Speed tegen out gaan van GHB

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Beste gebruikers,
Ik hoor vaak dat speed helpt tegen het out gaan van GHB (beide zelf nog nooit gedaan), maar wat als iemand out is en dan speed in zn neus blaast, komt diegene dan bij van out gaan? En wat als je dit doet als iemand in een K-hole is?

GeEFmEDiEShIzzLe

Bewuste gebruiker
Beste gebruikers,
Ik hoor vaak dat speed helpt tegen het out gaan van GHB (beide zelf nog nooit gedaan), maar wat als iemand out is en dan speed in zn neus blaast, komt diegene dan bij van out gaan? En wat als je dit doet als iemand in een K-hole is?
Dan gaat ie dood aan een verkeerde combo..

Spyro

Badass junkie
Ik zou dit zwaar afraden.

Ik ben een keer op een after geweest met verschillende groepen mensen en er lag daar een jongen out op de grond buiten. Zijn “maten” waren speed bij hem naar binnen aan het duwen wat ervoor zorgde dat hij lag te spartelen en schuimbekken.

Dit beeld krijg ik echt nooit meer van m’n netvlies. Echt lang een afkeer naar G gehad ook. Maar het verbaast me hoe mensen drugs met drugs bestrijden. Onverantwoord.

Spyro

Badass junkie
Als iemand een K-hole heeft komt diegene vanzelf weer bij. Wel altijd ademhaling in de gaten blijven houden.

Als iemand out is van de GHB moet je pijn prikkels geven. Wat goed werkt is kneiter hard op iemand zijn nagelbed drukken, knijpen in een schouderspier en in sommige gevallen een klap in iemand zijn gezicht geven.

Maar je hebt 3 manieren van outgaan.

1. Een soort G slaapje, hierbij kunnen wat spasmes voorkomen en schrik reacties als je diegene aanraakt. Dan reageer je nog goed op prikkels. Hier kun je iemand gewoon in de gaten blijven houden.
2. Écht outgaan. Hierbij is iemand zijn bewustzijn echt verloren en reageert (bijna) niet meer op pijnprikkels. Hier wordt het gevaarlijk, diegene is dan als het ware onder narcose en dit kán fout gaan.
3. Is een ademhalingstilstand, stabiele zijliggen is gewenst, persoon in kwestie reageert nergens meer op en hier moet je zeker hulp inschakelen. En nee, absoluut geen pep gebruiken!!

Denk aub met je verstand en als je twijfelt raadpleeg een ambu. Je wil het niet op je geweten hebben dat er iets ergs gebeurt door pep toe te dienen.

Stabiele zijligging is altijd goed zodat iemand niet kan stikken in eigen braaksel.

geflipt

Wijs gebruiker
Ik heb dit soort verhalen ook al vaak gehoord, dat speed je 'ergens uit kan sleuren', maar het lijkt mij super gevaarlijk. Vuur met vuur bestrijden lijkt het me.

Waarom niet gewoon een ambulance bellen bij twijfel? Die mensen hebben zowat alles al gezien, en ze hebben waarschijnlijk veel meer kennis van zaken dan jij/jullie... En al zéker als de rest nog onder invloed is!

Maar ik denk dat het duidelijk is: gewoon niet doen...

Ik ben een keer op een after geweest met verschillende groepen mensen en er lag daar een jongen out op de grond buiten. Zijn “maten” waren speed bij hem naar binnen aan het duwen wat ervoor zorgde dat hij lag te spartelen en schuimbekken.

Dit beeld krijg ik echt nooit meer van m’n netvlies. Echt lang een afkeer naar G gehad ook. Maar het verbaast me hoe mensen drugs met drugs bestrijden. Onverantwoord.
Ik was dit ook nooit van plan om te proberen, maar ik vroeg het me gewoon af

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Als iemand een K-hole heeft komt diegene vanzelf weer bij. Wel altijd ademhaling in de gaten blijven houden.

Als iemand out is van de GHB moet je pijn prikkels geven. Wat goed werkt is kneiter hard op iemand zijn nagelbed drukken, knijpen in een schouderspier en in sommige gevallen een klap in iemand zijn gezicht geven.

Maar je hebt 3 manieren van outgaan.

1. Een soort G slaapje, hierbij kunnen wat spasmes voorkomen en schrik reacties als je diegene aanraakt. Dan reageer je nog goed op prikkels. Hier kun je iemand gewoon in de gaten blijven houden.
2. Écht outgaan. Hierbij is iemand zijn bewustzijn echt verloren en reageert (bijna) niet meer op pijnprikkels. Hier wordt het gevaarlijk, diegene is dan als het ware onder narcose en dit kán fout gaan.
3. Is een ademhalingstilstand, stabiele zijliggen is gewenst, persoon in kwestie reageert nergens meer op en hier moet je zeker hulp inschakelen. En nee, absoluut geen pep gebruiken!!

Denk aub met je verstand en als je twijfelt raadpleeg een ambu. Je wil het niet op je geweten hebben dat er iets ergs gebeurt door pep toe te dienen.

Stabiele zijligging is altijd goed zodat iemand niet kan stikken in eigen braaksel.

Bij een volledige ademhalingsstilstand ga je reanimeren, lijkt me?

Of niet moeilijk doen en gewoon wat pep binnenschuiven, komt vanzelf goed yo. xD

@Ketaboy7913, het forum is er om vragen te stellen natuurlijk, dus geen probleem. :) Maar het antwoord is wel duidelijk denk ik.

Dirkjan

Wijs gebruiker
Ketamine heeft toch geen invloed op de ademhaling? Dacht ik tenminste. Ik dacht dat alleen opiaten, alcohol, ghb, benzo's en barbituraten invloed hadden op de ademhaling.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ketamine heeft toch geen invloed op de ademhaling? Dacht ik tenminste. Ik dacht dat alleen opiaten, alcohol, ghb, benzo's en barbituraten invloed hadden op de ademhaling.
Klopt, ketamine is verrassend veilig wat dat betreft. Wel is het mogelijk dat mensen gaan braken als ze buiten bewustzijn zijn. In principe is het altijd een potentieel levensbedreigende situatie als iemand bewusteloos is. Dus altijd iemand erbij die (ook) op de ademhaling let is zeker geen slecht plan.

Ik houd zelf de stelregel aan dat als iemand buiten bewustzijn is dat ik 112 bel.

Chr0nic

Bewuste gebruiker

Ketamine

• Ketamine is een narcosemiddel en is daarom zeer risicovol in combinatie met GHB
  • Wanneer je ketamine samen met GHB neemt, kan dit leiden tot bewusteloosheid, ademhalingsproblemen, coma en zelfs een hartstilstand

Volgens mij klopt dit niet helemaal... Ketamine heeft als verdovingsmiddel een compleet andere werking in het lichaam en heeft daardoor geen interactie met de GABA receptoren zoals GHB, alcohol en benzo's dat hebben. Ketamine heeft daarom ook geen invloed op de ademhaling... De combi regelmatig gebruikt en kan in veilige en verantwoorde dosissen prima...

Rivalrie

Badass junkie
Volgens mij klopt dit niet helemaal... Ketamine heeft als verdovingsmiddel een compleet andere werking in het lichaam en heeft daardoor geen interactie met de GABA receptoren zoals GHB, alcohol en benzo's dat hebben. Ketamine heeft daarom ook geen invloed op de ademhaling... De combi regelmatig gebruikt en kan in veilige en verantwoorde dosissen prima...
Maakt toch niet uit op welke receptoren het werkt? Van beide middelen kun je out gaan. Logischer wijs zou ik kunnen begrijpen dat dit extra gevaarlijk is.

Maarja ik ben geen arts :)

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Ik wilde op oudjaarsavond ghb nemen toen de keta uitwerkt, maar iedereen zei dat ik het niet moest doen. Heb maar geluisterd.

Over welke dosissen heb je het dan? @Chr0nic
Dit zou je zelf moeten kunnen aanvoelen als je ervaren bent met beide middelen. Als je in een k-hole ligt of daar net uit komt kruipen zou ik er geen ghb achteraan nemen nee, maar hier zou je dan als het goed is ook geen behoefte aan moeten hebben op zo'n moment.

Maakt toch niet uit op welke receptoren het werkt? Van beide middelen kun je out gaan. Logischer wijs zou ik kunnen begrijpen dat dit extra gevaarlijk is.

Maarja ik ben geen arts :)

Van keta outgaan? Als in bewusteloos raken? Misschien als je het injecteert maar met recreatieve dosisen snuiven is dit niet mogelijk hoor..

Dat het bij jou goed gaat wil niet zeggen dat het goed is. @Chr0nic

Downer + downer = not smart.

Ketamine hoort niet in het lijstje van de "downers", in ieder geval niet samen met alcohol benzo's ghb enzovoort.

Maargoed zoals ik al zei, combineren van ketamine en ghb kan prima MITS je ervaren bent met beide middelen en de werking en dosisen ervan kent.
Om te zeggen dat downer+downer niet kan en dodelijk is, is een beetje erg overdreven..

Laatst bewerkt:

Spyro

Badass junkie
Dit zou je zelf moeten kunnen aanvoelen als je ervaren bent met beide middelen. Als je in een k-hole ligt of daar net uit komt kruipen zou ik er geen ghb achteraan nemen nee, maar hier zou je dan als het goed is ook geen behoefte aan moeten hebben op zo'n moment.

Van keta outgaan? Als in bewusteloos raken? Misschien als je het injecteert maar met recreatieve dosisen snuiven is dit niet mogelijk hoor..

Ketamine hoort niet in het lijstje van de "downers", in ieder geval niet samen met alcohol benzo's ghb enzovoort.

Maargoed zoals ik al zei, combineren van ketamine en ghb kan prima MITS je ervaren bent met beide middelen en de werking en dosisen ervan kent.
Om te zeggen dat downer+downer niet kan en dodelijk is, is een beetje erg overdreven..
Ik zeg niet dat het acuut dodelijk is. Maar slim is anders en zou het niet iemand aanraden. Zou jij ook niet moeten doen, ook al gaat het misschien bij jou wel goed.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Toch niet zo'n gekke vraag, als je lam bent werkt het ook om weer wat te kunnen. Maar uiteraard slecht voor je en zeker niet iets wat je voor een ander moet gaan beslissen.

Buffelaartje

Bewuste gebruiker

best lang geleden deze post sorry daarvoor! =] , we hebben ook wel eens bij een groep mensen gezeten die drugs combineren als er iemand "bad of out" gaat , vooral gebeurd dit bij de keta dan proppen ze er wat uppers in zodat hij/zij weer helder kan zijn. wat natuurlijk absoluut niet goed is. had laatst advies gegeven aan hun om dat niet tedoen en de drugs gewoon uit te laten werken mits de situatie niet levenbedreigend is, hadden ze niet echt veel begrip voor :(

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan