aangezien de problemen dan behandeld zouden kunnen worden ipv alleen tijdelijk verdrongen. Er zijn volgens mij aardig wat reports hier op dit forum over speed verslavingen, misschien dat je daarin extra motivatie kan vinden om er geen verslaving van te maken. Veel meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen aangezien ik geen ervaringsdeskundige ben en ook niet gestudeerd heb voor psycholoog/psychiater of iets dergelijks, wel kan ik je heel veel sterkte wensen met alles.

8. Savage2598

Savage2598 Newbie

Ik had dus energy gedronken merkte eigenlijk niks gewoon normaal het is lekker en qua suikers of caffeine merkte ik niet zoveel haha

9. Savage2598

Savage2598 Newbie

bedankt!
    Amethist is nog niet in werking helaas, maar ik denk ook niet dat dat nog echt nodig is. Ik ben nu dus na deze keer van de post gestopt. Ik heb nu ook heel veel afspraken in het ziekenhuis en bij de dokter... Mijn organen functioneren niet goed en zijn nu langzaam aan het afbreken waar ik best wel van schrok. dus sindsdien gebruik ik niks meer.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Speed Energy drink
  1. genk123
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    244
  2. Bullit
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    392