(Speed)Verslaving de Baas

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hey @Perenijsje,
Net je hele topic gelezen. Wat een struggles, maar zo open en eerlijk opgeschreven. Je doet het knap 😘 Hopelijk vind je de juiste weg om van je verslaving af te komen.

Ik las ook iets over een verzwaringsdeken, ben je daar al aan toe gekomen? Ik kan het je echt aanraden. Slaap er zelf bij periodes onder en het brengt me zoveel. Slaap veel sneller in, beter door en word later wakker. Minder nachtmerries.

En zonder heb ik periodes dat ik dwars in bed wakker word, of in een heel rare houding. Daar raak ik enorm van in de war en dan word ik echt gedesoriënteerd wakker. Met verzwaringsdeken blijf ik netjes op mijn plek liggen.

LiveFastDieYoung

Bewuste gebruiker
Zie je vaak bij mensen met ADHD. Een overkill aan sporten tot blessures aan toe. Kun je beter een beetje matigen ?
Geef toch nergens aan dat ik té veel sport? Haha.

Integendeel werk met een personal trainer. Ik neem mijn rust, supplementen voor lever te beschermen etc.

Perenijsje

Badass junkie
Hey @Perenijsje,
Net je hele topic gelezen. Wat een struggles, maar zo open en eerlijk opgeschreven. Je doet het knap 😘 Hopelijk vind je de juiste weg om van je verslaving af te komen.

Ik las ook iets over een verzwaringsdeken, ben je daar al aan toe gekomen? Ik kan het je echt aanraden. Slaap er zelf bij periodes onder en het brengt me zoveel. Slaap veel sneller in, beter door en word later wakker. Minder nachtmerries.

En zonder heb ik periodes dat ik dwars in bed wakker word, of in een heel rare houding. Daar raak ik enorm van in de war en dan word ik echt gedesoriënteerd wakker. Met verzwaringsdeken blijf ik netjes op mijn plek liggen.

Dankjewel, lief van je!:kissingheart:
Fijn dat een verzwaringsdeken jou zo goed helpt! Ik ben er nog niet aan toegekomen, heb wel van een vriendin die er ook 1 heeft een naam doorgekregen van iemand die dus goede maakt :thumbsup: Zal zo die website eens opzoeken dan en eens gaan kijken:)

Natozlato

Badass junkie
Hoi Perenijsje, ik heb vandaag je topic helemaal gelezen. Wat schrijf je toch mooi, het is net een dagboek. Ook interessant om te lezen wat voor hulp en therapie je krijgt.

Ik lees dat het een heel gevecht voor je is. Ik herinner me dat je problemen met pep had, en lees dat de verslaving nu vervangen is met coke. Is dat niet nog moeilijker om niet te doen? Is coke niet veel verslavender?

Hoe staat je vriend erin? Wil hij ook net zo graag stoppen of minderen? Krijg je genoeg steun van hem?

Ik geloof in jou, dat je dit kan. 😘 Luister niet naar dat stemmetje! Heel veel succes en ik lees graag je dagboek.

MaddMonkey

Badass junkie
coke is niet per se meer verslavend dan pep/speed nee. Dat ligt echt aan de persoon.

Tenzij je gaat kijken naar toedieningswijze. Crack roken is wel echt véél verslavingsgevoeliger. Net zoals dat nasaal en oraal gebruik bij middelen echt gigantisch verschilt.
Meest verslavende manier van gebruik is spuiten/injecteren, daarna roken. Heeft vooral te maken met hoe snel het stofje de hersenen bereikt en in welke hoedanigheid/percentage. Ik ben even de benaming kwijt hiervoor.

Perenijsje

Badass junkie
Even een berichtje om te laten weten dat het hier totaal niet goed gaat helaas. Vorige week dinsdag heftige therapiesessie gehad en daarna speed gehaald en in m'n eentje de nacht doorgehaald. Vrijdag, zaterdag en zondag samen met m'n vriend speed gebruikt.
Dinsdag had ik weer een heftige therapiesessie en het is wel gelukt om niet te gebruiken, maar ik heb al die stress helemaal vastgezet in m'n lichaam. Had weer enorme druk op m'n borst, kon amper eten en moest een paar keer overgeven van de stress. Heb vooral in bed gelegen dus de afgelopen dagen. Heb zelfs amper op social media gezeten, wat echt helemaal niks voor mijn doen is.

Gelukkig kon ik vanmiddag bij mijn haptonoom terecht, ook al werkt hij normaal niet op vrijdagmiddag. Hij heeft gelukkig heel veel spanning uit mijn lichaam kunnen halen en ik heb echt liggen schreeuwen, gillen, huilen en kotsen, het kwam echt helemaal uit m'n tenen. Dat luchtte wel enorm op, sindsdien is de druk op mijn borst wel minder. En ik heb net voor het eerst in dagen een tosti gegeten ipv alleen een bakje yoghurt. Dus het gaat nu weer iets de goede kant op.

Maar het is natuurlijk niet allemaal weg en ik ben nog erg depressief en somber in mijn hoofd. Ik slik nu deze week wel weer netjes mijn opgehoogde antidepressiva, dus dat moet ik echt volhouden zodat dat ook echt wat kan gaan doen.

En ik heb besloten om iets gas terug te nemen qua therapieën. Want ik zou bij Tactus 2 nieuwe behandelingen tegelijk starten maar naast m'n traumatherapie wordt me dat toch echt teveel. Dus ik ga eerst die groep doen en die Seeking Safety laat ik toch nog maar even zitten. Maandag heb ik daar weer gesprek, dus het dan aangeven
Ik doe al zoveel aan m'n herstel, wil niet helemaal instorten straks. Dus moet toch maar keuzes maken. Want op deze manier ga ik er echt aan onderdoor.

Laatst bewerkt:

Zeehond

Badass junkie
En ik heb besloten om iets gas terug te nemen qua therapieën. Want ik zou bij Tactus 2 nieuwe behandelingen tegelijk starten maar naast m'n traumatherapie wordt me dat toch echt teveel. Dus ik ga eerst die groep doen en die Seeking Safety laat ik toch nog maar even zitten. Maandag heb ik daar weer gesprek, dus het dan aangeven
Lieve perenijsje,
Het blijft heftig om te lezen en mooi dat je jezelf zo kwetsbaar opstelt hier.
Heb zelf toch twijfel over je voornemen om gas terug te nemen.
Ik weet niet hoe jij je voelt, maar ik denk dat je juist gas moet geven in plaats van gas terug nemen.
Doe het om de cirkel waar je in zit te doorbreken.
Kies voor de moeilijke optie.
Je kunt ook tijdens de rit nog stoppen als het echt niet gaat.
Twee behandelingen tegelijk, hulpverleners staan voor je klaar.
Om je te helpen. Je zult diep moeten gaan om er bovenop te komen.
Je kan het.
Omdenken!!

MaddMonkey

Badass junkie
Even een berichtje om te laten weten dat het hier totaal niet goed gaat helaas. Vorige week dinsdag heftige therapiesessie gehad en daarna speed gehaald en in m'n eentje de nacht doorgehaald. Vrijdag, zaterdag en zondag samen met m'n vriend speed gebruikt.
Dinsdag had ik weer een heftige therapiesessie en het is wel gelukt om niet te gebruiken, maar ik heb al die stress helemaal vastgezet in m'n lichaam. Had weer enorme druk op m'n borst, kon amper eten en moest een paar keer overgeven van de stress. Heb vooral in bed gelegen dus de afgelopen dagen. Heb zelfs amper op social media gezeten, wat echt helemaal niks voor mijn doen is.

Gelukkig kon ik vanmiddag bij mijn haptonoom terecht, ook al werkt hij normaal niet op vrijdagmiddag. Hij heeft gelukkig heel veel spanning uit mijn lichaam kunnen halen en ik heb echt liggen schreeuwen, gillen, huilen en kotsen, het kwam echt helemaal uit m'n tenen. Dat luchtte wel enorm op, sindsdien is de druk op mijn borst wel minder. En ik heb net voor het eerst in dagen een tosti gegeten ipv alleen een bakje yoghurt. Dus het gaat nu weer iets de goede kant op.

Maar het is natuurlijk niet allemaal weg en ik ben nog erg depressief en somber in mijn hoofd. Ik slik nu deze week wel weer netjes mijn opgehoogde antidepressiva, dus dat moet ik echt volhouden zodat dat ook echt wat kan gaan doen.

Ik doe al zoveel aan m'n herstel, wil niet helemaal instorten straks. Dus moet toch maar keuzes maken. Want op deze manier ga ik er echt aan onderdoor.
Jemig. Klinkt heftig allemaal voor je.

Goed dat je besloten hebt het gaspedaal wat te laten vieren als je merkt dat het teveel wordt. Jij bent daarin de belangrijkste graadmeter uiteraard, maar die stap zetten kan soms lastig zijn als professionals al wat voor ogen hebben qua behandeling. Uiteindelijk moet jij de touwtjes ook als het ware in handen gaan nemen en aangeven wat je kan hebben is daar ook heel belangrijk in. Volg jouw gevoel.

Ik vind het heel stoer hoe je dat open deelt hier en wens je veel succes verder met jouw herstel lief perenijsje :kissingheart:

Rivalrie

Badass junkie

Klinkt heftig meis *knuffel. Je hebt al eerder laten zien dat je goed in staat bent om te minderen met drugs. Dit kun jij gewoon weer! Heb vertrouw in jezelf!

Mijn hulpverlener zei: je hoeft niet altijd sterk te zijn. Dit vond ik eigenlijk heel fijn om te horen omdat dit betekent dat je gewoon fouten kan en mag maken.

Hoop dat je de draad weer opgepakt en de strijd aangaat.

Sterkte 💕

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Kut zeg… Teveel therapie is ook niet goed hoor idd! Maar je moet wel therapie blijven volgen hoor!

Maar even een vraagje, echt niet lullig of als aanval bedoeld he, echt niet!
Je vriend weet toch van je mentale en verslavings problemen, therapie, etc?
Waarom gaat hij dan nachten met jou door halen en dik aan de speed?

Ik lees vaker dat je met hem gebruikt, en vooral in slechte periodes (correct me if i’m wrong!) . imo werkt hij je op deze manier juist tegen.
Begrijp je wat ik bedoel?
🥰

Rivalrie

Badass junkie
Kut zeg… Teveel therapie is ook niet goed hoor idd! Maar je moet wel therapie blijven volgen hoor!

Maar even een vraagje, echt niet lullig of als aanval bedoeld he, echt niet!
Je vriend weet toch van je mentale en verslavings problemen, therapie, etc?
Waarom gaat hij dan nachten met jou door halen en dik aan de speed?

Ik lees vaker dat je met hem gebruikt, en vooral in slechte periodes (correct me if i’m wrong!) . imo werkt hij je op deze manier juist tegen.
Begrijp je wat ik bedoel?
🥰
Heb je iets gebruikt @De Dunne ? Ik ben het gewoon helemaal met je eens :)

(Sorry, flauw grapje)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Heb je iets gebruikt @De Dunne ? Ik ben het gewoon helemaal met je eens :)

(Sorry, flauw grapje)
Hahahaha!
Ja ik zit mega high, crea Bea te wezen van de Sativa wiet! Zo high als een kite… 😂
Zweet er zelfs een tikkie van.
Normaal rook ik hybride of Indica.
Ben en joints aan het roken en tussendoor trekjes pure wiet met mijn pijpje. Ff lekker los gaan met mijn favo drug! 😁

L

Lid 152247

Gast
@Perenijsje
Erkennen dat deze relatie tot nu toe funest is om clean te blijven. Betekent niet meteen erkennen dat jij van hen af moet..ik denk wel dat dit erkennen heel belangrijk is voor je proces.

Het gaat niet om je vriend als persoon. Maar wat als je partner niet gebruikt en je bij de de de beste lijn als het ware je naar je hulpverlener rijd. Helpt. Steunt belt etc. Je valt je vriend dan niet af. Je opent nog meer deuren tot zelfreflectie naar de(een) missende schakel om dit om te zetten tot de praktijk.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Klinkt heftig meis *knuffel. Je hebt al eerder laten zien dat je goed in staat bent om te minderen met drugs. Dit kun jij gewoon weer! Heb vertrouw in jezelf!

Mijn hulpverlener zei: je hoeft niet altijd sterk te zijn. Dit vond ik eigenlijk heel fijn om te horen omdat dit betekent dat je gewoon fouten kan en mag maken.

Sterkte 💕
Juist door het maken van fouten leer je omgaan met je valkuilen!
@Perenijsje
Erkennen dat deze relatie tot nu toe funest is om clean te blijven. Betekent niet meteen erkennen dat jij van hen af moet..ik denk wel dat dit erkennen heel belangrijk is voor je proces.

Het gaat niet om je vriend als persoon. Maar wat als je partner niet gebruikt en je bij de de de beste lijn als het ware je naar je hulpverlener rijd. Helpt. Steunt belt etc. Je valt je vriend dan niet af. Je opent nog meer deuren tot zelfreflectie naar de(een) missende schakel om dit om te zetten tot de praktijk.
Eens ❤️

AcidWarrior

Wijs gebruiker

Sterkte 💕
@Perenijsje
Niets aan toe te voegen.
Laat maar van je horen als ik je ergens mee kan helpen meis. 😘

Perenijsje

Badass junkie
Dankjulliewel voor jullie lieve steunende reacties allemaal ❤️

Vorige week ging het echt heel slecht, maar ik heb het gelukkig vanaf daarna wel weer goed opgepakt 💪
De haptonoom vrijdag heeft enorm geholpen en opgelucht☺️
Vorig weekend hebben we niet gebruikt en het heel leuk gehad🥳
Zaterdagmiddag zijn we met de dochter van m'n vriend en een vriendinnetje van haar naar het trampolinepark geweest. Daarna dochter weer naar haar moeder gebracht en hebben wij gewoon thuis gechillt verder en films gekeken. Vriend had zaterdagavond wel ff trek maar ik had voor zondag wat leuks gepland om te doen en zelf geen trek en hij was ook wel erg moe dus we zijn gewoon om 00.00 uur gaan slapen 👍

Zondag zijn we lekker in het park wezen wandelen, was heerlijk weer en er was een speciale paddenstoelenroute uitgezet die we gelopen hebben🍄
Lekker genoten van de zonnige herfstdag! Daarna weer thuis gechillt en voetbal en Formule1 gekeken. Met drugs op heb ik een hoge hartslag, maar die laatste 3 ronden van de race knalde m'n hart er echt uit zo spannend 🙈🔥

Omdat ik in het weekend niet gebruikt heb was ik deze week gewoon lekker fit en heb ik echt een onwijs drukke maar wel goede week gehad 👍😎
Maandag naar creatieve groep geweest en 's middags had ik gesprek bij Tactus. En ook al zei ik in mijn vorige post dat ik die ene behandeling wilde uitstellen, ik heb toch besloten om hem wel gewoon te gaan doen. Omdat wat ik daar leer hopelijk weer kan gebruiken bij mijn andere traumatherapie. Als ik nu weer wacht dan is die therapie straks al afgelopen en het vult elkaar hopelijk juist mooi aan👍 Mocht het te intensief zijn kan ik het altijd nog 1x in de 2 weken doen ipv elke week.
En ik heb mijn eerste post voor op Social Media van het herstelcentrum gemaakt dus dat gaf ook wel een goed gevoel dat ik nu eindelijk echt begonnen ben 💪😎

Dinsdag traumatherapie gehad en ook al was het wel heftig, ik kon het beter handelen dan de 2 weken daarvoor. 's Avonds ben ik voor het eerst naar Fysio-fitness geweest voor mijn rug. Was wel lekker om na therapie dus nog een uur te sporten en goed voor mijn lichaam 👍

Woensdag een lekker rustig dagje thuis gehad en wat huishoudelijke dingen gedaan en creatief bezig geweest.
's Avonds was m'n vriend er en gingen we "Vet hard" kijken. Alleen toen werd ik in de film door iets getriggerd wat te maken had met een eigen trauma😰
Dus toen echt een enorme huilbui gehad en weer zo erg dat ik ook moest overgeven. Maar gelukkig was mn vriend er om me te troosten en nadat ik uitgehuild was ging het wel weer en was alle emotie er wel weer uit gelukkig 👍
Donderdagochtend naar zelfhulpgroep geweest en 's middags gezellig met een vriendin wezen zwemmen☺️

Vanochtend had ik weer een bijeenkomst van het leefstijlprogramma en vanmiddag dan de eerste sessie van die Seeking Safety behandeling. Ook al had ik een drukke week gehad en was ik best moe, we hebben toch veel dingen besproken. Bijvoorbeeld over wat veiligheid is binnen PTSS en verslaving, waarin/bij wie/hoe ik veiligheid ervaar en het over veilige copingstrategieën gehad ipv destructieve.👍
Maar goed, deze week zat ik dus heel anders in mijn vel dan vorige week toen ik gebruikt had. Lijkt echt wel alsof ik gewoon 2 verschillende personen ben🙈
Maar over deze week ben ik iig erg trots hoe ik het toch weer heb opgepakt en allemaal aangegaan ben 💪

@De Dunne @Natozlato @Msloverdj Mijn vriend is ook verslaafd. Hij is bijna 41 en gebruikt al 25 jaar en is echt rock bottom geweest. Ik erken ook echt wel dat we elkaar qua gebruik naar beneden kunnen halen en niet helpend zijn voor elkaar dan. Maar daarom hebben we eindelijk maandag ook een gesprek samen bij Tactus zodat we daar samen hulp bij kunnen krijgen hoe we daarmee om kunnen gaan👍

Laatst bewerkt:

Natozlato

Badass junkie
Fijn om te lezen dat je een goede week hebt gehad! Wat dapper dat je toch die ene groep ook erbij doet. Blijf erin geloven Perenijsje, hou altijd voor ogen dat het wel gaat lukken!

Goed dat jullie samen hulp zoeken. Hij moet ook meedoen, anders gaat het niet lukken! Heeft hij ook echt de wil om er wat aan te doen?

