Speed tolerantie, ervaring?

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Ben helaas het slachtoffer geworden van Speed tolerantie. Ik krijg er niet meer het lekkere gevoel van, blijf alleen wakker en alert. En voor een heel snel kloppend hart, en ook wel gewoon "strakstaan" heb ik erg veel nodig ( dan bedoel ik dus veel, en ook pas na uren gebruik ). Ik voel me er wel goed bij, maar het was beter.

Volgens mij heb ik mijn Dopamine reserve totaal uitgeput. Denk dat het tijd is om het gewoon maar een paar maanden niet aan te raken!

Meer mensen die hier ervaring mee hebben? En vanaf hoeveel maanden onthouding krijg je wel weer de "Dopamine beloning" ? Nog een ander vraagje, zijn er bepaalde middeltjes zoals L-Tryptofaan maar dan voor het heropvullen van de stofjes die de Speed opgebruikt heeft?

Bedankt!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
meestal is upgraden aar een betere kwaliteit en het minderen van de dagelijkse hoevewelheid de oplossing maar jij zit toch al op de Dex ?

:wave:

Dan moet je gewoon stoppen vrees ik.

:hearteyes:

Bomb

Experimenterende gebruiker
zou eigelijk ook wel graag weten hoe lang het ongeveer duurt tot je je tolerantie volledig kwijt bent (als weekend-gebruiker dan)
want na nieuwjaar stop ik sowieso voor een tijdje, voorlopig is mijn doel 2 maanden. zou je na die 2 maanden dan weer (ongeveer) het effect hebben als bij je allereerste keer?
ongeveer zeg ik natuurlijk, ik denk wel dat er altijd ergens een "standaardtolerantie" behouden blijft.
ga zelf eens wat google opzoekwerk doen maar misschien weten ervaringsdeskundigen hier hoe lang je best stopt?

grtz

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik heb gister een potje l-tyrosine gekocht, dat is de precursor van dopamine, de stof die het meest wordt opgebruikt bij speedgebruik.
Mijn pepkater vandaag is toch minder dan normaal heb ik het idee, maar dat kan wellicht ook een placebo-effect zijn...
Je kan het in ieder geval altijd proberen: €14,99 bij de Tuinen voor 60 500mg tabletten

Phreakingout

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
meestal is upgraden aar een betere kwaliteit en het minderen van de dagelijkse hoevewelheid de oplossing maar jij zit toch al op de Dex ?

:wave:

Dan moet je gewoon stoppen vrees ik.

:hearteyes:

Nee joh, ik heb dat ene spul weet je wel. :rolleyes:

Nou dagelijkse dosis is het trouwens niet, ik gebruik vaak met intervallen van 1 of 2 weken. Maar dan wel weer een nachtje doorhalen elke keer. En blijkbaar had ik dus steeds meer nodig voor een gewenst effect. Ik kap er gewoon mee aankomende paar maanden, en vanaf dan alleen nog maar op een feestje af en toe. En natuurlijk zorgen dat je niks thuis hebt liggen want dan is het o zo verleidelijk.

Goede tip trouwens Robdebob.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn eigen ervaring is dat na een week of drie/vier geheelonthouding, mijn speedtolerantie weer echt enorm afgenomen is....

IgNor Beam

benieuwd hoe het voor me is als ik er na een jaar weer eens tegenaan loop ;o)

De periode daarvoor, was dagelijks, maar dan kleine hoeveelheden.
Nul tollerantie. Twas als koffie drinken, je merkt er niet veel van, maar zonder lijk je niet wakker te worden als je de dag zonder koffie begint.

Mijn ervaring is dat het na de eerste de beste dag (+nacht) van gebruik het allemaal kicken is, maar meteen einde oefening.

Of meer en meer snuiven, maar dat werkt nooit, om dezelfde kick te halen.

Als ik soms in dit forum lees dat men regelmatig onder gebruik van speed 2 of drie dagen door gaan, dan ben ik heel benieuwd naar de daadwerkelijk gebruikte hoeveelheden ervoor...

Zoals gezegd, zo een eerste weekeinde na heel lang onthouding lukt me wel, mijn ervaring leert echter dat een tweede weekeinde erna het mij al heel lastig wordt me nog wakker te blijven snuiven...

Tis ook maar de vraag of je dat persee wilt natuurlijk.
De tijd dat ik het kicken vind om de uren-achterheen-wakker-te-zijn-score belangrijk te vinden ligt achter me vrees ik.

IgNor

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Mijn eigen ervaring is dat na een week of drie/vier geheelonthouding, mijn speedtolerantie weer echt enorm afgenomen is....

Ook een beetje strak staan na een paar lijntjes? ( Mits het goede speed is, wat ik altijd heb dus.. )

Vind het jammer :P. Maarja lekker er vanaf blijven, en zien hoe het over een paar maandjes is.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Phreakingout zei:
Marla Singer zei:

Ook een beetje strak staan na een paar lijntjes? ( Mits het goede speed is, wat ik altijd heb dus.. )

Vind het jammer :P. Maarja lekker er vanaf blijven, en zien hoe het over een paar maandjes is.

Als ik het een paar weekenden achter elkaar doe, heb ik inderdaad ook dat ik nog maar een klein beetje strak sta van een paar lijntjes (voor mijn gevoel dan, ik blijf er namelijk toch nog net zo lang wakker van als altijd). Als ik het dan een week of vier helemaal niet meer doe, ga ik daarna gewoon weer keihard van een paar lijntjes!

Bomb

ga nu na nieuwjaar een maandje stoppen, misschien langer (zal zien hoe ik me voel na die maand :wink:) en zal dan eens laten weten hoe het erna weer voelt...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Bomb zei:
ga nu na nieuwjaar een maandje stoppen, misschien langer (zal zien hoe ik me voel na die maand :wink:) en zal dan eens laten weten hoe het erna weer voelt...

Het zal waarschijnlijk even een maandje afzien worden, maar als je na die maand je discipline behoudt en door blijft zetten, zal je het leven zonder veel aan de pep te zitten weer zoooooooo veel meer gaan waarderen! Tenminste, dat is mijn ervaring dan....

Bomb

nu ik nog niet aan het overdrijven ben is het de moment om een versnelling lager te schakelen hé. dus nu een tijdje volledig stoppen, en daarna toch proberen niet ieder weekend weer te speeden :P

Ben helaas het slachtoffer geworden van Speed tolerantie. Ik krijg er niet meer het lekkere gevoel van, blijf alleen wakker en alert. En voor een heel snel kloppend hart, en ook wel gewoon "strakstaan" heb ik erg veel nodig ( dan bedoel ik dus veel, en ook pas na uren gebruik ). Ik voel me er wel goed bij, maar het was beter.

Volgens mij heb ik mijn Dopamine reserve totaal uitgeput. Denk dat het tijd is om het gewoon maar een paar maanden niet aan te raken!

Meer mensen die hier ervaring mee hebben? En vanaf hoeveel maanden onthouding krijg je wel weer de "Dopamine beloning" ? Nog een ander vraagje, zijn er bepaalde middeltjes zoals L-Tryptofaan maar dan voor het heropvullen van de stofjes die de Speed opgebruikt heeft?

Bedankt!

1 je lichaam voeden
———————————————
Beste, ik heb het ook wel eens aan de hand. Wat ik dan doe, is ong een 3 weken tot een maand geen oppeppende stoffen gebruiken. Daarnaast houd ik mijn nacht-dag ritme stabiel eenmaal zonder pep. Vervolgens eet ik veel groenten en zo min mogelijk suikerbommen dus ook niet te veel pasta, rijst of aardappelen in plaats daarvan genieg ik dan een salade met veel groeten die bekend zijn zuiverend te werken; tomaat, komkommer, uit, look en een hoop kruiden en een bron van eiwitten (bonen, haver, erwt, wit vlees, melk of soya) een kom müsli met soyamelk. gedroogde bessen,noten en zaden zijn dus een ideaal ontbijt. Frisdrank vervang ik zo veel mogelijk door verschillende soorten tee. Het vettig eten laat ik de eerste week wel toe als het maar telekens aangevuld wordt met een portie groenten.

2 Rust nemen en accepteren
——————————————————-
De grootste aanpassing die ik dan doe is zorgen dat ik elke dag, voor 3 weken, zeker 8 uur per nacht slaap. Ik weet dat vele aan 6 uren slaap al genoeg hebben. Maar 8 zijn echt cruciaal voor maximum herstel. Actief blijven is minstens even belangrijk dus ik ga ziek melden zo vaak mogelijk uit de weg, het gaat wel allemaal trager en soms zelfs neerslachtig, zoveel te meer voldoening erna omdat je toch gepresteerd hebt. Activiteiten zijn trouwens belangrijk voor een goede hormoonhuishouding en de aanmaak van neurotransmitters.

3 supplementen
————————————
Er zijn er niet veel die ik gebruik. Maar de eerste maand na pep gebruik ik toch elke ochtend revitalose c1000 en l-Tyrosine ( een eiwit dat de aanmaak van dopamine en noradereline stimuleert en versnelt). ‘S middags dynatonic. ‘S avonds neem ik een 2uur voor het slapen gaan nog een keer l-tyrosine in combinatie met l-tryptofaan. Weet dat een dopamine aanmaker raar lijkt savonds in te nemen, maar het gaat dus sneller, je slaap bevordert de aanmaak van die stoffen ook dus het zal elkaar wat versterken denk ik. Belangrijk bij l-tyrosine, is 2 uur niet gegeten te hebben omdat andere eiwitten voorrang krijgen en dus l-tyrosine niet meer met volle kracht omgezet kan worden. Wil je snel herstel dan ook nooit uitstellen als je toch perongeluk gegeten hebt het zal altijd wel iets doen en in de huidige situatie zelfs allemaal goeds.

Sorry voor de hele boterham, ik vind eten en drinken, rust en activiteit minstens zo belangrijk. De stoffen die je via deze weg aanmaakt of binnenkrijgt zijn kwa moliculaire structuur volledig op ons lijf afgesteld en dus 100% potent in tegenstelling tot bepaalde kunstmatige vitamines en dergelijke.

Ik luister graag mee of er nog tips zijn.

Met vriendelijke groet

Kieraan

Laatst bewerkt:

lysergic bink

Bewuste gebruiker
1 je lichaam voeden
Ja bump of niet , nog vaak genoeg weten beginnende mensen niet goed wat te doen als ze de amfetavision zo sterk is dat alle rest van de primaire behoeftes neigt verwaarloosd te worden, je kan dit makkelijk op recentere topics copy pasten ,,er was nmaand ofzo geleden nog 1 dachtek.
@xxtraminimal, je reageert op een topic uit 2007, dus Phreakingout gaat dit zeer waarschijnlijk niet meer lezen vrees ik... wel goede tips! :wink:

sterker nog ik denk dat de inspirerende muziekstroming van zen nickname zelfs uitgestorven is,
de tijd vliegt of vliegen wij?

Bovenaan