Speed verslaafd <- clean maar nogsteeds verslaafd?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Crazybas

Newbie
Goedemiddag iedereen..

Ik zal me even kort voorstellen
Ben Bas, 21 jaar oud en heb wat “drugs” probleempjes waar ik het graag met jullie over zou willen hebben.

-+ 5 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden en ben ik verhuist naar een kleinere woning dan waar ik voorheen woonde, ik weet niet precies wat er gebeurde maar het was een hele lastige tijd voor me en dronk toen al regelmatig Savonds een halve krat bier leeg, toen kwam ik in aanraking met verkeerde mensen en toen eens xtc geprobeerd. Super leuk natuurlijk maar zoals jullie ook weten werkt dat niet meer als je het iedere dag probeert te gebruiken wat ik deed🤣
Geen idee meer hoe het precies ging maar ik raakte op die manier verslaafd aan de speed. Dat werkte iedere dag (tot zover dan🤣) en ik had weer positieve zin in het leven en alles leek me een stuk beter af te gaan. Nou niet dus. Dakloos alle “vrienden” die ik had kwijt, ouders over de zeik wat meer dan logisch is. En ik heb alles toen zo verpest dat ik in een verslavingskliniek terrecht kwam in voorthuizen. Dat ging niet zoals het zou moeten gaan en ik ging na 1 dag alweer naar huis omdat ik er niet op m’n plaats was en ik gewoon echt terug naar huis wou. Eenmaal thuis ging m’n speedverslaving gewoon door en m’n problemen werden steeds erger en heftiger. Ik kreeg een relatie met een meisje die borderliner had, en ben hierdoor meerdere malen terug gevallen op speed gebruik om de scherpe randjes in het leven eraf te halen. Relatie is ondertussen uit en heb alle vrijheid die ik zo graag wilde. Ben meerdere malen gestopt met speed maar toch telkens weer begonnen. Ik ben op dit moment 10 weken clean van alle harddrugs en dus ook speed, en ik maak weer deel uit van de maatschappij, welliswaar halve dagen en doe ontzettend mijn best. Maar ik ben weer gelukkig en alles gaat weer de juiste kant op. Denk ik tenminste :$ want probleem 2 is alweer aanwezig. En dat is iedere dag nu weer alcohol en blowen. Als ik moet werken of andere verplichtingen heb dan ben ik helemaal nuchter, maar op t moment dat ik thuis kom dan pak ik graag een biertje en een jointje en is m’n plan weer verdoven. Ik ben ervan bewust dat ik een probleem heb, en ben toch wel trots dat ik m’n speedverslaving overwonnen heb en ben niet van plan om het weer te gebruiken. Maar mijn drang naar verdoven is toch wel groot. En daarom dacht ik eraan om hier eens mijn verhaal te delen in het kort, ik wil graag mijn leven weer op de rit krijgen en doe er heel erg mijn best voor. Maar voor mijn gevoel is alcohol en blowen nu weer een opkomende “verslaving” . Of mischien zie ik dat verkeerd, maar ik zou graag eens jullie mening en advies willen horen. Want ik zal vast niet de enigste zijn met dit probleem🤪 ik sta echt voor alle hulp en mogelijkheden open, want voor mijn gevoel is het niet helemaal het juiste pad wat ik nu bewandel.
Alvast super bedankt voor het lezen en ik hoor graag van jullie😇

Kibo3

Belezen gebruiker
Mijn advies is vooral bij jezelf nagaan dat je niet het ene voor het andere inruilt. En bij de meeste mensen werkt het zo dat als ze eens verslaafd zijn de drang niet meer verdwijnt. Je kan dan alleen veranderen hoe je ermee omgaat. Mocht je hulp nodig hebben bij het omgaan met bepaalde keuzes kun je zoals nu altijd terecht op het forum of bij een professional. Begrijp me niet verkeerd eens na het werk een biertje moet zeker kunnen! Ik ben alleen van mening dat als dit elke keer is na werk of wanneer je even geen verantwoordelijkheden dat het snel problematisch word. En de kans dat de hoeveelheid steeds verder omhoog gaat is dat ook aanzienlijker.

Groetjes.

LucidLucy

Wijs gebruiker
Ik zou zeggen, ga eens een keer kijken bij een NA of een CA meeting. Misschien dat je daar wat steun uit haalt om je verslaving verder te tackelen.

Dit al dan niet in combinatie met alsnog een keer een behandeling. Je kan ook een behandeling in het buitenland overwegen. Eenmaal die keuze gemaakt, is het een stuk grotere stap om voortijdig naar huis te gaan.

Zoals ik het zie is verslaving een ziekte.

Maar voor mijn gevoel is alcohol en blowen nu weer een opkomende “verslaving” .

In mijn ogen is het dus geen nieuwe opkomende "verslaving". De ziekte verslaving is gebleven, maar heeft nu iets andere symptomen gekregen (van speed naar alcohol en wiet).

Om echt om te leren gaan met verslaving en die symptomen de kop in te drukken, is het belangrijk dat je aan jezelf kan werken. Vooral het leren omgaan met emoties en daarover praten zijn vaak een belangrijk onderdeel. Zowel een behandeling als de zelfhulpgroepen (NA, CA, etc.) kunnen daarbij helpen.

Succes in ieder geval!

Laatst bewerkt:

FredKroket

Badass junkie
Zoek hulp. Je wisselt de ene verslaving voor de andere in. Een plekje in de kliniek krijg je niet zo maar en zou ik met beide handen aangrijpen. Je wil er uiteindelijk achter komen waarom je je wil blijven verdoven, dan pas kan je er wat aan doen.

Wat je nu doet is symptoombestrijding en je blijft aanmodderen op deze manier.

Sorry als ik bot over kom, het is de harde waarheid. Zelf ook zeer eigenwijs en het op de moeilijke manier gedaan.

De Zandman

Badass junkie
Vaak is drankmisbruik en in dit geval erbij blowen een gevolg van iets anders wat er in jouw leven je behoorlijk dwars zit.
Het zou raadzaam zijn om bij jezelf na te gaan, wat dit zou kunnen zijn, als je diep nadenkt dan weet je dat wel.
Door die gebeurtenis die erg onprettig is( geweest) heb je een vluchtgedrag ontwikkeld, in dit geval alcohol en weed gebruik.
Als je daar vanaf wil, is het een goede zaak om eerst de oorzaak van het gebruik van je proberen om op te lossen.alsvdit in voldoende mate gelukt is, dan ga je stoppen met gebruiken, in deze volgorde deze kwestie aanpakken heeft een veel grotere kans van slagen dan alleen met die alcohol en weed te stoppen.
Eerst moet de oorzaak eruit, daarna het gevolg!

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Je bent pas 21….ik zou vooral lekker gaan leven en kijken wat je wilt. Zolang het gebruik je niet in de wegzet, je maatschappelijk meedraait en er geen problemen ontstaan is er volgens mij niet zoveel aan de hand.

Belangrijk om afspraken met jezelf te maken betreft je gebruik, wanneer gaat het je in de weg zitten en wordt het misbruik.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan