1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Speed, kapotte neus & misselijk ?

Discussie in 'Speed' gestart door Savage2598, 3 mrt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Savage2598

Savage2598 Newbie

Heyhallo!

Ik ben op dit moment onder invloed van speed. Ik gebruik niet zo heel lang wel een paar maandjes, maar sowieso nog geen half jaar. De laatste keer hiervoor dat ik speed had gesnoven was vorige week vrijdag.
    Dus een week geleden. Dus gisteren (vrijdag, voor mij nog vandaag haha) had ik weer speed genomen. Ik had het van vorig weekend nog over. Het was lichtroze in een plastic zakje, vorige week was het nog nat maar ik had er dus niks mee gedaan tot gisteren. Dus ik opende het en het rook heel muf en nu natuurlijk nog steeds. Ik ben nieuw met speed zegmaar heb er niet heel veel verstand van dus ik kan soms dom overkomen over dit onderwerp.
    Maar dus ik heb wel altijd last gehad van een loopneus etc. Maar ik heb nu voor het eerst dat mijn linkerneusgat helemaal rood is en brand en zelfs een klein beetje opgezwollen is (valt mezelf alleen op). Ook helemaal dicht zit, soms loopneus, maar nu is m'n neus helemaal droog. Maar het brand verschrikkelijk en heb het dus nooit eerder gehad... Het is helemaal geïrriteerd aan de buiten kant en nu uitgedroogd ik heb er nu ook wat Labello (ik heb geen vaseline) op gedaan.. maar is dat normaal? :sweatsmile: Misschien een hele domme vraag hoor...

En ik heb sinds gister dus nu een hele nacht niet geslapen, ik heb nu wel momentjes dat ik gaap maar ik ben niet moe, ik weet dat dat normaal is, m'n lichaam voelt zich helemaal uitgeput of iets maar dat heb ik altijd al gehad. Ik heb een paar uur voordat ik mijn eerste lijntje gister nam gewoon gegeten, niet heel veel maar voor mijn doen gewoon normaal. Maar nu ik heb een nacht niet geslapen. Ik heb nu af en toe misselijke vlagen, echt heel vervelend iemand tips of kan vertellen waardoor het komt? Ook heb ik momenten niet eens dat ik misselijk ben maar dat ik moet overgeven, of naja moet hoesten en dan moet kokhalzen, maar ik hou het hoesten zegmaar in want ik wil niet kokhalzen, maar ik zet mijn kiezen dan strak op elkaar en dan gaat het wel, maar het is echt vervelend dat ik de hele tijd het gevoel heb dat ik moet overgeven en ik heb geen flauw idee hoe het komt... Ik heb over de hele nacht wel water gedronken en tussendoor slokjes cola genomen. Ook heb ik geprobeerd op een klein stukje van een croissantje te eten maar ja dat werkt natuurlijk niet aangezien m'n mond dan nog meer uitdroogt haha. Ik heb ook ineens abnormaal last van m'n spieren, heb natuurlijk altijd last van m'n spieren maar nu echt abnormaal, voor mijn gevoel lijkt het net wanneer ik een klein tikje krijg of me zachtjes stoot dat ik direct wat breek of iets... Dus gewoon ook ineens abnormaal veel last...

Maar iemand enig idee of tips?

En sorry als ik met een onlogisch topic aan kom of dat ik heel dom overkom, maar zoals ik zei ik ben nog best nieuw in dit en bepaalde dingen weet ik niet precies of vraag ik me af vandaar.. :sweatsmile:

Laatst bewerkt: 3 mrt 2018
    PsyTekZ vindt dit leuk.
  2. Koffieboon

Koffieboon Experimenterende gebruiker

Hervat je normale eet- en slaapritmes en je zult je binnen de kortste tijd weer de oude voelen. Heb je je pep wel gedroogd voordat je het hebt genomen? Dit is mij niet duidelijk geworden uit je post. Pep moet je namelijk altijd goed drogen voordat het je neemt!

3. Gabbertje

Gabbertje Bewuste gebruiker Donateur

Dat het brand is heel normaal, daar heeft iedereen last van. Ook de dagen erna brand mijn neus nog als het heel koud is of als ik moet niezen. Maak je je neus wel schoon na gebruik? Dat is wel erg belangrijk.

Ook de verstopte neus en loop neus heb ik altijd last van, Is niks ergs dus hoef je je geen zorgen te maken.

Hoeveel speed gebruik je op een avond? Miselijkheid betekent bij mij altijd dat ik teveel in een te korte tijd heb gebruikt. En het kotsen kan komen vanwege de smaak van speed, dat zie ik afentoe in mijn vriendengroep. En al moet je kotsen gooi het er gewoon uit, probeer het niet binnen te houden. Kotsen kan heel erg opluchten en daar hoef je je ook niet voor te schamen.

4. Bas

Bas Belezen gebruiker

Gewoon minder je hoofd erbij houden, laat het los en denk er niet over na, ga wat afleidende dingen doen wat je leuk vind. Als ik je verhaal zo lees maak je je echt te druk over alle bijwerkingen en gevolgen (is wel herkenbaar).

Na gebruik, je neus reinigen zoals wordt gezegd en volgens mij kan dit door middel van een zoutoplossing als het goed is. Anders gewoon goed snuiten en beetje schoonspoelen zodat er geen speed resten achter blijven e.d.

Probeer met deze misselijkheid wat te eten, want misschien heb je wel gewoon honger en voel je dat als maagkramp/misselijkheid. Als je na het eten nergens last van heb, dan weet je dat je gewoon honger had. Als je nog misselijker wordt en je moet kotsen, dan ben je het in ieder geval kwijt en bespaar je een misselijkheidsgevoel van enkele uren. (:

5. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

De klachten die je opnoemt horen best wel bij speed gebruik. Ik weet niet of je elke week gebruikt? Hoe vaker en hoe meer je gebruikt, des te meer krijg je last van de negatieve gevolgen.
    Het hoort gewoon bij drugsgebruik. Niemand kan “ongestraft” drugs gebruiken. (Helaas haha) De ene heeft er sneller last van dan de ander.
    Doe voorlopig even rustig aan, snuif niet, eet goed en laat je speed testen zodat je weet of je ook rommel in je neus stopt.

6. Savage2598

Savage2598 Newbie

Hey! ja kijk, het was vorige week dus nat in een zakje, maar het is zelf gedroogd, waardoor het nu echt muf ruikt zegmaar..

7. Savage2598

Savage2598 Newbie

Ik gebruik niet zo heel veel, denk dat ik vanaf gister nu nog geen gram op heb. Het is niet dat ik moet overgeven van de smaak maar gewoon ineens krijg ik misselijke vlagen zonder dat de smaak er is of iets snap je? Maar kan dat niet komen omdat m'n maag helemaal leeg is? Want ik probeerde over te geven maar er komt letterlijk niks meer uit me omdat ik denk ik helemaal leeg ben. Zit nu aan de ontbijtdrink haha, hopen dat het iets helpt.
    Ook heb ik eerder last gehad van mijn neus, maar dit is ineens extreem op 1 of andere manier haha,

8. Savage2598

Savage2598 Newbie

Ja ik denk ook dat het komt door de honger, maar ik heb geen maagkrampen of iets, het voelt gewoon heel leeg en vol tegelijk. Lastig uit te leggen. En ja haha ik zoek altijd van alles op enzo want maak me snel druk of hou me snel bezig met bijwerkingen vandaar haha.
    Ik heb nu ontbijtdrink en hoop dat het straks wat helpt, maar merk nog niet echt iets. En eten gaat totaal niet, mijn mond en keel zijn abnormaal droog en ik kan geen eten doorslikken op 1 of andere manier, dus dat gaat hem niet worden haha.

Bas vindt dit leuk.
  9. Savage2598

Savage2598 Newbie

Yess, bedankt! Nee logisch dat er wel consequenties aan vast zitten, dat altijd en zie ik ook in haha. Voorheen gebruikte ik dagenlang achter elkaar gewoon weken. Echt niet normaal, sinds vorige week probeer ik te stoppen of naja in mijn geval te minderen want ik zou niet helemaal kunnen stoppen. Dus ik heb vorige week gebruikt en toen een week niet tot gister. Probeer het wel zo veel mogelijk te minderen want wil echt gaan stoppen, maar de verleiding is te groot gewoon, want de werking dat je zo vrolijk bent en je ook echt vrolijk voelt is geweldig.

10. Gabbertje

Het zou heel goed kunnen, een stevige maaltijd helpt altijd enorm. Ik raad je macaroni/spaghetti met sla aan :) Is erg lekker op zulke momenten en is heel makelijk te eten.

11. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter Donateur

En dat vind je niet veel? Ik vind een gram heel veel.

Stop gewoon met zo vaak en veel speed gebruiken. De klachten die je ervaart horen bij overmatig gebruik. Dagelijks gebruik is jezelf de vernieling in helpen, oké, daar ben je dan mee gestopt, maar wekelijks bijna een gram naar binnen snuiven is nog steeds veel teveel. Geen wonder dat je lichaam dan op een bepaald moment zegt: ja, hallo, ik doe hier niet meer aan mee. We weten allemaal hoe lekker en handig de energie en kunstmatige vrolijkheid van speed is maar als je er onzorgvuldig mee omgaat dan gaan de nadelen uiteindelijk zwaarder wegen dan de voordelen, en het lijkt erop dat je hier naar op weg bent.

Fenrir en Psychedelibee vinden dit leuk.
  12. Savage2598

Savage2598 Newbie

Kon dat maar, helaas woon ik op een groep en kan ik niet echt kiezen wat ik eet, tenzij de kosten voor mij zijn maarja dat gaat dus helaas niet lukken...
    Ook heb ik nog een vraag ik weet niet hoeveel verstand je hebt van speed, maar mijn speed is dus al een week oud, het ruikt muf maar het is zegmaar ook heel stoffig.. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar kan dat kwaad?

13. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Tja, dan is het normaal deze klachten hoor. Je gebruikt behoorlijk vaak en veel. Bijna een gram is echt veel hoor.
    Nu wordt je er nog vrolijk van maar als je dit nog lang volhoud word dat wel anders.

14. Gabbertje

Speed blijft erg lang goed mits je het goed bewaard. Hoe bewaar je het? Het beste is om het in een sealtje te doen en daarna in een gripzakje, en dan een donkere plek zoals een la.

Zover ik weet (corrigeer me als ik het fout heb) is er niks mis met speed als het stoffig is en muf ruikt. En zoals @De Dunne zegt is bijna 1 gram te veel voor op 1 avond. Bij zulke doseringen worden de bijwerkingen heftiger (waaronder bijvoorbeeld ook miselijkheid)

15. Savage2598

Savage2598 Newbie

Jaa dat kan ik begrijpen, ik wil ook heel graag stoppen, eerst was het iedere dag dus nu niet meer maar alsnog wil ik helemaal stoppen eigenlijk, maar het gevoel dat je je vrolijk voelt is een te grote verleiding..

16. Savage2598

Savage2598 Newbie

Jaa dan zal ik daardoor wel zo misselijk zijn of iets.. probeer ook echt te minderen. Alleen wanneer ik er eenmaal aan begin blijf ik lijntjes nemen, er zit geen stop op, tot het op is, of tot ik echt niet meer kan om eerlijk te zijn...

17. Savage2598

Savage2598 Newbie

Ik heb zojuist een oplossing, frituursnacks, misschien echt slecht maar het gaat er wel makkelijk in gelukkig!

18. Savage2598

Savage2598 Newbie

Ja begrijp ik. Kijk, ik wil ook supergraag stoppen. Maar het lukt me niet. Het is gewoon lastig voor mij, de verleiding zodat ik me vrolijk voel is zo extreem verleidelijk dan waardoor ik toch steeds ga gebruiken...

19. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter Donateur

Droge speed ruikt inderdaad enorm muf, en gaat inderdaad ook steeds muffer ruiken, hoe goed je het ook afsluit. Als je je speed gewassen hebt met aceton is het weg. Dan is het meestal geurloos en blijft dat ook.
    Gewassen speed is vaak ook iets minder agressief voor je neus, maar als je zo veel gebruikt dan gaat je neus uiteraard wel kapot. Je hebt het wel over de buitenkant? Ik neem aan dat je wel de binnenkant bedoeld?
    Je neus gaat vaak kapot omdat (regelmatig) speedgebruik je neusslijmvlies aantast, het wordt droog en snotjes lijken wel als cement in je neus vast te zitten. Dat gaat irriteren en pijn doen, en zelfs bloeden soms.

Wat je eraan kunt doen is uiteraard minder vaak speed snuiven. Je neus heeft dan ruim voldoende tijd om te herstellen. Als je dat niet wilt, dan zijn er wel wat tips om je neus in ieder geval zo goed mogelijk te verzorgen:

- Goed snuiten voor je eerste lijntje
    - Snuifbuisje/papiertje zo diep mogelijk in je neus houden
    - Na ieder lijntje het neusgat zorgvuldig schoonmaken met de punt van een zakdoek die je eerst in zout water doopt (Verlicht ook gelijk irritatie)
    - Niet gaan zitten pulken. Losweken geeft minder kans op wondjes

Je misselijkheid kan zeker komen door je lege maag. Nadat je speed genomen hebt, is je lichaam "aan het werk" alsof je flink aan het sporten bent. Dat voelt niet lekker op een volle maag, maar ook zeker niet op een lege. Mijn ervaring ook is dat honger tijdens een speed high 10x vervelender voelt dan honger hebben als je geen speed gebruikt hebt. Dus inderdaad voor gebruik wat eten zou fijner aanvoelen. En zoals meerdere al gezegd hebben, gebruik je echt idioot veel. Als je wat minder veel neemt, is je high ook minder lang en kun je eerder weer wat eten. Tevens is eten na speed ook iets wat je kunt leren. Niet iets droogs natuurlijk, maar zoiets als kaas of iets anders vettig/vochtig gaat wel. Eerste hap is echt even doorzetten, maar je zal zien dat het erna vanzelf lekkerder word.

Hopelijk kun je iets met mijn tips. Het is allemaal vanuit eigen ervaring dus weet niet of het voor jou ook werkt.

20. Savage2598

Savage2598 Newbie

Super bedankt voor de tips! Ik gebruik zelf trouwens een rietje, maar dan had ik nog een vraagje, (echt erg haha) maar Ik heb soms als ik het rietje te ver in mn neus doe dat de speed direct in mn keel gaat zegmaar, of dat ligt ergens anders aan kan natuurlijk ook maar ik dacht dat het daaraan lag maar het is echt vervelend. Op het moment dat ik zelf snuif dan ineens schiet het direct m'n keel in zegmaar, dat heb ik af en toe...

Verder bedankt voor je tips zal er zeker wat mee doen!

SanneBanne vindt dit leuk.
  21. Bierflesje

Bierflesje Experimenterende gebruiker

Dit komt denk ik eerder omdat je te hard snuift.
    Probeer inderdaad ook het rietje niet te ver in je neus te steken, dit kan ook helpen.

22. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter Donateur

Haha, herkenbaar. Ik ken het. Ik heb (gelukkig) een scheve neus waardoor ik dat probleem bij 1 neusgat niet heb maar ik weet hoe vervelend het kan zijn. Wat helpt is eerst een druppel water in je neus doen en ophalen maar helemaal weg gaat het probleem niet helaas. Bij een vriend van me is het zo erg dat hij zijn snuifje direct weer uit hoest en maar is gaan bommen. Het went in ieder geval nooit helaas.

Bierflesje vindt dit leuk.
  23. SanneBanne

@Bierflesje Bij mij maakt dat dus geen verschil, hard of zacht. Wel verschil tussen de ene speed en de andere. Die ik nu heb is de meest stoffige ooit. Vreselijk. Maar heb ook andere gehad die veel zwaarder qua structuur was, en had ik het probleem nooit.

Bierflesje vindt dit leuk.
  24. Bierflesje

Bierflesje Experimenterende gebruiker

Ik zelf heb qua snuiven ‘nog’ geen ervaring met speed. Dus kan er eigenlijk niet goed over mee praten.
    Wel heb ik ervaring met cocaïne en bij mij was het ‘te hard snuiven’ dus het probleem als het mijn keel inschoot.

25. Savage2598

Savage2598 Newbie

Ja die van mij die ik nu heb is ook echt stoffig zegmaar.. Maar heb maar bij bepaalde snuifjes dat het me keel in schiet, niet constant zegmaar, ik heb net zegmaar gehad en die schoot wel in m'n keel maar die ik dan nu had gedaan die niet.. dus vet apart..

26. Savage2598

Savage2598 Newbie

Ik heb alles geprobeerd qua zacht of hard snuiven, ben er nogsteeds niet uit haha

27. Jij ben gek hoor

28. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Als je alleen maar dit soort onzin kunt plaatsen hoef je hier de komende drie dagen even niet te komen.

Savage2598 en Bierflesje vinden dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Speed kapotte neus
  1. speedstyle
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    253
  2. MDMAZING
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    549