Speed ruikt erg zuur

User1234

Newbie
Hoihoi!
Ik heb net lastminute wat speed gehaald die ik morgen of overmorgen wil gebruiken. Nu heb ik al vaker speed gedaan en ook van dezelfde persoon gekocht maar er zit me toch iets dwars. De speed ruikt namelijk heel erg zuur. Ik ben gewend van een chemische geur te hebben etc maar dit topt alles. Het is moeilijk te beschrijven, ruikt azijn/citroenzuur achtig? Of zo naar Natrium Bicarbonaat? Is dit normaal? Ik ben gewend van mijn dealer (die ook een vriend van me is) dat hij zonder twijfel alles test, daarmee dat ik dat eigenlijk nu niet doe.
De speed was nog een beetje nat dus heb m volledig gedroogd waardoor hij wel iets geler van kleur werd (cafeïne??)
Als iemand weet wat de geur betekent en of het safe is lmk☺️☺️

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het kan zijn dat er bij de kristallisatie te veel zwavelzuur is toegevoegd. Het zuur is nodig zodat de amfetamine neerslaat als een wit poeder (amfetaminesulfaat). Zeker als de speed nog nat is dan is het plausibel dat er nog wat zuur bij zit. Je zou dat kunnen testen met een lakmoespapiertje. Als de pH heel laag is dan kan je de neus, slokdarm, of maag mee beschadigen als je de drug inneemt. Zo'n test zegt echter niks over andere mogelijke bestanddelen. Dus of het safe is dat kunnen we niet zeggen. Nog even naast de gebruikelijke gezondheidsrisico's van speedgebruik zoals verslaving, oververhitting, hartklachten, of een psychotische episode.

Laatst bewerkt:

User1234

Newbie
Een lakmoespapiertje? Is dit niet enkel voor vloeistoffen? Of hoe kan ik dat het beste testen? Want water zou de ph-waarde alweer doen stijgen.

Dooker

Belezen gebruiker
Natriumbicarbonaat is juist een zwakke base, en geurloos, dus ik begrijp je associatie met citroenzuur niet. gele kleur is indicatie van caffeine, die kun je zuiveren met aceton. zuivere speed is ook geurloos dus elke geur die het heeft is per definitie een verontreiniging. ik zou em eerst wassen met aceton en naa het drogen opnieuw de geur beoordelen. indien de zuurgraad te hoog is kun je het proberen te verlagen met een zwakke base zoals bakingsoda

Dooker

Belezen gebruiker
Een lakmoespapiertje? Is dit niet enkel voor vloeistoffen? Of hoe kan ik dat het beste testen? Want water zou de ph-waarde alweer doen stijgen.
gedemineraliseerd water is pH=7, alles wat je er in oplost is een accurate weergave van de zuurgraad van de substantie

Neo-Shulginist

Badass junkie
Klopt. Je kan de natte speed eroverheen wrijven om hopelijk een kleurreactie te krijgen. Als dat niet lukt dan zou je inderdaad moeten oplossen in (zo min mogelijk) water.

Neo-Shulginist

Badass junkie
gedemineraliseerd water is pH=7, alles wat je er in oplost is een accurate weergave van de zuurgraad van de substantie
Dat is niet waar. pH staat voor -10 log (H). Daarbij staat de H voor de concentratie H+-atomen in mol/L.

Minder moeilijk gezegd maakt het uit hoeveel zure moleculen er per liter water in een oplossing zitten. Je kan dat wel terugrekenen, maar dan moet je precies weten hoeveel water je toevoegt.

In je neus en slokdarm zit echter ook een heel klein beetje vocht dus dat zijn nog steeds enigszins vergelijkbare omstandigheden. Lakmoespapiertjes zijn sowieso niet heel precies.

Dooker

Belezen gebruiker
Dat is niet waar. pH staat voor -10 log (H). Daarbij staat de H voor de concentratie H+-atomen in mol/L.

Minder moeilijk gezegd maakt het uit hoeveel zure moleculen er per liter water in een oplossing zitten. Je kan dat wel terugrekenen, maar dan moet je precies weten hoeveel water je toevoegt.

In je neus en slokdarm zit echter ook een heel klein beetje vocht dus dat zijn nog steeds enigszins vergelijkbare omstandigheden. Lakmoespapiertjes zijn sowieso niet heel precies.
dude, ik had je hoger ingeschat, demiwater bevat zoals het zegt geen mineralen. dat betekent dus dat er geen positive en geen negatieve deeltjes inzitten dus is het pH neutraal dus pH = 7. ik weet echt wel wat pH betekent, en demiwater heeft geen vrije H+ beschikbaar dus wat je zegt is een complete misvatting. ok, een testvraag, wat zit er dan in water opgelost dat het alkalisch wordt? alkalische betekent ph = 7.01-14

Neo-Shulginist

Badass junkie
dude, ik had je hoger ingeschat, demiwater bevat zoals het zegt geen mineralen. dat betekent dus dat er geen positive en geen negatieve deeltjes inzitten dus is het pH neutraal dus pH = 7. ik weet echt wel wat pH betekent, en demiwater heeft geen vrije H+ beschikbaar dus wat je zegt is een complete misvatting.
Als ik jouw redenering volg dan zou een zwembad vol met demi-water meteen een pH van 1 krijgen als je er een druppel zoutzuur in zou laten vallen. Dat is natuurlijk niet zo, want het volume maakt uit. Dat kan je ook afleiden aan 'concentratie' die wordt weergegeven in 'mol/L'

Sowieso is het hele principe van titreren gebaseerd op het druppelsgewijs toevoegen van zuur totdat de gewenste pH is bereikt. Maar kennelijk heb je dat nog nooit gedaan.

ok, een testvraag, wat zit er dan in water opgelost dat het alkalisch wordt? alkalische betekent ph = 7.01-14
Ionen die H+ kunnen opnemen, doorgaans natronloog (NaOH).

Laatst bewerkt:

Dooker

Belezen gebruiker
Als ik jouw redenering volg dan zou een zwembad vol met demi-water meteen een pH van 1 krijgen als je er een druppel zoutzuur in zou laten vallen. Dat is natuurlijk niet zo, want het volume maakt uit. Dat kan je ook afleiden aan 'concentratie' die wordt weergegeven in 'mol/L'

Sowieso is het hele principe van titreren gebaseerd op het druppelsgewijs toevoegen van zuur totdat de gewenste pH is bereikt. Maar kennelijk heb je dat nog nooit gedaan.

Ionen die H+ kunnen opnemen, doorgaans natronloog (NaOH).
goed die test ben je geslaagd, echter je reactie op wat ik zei over oplossen in demiwater want dat is pH=7 en jij reageerde met jaaa dat is -10 log.. what the hell was dat dan? en btw ik heb genoeg met sterke zuren gewerkt om te weten hoe zuurgraad verhoogt en hoe meer volume water des te meer heb je nodig, dat is gewoon logisch. oh ja en je zei nog iets over titreren.. ik heb chemie gestudeerd maat dus please with sugar on top.. das eerste jaars shit

Fisherman's friend

Wijs gebruiker
goed die test ben je geslaagd, echter je reactie op wat ik zei over oplossen in demiwater want dat is pH=7 en jij reageerde met jaaa dat is -10 log.. what the hell was dat dan? en btw ik heb genoeg met sterke zuren gewerkt om te weten hoe zuurgraad verhoogt en hoe meer volume water des te meer heb je nodig, dat is gewoon logisch. oh ja en je zei nog iets over titreren.. ik heb chemie gestudeerd maat dus please with sugar on top.. das eerste jaars shit
Jouw toontje mag van mij wel wat genuanceerder en assertiever.

BelowTheFlow

Bewuste gebruiker
@Manu76 , jouw op de persoon spelende reactie zit wat mij betreft wat aan de verkeerde kant van de grens van met elkaar om gaan. Dat verbaast me.
En vergeet niet: dit is wel DF dus er is minstens een derde voor de hand liggende mogelijkheid. @Dooker was zeker niet fijn bezig.

Terug naar de scheikunde les ! En naar de praktische implicaties voor gebruikers.

Manu76

Badass junkie
@Manu76 , jouw op de persoon spelende reactie zit wat mij betreft wat aan de verkeerde kant van de grens van met elkaar om gaan. Dat verbaast me.
En vergeet niet: dit is wel DF dus er is minstens een derde voor de hand liggende mogelijkheid. @Dooker was zeker niet fijn bezig.

Terug naar de scheikunde les ! En naar de praktische implicaties voor gebruikers.
Sorry, het is dat @Dooker het voor mij heeft verpest. Gooi me er maar uit met een Ban. Minstens een week!

XMR

Bewuste gebruiker
Sorry, het is dat @Dooker het voor mij heeft verpest. Gooi me er maar uit met een Ban. Minstens een week!
Nergens voor nodig, ik voel mij exact hetzelfde erover. Extreem storend die toon van @Dooker, zo ga je in eerste instantie al niet met elkaar om. Hem/haar daarop aanspreken verdient echt geen ban, Dooker is al vaker gewezen op zijn/haar toon maar hij verandert er niets aan.

Man/vrouw reageert alsof wij de poep onder zijn schoen zijn waar hij ingestapt is (en dat zal hij duidelijk maken).

@Dooker , misschien is het dagelijks roken van 5 meo dmt toch naar je hoofd gestegen. Eens een pauze is geen gek idee...

Manu76

Badass junkie
Nergens voor nodig, ik voel mij exact hetzelfde erover. Extreem storend die toon van @Dooker, zo ga je in eerste instantie al niet met elkaar om. Hem/haar daarop aanspreken verdient echt geen ban, Dooker is al vaker gewezen op zijn/haar toon maar hij verandert er niets aan.

Man/vrouw reageert alsof wij de poep onder zijn schoen zijn waar hij ingestapt is (en dat zal hij duidelijk maken).

@Dooker , misschien is het dagelijks roken van 5 meo dmt toch naar je hoofd gestegen. Eens een pauze is geen gek idee...
Badankt @XMR!

Ik weet niet. Hij/zij is zeker niet de persoon die ik voor mijn dochter/ zoon zou wensen en kan zelfs zijn dat er getracht wordt anderen kwaad te krijgen.
Maar als ik zo boos word, dan ben ik toch degene met het probleem en zal een Ban mij misschien inzicht bieden om in de toekomst op afstand te blijven als iemand ons zo probeert uit te dagen.

Het is ook niet helemaal de eerste keer dat ik me zo fel zie reageren, al gebeurt het alleen af en toe.. 🫣

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Verlaagt DirkJan zich echt tot dit niveau?
We hebben geen aanwijzingen dat dit DJ is en ik herken de schrijfstijl er ook niet in. SirErick zou kunnen, maar een random ander persoon evengoed. Anyway, ik kom er vanmiddag op terug. Ik duik even op de kop de kelderkast in om het een en ander af te stoffen en ik warm vast wat spieren op.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Badankt @XMR!

Ik weet niet. Hij/zij is zeker niet de persoon die ik voor mijn dochter/ zoon zou wensen en kan zelfs zijn dat er getracht wordt anderen kwaad te krijgen.
Maar als ik zo boos word, dan ben ik toch degene met het probleem en zal een Ban mij misschien inzicht bieden om in de toekomst op afstand te blijven als iemand ons zo probeert uit te dagen.

Het is ook niet helemaal de eerste keer dat ik me zo fel zie reageren, al gebeurt het alleen af en toe.. 🫣
#triggered

Zeebats

Bewuste gebruiker
We hebben geen aanwijzingen dat dit DJ is en ik herken de schrijfstijl er ook niet in. SirErick zou kunnen, maar een random ander persoon evengoed. Anyway, ik kom er vanmiddag op terug. Ik duik even op de kop de kelderkast in om het een en ander af te stoffen en ik warm vast wat spieren op.
Ik ken SirErick niet, maar als ik zn posthistorie zo lees komt het redelijk overeen met onze 5-meo-dmt guy

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
@Dooker

Even geleden heb je een korte ban gehad vanwege je respectloze neerbuigende gedrag. Met de waarschuwing dat je je ego kon meten met degenen in de DF-kerkers als je je gedrag ja je ban niet aan wist te passen.

Dat was dus toen. Het je aanpassen gaat niet zo goed vanaf je hoge ivoren toren, of wel? Je blijft opvallen vanwege je negatieve toon, en het (om maar even met andermans woorden te spreken) bejegenen van andere leden alsof het stront onder je schoen is.

Waarschuwingen hebben alleen een waarde als de consequentie ook uitgevoerd wordt bij niet opvolgen. Dus heb ik de middag op de kop in de kelderkast gespendeerd op zoek naar de banhamer en ben ik speciaal voor jou (even) terug van mijn mod-vakantie. Inmiddels is de warming up ook afgerond, dus zodra je deze post hebt gelezen ben ik helemaal klaar om een permanente ban uit te delen.

Enne, het maakt me eigenlijk geen donder uit van wie dit een dubbelaccount is (al ben ik wel altijd nieuwschierig wie er hier met een dubbelaccount rondzwerven 😏).

Ik wens je een fijn leven verder, maar vooral wens ik je toe dat je een fijner mens mag worden. Joe!

Bovenaan