Zeehond

Badass junkie
En ook al zei ik in mijn vorige post dat ik die ene behandeling wilde uitstellen, ik heb toch besloten om hem wel gewoon te gaan doen.
Ik word blij van je bericht @Perenijsje.
Het gaat niet om goed of fout, maar je bent een doorzetter, een vechter.

Bijzonder dat je ons zo’n compleet beeld geeft hoe jij je week hebt beleefd, alsof we er bij waren.
Mooi die kwetsbaarheid die je toont.
Heb veel respect voor waar jullie door heen gaan.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
weer@De Dunne @Natozlato @Msloverdj Mijn vriend is ook verslaafd. Hij is bijna 41 en gebruikt al 25 jaar en is echt rock bottom geweest. Ik erken ook echt wel dat we elkaar qua gebruik naar beneden kunnen halen en niet helpend zijn voor elkaar dan. Maar daarom hebben we eindelijk maandag ook een gesprek samen bij Tactus zodat we daar samen hulp bij kunnen krijgen hoe we daarmee om kunnen gaan👍

Dit klinkt als een stap in de goede richting! Je hebt dus besloten samen met je vriend alle problemen en verslavingen aan te pakken en samen verder te gaan?
Tja jullie kunnen vergif voor elkaar zijn maar ook weten jullie beiden hoe het is en kan dat misschien juist behulpzaam zijn.

Ik wens je succes en liefde! 🙏❤️

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Dankjulliewel voor jullie lieve steunende reacties allemaal ❤️

Vorige week ging het echt heel slecht, maar ik heb het gelukkig vanaf daarna wel weer goed opgepakt 💪
De haptonoom vrijdag heeft enorm geholpen en opgelucht☺️
Vorig weekend hebben we niet gebruikt en het heel leuk gehad🥳
Zaterdagmiddag zijn we met de dochter van m'n vriend en een vriendinnetje van haar naar het trampolinepark geweest. Daarna dochter weer naar haar moeder gebracht en hebben wij gewoon thuis gechillt verder en films gekeken. Vriend had zaterdagavond wel ff trek maar ik had voor zondag wat leuks gepland om te doen en zelf geen trek en hij was ook wel erg moe dus we zijn gewoon om 00.00 uur gaan slapen 👍

Zondag zijn we lekker in het park wezen wandelen, was heerlijk weer en er was een speciale paddenstoelenroute uitgezet die we gelopen hebben🍄
Lekker genoten van de zonnige herfstdag! Daarna weer thuis gechillt en voetbal en Formule1 gekeken. Met drugs op heb ik een hoge hartslag, maar die laatste 3 ronden van de race knalde m'n hart er echt uit zo spannend 🙈🔥

Omdat ik in het weekend niet gebruikt heb was ik deze week gewoon lekker fit en heb ik echt een onwijs drukke maar wel goede week gehad 👍😎
Maandag naar creatieve groep geweest en 's middags had ik gesprek bij Tactus. En ook al zei ik in mijn vorige post dat ik die ene behandeling wilde uitstellen, ik heb toch besloten om hem wel gewoon te gaan doen. Omdat wat ik daar leer hopelijk weer kan gebruiken bij mijn andere traumatherapie. Als ik nu weer wacht dan is die therapie straks al afgelopen en het vult elkaar hopelijk juist mooi aan👍 Mocht het te intensief zijn kan ik het altijd nog 1x in de 2 weken doen ipv elke week.
En ik heb mijn eerste post voor op Social Media van het herstelcentrum gemaakt dus dat gaf ook wel een goed gevoel dat ik nu eindelijk echt begonnen ben 💪😎

Dinsdag traumatherapie gehad en ook al was het wel heftig, ik kon het beter handelen dan de 2 weken daarvoor. 's Avonds ben ik voor het eerst naar Fysio-fitness geweest voor mijn rug. Was wel lekker om na therapie dus nog een uur te sporten en goed voor mijn lichaam 👍

Woensdag een lekker rustig dagje thuis gehad en wat huishoudelijke dingen gedaan en creatief bezig geweest.
's Avonds was m'n vriend er en gingen we "Vet hard" kijken. Alleen toen werd ik in de film door iets getriggerd wat te maken had met een eigen trauma😰
Dus toen echt een enorme huilbui gehad en weer zo erg dat ik ook moest overgeven. Maar gelukkig was mn vriend er om me te troosten en nadat ik uitgehuild was ging het wel weer en was alle emotie er wel weer uit gelukkig 👍
Donderdagochtend naar zelfhulpgroep geweest en 's middags gezellig met een vriendin wezen zwemmen☺️

Vanochtend had ik weer een bijeenkomst van het leefstijlprogramma en vanmiddag dan de eerste sessie van die Seeking Safety behandeling. Ook al had ik een drukke week gehad en was ik best moe, we hebben toch veel dingen besproken. Bijvoorbeeld over wat veiligheid is binnen PTSS en verslaving, waarin/bij wie/hoe ik veiligheid ervaar en het over veilige copingstrategieën gehad ipv destructieve.👍
Maar goed, deze week zat ik dus heel anders in mijn vel dan vorige week toen ik gebruikt had. Lijkt echt wel alsof ik gewoon 2 verschillende personen ben🙈
Maar over deze week ben ik iig erg trots hoe ik het toch weer heb opgepakt en allemaal aangegaan ben 💪

@De Dunne @Natozlato @Msloverdj Mijn vriend is ook verslaafd. Hij is bijna 41 en gebruikt al 25 jaar en is echt rock bottom geweest. Ik erken ook echt wel dat we elkaar qua gebruik naar beneden kunnen halen en niet helpend zijn voor elkaar dan. Maar daarom hebben we eindelijk maandag ook een gesprek samen bij Tactus zodat we daar samen hulp bij kunnen krijgen hoe we daarmee om kunnen gaan👍
Blij om lezen dat het terug beter gaat! Die positieve ommeslag heb je echt helemaal aan jezelf te danken. 💪
En veel succes maandag!
You can do this! 👊

Perenijsje

Badass junkie
Dankjulliewel weer voor jullie reacties :redheart: Ik zal jullie weer meenemen in afgelopen 1.5 week, maar weet al dat het waarschijnlijk weer een enorm boekwerk gaat worden, dus jullie zijn gewaarschuwd haha 🙈 Er is weer van alles gebeurd en niet alleen in positieve zin, maar dat besef ik me allemaal zelf heel goed. Vooral de dingen die met mn vriend te maken hebben. Dus ook al doen jullie dat niet zo snel, val niet te hard over ons/hem heen graag 🙈

@Mevrouw Pløp Ik heb vanmiddag eindelijk dat verzwaringsdeken besteld :thumbsup: Levertijd is3 weken ongeveer, dus nog even wachten. Maar ik ben heel benieuwd of het me gaat helpen om beter te slapen!

Allereerst wat was Ghosttown (niet afgelopen zaterdag maar de week ervoor) een geweldig feest :cheerpompom: Het was echt weer thuiskomen na 1.5 jaar niet naar een feest geweest te zijn. Eindelijk weer live muziek ipv livestreams en mn gabbers weer zien :hearteyes:
Het plannetje wat ik met de psycholoog van te voren had gemaakt qua gebruik is alleen totaal niet wat geworden 🙈
Aangezien ik nog nooit nuchter op een feest ben geweest en altijd van te voren al wat genomen had zou ik nou proberen om iig niet van te voren al wat te pakken, maar nuchter het feest beginnen. Ik zou niet zelf pep meenemen, het zo lang mogelijk proberen uit te stellen om wel wat te nemen en dan gewoon een (paar) puntje(s) van een maatje vragen en dus ook na het feest niet nog verder door kunnen halen.

Maar 1 van de maatjes met wie we gingen zou XTC gebruiken maar wilde ook wel wat pep erbij hebben. En had dus gevraagd of wij dat dan voor hem mee wilden nemen. Dus toen heb ik toch zelf van te voren pep gehaald. Vrijdagavond ging ik het drogen en dat was al een frustrerend gedoe. Ik had 10 gram nat besteld, het was maar 8 gram en het was zo nat dat er na het drogen maar 3 gram overbleef :flushed: Dus daar was ik al aardig chagrijnig van.
Het feest zou zaterdag om 15 uur beginnen maar ik was zaterdagochtend echt al zo onrustig. Heb het toen echt nog wel proberen uit te stellen omdat ik iig dan het begin nuchter wilde meemaken, maar het is uiteindelijk niet gelukt en ik had thuis dus al een dikke lijn genomen om rustig te worden. Op het feest zelf eigenlijk vrij weinig gehad, een punt of 4 maar. En dat maatje en mn vriend (die vooral aan de drank zat) hebben nog een paar punten gehad allebei. Maar er was nog genoeg over en nadat mn vriend en ik rond 1 uur 's nachts thuis kwamen zijn we dus toch ook nog wel doorgegaan samen. Mn vriend nam er ook nog 4F-MPH bij, ik hield het gewoon alleen bij de pep. Zondagmiddag gestopt en zondagavond allebei slaapmedicatie genomen. Ik heb prima geslapen, maar mn vriend was toch nog de hele nacht wakker.

Maandagmiddag hadden we eindelijk dat gesprek samen bij Tactus. Maar we hebben er helaas niet echt veel aan gehad. Het was niet echt een gesprek waar dieper op dingen werd ingegaan en ze gaf tips die we toch zelf al wel wisten. Ook was mn vriend vooral aan het woord en ik trok me daardoor een beetje terug. Het lukte niet om tijdens het gesprek het al een andere kant op te sturen zodat we er meer aan hadden ofzo. Eenmaal thuis bleek waarom mn vriend zo praatte, want hij had van te voren nog 4F-MPH genomen🙈 Ik had ook nog wat pep op het schaaltje liggen en heb toen ook nog maar een lijn genomen. Maar hij viel niet echt lekker meer en het mag in de krant, maar ik heb daarna de rest weggegooid!!! :fearscream: Voor het eerst dat ik drugs door de gootsteen heb gespoeld, maar ik was er echt klaar mee en ging wel uitbrakken. 's Avonds weer allebei slaapmedicatie genomen, maar wéér sliep mn vriend niet. En na 2 nachten wakker te zijn geweest en een dagenlange combi van veel alcohol, wiet, pep en 4F-MPH ging hij 's nachts niet echt lekker en heb ik zelfs nog de HAP gebeld omdat hij zo verward overkwam. Ik mocht hem niet nog meer pammetjes geven en uiteindelijk is hij gelukkig wel in slaap gevallen en daarna was hij weer in orde gelukkig :thumbsup:

Dinsdagmiddag ging hij weer naar huis en ik naar traumatherapie. Ik voelde me toen prima en heb een goede sessie gehad en eindelijk weer een trauma van de lijst kunnen afstrepen. Maar woensdag kwam toch de pep-kater nog en heb ik zowat de hele dag in bed gelegen. Donderdagochtend ben ik niet naar de zelfhulpgroep geweest. Donderdagmiddag ben ik wel voor de eerste keer naar die nieuwe groep bij Tactus geweest. Maar kan nog niet echt zeggen dat ik daar heel enthousiast over ben. Zijn maar met zijn 3en ( misschien komen er morgen nog een paar bij, maar daarna kan dat niet meer) en heb niet echt een klik met de andere 2 ( die andere verslavingen hebben). Maar misschien wordt het nog beter, dus ik blijf wel gewoon gaan hoor. Vrijdag had ik weer net zo'n offday als woensdag en heb ik weer de hele dag in bed gelegen. Ik zou eigenlijk 's middags Seeking Safety hebben, maar mn vriend was 's ochtends van zn werk naar huis gestuurd vanwege verkoudheidsklachten en moest zich officieel laten testen ( had al wel een zelftest gedaan die negatief was). Aangezien ik zelf ook wel een beetje verkouden was heb ik uit voorzorg die afspraak toch maar afgezegd en zijn we ( apart van elkaar) thuis gebleven tot hij de uitslag had. Die kreeg hij zaterdagochtend en was gelukkig negatief. Dus daarna kon hij gewoon naar mij toe komen :cheerpompom:

Dit weekend hebben we het wel rustig aan gedaan, niet gebruikt en vooral veel op de bank gehangen en series gekeken. En deze week merkte ik daarom natuurlijk dat het allemaal weer een stuk beter ging qua stemming. Maandagochtend gesprek gehad bij het reintegratiebureau en 's middags naar de huisarts geweest. Die belde zelf of ik even langs wilde komen om te vertellen hoe het met me ging. Dus wel lief dat ze zo betrokken is! 's Avonds kwam er nog een vriendin langs en hebben we lekker samen zitten knutselen. Gisterochtend had ik vergadering van mn vrijwilligerswerk, 's middags moest ik naar de psychiater ( geen veranderingen qua medicatie) en 's avonds ben ik nog wezen fysio-fitnessen :thumbsup:
Op woensdag heb ik dus altijd vrij maar itt vorige week woensdag ben ik nu gewoon op tijd uit bed gegaan en druk bezig geweest met boodschappen, het huishouden en wat regeldingen. Dus ik heb wel een lekker voldaan gevoel nu! Hopelijk gaat de rest van de week ook zo lekker. Morgen dan wel weer naar de zelfhulpgroep en naar de groep bij Tactus. En vrijdagmiddag wel weer gewoon naar Seeking Safety.
Aankomend weekend komt als het goed is mn beste vriendin die ik vanwege Corona al heel lang niet gezien heb, dus daar kijk ik erg naar uit :nevergonnagiveyouup:
En zij gebruikt verder niet dus ik ga er ook weer voor om dit weekend weer niet te gebruiken :thumbsup:

Laatst bewerkt:

Perenijsje

Badass junkie
Hoi allemaal,

inmiddels zijn we alweer een paar weken verder, maar ga ik niet weer zo'n hele uitgebreide post maken over wat ik allemaal gedaan heb. Het meeste loopt gewoon zn gangetje, alleen traumatherapie niet echt vanwege veel afwezigheid van mn therapeute. Vorige week heb ik 3 dagen buikgriep gehad en ben ik op donderdag niet naar zelfhulpgroep en groep bij Tactus geweest. Was ook nog wat spanning rondom Corona bij mn vriends dochter in de klas, maar gelukkig testten zij en mn vriend negatief eind vorige week en konden we afgelopen zaterdag gewoon zijn verjaardag hier vieren :cheerpompom:

Deze week had ik weer geen traumatherapie vanwege een overlijden in de familie van mn therapeute. Maar gelukkig is ze er volgende week wel ( en de week erna weer niet helaas). Want ik moet echt wel even met haar in gesprek gaan. Ik word echt steeds meer getriggerd namelijk in een trauma wat ik blijkbaar toch nog niet goed verwerkt heb :coldsweat: Je leest en ziet nu vanwege Corona de hele tijd van alles over IC's in het nieuws en op social media etc. Mn ex met wie ik 10 jaar een relatie heb gehad heeft bijna 7 jaar geleden een ernstig auto-ongeluk gehad op weg naar zijn werk. Ik werd door de politie uit bed gebeld en ben door de politie met grote spoed naar het ziekenhuis gebracht. Mn vriend heeft toen 2 weken in coma en in levensgevaar op de IC gelegen. Daarna is het gelukkig allemaal wel redelijk goed gekomen na nog een lange tijd in het ziekenhuis en revalidatiecentrum. Maar er is toen ook een erg ingewikkelde situatie met mn schoonfamilie ontstaan. En uiteindelijk is die relatie verbroken en ben ik alles kwijtgeraakt wat ik daar had:coldsweat:

Deze hele situatie heb ik al behandeld bij traumatherapie, maar nu ik elke keer weer met dat woord en de beelden ervan geconfronteerd wordt merkte ik al dat het me steeds meer begon te triggeren. En gisteravond zag ik dus een foto op Facebook over dat mensen zich niet willen laten vaccineren "omdat ze niet weten wat erin zit of zich niet willen laten inspuiten" en dan een foto erbij van alle medicatie die iemand op de IC standaard elke dag krijgt. Dus toen kreeg ik weer een enorme paniekaanval en herbeleving naar de tijd dat mijn ex op de IC lag en aan de beademing lag en al die medicatie kreeg etc. En dat ik elke dag met lood in mijn schoenen naar de IC liep met de gedachte of dat de laatste keer zou zijn...:coldsweat:
En zelfs elke keer als ik nu een ambulance voorbij zie komen/hoor ( en dat is vaak want woon vlakbij kazerne) schrik ik alweer op. En ik had ook alweer gedroomd over iets wat te maken had met die tijd, dus het trauma speelt weer erg op momenteel en ik weet even niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan nu. Want echt alles over IC's vermijden is lastig. Nieuws volg ik wel zo min mogelijk, maar op social media komt er toch zomaar wel eens iets voorbij. En ik moet er toch mee leren omgaan natuurlijk...

Omdat het gisteravond dus zo heftig was had ik toen extra medicatie genomen en daardoor vannacht wel goed geslapen en was pas om 10 uur wakker. Moest toen eigenlijk bij zelfhulpgroep zijn, maar die maar afgezegd dus. Maar na zo'n lange nacht slapen was ik wel een stuk uitgeruster en actiever dan de afgelopen dagen waarin ik me echt een wrak voelde door het slaaptekort:weary:

Vanmiddag wel naar de groep bij Tactus geweest en dat was wel een goede, maar pittige/confronterende bijeenkomst. Het ging over je waardes in het leven (dingen als vriendschap, relaties, eerlijkheid, veiligheid, gezondheid, zelfrespect etc) en wat voor situaties in gebruik je dan hebt meegemaakt die tegen je waardes ingingen. Nou ik had voorbeelden genoeg🙈, en ik heb ook best wel een hele kwetsbare situatie verteld die ik heb meegemaakt. Dus dat was wel even pittig om te delen, maar wel dapper. En het is gewoon heel fijn dat er niet over geoordeeld wordt in de groep:thumbsup:

Ik zou eigenlijk morgenmiddag nog Seeking Safety hebben bij Tactus, maar die heb ik laten omzetten naar een beeldbelafspraak 's ochtends. Want dan kan ik morgenmiddag gezellig met de hele familie Sinterklaas vieren bij mn moeder. En daarna ga ik samen met mn moeder nog bij mn broertje eten en voor het eerst zien waar hij sinds een paar maanden op kamers woont. Dus daar heb ik wel zin in! :nevergonnagiveyouup:

Voor van het weekend geen plannen samen met vriendlief (behalve voor het eerst samen sporten bij mijn sportschool💪) dus moeten nog wel even wat bedenken. Want de trek begint wel op te lopen bij ons allebei weer ( we zeggen het niet bewust tegen elkaar, maar kan het gewoon merken dat hij vaker over drugs in het algemeen praat bijv) en ik heb een enorm hard zeurend coke-stemmetje in mn hoofd al de hele week. Maar ik wil dit weekend niet gebruiken omdat ik coke gewoon zo enorm duur vind en ik van de week ook alweer nieuwe Nikes heb gekocht:hearteyes: En ik mijn slaapritme niet nog meer in de war wil brengen omdat het nu al zo kut gaat. En ik volgende week gewoon normaal wil functioneren en me niet extra kut voelen terwijl ik net volgende week wel weer 1 keer traumatherapie heb. Dus dat wil ik goed benutten en er dan niet weer helemaal brak bij zitten. Genoeg redenen om het niet te doen :thumbsup: Nu het ook alleen nog echt niet doen :grimacing:

Zeehond

Badass junkie
Niet zo’n heel uitgebreide post ?
Haha, ik vind hem best uitgebreid, maar bovenal zoals altijd heel mooi om te lezen waar je doorheen gaat.
Echt veel respect wat je deelt hier met ons.
We zijn er voor je.
Je geeft ons een inkijkje in je trauma, heel pittig lijkt me dat.
Ook balen dat sommige sessies niet door gaan, terwijl je het zo nodig hebt. Dit is dus de werkelijkheid, de praktijk.
Ga zo door topper ❤️

Perenijsje

Badass junkie
Niet zo’n heel uitgebreide post ?
Haha, ik vind hem best uitgebreid, maar bovenal zoals altijd heel mooi om te lezen waar je doorheen gaat.
Echt veel respect wat je deelt hier met ons.
We zijn er voor je.
Je geeft ons een inkijkje in je trauma, heel pittig lijkt me dat.
Ook balen dat sommige sessies niet door gaan, terwijl je het zo nodig hebt. Dit is dus de werkelijkheid, de praktijk.
Ga zo door topper ❤️

Ik bedoelde meer echt van dag tot dag uitgebreid posten zoals ik vaak doe 🙈 "Niet uitgebreid" komt niet in mijn woordenboek voor haha 🤣
Maar dankjewel voor je lieve reactie en dat ga ik zeker ❤️

Perenijsje

Badass junkie
Om meteen naar weer eerlijk te zijn, die laatste zin van mijn vorige post is dus toch niet gelukt🙈
Ik had dus de hele week al dat coke-stemmetje in mijn hoofd😫
Vrijdag hadden zowel mijn vriend als ik afzonderlijk van elkaar een aantal coke-triggers. Dus uiteindelijk is mijn vriend toch vrijdagavond al gekomen en hebben we zowel coke als pep gebruikt.
Wel "afgebouwd" gedurende het weekend, dus van vrijdagavond tot zaterdagochtend doorgesnoven en m'n vriend stopte zaterdagmiddag al omdat hij maandag gewoon moest werken. Ik heb toen nog een paar lijntjes coke meer gehad.

Zaterdagnacht met benzo's op geslapen en ik had nog 2 lijntjes pep voor zondag bewaard 🙈
Want ik wil dat moment van stoppen toch altijd zo lang mogelijk uitstellen 🙈
Maar wel een leuk weekend gehad dus en anders hadden we dit weekend op Thunderdome gebruikt, en nu zijn we dit weekend nuchter. Dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit eigenlijk🙈 Maarja dat is gewoon zo'n verslaafde-excuus dat weet ik ook wel 🙈

Dinsdag zijn we zijn tijdens therapie verder gegaan met dat trauma over mijn ex en de IC. Ik begon nieuws over Corona/IC's steeds meer te vermijden zodat ik niet getriggerd werd. Maar mijn therapeute vond dat ik dat juist niet moet doen, maar het aan moest gaan en ervaren dat ik die emoties wel aankan en dat ik juist door het wel weer te voelen beter kan verwerken.
Dus we hebben exposure therapie gedaan en samen juist beelden van de IC opgezocht en bekeken 😰
Eerst een foto waarop verder niet zoveel te zien was, toen een foto waar alles wel duidelijk op stond.
En daarna gingen we zelfs een hele documentaire over de IC kijken 😰

Elke keer als de spanning dan teveel opliep en ik in paniek raakte en moest huilen dan zette we de video stil.
Dan moest ik iets afleidends doen wat veel concentratie vergde, zoals op een balanceboard staan of 2 balletjes tegelijk tegen de muur gooien en vangen. Hierdoor gingen mijn gedachten weer bij de beelden weg en zakte de spanning weer.
En dan gingen we weer verder kijken. Zo ging dat dus de hele sessie door😰

Maar wat mijn therapeute zei klopte wel, ik raakte wel in paniek en ik moest huilen, door mezelf daarna weer af te leiden liet ik mezelf er niet helemaal door meeslepen, kwam ik niet in een herbeleving en ervaarde ik dus dat ik die emoties wel aankon 👍
Nu moet ik er ook thuis mee oefenen de komende week (heb volgende week vrijdag pas weer een sessie) en hopelijk lukt het dan steeds beter om ermee om te gaan👍

Woensdag en donderdag was ik nog wel erg van slag door de heftige sessie😰
Donderdagmiddag ben ik wel naar de groep bij Tactus geweest en we hebben er nu een nieuwe jongen bijgekregen die ook speedverslaafd is. Dus dat vind ik wel fijn, want nou ben ik niet meer de enige harddrugsverslaafde en we vonden al meteen veel herkenning bij elkaar 👍

Omdat ik zo van slag was kwam mijn vriend naast woensdagavond ook donderdagavond. Terwijl we rustig op de bank serie lagen te kijken begon mijn rechterhand opeens te tintelen en pijn te doen 😰
Een paar weken geleden had ik dat ook al gehad, maar trok het snel weg. Nu helaas niet en het werd steeds erger. Ik kon niet eens meer een glas optillen 😱

Omdat ik diabetes heb en weet dat zenuwschade (neuropathie) een complicatie daarvan kan zijn, had ik eerst vrijdag mijn diabetesverpleegkundige gemaild. Zij dacht dat het idd neuropathie kon zijn, maar ook het carpale tunnel syndroom. Dus ik moest maar een afspraak bij de huisarts maken. Daar ben ik meteen vrijdagmiddag met spoed heen gegaan en het bleek idd het carpale tunnel syndroom te zijn 😰

Mooi kut dus, want ik ben rechts😓
De komende tijd moet ik een zalfje smeren, met een brace lopen en het vooral veel rust geven dus. En als het na een tijd nog niet over is kunnen ze er injecties inzetten of het in het uiterste geval opereren. Maar dat laatste hoop ik niet dus 😫

Ik baal dus echt ontzettend dat ik dit nou ook nog weer eens heb. Ik heb al zoveel, zowel psychisch als lichamelijk.
En dan nou ook dit nog weer erbij 😰
Omdat het rechts is ben ik nu gewoon echt een stuk beperkter in wat ik kan doen en moet ik overal extra bij nadenken wat gewoon echt vermoeiend is 😫
En slapen lukt door de pijn ook niet echt goed, zelfs niet met benzo's 😓
Dus ik zit er aardig doorheen zal ik maar zeggen 😰

Dit weekend dus gewoon nuchter thuis en gelukkig helpt m'n vriend me met veel dingen zoals het huishouden zodat ik ook echt rust kan houden. En ik ben mezelf maar van alles met links aan het aanleren. Of voor makkelijke opties kiezen qua eten bijvoorbeeld zodat ik niet veel hoef te snijden ofzo. Maar het is dus aardig behelpen😓
Ik hoop echt dat het snel vanzelf over gaat zo🙏

Laatst bewerkt:

Thunderdome

Wijs gebruiker
Om meteen naar weer eerlijk te zijn, die laatste zin van mijn vorige post is dus toch niet gelukt🙈
Vrijdag hadden zowel mijn vriend als ik afzonderlijk van elkaar een aantal coke-triggers. Dus uiteindelijk is mijn vriend toch vrijdagavond al gekomen en hebben we zowel coke als pep gebruikt.
Wel "afgebouwd" gedurende het weekend, dus van vrijdagavond tot zaterdagochtend doorgesnoven en m'n vriend stopte zaterdagmiddag al omdat hij maandag gewoon moest werken. Ik heb toen nog een paar lijntjes coke meer gehad.

Zaterdagnacht met benzo's op geslapen en ik had nog 2 lijntjes pep voor zondag bewaard 🙈
Maar wel een leuk weekend gehad dus en anders hadden we dit weekend op Thunderdome gebruikt, en nu zijn we dit weekend nuchter. Dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit eigenlijk🙈 Maarja dat is gewoon zo'n verslaafde-excuus dat weet ik ook wel 🙈

Dinsdag zijn we zijn tijdens therapie verder gegaan met dat trauma over mijn ex en de IC. Ik begon nieuws over Corona/IC's steeds meer te vermijden zodat ik niet getriggerd werd. Maar mijn therapeute vond dat ik dat juist niet moet doen, maar het aan moest gaan en ervaren dat ik die emoties wel aankan en dat ik juist door het wel weer te voelen beter kan verwerken.
Dus we hebben exposure therapie gedaan en samen juist beelden van de IC opgezocht en bekeken 😰
Eerst een foto waarop verder niet zoveel te zien was, toen een foto waar alles wel duidelijk op stond.

Elke keer als de spanning dan teveel opliep en ik in paniek raakte en moest huilen dan zette we de video stil.
Dan moest ik iets afleidends doen wat veel concentratie vergde, zoals op een balanceboard staan of 2 balletjes tegelijk tegen de muur gooien en vangen. Hierdoor gingen mijn gedachten weer bij de beelden weg en zakte de spanning weer.

Maar wat mijn therapeute zei klopte wel, ik raakte wel in paniek en ik moest huilen, door mezelf daarna weer af te leiden liet ik mezelf er niet helemaal door meeslepen, kwam ik niet in een herbeleving en ervaarde ik dus dat ik die emoties wel aankon 👍
Nu moet ik er ook thuis mee oefenen de komende week (heb volgende week vrijdag pas weer een sessie) en hopelijk lukt het dan steeds beter om ermee om te gaan👍

Donderdagmiddag ben ik wel naar de groep bij Tactus geweest en we hebben er nu een nieuwe jongen bijgekregen die ook speedverslaafd is. Dus dat vind ik wel fijn, want nou ben ik niet meer de enige harddrugsverslaafde en we vonden al meteen veel herkenning bij elkaar 👍

Omdat ik zo van slag was kwam mijn vriend naast woensdagavond ook donderdagavond. Terwijl we rustig op de bank serie lagen te kijken begon mijn rechterhand opeens te tintelen en pijn te doen 😰
Een paar weken geleden had ik dat ook al gehad, maar trok het snel weg. Nu helaas niet en het werd steeds erger. Ik kon niet eens meer een glas optillen 😱

Omdat ik diabetes heb en weet dat zenuwschade (neuropathie) een complicatie daarvan kan zijn, had ik eerst vrijdag mijn diabetesverpleegkundige gemaild. Zij dacht dat het idd neuropathie kon zijn, maar ook het carpale tunnel syndroom. Dus ik moest maar een afspraak bij de huisarts maken. Daar ben ik meteen vrijdagmiddag met spoed heen gegaan en het bleek idd het carpale tunnel syndroom te zijn 😰

De komende tijd moet ik een zalfje smeren, met een brace lopen en het vooral veel rust geven dus. En als het na een tijd nog niet over is kunnen ze er injecties inzetten of het in het uiterste geval opereren. Maar dat laatste hoop ik niet dus 😫

Ik baal dus echt ontzettend dat ik dit nou ook nog weer eens heb. Ik heb al zoveel, zowel psychisch als lichamelijk.
Omdat het rechts is ben ik nu gewoon echt een stuk beperkter in wat ik kan doen en moet ik overal extra bij nadenken wat gewoon echt vermoeiend is 😫

Dit weekend dus gewoon nuchter thuis en gelukkig helpt m'n vriend me met veel dingen zoals het huishouden zodat ik ook echt rust kan houden. En ik ben mezelf maar van alles met links aan het aanleren. Of voor makkelijke opties kiezen qua eten bijvoorbeeld zodat ik niet veel hoef te snijden ofzo. Maar het is dus aardig behelpen😓
Strijder!!! Zolang je er voor blijft gaan en de wil er is ga je er wel komen. Op dit moment heb je veel tegenslagen zoals ik in je post kan lezen, en ook die fysieke klachten kunnen je weer down maken waardoor drugsgebruik een makkelijke escape kan zijn.

Je schakelt optijd de juiste hulp in voor die problemen, ik hoop snel dat je van die klachten af bent zodat je weer de volle focus op je verslaving/herstel kan leggen :(

Laat je niet gekmaken! Jij kunt dit 💪💪💪

Zeehond

Badass junkie

Vervelend om het te moeten lezen, maar gezien de situatie extra knap en bewonderenswaardig dat je alles met ons deelt.
@Thunderdome heeft al mooie woorden gesproken ❤️
Het is een pittige strijd voor je, met vallen, veel vallen en je weer oprichten.
Blijf vechten en probeer het met kleine stapjes vooruit. Vraag niet te veel van jezelf. Blijf van jezelf houden, juist nu 😍

Perenijsje

Badass junkie
Dankjulliewel @Thunderdome en @Zeehond 💜
Helaas hield het slechte nieuws niet op, want de oom van m'n vriend is vorige week donderdag overleden en een maatje van hem heeft uitgezaaide longkanker. Vorige week vrijdag lukte het nog wel om niet te gebruiken ondanks vooral trek bij vriend en kon ik de knoop nog wel doorhakken dat we het niet gingen doen en gingen slapen👍

Maar toen we zaterdagavond dat nieuws van die maat kregen was mijn vriend zo van slag dat er echt geen houden meer aan was en hebben we toch coke besteld. Hadden er verder geen pep bij en ik zat er daardoor niet echt lekker in, dus ik was al vrij snel weer gestopt. Vriend wel doorgegaan tot zaterdag. Maar vanaf zondag kreeg hij enorme koppijn en waarschijnlijk heeft hij nu net als ik een paar maanden geleden voorhoofdsholteontsteking 😓

Eerste Kerstdag was ik alleen thuis en heb ik wel even lekker buiten gewandeld en lekker eten voor mezelf gemaakt. Maar ik voelde me best eenzaam en alleen. Gelukkig kon m'n vriend wel 's avonds al komen ipv pas de volgende ochtend🥰

Tweede Kerstdag zijn we eerst naar mijn moeder geweest en hebben we daar gezellig samen met m'n broer en zn gezin en m'n broertje gegourmet.
Daarna naar huis gegaan en zouden we nog naar een maat van m'n vriend hier in de stad gaan. Omdat m'n vriend deze week ook vrij is hadden we pep gehaald. Alleen die maat wilde niet gebruiken en dus ook niet dat wij dat daar openlijk deden. Dus thuis maar een flinke lijn genomen en daar een capsule. Daar dan stiekem op de wc snuiven vind ik niks. Was ook nog een andere maat van hem en was wel een gezellige avond ook ☺️

Rond 2 uur waren we weer thuis en vanaf toen zijn we gewoon echt "begonnen" aan ons doorhaalnachtje. Ik wel gewoon snuivend en omdat m'n vriend nog steeds voorhoofdsholteontsteking heeft voor hem steeds capsules gemaakt. Maar zaten er nu allebei wel een stuk lekker in dan met die coke van vorige week.
Maandagmiddag laatste lijn/capsule gehad en gaan uitbrakken voor de tv. Om 4 uur 's nachts naar bed gegaan, maar alleen 1 uurtje geslapen tussen 8 en 9. Dus dat was niet veel. En tja zoals een echte verslaafde nam ik dinsdagochtend maar weer een lijn als ontbijt tegen de brakheid. En hebben we gisteren dus alles opgemaakt nog🙈

Alleen vandaag is m'n neefje jarig (5 jaar 🥳) en vanwege Corona moest het bezoek verspreid worden en was onze kant van de familie voor vanochtend ingepland. Maar het is voor ons echt een eind reizen en vooral m'n vriend zag dat niet zitten. Dus gisteravond m'n zusje geappt of wij niet later konden komen, maar dat kwam niet uit dus.
Toen dus besloten om maar niet vandaag te gaan 🙈 Volgende week ben ik jarig en dan komen ze wel hier, dus geef ik dan wel zijn cadeau. En gaan we een andere keer nog wel samen naar hun toe. Maar hier voel ik me dus wel echt kut over😓
Dat ik dan omdat ik te lang door ben gegaan met gebruiken zoiets moet missen, dan voel ik me wel echt een slechte tante😓

M'n vriend is nu weer naar huis en ik zie echt op tegen de komende dagen en vooral Oudjaarsavond. Want dan zit ik net zoals Eerste Kerstdag weer alleen thuis 😓
Omdat ik maandag jarig ben heeft m'n vriend 2 dagen langer vakantie gevraagd en is hij maandag en dinsdag ook vrij nog.
En dus weer genoeg dagen vrij om te gebruiken🙈

Alleen ik zit nog een beetje in dubio aangezien hij dus pas 's ochtends op nieuwjaarsdag komt. Als ik dan met Oudjaarsavond zelf al begin en al een nacht voorloop kom je toch niet echt op dezelfde lijn zeg maar. Dus zou het best zijn als het mij lukt om Oudjaarsavond niet al zelf te beginnen en te wachten tot hij er is. Maar dat wordt wel erg lastig als ik alleen zit en me wss weer zo eenzaam voel als met Kerst. Dus moet nog even kijken hoe ik dat doe dan. We hebben ook nog 1 gram coke over van de vorige keer. Misschien dat ik dat dan beter op Oudejaarsavond kan nemen en dan gewoon gaan slapen daarna. En dan als m'n vriend er is aan de pep.

Maar daarna moeten we het wel echt weer even rustig aan doen. Want nu toch alweer 3 weken achter elkaar gebruikt.
En zo sluipt het er toch wel weer erg in en draait het er toch wel weer veel om zoals jullie merken🙈
Maarja had ik al wel verwacht van te voren, dat ik deze weken dat ik geen therapie/afspraken heb los zou gaan "omdat het dan kan". Maarja eigk kan het dan ook niet want dat ik daardoor die verjaardag mis is wel echt een kut gevolg 😓

Zeehond

Badass junkie
Het sluipt er niet in, het gebruiken is het enige waar het om draait.
Jij koppelt aan iedere gelegenheid het gebruik van coke: overlijden van iemand, eenzaamheid, samen met je vriend, maat die niet wil gebruiken etc.
En je bent nu al weer bezig om je volgende gebruik te plannen.
Je gebruikt te veel excuses.
Ik oordeel niet, echt niet. Maar je bent niet eerlijk naar jezelf denk ik.
Je redt dit niet op de manier zoals je het nu doet.
Deze manier van therapie is te vrijblijvend voor jou.
De enige manier wat naar mijn idee een kans heeft is opname.
Dat is kut, maar wees eerlijk: wat denk jij wat het beste is?
Hoe kijk jij terug op de afgelopen maanden?
Lees het eens terug: een herhaling van zetten.
En je vriend en jou helpen elkaar niet, integendeel zelfs.

Perenijsje

Badass junkie
@Zeehond je hebt gelijk en dat is me helaas afgelopen week bij Tactus ook duidelijk gemaakt. Ik ben vrijdag uit mijn individuele behandeling Seeking Safety gezet omdat ik nog teveel gebruik 😰

Ik had donderdag eerst die groepsbehandeling en daar dus verteld dat idd de hele Kerstvakantie om gebruiken heeft gedraaid. Het eerste weekend coke gebruikt na dat slechte nieuws van de oom en maatje van m'n vriend. Tweede Kerstdag na de familieverplichtingen zijn we met pep begonnen te gebruiken en te lang doorgegaan tot en met dinsdag waardoor we woensdags niet naar de verjaardag van mijn neefje zijn geweest omdat we te brak waren 🙈
En waar ik echt ontzettend van baalde en spijt van had😰

Maar met O&N zat ik weer alleen thuis en we hadden nog 1 gram coke over omdat we de keer daarvoor minimaal 3 gram moesten bestellen om het te laten thuisbezorgen. En toen heb ik met O&N in m'n eentje die coke nog op zitten snuiven. Wat totaal niet leuk was omdat ik me toch zo kut en eenzaam voelde😰
Dus om 2 uur 's nachts toch maar gewoon naar bed gegaan. M'n vriend kwam Nieuwjaarsdag, had zelf met O&N ook coke gehad en verder hebben we dus sindsdien niet meer gebruikt.

Maar dat vertelde ik dus donderdag tijdens de groep en toen ging het ook over de voor-en nadelen die sessie. Ik had een lange lijst van allebei gemaakt. En omdat ik nog steeds toch van pep zoveel voordelen ervaar vind ik het nog steeds lastig om die keus te maken om er helemaal mee te stoppen.

Maar vrijdag had ik dus die individuele Seeking Safety behandeling. En dat is met dezelfde therapeute als die de groep op donderdag doet. En toen werd me dus gezegd dat ik niet verder mag met mijn behandeling😰
Ik ben eigenlijk nog niet eens echt begonnen, had pas 1 echte sessie ervan gehad en een paar "gewone" gesprekken. Maar ze zegt dat het gewoon niet gaat werken als ik nog zoveel gebruik. Maar ik denk juist zelf dat ik die behandeling juist nodig heb om minder te hoeven gebruiken. Omdat ik dan juist die onderliggende PTSS zaken aanpak. Maar daar is zij het dus niet mee eens. Ik moet eerst zelf voor mijn veiligheid zorgen door niet meer te gebruiken...

En nu weet ik dus niet hoe het verder moet🥺
Als ik niet helemaal stop dan houdt het op bij Tactus. Dan mag ik nog de 3 resterende bijeenkomsten van de groep op donderdag afmaken. Maar word ik daarna uitgeschreven. En moet ik maar terug komen als ik wel helemaal wil stoppen...

Alleen een klinische behandeling daarvoor zie ik gewoon nog steeds niet zitten😓
Ik heb daar gewoon echt geen goede ervaringen mee en dat is me gewoon echt te intensief. Ik heb al eerder klinische behandelingen daarom voortijdig moeten afbreken. En daarna ging ik dan een deeltijd van 3 dagen in de week doen en dat is me heel goed bevallen. Alleen bij Tactus hebben ze dat niet. En ik heb net een andere instelling in de buurt gebeld (Iriszorg) maar ook daar hebben ze alleen OF ambulant OF klinisch😓

Dus ik ben sinds vrijdag echt van slag omdat ik echt niet weet wat ik nu moet doen😰
Ik heb van het weekend ook wel een lang gesprek met m'n vriend erover gehad en hij wil me echt wel steunen en ook mee proberen te doen als ik wel echt wil proberen te stoppen zodat ik die Seeking Safety kan vervolgen. En bijvoorbeeld mee wil naar systeemgesprekken om er zelf ook samen met mij aan te werken. Maar ik heb er gewoon weinig vertrouwen in dat helemaal stoppen me op deze manier (ambulant) lukt😓
Maar dat het zo niet verder kan dat is me nu dus wel echt duidelijk.

En ik had juist vorig jaar op tijd aan de bel getrokken door naar Tactus te gaan voor hulp en niet nog jaren te wachten tot ik echt rock bottom raak(te). Dat wil ik gewoon echt voorkomen. Maar als ze me over een maand wel bij Tactus uitschrijven en er is geen alternatieve hulp dan weet ik wel dat het echt niet goed gaat komen. Er moet echt wel wat gebeuren. Maar ik zie een kliniek gewoon echt niet zitten...
Dus ik ben best wel radeloos nu 😰

Ik heb vrijdag wel gewoon weer een gesprek met m'n therapeute staan, dus dan gaan we het er wel verder over hebben. Maar het is echt wel rauw op m'n dak gevallen dit nieuws, want het was niet van te voren gezegd dat dit een voorwaarde was om het te mogen doen. Dus dat ze er dan opeens na een paar sessies mee komt vind ik ook wel een beetje oneerlijk😓

Laatst bewerkt:

Zeehond

Badass junkie
Maar ik heb er gewoon weinig vertrouwen in dat helemaal stoppen me op deze manier (ambulant) lukt😓
Maar dat het zo niet verder kan dat is me nu dus wel echt duidelijk.
Maar ik zie een kliniek gewoon echt niet zitten... Dus ik ben best wel radeloos nu 😰
Dit moet ongelofelijk moeilijk voor je zijn op dit moment.
Van afstand reageren zonder enige ervaring op dit gebied is makkelijk, realiseer ik me terdege.

Ik onderschrijf waar je geen vertrouwen in hebt en dat is ambulante behandeling. Het werkt voor jou gewoon niet.
Je vriend heeft zijn eigen problemen, dat is niet de hulp die jij nodig hebt.

Tja klinisch is heel intensief (lijkt me), je bent er bang voor, ziet er tegenop.
Emoties die er ook bij horen en heel normaal zijn!
Denk dat je dit duidelijk moet maken hoezeer je hier tegenop ziet en hoe jij je hierop kunt voorbereiden.
Voor mijn gevoel heb je dat intensieve juist nodig, geen enkele ruimte voor excuses.
Hard, keihard.
Maar het is wel nodig als je ECHT verder wilt komen.
Want, er moet echt wel wat gebeuren.

Perenijsje

Badass junkie
Ik heb net een beetje Gegoogled en kwam dit tegen:

Zoiets is dus echt iets wat me wel fijn lijkt! En Amersfoort is vanuit Apeldoorn prima te doen.
Ik heb net gebeld en ze bellen me later terug van de "advieslijn" zodat ik mijn situatie kan uitleggen/kan overleggen.

Perenijsje

Badass junkie
Nouja inmiddels dus contact gehad met Jellinek maar itt wat op de website staat zit die dagbehandeling niet in Amersfoort maar in Utrecht. Dus nog iets verder weg. En heb nog 2 andere instellingen gebeld, maar daar hadden ze ook geen deeltijd😓

Ik heb het er ook met verschillende vriend(inn)en over gehad en ook over wel over een klinische opname.
Ik heb naast mijn crisisopname vanwege depressies (8-10 jaar geleden) 8 jaar geleden dus ook een klinische behandelopname gedaan in een therapeutische gemeenschap. Duurde eigenlijk 1 jaar. We leefden met 27 mensen in 1 huis, therapie hadden we in een groep van 9, maar verder dus alles met bijna 30 man de hele dag😯

Ik heb dat 4.5 maand volgehouden en toen had ik zelfs al een paar weken een "rustrooster" zodat ik alleen de therapieën overdag hoefde te volgen maar verder geen huishoudelijke taken of commissies etc hoefde te doen. Mocht ik wel overdag alleen op mijn kamer zijn tussendoor 👍(anderen niet, pas vanaf 21.30 uur mocht je naar je kamer)

Maar zelfs toen was het dus gewoon TE intensief en trok ik het niet. En ben ik dus voortijdig gestopt. Daarna ben ik dezelfde therapie in deeltijd gaan doen, 3 dagen in de week. En dat is me echt heel goed bevallen. Heb toen heel veel geleerd en ben daarna nooit meer zo depressief geweest dat ik moest worden opgenomen💪

Maar goed, heb dus niet echt een goede ervaring opgedaan met een klinische behandeling en daarom ben ik er nu zo huiverig voor. Het moet wel haalbaar en vol te houden zijn. Niet dat ik maanden op een wachtlijst sta en als het zo ver is weer vroegtijdig moet stoppen omdat het TE intensief voor me is😓

Maar ik ben natuurlijk nu wel 8 jaar ouder, ben een heel ander persoon dan toen. Ik heb al veel geleerd de afgelopen jaren tijdens andere behandelingen en een opname in een verslavingskliniek is natuurlijk weer heel anders dan een therapeutische gemeenschap🙈

Dus daar hebben mijn vriend(inn)en ook wel weer gelijk in, dat de situatie nu natuurlijk heel anders is dan toen. En eigenlijk iedereen zegt hetzelfde als wat jullie hier ook zeggen🙈

Dus *zacht tromgeroffel*
Ik zal toch bij Tactus ook meer info over hun klinische behandeling vragen.
Ik weet dat er sowieso 1 speciale vrouwengroep is van 31 weken lang, 5 dagen in de week en gewoon elk weekend naar huis, maar 31 weken vind ik wel erg lang 🙈

In de gewone kliniek duren opnames een paar weken/maanden, meestal een maand of 3 wat ik van de meeste weet die er hebben gezeten. Alleen heb je dan niet meteen al verlof in het weekend etc, maar goed, dat soort praktische zaken zijn van latere zorg👍

Het liefst ga ik nog altijd een deeltijd doen, maar ik sluit een klinische opname nou niet meer helemaal uit. Dus dat is toch alweer een hele stap voor mij lieve mensen?❤️

Verder was ik van de week na m'n boosterprik zondagochtend toch weer 3 dagen flink beroerd geweest 😫
Maar m'n hoofdpijn begint eindelijk minder te worden.
Dus zo lekker naar bed (oke wel met Etizolam, van m'n benzo's moet ik ook echt afkicken dan🙈) en hopelijk voel ik me morgen dan weer fit genoeg voor zelfhulpgroep en groep bij Tactus👍
En dan vrijdag nog wel individueel gesprek met m'n behandelaar, dus dan maar weer verder overleggen hoe nu verder.
Wordt vervolgd dus...👍

Lieve Perenijsje,

Je hebt een mooie manier van schrijven en ook flink wat zelfinzicht. Ik lees het gevecht met je verslaving en alle problematiek daaromheen. Toch ben ik bang dat op deze manier alle behandelingen niet gaan werken. Zolang je middelen blijft gebruiken, blijf je je gevoelens en emoties verdoven. Bij therapie is het van belang dat je de gevoelens gaat ervaren, zodat je het een plek kan gaan geven en het minder intens voor je gaat worden. Zolang je gebruikt, zal je ook niks verwerken.

Ik ben zelf bijna 13 maanden clean van de speed via een klinische opname. Ik wilde eerst ook niet naar een kliniek toe, ik dacht dat ik het zelf kon en een kliniek niet nodig te hebben. Die gedachte bleef ik vasthouden tot ik uiteindelijk m'n rock bottom bereikte, de daklozenopvang.

Daar heb ik 2 maanden gezeten waarna ik naar een kliniek ben gegaan en daarna naar een safehouse. Op dit moment ben ik dus clean, leer ik omgaan met m'n gevoelens door bijvoorbeeld schematherapie en heb ik tegenwoordig amper moeite met heftige gebeurtenissen uit m'n verleden. Ik kan omgaan met heftige gebeurtenissen zonder te gebruiken. Ik mag en kan weer huilen, ik mag ook weer somber zijn. Daarnaast mag ik ook weer blij en gelukkig zijn, een gevoel die bij mij heel lang was weggestopt. En het mooiste van alles? Ik kan ermee dealen. Gevoelens komen en gevoelens gaan, doordat ik ze accepteer en niet probeer weg te drukken / verdoven.

Daarvoor heb ik wel het besluit moeten maken om m'n leven om te gooien en oude omgevingen/vrienden vaarwel te zeggen. Nu heb ik gezonde mensen om mij heen, die het beste met mij voor hebben en niet willen dat ik weer finaal naar de klote ga door drugs te gebruiken.

Ik heb daarom ook zorgen over de verstandhouding met je vriend. Liefde is een mooi iets en dat je van elkaar houdt is supersterk. Maar met verslavingen is het vaak dat alles moet wijken om te gebruiken, waaronder je relatie. Ik heb het idee dat je vriend ook moeite met zijn emoties heeft en vlucht in gebruik. Ook ten koste van jou. Op deze manier hou je samen een ongezonde verslaving in stand.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je een relatie moet beëindigen, maar je moet wel goed gaan nadenken. Het is 2 voor twaalf, voor je het weet heb je je rock bottom bereikt, waarbij de enige optie een kliniek is en alleen maar meer therapie.

Hopelijk zie je m'n berichtje niet als een aanval op jou of je vriend, ik hoop gewoon dat jullie hier sterk uit gaan komen en niet meer hoeven te vluchten voor je angsten en gevoelens.

Mocht je eens willen praten of vragen hebben, dan is dat zeker geen probleem.

Edit: Daarnaast lees ik vooral heel veel redenen waarom je NIET naar een kliniek wilt. Is je verslaving die dat zegt of zeg je dat zelf? Heb je weleens een lijstje gemaakt waarom je WEL naar een kliniek zou willen gaan en wat je uit het leven zou willen halen?

FredKroket

Badass junkie
Lieve Perenijsje,

Je hebt een mooie manier van schrijven en ook flink wat zelfinzicht. Ik lees het gevecht met je verslaving en alle problematiek daaromheen. Toch ben ik bang dat op deze manier alle behandelingen niet gaan werken. Zolang je middelen blijft gebruiken, blijf je je gevoelens en emoties verdoven. Bij therapie is het van belang dat je de gevoelens gaat ervaren, zodat je het een plek kan gaan geven en het minder intens voor je gaat worden. Zolang je gebruikt, zal je ook niks verwerken.

Ik ben zelf bijna 13 maanden clean van de speed via een klinische opname. Ik wilde eerst ook niet naar een kliniek toe, ik dacht dat ik het zelf kon en een kliniek niet nodig te hebben. Die gedachte bleef ik vasthouden tot ik uiteindelijk m'n rock bottom bereikte, de daklozenopvang.

Daar heb ik 2 maanden gezeten waarna ik naar een kliniek ben gegaan en daarna naar een safehouse. Op dit moment ben ik dus clean, leer ik omgaan met m'n gevoelens door bijvoorbeeld schematherapie en heb ik tegenwoordig amper moeite met heftige gebeurtenissen uit m'n verleden. Ik kan omgaan met heftige gebeurtenissen zonder te gebruiken. Ik mag en kan weer huilen, ik mag ook weer somber zijn. Daarnaast mag ik ook weer blij en gelukkig zijn, een gevoel die bij mij heel lang was weggestopt. En het mooiste van alles? Ik kan ermee dealen. Gevoelens komen en gevoelens gaan, doordat ik ze accepteer en niet probeer weg te drukken / verdoven.

Daarvoor heb ik wel het besluit moeten maken om m'n leven om te gooien en oude omgevingen/vrienden vaarwel te zeggen. Nu heb ik gezonde mensen om mij heen, die het beste met mij voor hebben en niet willen dat ik weer finaal naar de klote ga door drugs te gebruiken.

Ik heb daarom ook zorgen over de verstandhouding met je vriend. Liefde is een mooi iets en dat je van elkaar houdt is supersterk. Maar met verslavingen is het vaak dat alles moet wijken om te gebruiken, waaronder je relatie. Ik heb het idee dat je vriend ook moeite met zijn emoties heeft en vlucht in gebruik. Ook ten koste van jou. Op deze manier hou je samen een ongezonde verslaving in stand.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je een relatie moet beëindigen, maar je moet wel goed gaan nadenken. Het is 2 voor twaalf, voor je het weet heb je je rock bottom bereikt, waarbij de enige optie een kliniek is en alleen maar meer therapie.

Hopelijk zie je m'n berichtje niet als een aanval op jou of je vriend, ik hoop gewoon dat jullie hier sterk uit gaan komen en niet meer hoeven te vluchten voor je angsten en gevoelens.

Mocht je eens willen praten of vragen hebben, dan is dat zeker geen probleem.

Edit: Daarnaast lees ik vooral heel veel redenen waarom je NIET naar een kliniek wilt. Is je verslaving die dat zegt of zeg je dat zelf? Heb je weleens een lijstje gemaakt waarom je WEL naar een kliniek zou willen gaan en wat je uit het leven zou willen halen?
Amen!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan