(Speed)Verslaving de Baas

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Elk herstel heeft zijn ups, downs en klein herval hoort er bij @Perenijsje . Positief dat je toch neen kan zeggen tegen bepaalde cravings. Dat cokestemmetje herken ik ook en het is een geniepig stemmetje. Niet aan toegeven en gewoon goed bezig blijven! Ik duim voor je!

Hardcore_frk

Badass junkie
Sorry voor de lange stilte, maar het ging ff niet zo lekker en ik schaamde me dood 🙈
Want verkondigde ik op donderdag/vrijdag toen nog vol trots dat ik echt helemaal wilde stoppen, op zaterdag heb ik toen toch weer gebruikt 🙄
We waren expres niet naar de meet gegaan omdat we niet wilden gebruiken en zijn lekker een dagje naar de dierentuin geweest. Was echt super leuk en we hebben ons prima vermaakt. Daarna gingen we nog even op het terras zitten voordat we weer naar huis gingen. Mn vriend een biertje, ik gewoon cola. Lang verhaal kort, hij kreeg enorme trek, we probeerden er nog een tijdje weerstand tegen te bieden maar na het 3e biertje van hem zat het ook zo in mijn hoofd dat we snel wat bij de Febo hebben gegeten, toch wat gehaald hebben en samen de nacht thuis hebben doorgehaald:innocent:

Mn vriend had de week erna nog vakantie, maar ik had wel gewoon allerlei afspraken staan. Maar net als de week ervoor voelde ik me weer echt ontzettend down de dagen erna en heb ik die afspraken ( haptonoom, therapie) met een smoesje afgezegd. Daar baal ik dan nog het meest van, dat het weer zoveel invloed heeft op mn dagelijks leven en dat ik weer met zielige smoesjes aankom ipv gewoon eerlijk ben. Want ze weten allebei van mijn verslaving en zullen me juist niet veroordelen als ik gewoon eerlijk ben. Maar toch durf ik dat dan niet omdat ik me schaam, verzin ik een smoesje, waarna ik me eigenlijk nog meer schaam dat ik dat doe. Dus dat schiet niet echt op he 🙄

Maar goed, we hebben het er daarna wel weer over gehad samen hoe dit gebeurd is en ik ga over 2 weken bij mijn evaluatie bij Tactus dus ook vragen of we samen gesprekken kunnen hebben. Mn vriend staat hier gelukkig wel voor open dus, want we zullen allebei dus echt hard moeten werken als we dat stoppen serieus een kans willen geven. Want op de ene dag allebei zeggen dat we willen stoppen en de volgende dag toch weer allebei gebruiken schiet ook niet op🙈

Afgelopen vrijdag zou ik eigenlijk afscheid hebben bij de herstelgroep, maar omdat de andere 2 groepsleden ( met goede reden) hadden afgezegd is dat met een weekje uitgesteld. Ik ben nou vrijdag maar naar het herstelcentrum gegaan en ben daar lekker creatief bezig geweest. En daar hoorde ik dat er in de creatieve groep op maandagochtend nog plek vrij was, dus vanaf vandaag ga ik daar gewoon elke week heen:thumbsup:

Van het weekend waren we verder gewoon thuis (heb zaterdagochtend zelfs weer eens gesport in de sportschool) en is het wel gelukt om niet te gebruiken :thumbsup: Alhoewel ik het nou zaterdagavond wel weer echt enorm lastig heb gehad. Want ik drink heel af en toe Malibu-cola, een glas of 2-3. Had daar nou tijdens het serie kijken wel weer eens ff zin in, dus liep naar de keuken om de fles te pakken. Was die leeg, terwijl ik dacht dat er nog een beetje in was. En hoewel ik dus echt amper alcohol drink, triggerde me dit opeens enorm. Als iets er niet is, dan wil ik het juist graag hebben🙄 Maar de winkel was al dicht en ik heb serieus nog even bij Thuisbezorgd naar zo'n drankservice gekeken, maar om daar wat te halen vond ik toch ook wel weer zonde van mn geld.
Dus ik wilde het toch maar gewoon uit zitten.

Alleen toen kreeg ik naast zin in alcohol opeens ook weer echt zo'n trek in coke, dat cokestemmetje deed echt weer enorm zijn best in mn hoofd:confounded: Maar nu lukte het wel om er niet aan toe te geven en heb ik maar 2 pammetjes genomen om iets rustiger in mn hoofd te worden en hebben we nog even de serie afgekeken en zijn toen gewoon op tijd naar bed gegaan :thumbsup: Dus daar ben ik nu wel blij mee, anders had ik er deze week weer zo verrot bijgezeten en me zo down gevoeld en vol spijt en schaamte. Deze week heb ik ook weer een drukke agenda, maar nu ben ik gewoon lekker fit en geeft het weer een goed gevoel om gewoon lekker bezig te zijn en de dingen te doen die ik moet doen :thumbsup:

De laatste bijeenkomst van de verslavingscursus waren er ook 2 mensen van de zelfhulpgroep (geen NA, maar een zelfhulpgroep waarbij je wel op elkaar mag reageren). Hier in de stad is het op een tijd dat ik niet kan, maar in een stad verderop is het wel op een tijd dat ik kan. Dus ik heb daar contact mee opgenomen en volgende week ga ik dus daar eens kijken of dat wat voor me is. En dan 17 augustus dus evaluatie om te kijken wat er echt nog aan behandeling nodig is. Want dat stoppen is toch makkelijker gezegd dan gedaan 🙈
Niet te streng zijn voor jezelf. Kan gebeuren, shit happens. Je bent gevallen en weer opstaan!

Knap dat je er zo open over bent (ik snap je schaamte) en je blijft nog steeds één van mijn pepvoorbeelden, hoor!

Thunderdome

Wijs gebruiker
Sorry voor de lange stilte, maar het ging ff niet zo lekker en ik schaamde me dood 🙈
Want verkondigde ik op donderdag/vrijdag toen nog vol trots dat ik echt helemaal wilde stoppen, op zaterdag heb ik toen toch weer gebruikt 🙄
We waren expres niet naar de meet gegaan omdat we niet wilden gebruiken en zijn lekker een dagje naar de dierentuin geweest. Was echt super leuk en we hebben ons prima vermaakt. Daarna gingen we nog even op het terras zitten voordat we weer naar huis gingen. Mn vriend een biertje, ik gewoon cola. Lang verhaal kort, hij kreeg enorme trek, we probeerden er nog een tijdje weerstand tegen te bieden maar na het 3e biertje van hem zat het ook zo in mijn hoofd dat we snel wat bij de Febo hebben gegeten, toch wat gehaald hebben en samen de nacht thuis hebben doorgehaald:innocent:

Mn vriend had de week erna nog vakantie, maar ik had wel gewoon allerlei afspraken staan. Maar net als de week ervoor voelde ik me weer echt ontzettend down de dagen erna en heb ik die afspraken ( haptonoom, therapie) met een smoesje afgezegd. Daar baal ik dan nog het meest van, dat het weer zoveel invloed heeft op mn dagelijks leven en dat ik weer met zielige smoesjes aankom ipv gewoon eerlijk ben. Want ze weten allebei van mijn verslaving en zullen me juist niet veroordelen als ik gewoon eerlijk ben. Maar toch durf ik dat dan niet omdat ik me schaam, verzin ik een smoesje, waarna ik me eigenlijk nog meer schaam dat ik dat doe. Dus dat schiet niet echt op he 🙄

Maar goed, we hebben het er daarna wel weer over gehad samen hoe dit gebeurd is en ik ga over 2 weken bij mijn evaluatie bij Tactus dus ook vragen of we samen gesprekken kunnen hebben. Mn vriend staat hier gelukkig wel voor open dus, want we zullen allebei dus echt hard moeten werken als we dat stoppen serieus een kans willen geven. Want op de ene dag allebei zeggen dat we willen stoppen en de volgende dag toch weer allebei gebruiken schiet ook niet op🙈

Afgelopen vrijdag zou ik eigenlijk afscheid hebben bij de herstelgroep, maar omdat de andere 2 groepsleden ( met goede reden) hadden afgezegd is dat met een weekje uitgesteld. Ik ben nou vrijdag maar naar het herstelcentrum gegaan en ben daar lekker creatief bezig geweest. En daar hoorde ik dat er in de creatieve groep op maandagochtend nog plek vrij was, dus vanaf vandaag ga ik daar gewoon elke week heen:thumbsup:

Van het weekend waren we verder gewoon thuis (heb zaterdagochtend zelfs weer eens gesport in de sportschool) en is het wel gelukt om niet te gebruiken :thumbsup: Alhoewel ik het nou zaterdagavond wel weer echt enorm lastig heb gehad. Want ik drink heel af en toe Malibu-cola, een glas of 2-3. Had daar nou tijdens het serie kijken wel weer eens ff zin in, dus liep naar de keuken om de fles te pakken. Was die leeg, terwijl ik dacht dat er nog een beetje in was. En hoewel ik dus echt amper alcohol drink, triggerde me dit opeens enorm. Als iets er niet is, dan wil ik het juist graag hebben🙄 Maar de winkel was al dicht en ik heb serieus nog even bij Thuisbezorgd naar zo'n drankservice gekeken, maar om daar wat te halen vond ik toch ook wel weer zonde van mn geld.

Alleen toen kreeg ik naast zin in alcohol opeens ook weer echt zo'n trek in coke, dat cokestemmetje deed echt weer enorm zijn best in mn hoofd:confounded: Maar nu lukte het wel om er niet aan toe te geven en heb ik maar 2 pammetjes genomen om iets rustiger in mn hoofd te worden en hebben we nog even de serie afgekeken en zijn toen gewoon op tijd naar bed gegaan :thumbsup: Dus daar ben ik nu wel blij mee, anders had ik er deze week weer zo verrot bijgezeten en me zo down gevoeld en vol spijt en schaamte. Deze week heb ik ook weer een drukke agenda, maar nu ben ik gewoon lekker fit en geeft het weer een goed gevoel om gewoon lekker bezig te zijn en de dingen te doen die ik moet doen :thumbsup:

De laatste bijeenkomst van de verslavingscursus waren er ook 2 mensen van de zelfhulpgroep (geen NA, maar een zelfhulpgroep waarbij je wel op elkaar mag reageren). Hier in de stad is het op een tijd dat ik niet kan, maar in een stad verderop is het wel op een tijd dat ik kan. Dus ik heb daar contact mee opgenomen en volgende week ga ik dus daar eens kijken of dat wat voor me is. En dan 17 augustus dus evaluatie om te kijken wat er echt nog aan behandeling nodig is. Want dat stoppen is toch makkelijker gezegd dan gedaan 🙈
Terugvallen hoort bij het proces. Dat je hier zo enorm bewust van bent geeft aan dat je dichtbij bent! Hou vol!

Wij mensen streven altijd af op een snelle beloning zonder lang te hoeven wachten (zoals o.a: drugs).
De beloning en het gevoel dat je zult krijgen als het je wel lukt om vol te houden is vele malen fijner dan welke drugs dan ook!
Jij kunt dit :fist1:

Laatst bewerkt:

Schitterendschutterend

Bewuste gebruiker

In mijn "labiele " periode deed ik vaak afspraken met smoezen afzeggen. De haatgevoelens naar jezelf daarna...ughhh. Soms zijn triggers ook niet goed te verklaren en kun je misschien in het vervolg niet op de oorzaken door te gaan dan wel zelfmedelijden op te roepen (dit is dan iets wat ik deed 😑). Op het moment zelf verstrekt dat de triggers alleen maar? Verder heel goed dat je wel streng voor jezelf bent en dat met ons deelt. We are proud perenijsje supporters!

Perenijsje

Badass junkie
Dankjulliewel voor jullie lieve reacties, doet me echt goed 🥰
Deze week heb ik echt een goede week gehad👍
Maandag 's ochtends creatief bezig geweest bij het herstelplein en heb ik mijn houtgebrande uil geschilderd.
's Middags had ik een afspraak bij het reïntegratiebureau en hebben we samen even mijn sollicitatiebrief en CV nagekeken/verbeterd voor die functie van Social Media Redacteur waar ik op wil solliciteren. Dinsdag heb ik alles opgestuurd maar degene die erover gaat is nog op vakantie. Dus moet nog even geduld hebben 🙈

Verder dinsdag naar de tandarts geweest om tandsteen te verwijderen en 's middags had ik therapie. En dat was echt een super goede sessie waarna ik me heel krachtig voelde. Had het toen al gepost, dus kopieer het gewoon ff voor het gemak:

Ohhh mensen ik voel me nou echt een gangstah jonguh 🤣😎
Had traumatherapie en ging over aanrandingen/verkrachtingen en dat ik dan altijd in de freeze-modus kom (op 1x na ) en nou gingen we dus een oefening doen waarbij ik moest voelen wat mijn lichaam eigenlijk wil doen dan. Nou toen kwam er een boel opgekropte boosheid uit joh 🙈🤣 Heb echt als een beer met klauwen lopen slaan en stompen en gedaan alsof ik hun hoofden onder water drukte en er kwam me een partij adrenaline vrij 🤣
Ben nu klaar en loop voor m'n gevoel echt breed als een gangster met een grote grijns naar de bus en als iemand me nu maar verkeerd aan zou kijken zou ik hem voor m'n gevoel echt verscheuren en dat ze hem nooit meer terug vinden 🤣🤣🤣😎😎😎

Woensdag ben ik lekker banen wezen zwemmen en kwam 's avonds m'n vriend en hebben we gewoon lekker serie gekeken🥰

Gisteren had ik gesprek met de psychologe van m'n verslavingscursus en dat was ook echt een fijn gesprek! 👍
Gehad over alle veranderingen die momenteel gaande zijn en over die situatie gehad na dat dagje dierentuin 2 weken geleden. 17 augustus heb ik die evaluatie met mijn hoofdbehandelaar en gaan we kijken wat er nog nodig is voor behandeling. Maar we hebben gisteren al afgesproken dat ik in ieder geval een paar gesprekken samen met mijn vriend met haar ga hebben 👍

Niet echt relatie/systeemtherapie, maar gewoon samen met bijvoorbeeld G-schema's uitpluizen hoe bepaalde dingen bij ons werken en hoe we elkaar juist kunnen steunen bij het stoppen ipv dat we toch samen gaan gebruiken.
M'n vriend vind dit ook goed en na mijn evaluatie gaan we dus wat afspraken inplannen 👍

Later in de middag kwam @AcidWarrior gezellig op bezoek en hebben we lekker bijgekletst en bij het cafetaria gegeten😊

Vandaag had ik afscheid bij de Herstelgroep. Gelukkig was nu iedereen aanwezig en was het erg fijn👍
1 van mijn groepsgenoten zei dat ze voor morgen een busje heeft geleend om naar de stort te gaan. Dus ik heel brutaal gevraagd of ik ook mee mocht omdat ik ook heel veel spullen in de berging heb staan die weg moeten. Dat mocht, dus voor morgen afgesproken. Maar ik moest die bende in de berging dus nog wel uitzoeken en alle kartonnen dozen platmaken etc.

En dat is in mijn hoofd echt een typisch klusje wat ik met pep op zou doen🙈
Dus ik kreeg wel echt enorme trek😓 Maar ik heb niks meer in huis en ik heb ook gewoon meteen tegen mezelf en m'n vriend gezegd dat ik het gewoon nuchter ging doen en dat het dan ook wel goedkomt👍 Dus ik ben gewoon begonnen en na ruim 1.5 uur was ik al klaar en is alles gesorteerd en in elkaar gevouwen zodat het makkelijk mee kan morgen. Dus nu ben ik wel echt trots op mezelf dat ik dit gewoon nuchter heb gedaan💪 En nu het klaar is heb ik verder ook geen trek meer gelukkig 👍

Dus ik heb echt een goede week gehad en ben echt trots op mezelf hoe ik het allemaal gedaan heb 👍💪
Morgen dus naar de stort en komt m'n vriend maar hebben we niet echt plannen verder. Maar zondag gaan we lekker zwemmen in een zwembad ergens in een andere stad waar het heel cool is volgens m'n vriend, dus hebben we wel weer iets leuks om naar uit te kijken👍

Laatst bewerkt:

Perenijsje

Badass junkie
Dankjulliewel weer voor de lieve reacties :hearteyes:
Deze week heb ik ook weer echt een goede week achter de rug!:thumbsup:
Ik ben echt super druk geweest voor mijn doen, maar het is echt fijn om te merken dat dat dus ook gewoon nuchter lukt en dat ik soms meer op een dag aankan qua energie dan dat ik van te voren had gedacht. Maar het komt ook wel omdat ik soms nog wel erg onrustig ben in mijn hoofd (vooral vanwege alle veranderingen, dingen die gestopt zijn, nieuwe dingen die ik aanga, nog niet weten wat ik verder bij Tactus ga doen etc) en daarom flink aan het opruimen en reorganiseren ben in huis. Vorig weekend de berging helemaal opgeruimd en dinsdag een heleboel zooi naar de stort gebracht. Ook moeten mijn keukenkasten er weer aan geloven en ben ik vandaag druk in de weer geweest met mijn planten verpotten en stekken etc. Geeft wel een erg voldaan gevoel als het gebeurd is! Ook ben ik naar de creatieve groep, de sportschool en naar het zwembad geweest. En had ik een afspraak met de haptonoom en heb ik net als vorige week een erg goede therapiesessie gehad:thumbsup:

Gisteravond ben ik nog wezen kennismaken bij een zelfhulpgroep van Tactus in een andere stad omdat ik niet kan op de woensdagavond als hij hier in de stad is. Was vanwege de vakantie maar een klein groepje, waren maar met zijn vieren. Zijn 2 vrouwen die de groep organiseren ( maar verder wel gewoon op gelijke voet staan zeg maar) en de ander was een jongen die na 2 jaar weer terug was. Dus ik heb me uitgebreid voorgesteld en mn levensverhaal een beetje verteld. En hij dan een beetje over de afgelopen 2 jaar en die 2 vrouwen gewoon alleen over hun afgelopen week. Was wel gewoon fijn en voelde me wel meteen welkom en op mijn gemak. Maar ik kwam er achter dat er bij het herstelcentrum waar ik al heenga ook een zelfhulpgroep is, alleen dan wat breder dan verslaving. Dus daar ga ik volgende week donderdag dan 's ochtends kijken en moet dus maar even kijken welke groep ik dan het fijnst vind. Vanaf 2 september ga ik daar ook weer een cursus volgen, Oriëntatie op herstel. Dus tot die tijd kan ik gewoon bij allebei de groepen een beetje rondkijken en vanaf 2 september moet ik wel echt een keus maken, want die cursus is ook op donderdag. En 3 van dat soort dingen op 1 dag wordt me wel echt teveel🙈

Verder heb ik eigenlijk totaal geen trek gehad naar speed deze week, omdat ik gewoon lekker in mijn vel zat en gewoon zelf lekker actief bezig was. Alleen het coke-stemmetje is wel erg aan het klieren nog steeds :sweat: Afgelopen 2 zaterdagen was het echt een hele opgave om er niet aan toe te geven. Het was wel gelukt, maar het kostte wel echt enorm veel moeite en vorige week was mijn zaterdagavond er wel echt een beetje door verpest omdat ik zo'n trek had. En vanochtend was ik ook weer getriggerd door iets op Facebook waardoor hij ook weer op kwam zetten. Daarna toen ik met die plantjes bezig ging is hij gelukkig wel weer stil geworden. Morgen komt vriendlief en dan gaan we lekker wandelen op de Posbank nu de hei mooi in bloei staat :hearteyes: En zondag heb ik familiedag. Dus dat is wel een goede motivatie om dan morgenavond niet aan de coke te gaan. En we hebben er trouwens ook eigenlijk geen geld voor 🙈 Dus ik hoop maar dat de trek van het weekend een beetje wegblijft en we er gewoon weer een leuk gezellig nuchter weekend van maken zoals de afgelopen weken :blush:

Laatst bewerkt:

Zeehond

Badass junkie
@Perenijsje, ik ben echt blij om jouw positieve bericht weer te lezen.
Je zit niet stil en dat is super goed van je. Afleiding werkt voor jou en meestal voor iedereen.
Die trigger, dat stemmetje, dat zal nog wel even zo blijven. Maar heel goed dat je nu al de baas bent over het stemmetje.
Lekker zo door gaan en maak er een gezellig weekend van!
Vergeet niet trots op jezelf te zijn.

Perenijsje

Badass junkie
Vandaag eindelijk mijn evaluatie gehad bij Tactus 👍
Ik was best wel zenuwachtig gisteren al en had vannacht slaapmedicatie genomen omdat ik al dagen slecht sliep (2-3 uurtjes) en anders bang was vanwege de spanning weer niet te kunnen slapen. Dus vanochtend werd ik gelukkig uitgerust wakker en na m'n ontbijt moest ik ook meteen gaan, dus dat scheelde. Als ik dan pas later op de dag de afspraak had hik ik er zo de hele dag tegenaan🙈

Het gesprek was samen met mijn regiebehandelaar en 1 van de behandelaren van de groep Verslaving de Baas die ik gedaan heb. Het was een fijn gesprek waarin die behandelaar en ik hebben verteld hoe het is gegaan de afgelopen maanden. Dat ik dus veel inzicht heb gekregen en dat ik veel stappen heb gemaakt, maar dit pas het begin is natuurlijk🙈

Gelukkig zaten we aardig op 1 lijn wat er nu verder nog nodig is. Ik wilde heel graag die module over PTSS en verslaving doen en dat mag👍 Hij is alleen niet hier in de stad, dus moet wel naar Deventer dan, maar dat is op zich prima te doen👍

Screenshot_20210817-143355_Drive.jpg
Het is nog niet bekend wanneer ik met deze groep kan starten. Ik word iig aangemeld ervoor👍

Daarnaast word ik nog aangemeld voor de Inzichtgevende groep. Dat is een soort vervolggroep op Verslaving de Baas en gaat over deze thema's:

20210817_120421.jpg
Deze groep is wel gewoon hier in de stad en word ik ook voor op de wachtlijst gezet👍

En ik ga zoals ik al had gezegd hier nog wat gesprekken samen met mijn vriend voeren bij de psycholoog om uit te pluizen hoe het bij ons samen werkt en hoe we elkaar kunnen steunen om niet te gebruiken ipv elkaar meetrekken naar gebruik👍

Tenslotte hebben we het toch weer over medicatie gehad, ook vanwege het slechte slapen en de nachtmerries. Ik moet het 2 september nog even met mijn GGZ-psychiater overleggen, maar ik ga waarschijnlijk eindelijk dan toch starten met Wellbutrin (antidepressiva dat net als speed vooral op noradrenaline en dopamine werkt en zorgt voor meer energie en betere stemming) en Topiramaat (helpt tegen nachtmerries en herbelevingen)👍

Daar heb ik het zelf al vaker over gehad en daar sta ik zelf ook wel echt achter. Een klassieke SSRI bijvoorbeeld niet, die heb ik in het verleden wel gehad, maar wil ik nu liever niet meer. Dus ik ben heel blij dat deze psychiater er iig achter staat. En mocht die andere psychiater het niet willen voorschrijven (lijkt me gewoon het makkelijkst als 1 iemand al m'n meds doet) dan wil hij het zelf waarschijnlijk wel voorschrijven dus👍

Al met al dus een goed gevoel over het gesprek en de stappen die genomen gaan worden 👍
Nou alleen nog afwachten hoe lang het duurt voordat ik kan starten. Maar tot die tijd blijf ik sowieso gewoon naar een zelfhulpgroep en het herstelcentrum gaan als stok achter de deur👍

Syl

Badass junkie
Ik was best wel zenuwachtig gisteren al en had vannacht slaapmedicatie genomen omdat ik al dagen slecht sliep (2-3 uurtjes) en anders bang was vanwege de spanning weer niet te kunnen slapen. Dus vanochtend werd ik gelukkig uitgerust wakker en na m'n ontbijt moest ik ook meteen gaan, dus dat scheelde. Als ik dan pas later op de dag de afspraak had hik ik er zo de hele dag tegenaan🙈

Het gesprek was samen met mijn regiebehandelaar en 1 van de behandelaren van de groep Verslaving de Baas die ik gedaan heb. Het was een fijn gesprek waarin die behandelaar en ik hebben verteld hoe het is gegaan de afgelopen maanden. Dat ik dus veel inzicht heb gekregen en dat ik veel stappen heb gemaakt, maar dit pas het begin is natuurlijk🙈

Gelukkig zaten we aardig op 1 lijn wat er nu verder nog nodig is. Ik wilde heel graag die module over PTSS en verslaving doen en dat mag👍 Hij is alleen niet hier in de stad, dus moet wel naar Deventer dan, maar dat is op zich prima te doen👍

Bekijk bijlage 27944
Het is nog niet bekend wanneer ik met deze groep kan starten. Ik word iig aangemeld ervoor👍

Daarnaast word ik nog aangemeld voor de Inzichtgevende groep. Dat is een soort vervolggroep op Verslaving de Baas en gaat over deze thema's:

Bekijk bijlage 27945
Deze groep is wel gewoon hier in de stad en word ik ook voor op de wachtlijst gezet👍

En ik ga zoals ik al had gezegd hier nog wat gesprekken samen met mijn vriend voeren bij de psycholoog om uit te pluizen hoe het bij ons samen werkt en hoe we elkaar kunnen steunen om niet te gebruiken ipv elkaar meetrekken naar gebruik👍

Tenslotte hebben we het toch weer over medicatie gehad, ook vanwege het slechte slapen en de nachtmerries. Ik moet het 2 september nog even met mijn GGZ-psychiater overleggen, maar ik ga waarschijnlijk eindelijk dan toch starten met Wellbutrin (antidepressiva dat net als speed vooral op noradrenaline en dopamine werkt en zorgt voor meer energie en betere stemming) en Topiramaat (helpt tegen nachtmerries en herbelevingen)👍

Daar heb ik het zelf al vaker over gehad en daar sta ik zelf ook wel echt achter. Een klassieke SSRI bijvoorbeeld niet, die heb ik in het verleden wel gehad, maar wil ik nu liever niet meer. Dus ik ben heel blij dat deze psychiater er iig achter staat. En mocht die andere psychiater het niet willen voorschrijven (lijkt me gewoon het makkelijkst als 1 iemand al m'n meds doet) dan wil hij het zelf waarschijnlijk wel voorschrijven dus👍

Al met al dus een goed gevoel over het gesprek en de stappen die genomen gaan worden 👍
Nou alleen nog afwachten hoe lang het duurt voordat ik kan starten. Maar tot die tijd blijf ik sowieso gewoon naar een zelfhulpgroep en het herstelcentrum gaan als stok achter de deur👍
Dat klinkt allemaal zeer positief..!!!.
En het belangrijkste, dat jij er zelf tevreden over bent en er een goed gevoel bij hebt.
Super goed bezig jij, trots op jou..!! 💪😘

Rotjoch

Badass junkie

Bekijk bijlage 27944

Bekijk bijlage 27945

Wat goed allemaal! 😌

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik had dit hele topic gemist (dus sorry voor alle likes en hartjes ineens haha)! Wauw, zo goed bezig Peertje! 💕 Mag je trots op zijn.

Perenijsje

Badass junkie
Dankjulliewel ❤️

Vorige week toen ik ook 's ochtends was wezen sporten ving ik toen ik wegging een gesprek op tussen een medewerker/personal trainer en een jongen aan de bar. Ik weet van die PT dat hij ook gebruikt omdat ik hem wel eens op Insta zag liken/reageren bij pagina's met drugs memes en het aan zijn uitgaansfoto's wel te zien is🙈
Maar nou zat hij vorige week dus aan de bar in de sportschool een heel gesprek met die jongen te voeren over gebruiken en dat hij zo graag wil dat de clubs weer opengaan etc 🙈
Dat triggerde mij echt enorm toen, en vond het wel een beetje apart dat hij dat zo daar aan de bar allemaal aan het vertellen was 🙈

Vanochtend toen ik weer ging sporten heb ik hem toch maar ff aangesproken erover 👍
Dus ff beetje m'n eigen situatie uitgelegd enzo.Hij pakte het gelukkig goed op en hij zou er rekening mee houden 👍

Merk wel dat ik daar ook steeds meer in groei😎 Vroeger kwam ik echt niet zo snel voor mezelf op en zei ik nooit ergens wat van als ik er last van had. Maar pas al een keer bij het herstelcentrum iemand aangesproken en nu dus in de sportschool 👍

Ik was altijd bang om voor mezelf op te komen of om ergens wat van te zeggen omdat ik conflicten wilde vermijden en altijd maar aardig gevonden wil worden etc🙈 Maar ik leer nu dat als ik gewoon normaal mijn grens aangeef dat ik daar echt niet meteen bang voor hoef te zijn dat mensen me meteen niet meer mogen ofzo. Dus applausje voor mezelf 👏

Zeehond

Badass junkie
Dankjulliewel ❤️

Vorige week toen ik ook 's ochtends was wezen sporten ving ik toen ik wegging een gesprek op tussen een medewerker/personal trainer en een jongen aan de bar. Ik weet van die PT dat hij ook gebruikt omdat ik hem wel eens op Insta zag liken/reageren bij pagina's met drugs memes en het aan zijn uitgaansfoto's wel te zien is🙈
Maar nou zat hij vorige week dus aan de bar in de sportschool een heel gesprek met die jongen te voeren over gebruiken en dat hij zo graag wil dat de clubs weer opengaan etc 🙈
Dat triggerde mij echt enorm toen, en vond het wel een beetje apart dat hij dat zo daar aan de bar allemaal aan het vertellen was 🙈

Vanochtend toen ik weer ging sporten heb ik hem toch maar ff aangesproken erover 👍
Dus ff beetje m'n eigen situatie uitgelegd enzo.Hij pakte het gelukkig goed op en hij zou er rekening mee houden 👍

Merk wel dat ik daar ook steeds meer in groei😎 Vroeger kwam ik echt niet zo snel voor mezelf op en zei ik nooit ergens wat van als ik er last van had. Maar pas al een keer bij het herstelcentrum iemand aangesproken en nu dus in de sportschool 👍

Ik was altijd bang om voor mezelf op te komen of om ergens wat van te zeggen omdat ik conflicten wilde vermijden en altijd maar aardig gevonden wil worden etc🙈 Maar ik leer nu dat als ik gewoon normaal mijn grens aangeef dat ik daar echt niet meteen bang voor hoef te zijn dat mensen me meteen niet meer mogen ofzo. Dus applausje voor mezelf 👏
Echt zo onwijs goed van je!

Brakka Mang

Bewuste gebruiker

Bekijk bijlage 27944

Bekijk bijlage 27945

Ik heb je verhaal ook gevolgd en echt knap van je dat je het volgehouden. Je kan echt trots op jezelf zijn! In mijn begin periode heb ik ook de seeking safety training gedaan alleen mijn geval was te complex maar heb er veel aan gehda, vooral aan het stukje coping heb ik toen veel gehad . Topiramaat heeft bij mij juist nachtmerries gestart waar ik nooit last van had nu precies 5 jaar geleden. Ze gaven het mij toen op een of andere reden, de exacte weet ik niet meer, maar het heeft averechts gewerkt.

Zoraa

Wijs gebruiker
Wat een verhaal en wat ben je sterk meid!! Je mag super trots op je zelf zijn! Ga je zeker blijven volgen en supporten. Weet wat het is een speedverslaving achter je laten. Jij bent echt goed bezig en ik vind het enorm dapper van je om je verhaal te delen. Vind het ook echt badass van je dat je ook in alle eerlijkheid ook deelt als het eens niet zo goed gaat. Daar is echt moed voor nodig. Je bent een sterke vrouw. 🥇van mij krijg je een gouden plak 😘

Perenijsje

Badass junkie
Wat een super lieve reacties, dankjulliewel 🥰
@Brakka Mang Vervelend dat bij jou het averechts heeft gewerkt😓

Donderdag ben ik naar 2 zelfhulpgroepen geweest. 's Ochtends voor het eerst hier bij die bij het herstelcentrum. Maar ik weet nu al dat ik die groep fijner vind. Minder reistijd, grotere groep, mensen die ik al een beetje ken, GGZ-breed dus niet alleen over verslaving en meer interactie met elkaar👍
Dus ik ben 's avonds nog wel naar die groep in Deventer geweest. Hij was nu op zich wel iets fijner dan vorige week. Maar ik ga gewoon alleen nog hierheen als ik niet kan op die donderdagochtend bij herstelcentrum.

Gisteren kwam m'n broer even 2 kasten brengen en ben ik de hele dag bezig geweest met kasten reorganiseren. Nu ging het alleen een stuk sneller dan vorig jaar toen ik met pep op 12 uur met 1 boekenkast bezig ben geweest 🙈🤣

Vannacht goed geslapen door slaapmedicatie en gewoon lekker luie ochtend gehad. Rond de middag kwam m'n vriend en hij had een boterhamzakje met talkpoeder bij zich. Maar dat leek dus net een zakje coke 🙈 En thuis had zijn ex ook al gevraagd of hij gebruikt had omdat er nog wat kruimels lagen 🙈
Was dus niet zo, maar coke-stemmetje ging meteen weer aan hier. En toen waren we met winkelen ook nog ruim €50 minder kwijt dan we dachten, dus nou schreeuwt het beest op m'n schouder echt helemaal weer om coke😫

Maar goed, proberen maar weer afleiding te zoeken dus. M'n vriend heeft de PlayStation meegenomen met een skateboard spelletje wat ik graag wil doen, dus dat zo maar gaan doen👍
En hopelijk wordt trek weer wat minder. Het is de afgelopen 3 weken ook gelukt om er niet aan toe te geven💪
Dus gaan we nou gewoon weer doen 👍

Perenijsje

Badass junkie
Nou hebben ff geskateboard op de PS4 en ik was meteen weer bloedfanatiek haha 🙈🤣 Daarna broodjes shoarma gegeten🤤 Maar vergeet de laatste alinea van hierboven maar want we zitten nu in de auto en heb net geld gepind voor de dealer voor 2 gram coke toch🙈

Zeehond

Badass junkie
Nou hebben ff geskateboard op de PS4 en ik was meteen weer bloedfanatiek haha 🙈🤣 Daarna broodjes shoarma gegeten🤤 Maar vergeet de laatste alinea van hierboven maar want we zitten nu in de auto en heb net geld gepind voor de dealer voor 2 gram coke toch🙈
Je bent wel eerlijk tenminste, respect daarvoor.

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Das dan weer een beetje jammer.....hahah......maar ik wil eigenlijk een opmerking maken over dat zakje talkpoeder en dat verhaal van de ex klinkt mij als triggers losmaken bij jou :upsidedown: Je gaat je morgen zeker weer heel verrot voelen, google eens freedom model addicts wellucht heb je daar iets aan. Ook het boek AHA verslaafd, dat demoniseert gebruikers niet en zet ze niet weg als een stel ranndebielen die geen eigen hersens hebben. Dat is het een beetje met zelfhulpgroepen als NA, AA CA en als die andere, behalve AA ben ik echt geen fan van de de rest. Overigenswerkt het zeker voor een heel heel klein gedeelte, 5-8% heeft dat echt nodig maar daar liggen meer oorzaken aan ten grondslag. Ik gooi er weer een G'tje in tjuus:kissing::imp::handshake::thumbsup::facepalmman::peace5::boxright5::ewe::moneytongue:

Perenijsje

Badass junkie
Dankjewel @Zeehond , tja als ik hier niet eerlijk over ben dan schiet het ook niet op he.

@Brakka Mang Dankjewel, ik zal eens kijken 👍
Die zelfhulpgroepen zoals CA/NA waarbij je niet op elkaar mag reageren vind ik niks. Maar de zelfhulpgroepen waar ik heen ga vind ik wel erg fijn.

Ga niet helemaal meer updaten over afgelopen 2 weken, belangrijkste dingen stonden al wel in andere topics.
Van het weekend gewoon thuis geweest en wat dingen geshopt/in elkaar gezet voor thuis. Zouden misschien naar een underground rave maar zijn toch maar gewoon thuis gebleven en hebben niet gebruikt 💪 Ondanks dat ik wel weer trek in coke had, nu niet gehaald.

Maar vandaag is echt een ongelooflijke kutdag zeg! Vannacht werd ik wakker met enorme rugpijn 😫
Of gisteren met een stellingkast in elkaar zetten verkeerd gezeten of vannacht in m'n slaap wat verkeerds gedaan ofzo. Maar iig dus veel pijn en amper geslapen. Dus ik kon niet naar de creatieve groep bij het herstelcentrum😓
Vanmiddag zou Justme83/Cokespook komen, maar die voelde zich ook beroerd en zegde dus af😓

Toen kreeg ik nog een mailtje van die vacature waar ik pas op had gesolliciteerd. Zijn 3 nummers van dat magazine gemaakt nu, maar ze krijgen de financiering voor andere edities niet rond. Dus ze stoppen er helemaal mee en ik kan daar dus ook niks doen😓
En toen was het pas 10 uur...

Ik heb daarna van half 12 tot 13 uur gelukkig nog even kunnen slapen. Normaal bellen m'n vriend en ik altijd rond 13 uur in zijn pauze. Maar nu kwamen appjes niet aan en telefoon stond uit. En als ik belde kreeg ik meteen z'n voicemail. Dus ik snapte er echt niks van, want hij had ervoor nog gezegd dat hij z'n oplader bij zich had. Dus ik de hele middag gestresst wat er zou kunnen zijn🤔

Toen hij om 16.30 uur thuis was appte hij gelukkig weer. We hebben gisteren een nieuwe telefoon met abonnement voor hem besteld en zijn prepaid nummer zou overgezet worden. Nieuwe telefoon is nog niet binnen, maar is dus bij KPN wat misgegaan waardoor hij nou niet meer kan bellen en internetten. Alleen thuis op de Wifi. Dus dat is mooi kut 😓

Morgen weten we dus al dat hij op zijn werk weer de hele dag onbereikbaar is, dus dat is kut, maar dan weten we het iig van te voren. Nu het opeens zo onverwachts was zorgde het voor veel spanning bij ons allebei, want hij is ook echt hele tijd op z'n werk ermee bezig geweest maar pas thuis kon hij met KPN bellen.

En ik had z'n dochter een stoeltje voor op haar Oxboard cadeau gegeven (kwam wel vandaag binnen) maar daar was de klittenband van kapot om het te bevestigen dus dat moet ook eerst geregeld worden voordat ze die kan gebruiken.

Dus gewoon echt alles zit tegen vandaan en ik heb nog steeds veel pijn en voel me gewoon enorm kut en blegh en heb daardoor ook weer hoge bloedsuikers waardoor ik me nog beroerder voel😫

En als laatste zorgt al dit gedoe ervoor dat ik echt enorme trek heb in coke of pep om me maar beter te voelen😣 Maarja dat voelt nu ff goed maar ik heb nu ook weer geen zin om alleen te halen en door te halen en nacht wakker te zijn, want ik heb m'n slaap hard nodig🥱

Misschien dat ik zo een paar glazen Malibu neem om te ontspannen. Maar moet met die Malibu ook wel een beetje oppassen, want eerst dronk ik amper alcohol en nu begin ik het toch steeds vaker wel te nemen als vervangend middel🙈 Meestal maar een paar
(2-3)glazen. Maar vrijdagavond heb ik best lopen zuipen en een stuk of 10 glazen gehad🙈 (grootste gedeelte in m'n eentje voordat m'n vriend er was en nog paar toen hij er was). En ik ben ook echt enorm aan het snaaien weer de laatste tijd, dus heel leuk dat minderen/stoppen met drugs, het niet vervangen door iets anders is nog best lastig 🙈

Nouja respect als je deze hele klaagzang hebt gelezen, maar ik moest het toch ff van me afschrijven. Volgende keer hopelijk weer wat leukere dingen om te vertellen!👍

Laatst bewerkt:

Syl

Badass junkie
Dankjewel @Zeehond , tja als ik hier niet eerlijk over ben dan schiet het ook niet op he.

@Brakka Mang Dankjewel, ik zal eens kijken 👍
Die zelfhulpgroepen zoals CA/NA waarbij je niet op elkaar mag reageren vind ik niks. Maar de zelfhulpgroepen waar ik heen ga vind ik wel erg fijn.

Ga niet helemaal meer updaten over afgelopen 2 weken, belangrijkste dingen stonden al wel in andere topics.
Van het weekend gewoon thuis geweest en wat dingen geshopt/in elkaar gezet voor thuis. Zouden misschien naar een underground rave maar zijn toch maar gewoon thuis gebleven en hebben niet gebruikt 💪 Ondanks dat ik wel weer trek in coke had, nu niet gehaald.

Maar vandaag is echt een ongelooflijke kutdag zeg! Vannacht werd ik wakker met enorme rugpijn 😫
Of gisteren met een stellingkast in elkaar zetten verkeerd gezeten of vannacht in m'n slaap wat verkeerds gedaan ofzo. Maar iig dus veel pijn en amper geslapen. Dus ik kon niet naar de creatieve groep bij het herstelcentrum😓
Vanmiddag zou Justme83/Cokespook komen, maar die voelde zich ook beroerd en zegde dus af😓

Toen kreeg ik nog een mailtje van die vacature waar ik pas op had gesolliciteerd. Zijn 3 nummers van dat magazine gemaakt nu, maar ze krijgen de financiering voor andere edities niet rond. Dus ze stoppen er helemaal mee en ik kan daar dus ook niks doen😓
En toen was het pas 10 uur...

Ik heb daarna van half 12 tot 13 uur gelukkig nog even kunnen slapen. Normaal bellen m'n vriend en ik altijd rond 13 uur in zijn pauze. Maar nu kwamen appjes niet aan en telefoon stond uit. En als ik belde kreeg ik meteen z'n voicemail. Dus ik snapte er echt niks van, want hij had ervoor nog gezegd dat hij z'n oplader bij zich had. Dus ik de hele middag gestresst wat er zou kunnen zijn🤔

Toen hij om 16.30 uur thuis was appte hij gelukkig weer. We hebben gisteren een nieuwe telefoon met abonnement voor hem besteld en zijn prepaid nummer zou overgezet worden. Nieuwe telefoon is nog niet binnen, maar is dus bij KPN wat misgegaan waardoor hij nou niet meer kan bellen en internetten. Alleen thuis op de Wifi. Dus dat is mooi kut 😓

Morgen weten we dus al dat hij op zijn werk weer de hele dag onbereikbaar is, dus dat is kut, maar dan weten we het iig van te voren. Nu het opeens zo onverwachts was zorgde het voor veel spanning bij ons allebei, want hij is ook echt hele tijd op z'n werk ermee bezig geweest maar pas thuis kon hij met KPN bellen.

En ik had z'n dochter een stoeltje voor op haar Oxboard cadeau gegeven (kwam wel vandaag binnen) maar daar was de klittenband van kapot om het te bevestigen dus dat moet ook eerst geregeld worden voordat ze die kan gebruiken.

Dus gewoon echt alles zit tegen vandaan en ik heb nog steeds veel pijn en voel me gewoon enorm kut en blegh en heb daardoor ook weer hoge bloedsuikers waardoor ik me nog beroerder voel😫

En als laatste zorgt al dit gedoe ervoor dat ik echt enorme trek heb in coke of pep om me maar beter te voelen😣 Maarja dat voelt nu ff goed maar ik heb nu ook weer geen zin om alleen te halen en door te halen en nacht wakker te zijn, want ik heb m'n slaap hard nodig🥱

Misschien dat ik zo een paar glazen Malibu neem om te ontspannen. Maar moet met die Malibu ook wel een beetje oppassen, want eerst dronk ik amper alcohol en nu begin ik het toch steeds vaker wel te nemen als vervangend middel🙈 Meestal maar een paar
(2-3)glazen. Maar vrijdagavond heb ik best lopen zuipen en een stuk of 10 glazen gehad🙈 (grootste gedeelte in m'n eentje voordat m'n vriend er was en nog paar toen hij er was). En ik ben ook echt enorm aan het snaaien weer de laatste tijd, dus heel leuk dat minderen/stoppen met drugs, het niet vervangen door iets anders is nog best lastig 🙈

Nouja respect als je deze hele klaagzang hebt gelezen, maar ik moest het toch ff van me afschrijven. Volgende keer hopelijk weer wat leukere dingen om te vertellen!👍
Dat zijn de ergste triggers inderdaad..
De dagen waarop alles ff tegenzit.
Hoop dat je rugpijn snel over is.
Werd maar blij dat je geen speed of coke hebt genomen.
Dan had je je rug waarsch nog meer belast.
Hopelijk heb je morge een goede dag. 😘🌞🌈🌹😎❤️

Perenijsje

Badass junkie
Dat zijn de ergste triggers inderdaad..
De dagen waarop alles ff tegenzit.
Hoop dat je rugpijn snel over is.
Werd maar blij dat je geen speed of coke hebt genomen.
Dan had je je rug waarsch nog meer belast.
Hopelijk heb je morge een goede dag. 😘🌞🌈🌹😎❤️

Dankjewel lieverd ❣️ En ja precies als je gebruikt dan voel je het ff niet, maar daarna heb je er vast extra last van idd🙈
Ik ga morgen maar lekker een dagje naar de sauna😍
Even een lekker dagje eruit en ontspannen, geen telefoon (dan is niet zo erg omdat vriend toch onbereikbaar is ook morgen overdag) en dat is wel goed voor mijn rug 👍🥰
Ben sinds Corona niet meer geweest terwijl ik daarvoor gemiddeld wel 4-6 keer per jaar ging. Dus werd ook wel weer eens tijd 🥰

Perenijsje

Badass junkie
Goedemorgen!🥱
Ik lig alweer sinds 5 uur wakker, dus kom hier maar weer even van me afschrijven.
Het dagje sauna dinsdag was echt heerlijk 🥰 Ben van half 11 tot 18 uur geweest en heb eindelijk echt een lekker dagje kunnen ontspannen 😍

Gisteren had ik dat gesprek met de psychiater over die medicatie tegen nachtmerries (Topiramaat) en die antidepressiva (Wellbutrin). Van die Topiramaat was ze niet zo'n voorstander, ze schreef het wel eens voor, maar het had volgens haar niet echt een evident effect en gaf wel veel bijwerkingen. En ze wilde ook liever niet met 2 nieuwe dingen tegelijk starten. Dus voor de nachtmerries moet ik het toch maar even met andere dingen proberen.

Ik heb met mijn traumatherapeute al wel eens geprobeerd om nachtmerries te rescripten, dus er overdag zelf een ander (positief) verhaal/einde aan te maken. De psychiater had daar ook nog een boek over, dus die heb ik meegekregen en dan ga ik dat maar weer proberen. En daarnaast weer even aandacht besteden aan mijn slaapkamer/bed weer een veilige plek te laten worden omdat ik nu ook vaak angst krijg om te gaan slapen. En ik slaap dus ook maar een paar uur per nacht, dus dat helpt allemaal niet echt mee😫 Zit er ook nog over te denken om bijvoorbeeld een verzwaringsdeken te kopen. Een paar vriendinnen die ook PTSS hebben hebben daar goede ervaringen mee. Dus daar ga ik me maar eens in verdiepen ook👍

Over het beginnen met Wellbutrin was ze wel een stuk positiever. Ik dacht er al bijna een jaar over na, heb het al met 2 andere psychiaters besproken en heb me goed ingelezen en het erover gehad met mensen die het ook gebruiken. Dus ik heb een vlammend betoog gehouden waarom ik het graag wilde 🤣 maar ze stond er ook wel achter dus 👍
De apotheek had het gisteren niet op voorraad, dus ik kan het vandaag ophalen. En dan begin ik morgenochtend met 150mg 👍

Ik heb nou ruim 7 jaar zonder antidepressiva gedaan, maar de laatste 2 jaar gebruikte ik die speed natuurlijk als een soort antidepressiva🙈
En hoewel ik wel opzie tegen de bijwerkingen van antidepressiva (vooral de eerste 2 weken zijn wel vaak echt klote) lijkt dit me toch verstandiger dan dat ik straks weer helemaal terugval in speedgebruik. Want dat risico begint wel echt op te lopen nu, maar dat heb ik net in dit topic al uitgebreid beschreven, dus dan kunnen jullie dat daar beter lezen. Anders wordt het hier helemaal weer zo'n boekwerk 🙈

Perenijsje

Badass junkie
Nou dat was weer even een spannende week zeg 🙈

Samenvatting: ik was/ben manisch🤪 maar door m'n therapeute er vroeg bij en nu extra slaapmedicatie waardoor ik nu 3 nachten goed heb geslapen en weer een stuk rustiger ben👍

Vorige week had ik gepost dat ik al vanaf 5 uur wakker lag. Sinds de brand gaat het slapen gewoon echt ontzettend moeilijk. Ik slaap hooguit een uur of 3, heb veel angst en nachtmerries etc. Dus ik was weinig in bed te vinden. Maar verder deed ik wel gewoon de dingen die ik moest doen👍

Vorige week donderdag dus eerst naar de psychiater geweest en daarna door naar het herstelcentrum tot 15 uur. Ik was die hele dag echt super onrustig in mijn hoofd maar ook ontzettend druk in mijn lichaam. Ik praatte snel, m'n vriend heeft me nog nooit zo snel horen praten aan de telefoon en kwam er niet tussen. Ik liep intussen 30 rondjes om m'n fiets en trapte tegen takjes aan en wilde op zo'n betonnen reling boven een muurtje de handstand uitproberen 🤣
Maar goed, ik was druk, onrustig, irritant voor mezelf en voor anderen en ik kon mezelf niet afremmen.
Vrijdagavond met slaapmedicatie naar bed gegaan en de volgende dag was het gelukkig weer wat rustiger😊

Zaterdagochtend ben ik met de antidepressiva Wellbutrin begonnen. Op een droge mond de eerste 2 dagen en wat maag-darmklachten tot nu toe vallen de bijwerkingen gelukkig mee💪

Maar gedurende het weekend werd ik weer steeds drukker en onrustiger en m'n vriend vroeg zich echt af wie van de 2 van ons nou ADHD had, want normaal is hij altijd degene die zo doet😅 Normaal gesproken verdeel ik het huishouden over de hele week, nou heb ik alles op zondag gedaan en wilde ik eigenlijk nog veel meer doen maar moest ik echt ophouden van m'n vriend🙈

Maandagochtend bij creatieve groep was ik weer aan het houtbranden en daar kon ik me dan wel even op concentreren. Maar in de pauze was ik weer druk aan het kletsen en doen. Wel minder erg dan donderdag, maar het viel wel op bij de anderen🙈
Na de creatieve groep ben ik lekker naar het zwembad gegaan en daar kon ik wel echt even rustig ontspannen ☀️

Dinsdag had ik na 3 weken vakantie van de therapeute weer therapie. Ik vertelde dus wat er allemaal gebeurd was en over die brand en dat ik amper sliep etc. Maar ik was blijkbaar weer erg druk aan het ratelen en m'n therapeute kwam er ook niet echt tussen en moest me dingen meerdere keren vragen en dan gaf ik nog niet echt antwoord 🙈

Opeens gingen bij haar de alarmbellen rinkelen🔔 Want mijn moeder heeft een bipolaire stoornis en psychoses gehad en zelf ben ik ook psychosegevoelig. Dus m'n therapeute besefte zich opeens dat ik niet gewoon druk en onrustig was, maar manisch 🙈
Ook omdat ik er bijvoorbeeld in 1.5 week ruim €1000 doorheen had gejaagd aan spullen en uitjes en dingetjes etc🙈

Dus toen werd het opeens een spoedoverleg met de psychiater erbij.
De psychiater achtte de kans klein dat het door die Wellbutrin kwam omdat ik ervoor al last van had en het pas zo kort slikte.
Ze wilde eigenlijk daarnaast dan Risperdal/Risperidon voorschrijven als antipsychotica. Maar dat heb ik in het verleden gehad en vond ik echt een verschrikkelijk medicijn en ik ben er in korte tijd 10 kg van aangekomen. Terwijl ik nu juist weer bezig ben met afvallen.
Ik wilde dat echt niet 🙈

Na veel overleg hebben we toen afgesproken dat ik mijn slaapmedicatie (Lorazepam en Oxazepam) ipv 2 keer in de week zoals normaal nu ff deze week elke dag neem. Zodat ik iig weer normaal slaap en daardoor hopelijk weer wat rustiger word. En ik moest mijn agenda even kritisch bekijken en ben alleen donderdag wel naar het herstelcentrum geweest voor de zelfhulpgroep en cursus, verder moest ik rustig aan doen en ben ik thuis gebleven👍

Gelukkig heeft dat inderdaad het gewenste effect want nu gaat het weer een stuk rustiger. Ik ben minder onrustig in mijn hoofd, minder druk en opgefokt in mijn lichaam, ik heb 3 nachten goed geslapen en voel me weer rustig en heb ook geen geld meer uitgegeven bijvoorbeeld👍

Vanochtend had ik weer een belafspraak met de psychiater en na deze week gaan we de slaapmedicatie weer minderen. Dus volgende week moet ik het om de dag nemen, en de week erna om de 2 dagen. En dan heb ik die vrijdag weer een belafspraak om te kijken hoe het dan gaat.

Maar ik denk dat we er dus gelukkig vroeg bij zijn geweest en dat het met een sisser afloopt 👍
We moeten het dus wel in de gaten houden of dat met die Wellbutrin goed gaat en ik niet juist te ver doorstijg. Anders moet ik toch maar een ander antidepressiva gaan slikken zoals Mirtazipine ofzo. Ik wil wel echt voorkomen dat ik aan de antipsychotica moet nl 🙈

Laatst bewerkt:
L

Lid 147679

Gast
Nou dat was weer even een spannende week zeg 🙈

Samenvatting: ik was/ben manisch🤪 maar door m'n therapeute er vroeg bij en nu extra slaapmedicatie waardoor ik nu 3 nachten goed heb geslapen en weer een stuk rustiger ben👍

Vorige week had ik gepost dat ik al vanaf 5 uur wakker lag. Sinds de brand gaat het slapen gewoon echt ontzettend moeilijk. Ik slaap hooguit een uur of 3, heb veel angst en nachtmerries etc. Dus ik was weinig in bed te vinden. Maar verder deed ik wel gewoon de dingen die ik moest doen👍

Vorige week donderdag dus eerst naar de psychiater geweest en daarna door naar het herstelcentrum tot 15 uur. Ik was die hele dag echt super onrustig in mijn hoofd maar ook ontzettend druk in mijn lichaam. Ik praatte snel, m'n vriend heeft me nog nooit zo snel horen praten aan de telefoon en kwam er niet tussen. Ik liep intussen 30 rondjes om m'n fiets en trapte tegen takjes aan en wilde op zo'n betonnen reling boven een muurtje de handstand uitproberen 🤣
Maar goed, ik was druk, onrustig, irritant voor mezelf en voor anderen en ik kon mezelf niet afremmen.
Vrijdagavond met slaapmedicatie naar bed gegaan en de volgende dag was het gelukkig weer wat rustiger😊

Zaterdagochtend ben ik met de antidepressiva Wellbutrin begonnen. Op een droge mond de eerste 2 dagen en wat maag-darmklachten tot nu toe vallen de bijwerkingen gelukkig mee💪

Maar gedurende het weekend werd ik weer steeds drukker en onrustiger en m'n vriend vroeg zich echt af wie van de 2 van ons nou ADHD had, want normaal is hij altijd degene die zo doet😅 Normaal gesproken verdeel ik het huishouden over de hele week, nou heb ik alles op zondag gedaan en wilde ik eigenlijk nog veel meer doen maar moest ik echt ophouden van m'n vriend🙈

Maandagochtend bij creatieve groep was ik weer aan het houtbranden en daar kon ik me dan wel even op concentreren. Maar in de pauze was ik weer druk aan het kletsen en doen. Wel minder erg dan donderdag, maar het viel wel op bij de anderen🙈
Na de creatieve groep ben ik lekker naar het zwembad gegaan en daar kon ik wel echt even rustig ontspannen ☀️

Dinsdag had ik na 3 weken vakantie van de therapeute weer therapie. Ik vertelde dus wat er allemaal gebeurd was en over die brand en dat ik amper sliep etc. Maar ik was blijkbaar weer erg druk aan het ratelen en m'n therapeute kwam er ook niet echt tussen en moest me dingen meerdere keren vragen en dan gaf ik nog niet echt antwoord 🙈

Opeens gingen bij haar de alarmbellen rinkelen🔔 Want mijn moeder heeft een bipolaire stoornis en psychoses gehad en zelf ben ik ook psychosegevoelig. Dus m'n therapeute besefte zich opeens dat ik niet gewoon druk en onrustig was, maar manisch 🙈
Ook omdat ik er bijvoorbeeld in 1.5 week ruim €1000 doorheen had gejaagd aan spullen en uitjes en dingetjes etc🙈

Dus toen werd het opeens een spoedoverleg met de psychiater erbij.
De psychiater achtte de kans klein dat het door die Wellbutrin kwam omdat ik ervoor al last van had en het pas zo kort slikte.
Ze wilde eigenlijk daarnaast dan Risperdal/Risperidon voorschrijven als antipsychotica. Maar dat heb ik in het verleden gehad en vond ik echt een verschrikkelijk medicijn en ik ben er in korte tijd 10 kg van aangekomen. Terwijl ik nu juist weer bezig ben met afvallen.
Ik wilde dat echt niet 🙈

Na veel overleg hebben we toen afgesproken dat ik mijn slaapmedicatie (Lorazepam en Oxazepam) ipv 2 keer in de week zoals normaal nu ff deze week elke dag neem. Zodat ik iig weer normaal slaap en daardoor hopelijk weer wat rustiger word. En ik moest mijn agenda even kritisch bekijken en ben alleen donderdag wel naar het herstelcentrum geweest voor de zelfhulpgroep en cursus, verder moest ik rustig aan doen en ben ik thuis gebleven👍

Gelukkig heeft dat inderdaad het gewenste effect want nu gaat het weer een stuk rustiger. Ik ben minder onrustig in mijn hoofd, minder druk en opgefokt in mijn lichaam, ik heb 3 nachten goed geslapen en voel me weer rustig en heb ook geen geld meer uitgegeven bijvoorbeeld👍

Vanochtend had ik weer een belafspraak met de psychiater en na deze week gaan we de slaapmedicatie weer minderen. Dus volgende week moet ik het om de dag nemen, en de week erna om de 2 dagen. En dan heb ik die vrijdag weer een! belafspraak om te kijken hoe het dan gaat.

Maar ik denk dat we er dus gelukkig vroeg bij zijn geweest en dat het met een sisser afloopt 👍
We moeten het dus wel in de gaten houden of dat met die Wellbutrin goed gaat en ik niet juist te ver doorstijg. Anders moet ik toch maar een ander antidepressiva gaan slikken zoals Mirtazipine ofzo. Ik wil wel echt voorkomen dat ik aan de antipsychotica moet nl 🙈
Zo, in een periode van onoplettendheid en een sterk verminderde aanwezigheid hier op het forum heb ik dit verslag gemist!

Ik wens je veel sterkte toe @Perenijsje maar heb er geen twijfels over dat je zult slagen in je einddoel om je speed verslaving de baas te zijn.

Verder kan ik enkel maar zeggen geef niet toe aan het geniepige cokegefluister,
Want coke is zoals jezelf wel weet hele vieze gore overprijsde en hartbelastende kabouterpep!
Just a reminder !

Verder oppassen geblazen met alcohol als trigger ...ik herken het wel maar daar ik geen alcohol drink was mijn trigger de benzo´s!
Menig terugval zat daarin verscholen.

Gelukkig kun jij deze wel nog probleemloos gebruiken.

Het staat je vrij om nog steeds de draad terug op te pakken van ons privéberichtenverkeer waar we soms enige verstrooiing bekwamen door het over en weer slingeren van woorden, die zoals wel vaker enige samenhang leken te vertonen.

Ik kan je mss van dienste zijn met mijn verworven inzichten die ik heb verkregen door het ondergaan van een gelijkaardige verslavingsproblematiek.

Tot hoors en liefs

Laatst bewerkt door een moderator:

Perenijsje

Badass junkie
Dankjewel @blue eyes voor je bericht! Helaas afgelopen week toch weer aan dat geniepige cokegefluister toegegeven 😓
Had van vrijdag op zaterdag echt weer amper geslapen en heftige nachtmerrie gehad. We hadden verjaardag van mijn nichtje die 2 was geworden, maar ik heb alleen maar stil en chagrijnig en moe op de bank erbij gezeten 😫
Thuis een paar uur in bed gelegen maar nog niet kunnen slapen.

Dus 's avonds voelde ik me nog steeds kut en kreeg ik weer trek in coke om me beter te voelen. Ik had toen gewoon m'n slaapmedicatie moeten nemen en lekker vroeg naar bed moeten gaan. Maar in plaats daarvan hebben we om 23.30 uur nog coke besteld en de nacht doorgehaald. Was wel weer echt een leuke nacht😇🥰, maar dit valt niet echt onder de noemer "goed voor mezelf zorgen" hè 🙈
Zondag rustig aan gedaan en toen 's avonds met slaapmedicatie gaan slapen.

Maandag voelde ik me weer een heel stuk beter en heb ik bij de creatieve groep de ID&T Wizzard gehoutbrand 😍

20210920_123844.jpg

Dinsdag had ik therapie en wel een goede sessie gehad👍
We hebben de gebeurtenis op een andere manier dan het protocol besproken maar het was wel erg waardevol om het op deze manier te bespreken.

Woensdag had ik gesprek bij Tactus en daar is helaas alles weer overhoop gegooid qua planning wat ik zou doen 😓
De Seeking Safety behandeling zou ik in een groep doen, maar die wordt momenteel nergens gegeven in de regio. Dus die ga ik nu individueel doen. Volgende week vrijdag heb ik kennismaking met de therapeute.
Ik zou ook de Inzichtgevende groep gaan doen, maar die gaat voorlopig nog lang niet starten omdat ik nog steeds de enige op de wachtlijst ben 🙄

Dus nou ga ik vanaf half november ongeveer een andere groepsbehandeling doen die meer algemeen gericht is op je gebruik en wat je daar nou mee wilt. Omdat dat bij mij/ons echt zo verschilt elke keer🙈
De ene keer zijn we er echt klaar mee en willen we echt stoppen, de andere keer willen we toch nog af en toe blijven gebruiken🙈

Ook zou ik samen met m'n vriend een gesprek krijgen omdat we elkaar zoveel beïnvloeden qua gebruik. Maar dat gesprek is pas 1 november, dus dat duurt ook nog een tijd.
Er wordt dus wel van alles gedaan, maar vooral dat die Seeking Safety behandeling niet meer in een groep is baal ik wel van. Want uit een groep haal ik toch wel meer en die contacten en steun en herkenning vind ik toch altijd wel fijn. Maarja het is niet anders dus.

Van woensdag op donderdag weer maar 1.5 uur geslapen. Ook was ik echt verkouden en meer last dan alleen een verstopte neus door de coke zeg maar. Dus voor de zekerheid een Corona zelftest gedaan, maar die was gelukkig negatief 👍

's Ochtends had ik zelfhulpgroep en toen ben ik weer helemaal ingestort en was het een heftig, emotioneel en confronterende ochtend.
's Middags had ik ook nog cursus Oriëntatie op herstel maar toen kon ik het gelukkig even parkeren en de cursus was wel fijn en leerzaam en er hing een positieve flow en er was veel verbinding. Dus toen ging ik gelukkig wel weer een stuk beter naar huis👍

Van donderdag op vrijdag iets meer geslapen, een uur of 3. Maar dat is nog steeds niet heel veel natuurlijk🙄
Vrijdagochtend belafspraak gehad met de psychiater en we gaan nu Trazodon proberen. Als je dat in lage dosis neemt werkt het sederend en het is niet verslavend zoals de pammetjes die ik nu gebruik.
Dus die kan ik gewoon elke avond nemen en hopelijk werkt dat dan 👍
Ik kan ze pas volgende week bij de apotheek ophalen, dus tot die tijd wel gewoon m'n pammetjes maar nemen dan.

Gistermiddag gezellig met een groepsgenootje van het herstelcentrum wezen zwemmen, dus dat was wel leuk😃
Daarna thuis vrij weinig meer gedaan omdat ik toen wel echt op was na een drukke week met amper slaap. Gisteravond dus wel weer pammetjes genomen en lekker bijgeslepen en uitgerust nu 👍

Vanmiddag komt een vriend van me misschien langs, maar is bij hem nooit zeker helaas 🙈 Dus wacht wel af of hij echt komt. Vriendlief komt wel vanmiddag en verder hebben we niet echt plannen dit weekend. Morgen wordt het mooi weer, dus misschien dat we dan even kunnen zwemmen ofzo☀️

Laatst bewerkt:

Perenijsje

Badass junkie
Die vriend kwam vorige week idd niet maar verder toen gelukkig wel een leuk weekend gehad samen met vriendlief. We hebben toen niet gebruikt en zijn lekker uit eten geweest bij het pannenkoekenhuis en naar de Apenheul geweest 🐒🦍🦧
Vorige week ook echt een goede week gehad. Netjes naar al mijn afspraken geweest 👍

Donderdagavond ben ik nog met een paar mensen van het herstelcentrum naar een andere instelling gegaan om daar een thema-avond over verslaving te houden. Eigenlijk zouden alleen 2 anderen hun levens-/herstelverhaal vertellen, maar toen vroegen ze of ik het ook wilde doen en heb ik voor het eerst dat ook zelf gedaan. Erg spannend om te doen (helemaal onvoorbereid) maar het ging goed en ze vonden het erg indrukwekkend om te horen. Daarna nog het spel Een steekje los gespeeld, een soort Triviant alleen dan met allemaal vragen over psychische kwetsbaarheid/verslaving. Levert altijd ook weer genoeg herkenning en discussie op. Was een geslaagde avond dus 👍

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst de dochter van vriendlief ontmoet🥰
Dat was ook even spannend natuurlijk, maar was gelukkig erg gezellig. Al was zij wel een beetje verlegen en stilletjes, dat is niet zo vreemd natuurlijk.

Voor de rest van het weekend hadden we eigenlijk geen plannen en toen zijn we weer in de valkuil gestapt om te gaan gebruiken. Hadden een paar gram coke besteld, maar m'n vriend gebruikt daarnaast ook graag 4F-MPH erbij de laatste tijd. Dus het komt er eigenlijk op neer dat ik steeds het grootste gedeelte van die coke naar binnen werk 🙈

Maar m'n neus was er blijkbaar een beetje klaar mee, want kreeg tijdens het snuiven echt al snel last van m'n neus. Laatste lijntjes gingen er met m'n vaste snuifgat al echt niet meer in, dus toen maar doorgegaan met andere neusgat.
Ik heb al snel last van loopneuzen en bloedneuzen bij cokegebruik, maar nu is het zo erg geworden dat ik een voorhoofdsholteontsteking heb 😓
En ben flink beroerd ervan, dus deze week gaat itt vorige week dus weer weinig worden😓

Gisteren niet naar creatieve groep geweest. Vanmiddag moet ik eigenlijk naar de psychiater en naar therapie. Maar dat heb ik dus laten omzetten naar belafspraken. Alleen wordt het dan dus alleen een beetje bijpraten en geen echte traumatherapie. En de rest van de week maar even kijken hoe het dan gaat🤔

Maar ik baal hier natuurlijk weer echt van 😫
Ik ging ff een tijdje best lekker, maar de afgelopen maand lukt het allemaal weer een stuk minder goed om vol te houden😓
En ik probeer het wel in het begin om tegen die trek in te gaan en het uit te stellen, maar ik doe toch echt lang niet alles wat dat betreft (zoals steun vragen aan mensen van zelfhulpgroep)
En omdat ik nu toch geld genoeg heb is het veel te makkelijk en verleidelijk om gewoon maar te bestellen dus uiteindelijk 🙈

Moet mezelf echt weer ff op de rit zien te krijgen.
Heb pas over 2 weken die intake voor de Seeking Safety behandeling en die andere groep begint ook pas volgende maand. Heb nog wel een keer een gesprek tussendoor met psychologe bij Tactus, maar moet het toch zelf doen natuurlijk.
Dus het is weer een heel gevecht hier momenteel helaas 😓

Laatst bewerkt:

Syl

Badass junkie
maar toen vroegen ze of ik het ook wilde doen en heb ik voor het eerst dat ook zelf gedaan. Erg spannend om te doen (helemaal onvoorbereid) maar het ging goed en ze vonden het erg indrukwekkend om te horen.
Supper knap van jou zeg..!!! 👌
Trots op jou..!!! 💪

Vechten tegen triggers in je eentje is al heel zwaar.
Laat staan als je partner en jij met zelfde kampen.
Dan moet je naast voor jezelf strijden ook proberen tegen de drang van je partner te vechten.

Je bent super goed bezig met het werken aan jezelf!! 😘

Thunderdome

Wijs gebruiker
Die vriend kwam vorige week idd niet maar verder toen gelukkig wel een leuk weekend gehad samen met vriendlief. We hebben toen niet gebruikt en zijn lekker uit eten geweest bij het pannenkoekenhuis en naar de Apenheul geweest 🐒🦍🦧
Vorige week ook echt een goede week gehad. Netjes naar al mijn afspraken geweest 👍

Donderdagavond ben ik nog met een paar mensen van het herstelcentrum naar een andere instelling gegaan om daar een thema-avond over verslaving te houden. Eigenlijk zouden alleen 2 anderen hun levens-/herstelverhaal vertellen, maar toen vroegen ze of ik het ook wilde doen en heb ik voor het eerst dat ook zelf gedaan. Erg spannend om te doen (helemaal onvoorbereid) maar het ging goed en ze vonden het erg indrukwekkend om te horen. Daarna nog het spel Een steekje los gespeeld, een soort Triviant alleen dan met allemaal vragen over psychische kwetsbaarheid/verslaving. Levert altijd ook weer genoeg herkenning en discussie op. Was een geslaagde avond dus 👍

Dat was ook even spannend natuurlijk, maar was gelukkig erg gezellig. Al was zij wel een beetje verlegen en stilletjes, dat is niet zo vreemd natuurlijk.

Voor de rest van het weekend hadden we eigenlijk geen plannen en toen zijn we weer in de valkuil gestapt om te gaan gebruiken. Hadden een paar gram coke besteld, maar m'n vriend gebruikt daarnaast ook graag 4F-MPH erbij de laatste tijd. Dus het komt er eigenlijk op neer dat ik steeds het grootste gedeelte van die coke naar binnen werk 🙈

Maar m'n neus was er blijkbaar een beetje klaar mee, want kreeg tijdens het snuiven echt al snel last van m'n neus. Laatste lijntjes gingen er met m'n vaste snuifgat al echt niet meer in, dus toen maar doorgegaan met andere neusgat.
Ik heb al snel last van loopneuzen en bloedneuzen bij cokegebruik, maar nu is het zo erg geworden dat ik een voorhoofdsholteontsteking heb 😓
En ben flink beroerd ervan, dus deze week gaat itt vorige week dus weer weinig worden😓

Gisteren niet naar creatieve groep geweest. Vanmiddag moet ik eigenlijk naar de psychiater en naar therapie. Maar dat heb ik dus laten omzetten naar belafspraken. Alleen wordt het dan dus alleen een beetje bijpraten en geen echte traumatherapie. En de rest van de week maar even kijken hoe het dan gaat🤔

Ik ging ff een tijdje best lekker, maar de afgelopen maand lukt het allemaal weer een stuk minder goed om vol te houden😓
En ik probeer het wel in het begin om tegen die trek in te gaan en het uit te stellen, maar ik doe toch echt lang niet alles wat dat betreft (zoals steun vragen aan mensen van zelfhulpgroep)
En omdat ik nu toch geld genoeg heb is het veel te makkelijk en verleidelijk om gewoon maar te bestellen dus uiteindelijk 🙈

Heb pas over 2 weken die intake voor de Seeking Safety behandeling en die andere groep begint ook pas volgende maand. Heb nog wel een keer een gesprek tussendoor met psychologe bij Tactus, maar moet het toch zelf doen natuurlijk.
Ik heb maten die in hetzelfde schuitje zitten. Verslaving is zo lastig om permanent van af te komen. Dat het nu een periode wat minder gaat hoort er ook gewoon bij.

Je laat duidelijk merken dat je wilt veranderen! Dus je gaat er echt wel komen. Hou vol 💪💪💪💪

Zeehond

Badass junkie
@Perenijsje
Toch mooi en bijzonder dat je dit allemaal op durft te schrijven, je bent wel heel eerlijk naar ons toe.
Die struggle hoort denk ik altijd bij een verslaving, tenminste dat denk ik.
Met een vriend die ook gebruikt wordt het voor jou zeker niet makkelijk…
Willen jullie allebei wel even graag stoppen?
Ik vraag me af waar de trigger ligt, omdat jullie ook samen of alleen andere leuke dingen doen als afleiding of beter nog: invulling.
Je zegt dat je niet genoeg doet om trek tegen te gaan of uit te stellen, terwijl je daar wel hulp voor krijgt en handreikingen.
Wil je wel echt stoppen, het is toch zo klote om je weer zo rot te voelen terwijl je steeds op de goede weg bent en dan weer terug bij af bent.
Is opname een alternatief voor je of wil je dat niet?

Hoe dan ook dank je voor het delen en ik oordeel echt niet. Probeer hard te zijn voor jezelf op de zaak (het willen stoppen) en zacht voor jezelf als persoon (wees lief voor jezelf).

Wij steunen je ❤️

Perenijsje

Badass junkie
Dankjulliewel lieve mensen voor jullie lieve reacties en steun ❤️

@Zeehond Ja dat is dus die ambivalentie die we allebei zo erg hebben wat betreft stoppen. Onze "gezonde" kant wil wel stoppen. Maar omdat die nachten dat we wel gebruiken nog wel zo fijn en speciaal zijn willen we dat toch ook weer niet kwijt. Alleen op zo'n moment denk je alleen aan de voordelen van gebruiken en heb je het fijn😇

Daarna ga ik me idd weer rot voelen.
Met speed word ik daarna echt super psychisch onstabiel, tot echt het depressieve/suïcidale aan toe zelfs😥
Met coke heb ik dat gelukkig dan weer niet, maar dat veroorzaakt dan weer lichamelijk ongemak zoals die voorhoofdsholteontsteking nu😫
In beide gevallen heeft het na gebruik toch elke keer wel weer invloed op mijn dagelijkse leven. En doe ik daarin niet wat ik wil en moet doen en wat wel lukt als ik niet gebruikt heb

Ik heb altijd geroepen dat ik geen opname wil omdat ik juist ook allemaal positieve dingen doe en stappen vooruit zet richting een "normaal" leven💪
Maar vanmiddag dus een best heftig gesprek gehad met mijn therapeute over toch een opname. Ik wil dat eigenlijk echt niet, wil het ambulant proberen met die behandelingen die ik ga doen👍
Maar mijn therapeute was ook best confronterend en zei dat ik als ik zo doorga dat dagelijkse leven ook niet meer kan doen, het lijdt er nu ook al onder😓

Dus zij zei ook dat ze snapt dat ik het nog zo wil proberen, maar dat een opname en echt clean worden ook juist kan helpen om daarna dat dagelijkse leven echt goed op te pakken👍
Nu ben ik daar toch wel heel erg over aan het twijfelen. Want ik zit nu wel echt weer heel erg vast in die vicieuze cirkel😥
En helemaal omdat m'n vriend ook gebruikt is het lastig om daar uit te komen😓
M'n therapeute heeft me vanmiddag wel echt even een spiegel voorgehouden. Ik kan het wel zo graag zelf ambulant willen doen, hoe lang is dat nog vol te houden voordat ik zo vast zit dat ik toch alles kwijtraak? Dat wil ik natuurlijk ook niet 😥

Screenshot_20211005-174132_Pinterest.jpg

Verder wordt m'n Wellbutrin nu naar 300mg opgehoogd. En ondanks dat ik niet heel veel effect merk van die Trazodon met slapen moet ik dat toch gewoon blijven slikken en dan kunnen we dat over 2 weken misschien nog een klein beetje ophogen👍

Edit 19 uur: En omdat ik me na dat gesprek van vanmiddag niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk weer kut voel en m'n hoofd een chaos is heb ik echt weer super trek en de neiging om dan maar een capsule 3-meo-pcp te nemen ( heb ik in huis) of de dealer te bellen voor pep 😫
Maar dat laatste moet ik echt helemaal niet in huis halen, dus ik ga nu eerst maar verstandig doen en iemand uit de zelfhulpgroep bellen voor wat steun👍
En dan hoop ik echt dat de trek daarna minder is. Het kutte is ook gewoon echt dat ik omdat ik ziek ben geen echte goede afleiding kan zoeken of even het huis uit kan 😓

Laatst bewerkt:

Schitterendschutterend

Bewuste gebruiker

Blijf er in ieder geval zo open over jouw struggels zoals je nu doet! Zodra je het gebruik gaat verzwijgen worden de struggels alleen maar heftiger.

LiveFastDieYoung

Bewuste gebruiker
Jo man, speed kan een hele heftige zijn inderdaad. Ben er vroeger 2 jaar verslaafd aan geweest. En ongeveer in april dit jaar terug verslaafd geraakt. De neveneffecten werden toch iets te fel weer.

Anyway. In augustus meisje leren kennen en nouja. Ze heeft me toch netjes clean gehouden van half augustus tot begin oktober. Op een festival na. (Coke en alcohol). Nu is et gedaan sinds vorige week en toen heb ik nog een dagje XTC gedaan. Maarja voor de rest loopt het nou wel goed. Ik moet eerlijk toegeven dat ik afgelopen dagen terug de drang had om speed uit te halen en te gebruiken. Maar dit gelukkig toch kunnen weerstaan.

Ik heb mij volledig gestort op bodybuilding/fitness momenteel.. (was vroeger helemaal niet sportief en eigenluk dik, maar voor haar eigenlijk dat veranderd en gelukkig besloten om ermee door te blijven gaan.)

Sporten of gewoonweg andere hobby's zoeken wilt helpen.

Rivalrie

Badass junkie
Jo man, speed kan een hele heftige zijn inderdaad. Ben er vroeger 2 jaar verslaafd aan geweest. En ongeveer in april dit jaar terug verslaafd geraakt. De neveneffecten werden toch iets te fel weer.

Anyway. In augustus meisje leren kennen en nouja. Ze heeft me toch netjes clean gehouden van half augustus tot begin oktober. Op een festival na. (Coke en alcohol). Nu is et gedaan sinds vorige week en toen heb ik nog een dagje XTC gedaan. Maarja voor de rest loopt het nou wel goed. Ik moet eerlijk toegeven dat ik afgelopen dagen terug de drang had om speed uit te halen en te gebruiken. Maar dit gelukkig toch kunnen weerstaan.

Ik heb mij volledig gestort op bodybuilding/fitness momenteel.. (was vroeger helemaal niet sportief en eigenluk dik, maar voor haar eigenlijk dat veranderd en gelukkig besloten om ermee door te blijven gaan.)

Sporten of gewoonweg andere hobby's zoeken wilt helpen.
Zie je vaak bij mensen met ADHD. Een overkill aan sporten tot blessures aan toe. Kun je beter een beetje matigen ?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan