(Speed)Verslaving de Baas

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mevrouw Pløp

Wijs gebruiker
Hey @Perenijsje,
Net je hele topic gelezen. Wat een struggles, maar zo open en eerlijk opgeschreven. Je doet het knap 😘 Hopelijk vind je de juiste weg om van je verslaving af te komen.

Ik las ook iets over een verzwaringsdeken, ben je daar al aan toe gekomen? Ik kan het je echt aanraden. Slaap er zelf bij periodes onder en het brengt me zoveel. Slaap veel sneller in, beter door en word later wakker. Minder nachtmerries.

En zonder heb ik periodes dat ik dwars in bed wakker word, of in een heel rare houding. Daar raak ik enorm van in de war en dan word ik echt gedesoriënteerd wakker. Met verzwaringsdeken blijf ik netjes op mijn plek liggen.

LiveFastDieYoung

Bewuste gebruiker
Zie je vaak bij mensen met ADHD. Een overkill aan sporten tot blessures aan toe. Kun je beter een beetje matigen ?
Geef toch nergens aan dat ik té veel sport? Haha.

Integendeel werk met een personal trainer. Ik neem mijn rust, supplementen voor lever te beschermen etc.

Perenijsje

Badass junkie
Hey @Perenijsje,
Net je hele topic gelezen. Wat een struggles, maar zo open en eerlijk opgeschreven. Je doet het knap 😘 Hopelijk vind je de juiste weg om van je verslaving af te komen.

Ik las ook iets over een verzwaringsdeken, ben je daar al aan toe gekomen? Ik kan het je echt aanraden. Slaap er zelf bij periodes onder en het brengt me zoveel. Slaap veel sneller in, beter door en word later wakker. Minder nachtmerries.

En zonder heb ik periodes dat ik dwars in bed wakker word, of in een heel rare houding. Daar raak ik enorm van in de war en dan word ik echt gedesoriënteerd wakker. Met verzwaringsdeken blijf ik netjes op mijn plek liggen.

Dankjewel, lief van je!:kissingheart:
Fijn dat een verzwaringsdeken jou zo goed helpt! Ik ben er nog niet aan toegekomen, heb wel van een vriendin die er ook 1 heeft een naam doorgekregen van iemand die dus goede maakt :thumbsup: Zal zo die website eens opzoeken dan en eens gaan kijken:)

Natozlato

Badass junkie
Hoi Perenijsje, ik heb vandaag je topic helemaal gelezen. Wat schrijf je toch mooi, het is net een dagboek. Ook interessant om te lezen wat voor hulp en therapie je krijgt.

Ik lees dat het een heel gevecht voor je is. Ik herinner me dat je problemen met pep had, en lees dat de verslaving nu vervangen is met coke. Is dat niet nog moeilijker om niet te doen? Is coke niet veel verslavender?

Hoe staat je vriend erin? Wil hij ook net zo graag stoppen of minderen? Krijg je genoeg steun van hem?

Ik geloof in jou, dat je dit kan. 😘 Luister niet naar dat stemmetje! Heel veel succes en ik lees graag je dagboek.

MaddMonkey

Experimenterende gebruiker
coke is niet per se meer verslavend dan pep/speed nee. Dat ligt echt aan de persoon.

Tenzij je gaat kijken naar toedieningswijze. Crack roken is wel echt véél verslavingsgevoeliger. Net zoals dat nasaal en oraal gebruik bij middelen echt gigantisch verschilt.
Meest verslavende manier van gebruik is spuiten/injecteren, daarna roken. Heeft vooral te maken met hoe snel het stofje de hersenen bereikt en in welke hoedanigheid/percentage. Ik ben even de benaming kwijt hiervoor.

Perenijsje

Badass junkie
Even een berichtje om te laten weten dat het hier totaal niet goed gaat helaas. Vorige week dinsdag heftige therapiesessie gehad en daarna speed gehaald en in m'n eentje de nacht doorgehaald. Vrijdag, zaterdag en zondag samen met m'n vriend speed gebruikt.
Dinsdag had ik weer een heftige therapiesessie en het is wel gelukt om niet te gebruiken, maar ik heb al die stress helemaal vastgezet in m'n lichaam. Had weer enorme druk op m'n borst, kon amper eten en moest een paar keer overgeven van de stress. Heb vooral in bed gelegen dus de afgelopen dagen. Heb zelfs amper op social media gezeten, wat echt helemaal niks voor mijn doen is.

Gelukkig kon ik vanmiddag bij mijn haptonoom terecht, ook al werkt hij normaal niet op vrijdagmiddag. Hij heeft gelukkig heel veel spanning uit mijn lichaam kunnen halen en ik heb echt liggen schreeuwen, gillen, huilen en kotsen, het kwam echt helemaal uit m'n tenen. Dat luchtte wel enorm op, sindsdien is de druk op mijn borst wel minder. En ik heb net voor het eerst in dagen een tosti gegeten ipv alleen een bakje yoghurt. Dus het gaat nu weer iets de goede kant op.

Maar het is natuurlijk niet allemaal weg en ik ben nog erg depressief en somber in mijn hoofd. Ik slik nu deze week wel weer netjes mijn opgehoogde antidepressiva, dus dat moet ik echt volhouden zodat dat ook echt wat kan gaan doen.

En ik heb besloten om iets gas terug te nemen qua therapieën. Want ik zou bij Tactus 2 nieuwe behandelingen tegelijk starten maar naast m'n traumatherapie wordt me dat toch echt teveel. Dus ik ga eerst die groep doen en die Seeking Safety laat ik toch nog maar even zitten. Maandag heb ik daar weer gesprek, dus het dan aangeven
Ik doe al zoveel aan m'n herstel, wil niet helemaal instorten straks. Dus moet toch maar keuzes maken. Want op deze manier ga ik er echt aan onderdoor.

Laatst bewerkt:

Zeehond

Wijs gebruiker
En ik heb besloten om iets gas terug te nemen qua therapieën. Want ik zou bij Tactus 2 nieuwe behandelingen tegelijk starten maar naast m'n traumatherapie wordt me dat toch echt teveel. Dus ik ga eerst die groep doen en die Seeking Safety laat ik toch nog maar even zitten. Maandag heb ik daar weer gesprek, dus het dan aangeven
Lieve perenijsje,
Het blijft heftig om te lezen en mooi dat je jezelf zo kwetsbaar opstelt hier.
Heb zelf toch twijfel over je voornemen om gas terug te nemen.
Ik weet niet hoe jij je voelt, maar ik denk dat je juist gas moet geven in plaats van gas terug nemen.
Doe het om de cirkel waar je in zit te doorbreken.
Kies voor de moeilijke optie.
Je kunt ook tijdens de rit nog stoppen als het echt niet gaat.
Twee behandelingen tegelijk, hulpverleners staan voor je klaar.
Om je te helpen. Je zult diep moeten gaan om er bovenop te komen.
Je kan het.
Omdenken!!

MaddMonkey

Experimenterende gebruiker
Even een berichtje om te laten weten dat het hier totaal niet goed gaat helaas. Vorige week dinsdag heftige therapiesessie gehad en daarna speed gehaald en in m'n eentje de nacht doorgehaald. Vrijdag, zaterdag en zondag samen met m'n vriend speed gebruikt.
Dinsdag had ik weer een heftige therapiesessie en het is wel gelukt om niet te gebruiken, maar ik heb al die stress helemaal vastgezet in m'n lichaam. Had weer enorme druk op m'n borst, kon amper eten en moest een paar keer overgeven van de stress. Heb vooral in bed gelegen dus de afgelopen dagen. Heb zelfs amper op social media gezeten, wat echt helemaal niks voor mijn doen is.

Gelukkig kon ik vanmiddag bij mijn haptonoom terecht, ook al werkt hij normaal niet op vrijdagmiddag. Hij heeft gelukkig heel veel spanning uit mijn lichaam kunnen halen en ik heb echt liggen schreeuwen, gillen, huilen en kotsen, het kwam echt helemaal uit m'n tenen. Dat luchtte wel enorm op, sindsdien is de druk op mijn borst wel minder. En ik heb net voor het eerst in dagen een tosti gegeten ipv alleen een bakje yoghurt. Dus het gaat nu weer iets de goede kant op.

Maar het is natuurlijk niet allemaal weg en ik ben nog erg depressief en somber in mijn hoofd. Ik slik nu deze week wel weer netjes mijn opgehoogde antidepressiva, dus dat moet ik echt volhouden zodat dat ook echt wat kan gaan doen.

Ik doe al zoveel aan m'n herstel, wil niet helemaal instorten straks. Dus moet toch maar keuzes maken. Want op deze manier ga ik er echt aan onderdoor.
Jemig. Klinkt heftig allemaal voor je.

Goed dat je besloten hebt het gaspedaal wat te laten vieren als je merkt dat het teveel wordt. Jij bent daarin de belangrijkste graadmeter uiteraard, maar die stap zetten kan soms lastig zijn als professionals al wat voor ogen hebben qua behandeling. Uiteindelijk moet jij de touwtjes ook als het ware in handen gaan nemen en aangeven wat je kan hebben is daar ook heel belangrijk in. Volg jouw gevoel.

Ik vind het heel stoer hoe je dat open deelt hier en wens je veel succes verder met jouw herstel lief perenijsje :kissingheart:

Rivalrie

Badass junkie

Klinkt heftig meis *knuffel. Je hebt al eerder laten zien dat je goed in staat bent om te minderen met drugs. Dit kun jij gewoon weer! Heb vertrouw in jezelf!

Mijn hulpverlener zei: je hoeft niet altijd sterk te zijn. Dit vond ik eigenlijk heel fijn om te horen omdat dit betekent dat je gewoon fouten kan en mag maken.

Hoop dat je de draad weer opgepakt en de strijd aangaat.

Sterkte 💕

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Kut zeg… Teveel therapie is ook niet goed hoor idd! Maar je moet wel therapie blijven volgen hoor!

Maar even een vraagje, echt niet lullig of als aanval bedoeld he, echt niet!
Je vriend weet toch van je mentale en verslavings problemen, therapie, etc?
Waarom gaat hij dan nachten met jou door halen en dik aan de speed?

Ik lees vaker dat je met hem gebruikt, en vooral in slechte periodes (correct me if i’m wrong!) . imo werkt hij je op deze manier juist tegen.
Begrijp je wat ik bedoel?
🥰

Rivalrie

Badass junkie
Kut zeg… Teveel therapie is ook niet goed hoor idd! Maar je moet wel therapie blijven volgen hoor!

Maar even een vraagje, echt niet lullig of als aanval bedoeld he, echt niet!
Je vriend weet toch van je mentale en verslavings problemen, therapie, etc?
Waarom gaat hij dan nachten met jou door halen en dik aan de speed?

Ik lees vaker dat je met hem gebruikt, en vooral in slechte periodes (correct me if i’m wrong!) . imo werkt hij je op deze manier juist tegen.
Begrijp je wat ik bedoel?
🥰
Heb je iets gebruikt @De Dunne ? Ik ben het gewoon helemaal met je eens :)

(Sorry, flauw grapje)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Heb je iets gebruikt @De Dunne ? Ik ben het gewoon helemaal met je eens :)

(Sorry, flauw grapje)
Hahahaha!
Ja ik zit mega high, crea Bea te wezen van de Sativa wiet! Zo high als een kite… 😂
Zweet er zelfs een tikkie van.
Normaal rook ik hybride of Indica.
Ben en joints aan het roken en tussendoor trekjes pure wiet met mijn pijpje. Ff lekker los gaan met mijn favo drug! 😁

Msloverdj

Wijs gebruiker
@Perenijsje
Erkennen dat deze relatie tot nu toe funest is om clean te blijven. Betekent niet meteen erkennen dat jij van hen af moet..ik denk wel dat dit erkennen heel belangrijk is voor je proces.

Het gaat niet om je vriend als persoon. Maar wat als je partner niet gebruikt en je bij de de de beste lijn als het ware je naar je hulpverlener rijd. Helpt. Steunt belt etc. Je valt je vriend dan niet af. Je opent nog meer deuren tot zelfreflectie naar de(een) missende schakel om dit om te zetten tot de praktijk.

Mevrouw Pløp

Wijs gebruiker
Klinkt heftig meis *knuffel. Je hebt al eerder laten zien dat je goed in staat bent om te minderen met drugs. Dit kun jij gewoon weer! Heb vertrouw in jezelf!

Mijn hulpverlener zei: je hoeft niet altijd sterk te zijn. Dit vond ik eigenlijk heel fijn om te horen omdat dit betekent dat je gewoon fouten kan en mag maken.

Sterkte 💕
Juist door het maken van fouten leer je omgaan met je valkuilen!
@Perenijsje
Erkennen dat deze relatie tot nu toe funest is om clean te blijven. Betekent niet meteen erkennen dat jij van hen af moet..ik denk wel dat dit erkennen heel belangrijk is voor je proces.

Het gaat niet om je vriend als persoon. Maar wat als je partner niet gebruikt en je bij de de de beste lijn als het ware je naar je hulpverlener rijd. Helpt. Steunt belt etc. Je valt je vriend dan niet af. Je opent nog meer deuren tot zelfreflectie naar de(een) missende schakel om dit om te zetten tot de praktijk.
Eens ❤️

AcidWarrior

Wijs gebruiker

Sterkte 💕
@Perenijsje
Niets aan toe te voegen.
Laat maar van je horen als ik je ergens mee kan helpen meis. 😘

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan