(Speed)Verslaving de Baas

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Lieve Perenijsje,

Je hebt een mooie manier van schrijven en ook flink wat zelfinzicht. Ik lees het gevecht met je verslaving en alle problematiek daaromheen. Toch ben ik bang dat op deze manier alle behandelingen niet gaan werken. Zolang je middelen blijft gebruiken, blijf je je gevoelens en emoties verdoven. Bij therapie is het van belang dat je de gevoelens gaat ervaren, zodat je het een plek kan gaan geven en het minder intens voor je gaat worden. Zolang je gebruikt, zal je ook niks verwerken.

Ik ben zelf bijna 13 maanden clean van de speed via een klinische opname. Ik wilde eerst ook niet naar een kliniek toe, ik dacht dat ik het zelf kon en een kliniek niet nodig te hebben. Die gedachte bleef ik vasthouden tot ik uiteindelijk m'n rock bottom bereikte, de daklozenopvang.

Daar heb ik 2 maanden gezeten waarna ik naar een kliniek ben gegaan en daarna naar een safehouse. Op dit moment ben ik dus clean, leer ik omgaan met m'n gevoelens door bijvoorbeeld schematherapie en heb ik tegenwoordig amper moeite met heftige gebeurtenissen uit m'n verleden. Ik kan omgaan met heftige gebeurtenissen zonder te gebruiken. Ik mag en kan weer huilen, ik mag ook weer somber zijn. Daarnaast mag ik ook weer blij en gelukkig zijn, een gevoel die bij mij heel lang was weggestopt. En het mooiste van alles? Ik kan ermee dealen. Gevoelens komen en gevoelens gaan, doordat ik ze accepteer en niet probeer weg te drukken / verdoven.

Daarvoor heb ik wel het besluit moeten maken om m'n leven om te gooien en oude omgevingen/vrienden vaarwel te zeggen. Nu heb ik gezonde mensen om mij heen, die het beste met mij voor hebben en niet willen dat ik weer finaal naar de klote ga door drugs te gebruiken.

Ik heb daarom ook zorgen over de verstandhouding met je vriend. Liefde is een mooi iets en dat je van elkaar houdt is supersterk. Maar met verslavingen is het vaak dat alles moet wijken om te gebruiken, waaronder je relatie. Ik heb het idee dat je vriend ook moeite met zijn emoties heeft en vlucht in gebruik. Ook ten koste van jou. Op deze manier hou je samen een ongezonde verslaving in stand.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je een relatie moet beëindigen, maar je moet wel goed gaan nadenken. Het is 2 voor twaalf, voor je het weet heb je je rock bottom bereikt, waarbij de enige optie een kliniek is en alleen maar meer therapie.

Hopelijk zie je m'n berichtje niet als een aanval op jou of je vriend, ik hoop gewoon dat jullie hier sterk uit gaan komen en niet meer hoeven te vluchten voor je angsten en gevoelens.

Mocht je eens willen praten of vragen hebben, dan is dat zeker geen probleem.

Edit: Daarnaast lees ik vooral heel veel redenen waarom je NIET naar een kliniek wilt. Is je verslaving die dat zegt of zeg je dat zelf? Heb je weleens een lijstje gemaakt waarom je WEL naar een kliniek zou willen gaan en wat je uit het leven zou willen halen?
Een diepe buiging voor deze post!

Perenijsje

Badass junkie
Dankjewel voor je lieve en uitgebreide bericht @Bloemetjesgordijn95 ! Wat rot om te lezen dat jij wel zo rock bottom bent geraakt en daardoor in de daklozenopvang terecht kwam. Maar wat goed van je dat je die opname hebt gedaan en dat je nu al zo lang clean bent 💪

Je postte net op het moment dat ik hier kwam updaten over mijn gesprek vanochtend bij Tactus. Van de week hadden jullie zoals in mijn vorige bericht stond al kunnen lezen dat ik die deur voor een klinische opname op een kier had gezet. Gisteren heb ik 's ochtends zelfhulpgroep gehad bij het herstelcentrum, 's middags groep bij Tactus en vanochtend een individueel gesprek bij Tactus. Dus ik heb er nadat ik er van de week al heel veel over nagedacht en over gepraat had met vrienden nu nog weer 2 dagen veel over gehad. En eigenlijk alle drempels waarom ik geen klinische behandeling wilde door de ervaringen in het verleden, zijn weggenomen🙈

Zo'n therapeutische gemeenschap waar ik 8 jaar geleden in heb gezeten is gewoon niet te vergelijken met een opname in een verslavingskliniek. In de verslavingskliniek heb je gewoon een eigen kamer, kleine groepen ( 9-12 mensen), hoef je naast het therapieprogramma overdag niet daarnaast nog van alles te doen aan taken en commissies, heb je iets meer privacy en rust etc. Dus eigenlijk alle zaken waarom ik het niet wilde en waarom ik het in het verleden niet volhield, zijn nu niet aan de orde:thumbsup:

Vanochtend gesprek gehad met mijn behandelaar en ik ga de sprong in het diepe wagen! Ik ga toch voor een klinische behandeling!💪
Alleen is de vraag nog even welke behandeling het beste past. Want je hebt verschillende groepen. Gewone normale gemengde groepen, dubbel-diagnostiek groepen en een speciale vrouwengroep. In die laatste zou ik wel meteen ook die Seeking Safety behandeling kunnen doen, die wordt daar gewoon als module aangeboden. Dus dan hoef ik die niet na een opname nog eens individueel te gaan doen. En die vrouwengroep duurt dus geen 31 weken zoals ik in een eerder bericht zei (stond in een oud foldertje) maar is gewoon per persoon verschillend hoe lang het nodig is. Dus die kan net als die andere groepen ook gewoon 3-4 maanden duren ipv ruim een half jaar. Want dat weerhield me eerst dus van die vrouwengroep, dat ik 31 weken wel meteen weer erg extreem lang vond. Maar ook die drempel is dus weggehaald :thumbsup:

Alleen is het nu dus nog wel afwachten wat mijn regiebehandelaar van het plan vindt en wat hij dus het beste acht voor me. Dat gesprek met hem
(en individuele behandelaar zit er ook bij) is op 8 februari, dus duurt nog wel minimaal 3 weken voor ik duidelijkheid heb helaas.
Ze gaan ook informatie bij mijn andere therapie (traumatherapeute en psychiater daar) opvragen om een completer beeld te krijgen en te overleggen wat zij er van vinden. Ik maak sowieso mijn traumatherapie daar eerst af, duurt nog tot eind feb/begin maart als het goed is. Maarja de wachtlijst voor de kliniek zal ook nog wel een tijdje zijn:grimacing:

Ik weet dat dit bericht vooral erg feitelijk is geschreven, maar ik ben een week ontzettend veel aan het nadenken en praten geweest en al van slag geweest.
En heb uiteindelijk dus deze enorme draai gemaakt en deze ingrijpende beslissing genomen. Dus het moet allemaal nog wel een beetje bezinken en ik voel er nu dus nog niet echt heel veel bij. Maar dat gaat vast nog wel komen natuurlijk.🙈

Laatst bewerkt:

Perenijsje

Badass junkie
*warning Het is dit keer echt een extreem lange update geworden, dus veel succes met lezen 🙈❣️*

Korte samenvatting:
Heel goed en leuk nuchter weekend gehad🥰 Maandag voor het eerst naar de NA geweest. Gisteren heftige traumatherapie gehad en gehoord dat m'n tante een hartinfarct heeft gekregen. Daarna is het misgegaan en heb ik naast Oxazepam om rustig te worden ook coke gebruikt😰

-----------------------------------------------------------------
Van het weekend hebben we echt een goed en nuchter weekend gehad, ook geen Malibu gedronken 💪
Zaterdag was een moeilijke dag omdat het 7 jaar geleden was dat mijn ex een ernstig auto-ongeluk had. Maar 's middags ben ik naar het herstelcentrum geweest en heb daar een workshop bloemenmala maken gevolgd. Was erg leuk!🥰

20220115_150402.jpg

Ik kreeg alleen net wel een telefoontje dat in de woonkamer bij een andere activiteit iemand later Corona bleek te hebben 😓 Maar ik heb geen klachten en net een zelftest gedaan en die was gelukkig negatief 👍

Na de workshop was m'n vriend al bij mij thuis en hebben we gewoon lekker rustig weekend gehad en veel films gekeken. En zondagochtend zijn we voor het eerst samen naar de sportschool geweest 💪
Hij had zich net ingeschreven voor de lockdown begon, dus was er nog niet van gekomen. Maar was wel een stuk gezelliger zo 🥰

Maandag had ik gesprek bij het reïntegratiebureau. Ik doe nou vrijwilligerswerk en dat loopt goed en heb ik verder geen begeleiding bij nodig. Als ik klaar was met mijn traumatherapie en therapie bij Tactus zouden we gaan kijken wat ik echt kan gaan doen in de week. Maar nu ga ik dus eerst toch nog een opname doen. Alleen kan dat reïntegratie traject wel zolang "on hold" gezet worden, het traject wordt aan het eind van de 3 jaar niet met die maanden verlengt helaas 😓
Dus ik hoop maar dat het allemaal niet te lang gaat duren en ik na mijn opname dus nog wel genoeg tijd over houd on begeleiding te krijgen bij het zoeken van een echte baan of studie👍

Maandagavond ben ik voor het eerst naar de NA-bijeenkomst hier in de stad geweest. Was wel gewoon bij het herstelcentrum, dus dat scheelde. Maar het gaat er wel echt heel anders en officiëler aan toe dan bij gewone zelfhulpgroepen. Het is wel echt even wennen hoe ze in die groep met elkaar omgaan en dat je dus tijdens het delen middelen die je gebruikt niet bij naam mag noemen etc🙈

Het was echt een onwijs grote groep mensen, wel een stuk of 25 en je zat gewoon stoeltje aan stoeltje naast elkaar. Dus dat was ook niet echt Corona-proof ofzo 🙈
En omdat er zoveel mensen zijn is de tijd voor iedereen maar beperkt, dus je hoort heel veel korte verhalen en daar mag je ook niet op ingaan verder.
Pas tijdens de pauze en na afloop kun je met mensen kletsen en dan worden ook wel gewoon middelen bij naam genoemd hoor👍

Maar goed, op zich was het voor mij vooral wel handig dat het 's avonds was en ik zo niet alleen thuis zat maar onder lotgenoten was. Want ik merkte 's middags al dat ik het al weer lastig kreeg qua trek omdat ik weer over die 2 weken clean-tijd heen was. En dat is altijd een moeilijk moment.😓

Daarom had ik ook mijn letterbord veranderd in deze motiverende tekst en ik had dus mijn eerste munt van de NA binnen👍

PhotoGrid_1642453659579.jpg
En een heleboel foldertjes mee naar huis genomen en ik had een boekje met info gekregen en wat telefoonnummers van mensen van de groep:

20220117_223025.jpg

Maar of ik ook echt zo met die 12- stappen bezig ga weet ik niet hoor, het gaat mij vooral om dat lotgenotencontact en dat ik 's avonds ergens heen kan als ik het moeilijk heb👍

Dinsdag had ik traumatherapie en aangezien ik de vorige keer eigenlijk 2 trauma's gecombineerd had hoef ik na die sessie van gisteren nog maar 2 trauma's te behandelen, dus het einde komt echt in zicht! Nog 2 echte sessies, dan 2 sessies waarin ze alles gaat voorlezen en dan nog tijd voor afscheid nemen, na 2.5 jaar wordt dat echt wel moeilijk😭

Maar de laatste sessies zijn wel erg heftig en gaan allemaal over depressie, opnames en suïcidepogingen. Gisteren ging het dus over een suïcidepoging tijdens een opname en er speelde ook nog wat "psychotisch-achtig" mee, en tijdens de sessie herinnerde ik me veel meer om te vertellen dan ik van te voren had gedacht. Dus het werd een erg heftige sessie waarin ik van alles naar boven had gehaald en had gevoeld. Ik was zelfs een kwartier uitgelopen, terwijl ik al 1.5 uur per sessie heb😱
Maar ik was nog zo emotioneel dat mijn therapeute je nog niet kon laten gaan. Toen dat wel kon nog even een bakje thee gedronken en naar de bus gelopen👍

En in de bus keek ik voor het eerst weer op mijn telefoon en zag ik in de familiegroep allemaal berichtjes staan dat mijn tante een hartinfarct heeft gehad en in het ziekenhuis ligt 😭
Dus ik raakte in de bus weer helemaal overstuur en begon te huilen. Jongen aan de andere kant van het gangpad zag het en was wel heel lief voor me en ff kort met hem gepraat omdat ik al bijna thuis was gelukkig👍

M'n vriend was inmiddels ook vrij en toen hij hoorde dat ik zo overstuur was besloot hij meteen naar mij te komen.
Ik was inmiddels thuis en wilde om rustiger te worden wat Oxazepam nemen en rustig in bed gaan liggen totdat m'n vriend er was.

De meesten hebben het wel meegekregen op het forum, maar toen vond ik dus nog een pakje met ongeveer een halve gram coke in de la.
En toen heb ik heel impulsief nadat ik al 4 Oxazepam had genomen zonder nadenken die coke gepakt en meteen 2 dikke lijnen genomen🙈
Daarna ben ik wel in bed gaan liggen met mijn knuffelbeer en verzwaringsdeken en een halfuurtje later was m'n vriend er🥰

Toen raakte ik weer helemaal overstuur en begon ik weer te huilen en wel meteen te zeggen dat ik zo stom was geweest om die coke te pakken 🙈
Maar daar moest ik me niet al te schuldig over voelen, dat was niet het belangrijkste en hij snapte dat echt wel natuurlijk als zelf verslaafde. Al blijf ik het lastig vinden om niet zo ontzettend streng en straffend voor mezelf te zijn🙈

Toen kon ik gelukkig mijn knuffelbeer inruilen voor mijn vriend en hebben we samen een hele tijd in bed gelegen. Ik eerst nog een beetje overstuur, maar op een gegeven moment werkten die Oxazepam en coke natuurlijk wel goed samen en werd het wel rustig in mijn hoofd. Rond 20 uur uit bed gegaan en maar Kapsalon besteld en daarna gewoon rustig op de bank film gekeken. En voor het slapen gaan nog maar 2 Oxazepam en 2 Lorazepam genomen zodat ik gewoon kon slapen vannacht 👍

Dus dat was helaas weer een flinke impulsieve uitglijder 😓
Wel te snappen, maar het geeft ook wel echt meteen aan hoe hard die klinische opname ook wel nodig is dus🙈
Vandaag nieuwe dag, nieuwe kansen.
De teller staat weer op 0 en ik ga gewoon weer opstaan en opnieuw beginnen 💪
Want hoe vaak ik ook val, ik ben een doorzetter en geef niet op👍
Alleen dat vallen doet wel elke keer verrekte pijn, dus ik hoop echt dat het lukt met die klinische opname om echt clean te worden en niet meer te vallen👍

Laatst bewerkt:

Perenijsje

Badass junkie
Heb je geen schrik dat ook een benzo verslaving op de loer ligt?

Die heb ik al, naast Oxazepam en Lorazepam op recept gebruik ik ook nog Etizolam. Psychiater van GGZ en psychiater van Tactus gaan nog overleggen hoe we dat moeten gaan aanpakken. Of ik daar in de kliniek ook helemaal van ga afkicken of dat dat niet verantwoord is vanwege psychose gevoeligheid als ik te lang slecht slaap.
Dus dat is nog even afwachten en tot die tijd ga ik er zelf niks aan veranderen.

Perenijsje

Badass junkie
Hoi allemaal!

Het was weer een tijdje stil hier, maar postte vooral in "Wat gaat er nu door je hoofd" de laatste weken.

Dinsdag heb ik na 2.5 jaar eindelijk mijn laatste echte traumasessie gehad💪
Het is een heel pittig traject geweest en door verschillende omstandigheden (Corona, overlijden vader, blessures bij therapeute en mezelf) heeft het veel langer geduurd dan de bedoeling was.
Maar ik ben echt trots dat ik heb doorgezet en het nu klaar is 😎
Nog een paar afrondende gesprekken en afscheid nemen van mijn therapeute en dan is het echt afgelopen👍

Van de week hebben ze ook van Tactus en mijn GGZ-instelling overleg gehad. En ze vinden eigenlijk allebei juist een opname niet voor mij geschikt. Omdat ik al zoveel therapie gehad heb en de modules in de kliniek dan nog meer van hetzelfde zou zijn. En omdat ze vinden dat een kliniek juist geen goede omgeving voor me is, dat ik beter juist kan richten op een betere/gezondere dag/weekinvulling met daarnaast ambulante hulp nog en de meetings van de NA/CA. Daar zit natuurlijk ook wel wat in😬

Misschien dat ik dan wel alleen voor die slaapmedicatie/benzoverslaving een detox ga doen, maar omdat die medicatie ook een functie heeft vanwege mijn psychose gevoeligheid vinden ze dat nu niet heel belangrijk om meteen wat aan te doen🙈

Dus eerst wilde ik zelf niet naar de kliniek, toen werd ik uit mijn ambulante behandeling gezet en had ik wel die keuze gemaakt om helemaal te stoppen en voor een klinische behandeling te gaan en nou gaat het toch niet door. Dus het was weer even chaos van de week in mijn hoofd.
En ik zou aankomende dinsdag dat gesprek met mijn regiebehandelaar hebben, maar ik heb helaas Corona, dus dat gesprek moet uitgesteld worden 😓

Dus nou zit ik nog langer in onzekerheid over wat er dan wel mogelijk is🤔
Grote verandering ten opzichte van net na de Kerstvakantie is wel dat ik nu echt gemotiveerd ben om te stoppen. Vrouw van Tactus zei ook dat ik die Verslaving de Baas gewoon te vroeg heb gedaan, dat het niet gek is dat dat niet heeft gewerkt. Dus misschien dat ik nu wel verder mag met die Seeking Safety? Ik weet het niet dus en nou is het maar weer afwachten wanneer ik dat gesprek kan hebben🙄

Maar eerst dus maar uitzieken van die Corona 😓 Dochter van vriendlief had het van de week als eerste, toen kreeg hij het en omdat hij hier was besloten dat hij hier ook maar zou blijven dan. En dan is het niet zo heel gek dat ik het ook krijg natuurlijk 🙈

Gelukkig allebei niet heel erg ziek (nog). Gewoon beetje grieperig, hoofdpijn, zere keel, moe etc. Alleen voor mij is het wel even spannend hoe mijn bloedsuiker waardes gaan reageren. Dus hopen dat dat meevalt en die een beetje stabiel blijven🙏

PS: nou al wel 1 maand (sinds O&N) geen speed meer gehad 💪💪💪
En maar 1 avondje een paar lijntjes coke toen die dinsdag uit mijn vorige update.

Laatst bewerkt:

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Hoi allemaal!

Het was weer een tijdje stil hier, maar postte vooral in "Wat gaat er nu door je hoofd" de laatste weken.

Dinsdag heb ik na 2.5 jaar eindelijk mijn laatste echte traumasessie gehad💪
Het is een heel pittig traject geweest en door verschillende omstandigheden (Corona, overlijden vader, blessures bij therapeute en mezelf) heeft het veel langer geduurd dan de bedoeling was.
Maar ik ben echt trots dat ik heb doorgezet en het nu klaar is 😎
Nog een paar afrondende gesprekken en afscheid nemen van mijn therapeute en dan is het echt afgelopen👍

Van de week hebben ze ook van Tactus en mijn GGZ-instelling overleg gehad. En ze vinden eigenlijk allebei juist een opname niet voor mij geschikt. Omdat ik al zoveel therapie gehad heb en de modules in de kliniek dan nog meer van hetzelfde zou zijn. En omdat ze vinden dat een kliniek juist geen goede omgeving voor me is, dat ik beter juist kan richten op een betere/gezondere dag/weekinvulling met daarnaast ambulante hulp nog en de meetings van de NA/CA. Daar zit natuurlijk ook wel wat in😬

Misschien dat ik dan wel alleen voor die slaapmedicatie/benzoverslaving een detox ga doen, maar omdat die medicatie ook een functie heeft vanwege mijn psychose gevoeligheid vinden ze dat nu niet heel belangrijk om meteen wat aan te doen🙈

Dus eerst wilde ik zelf niet naar de kliniek, toen werd ik uit mijn ambulante behandeling gezet en had ik wel die keuze gemaakt om helemaal te stoppen en voor een klinische behandeling te gaan en nou gaat het toch niet door. Dus het was weer even chaos van de week in mijn hoofd.
En ik zou aankomende dinsdag dat gesprek met mijn regiebehandelaar hebben, maar ik heb helaas Corona, dus dat gesprek moet uitgesteld worden 😓

Dus nou zit ik nog langer in onzekerheid over wat er dan wel mogelijk is🤔
Grote verandering ten opzichte van net na de Kerstvakantie is wel dat ik nu echt gemotiveerd ben om te stoppen. Vrouw van Tactus zei ook dat ik die Verslaving de Baas gewoon te vroeg heb gedaan, dat het niet gek is dat dat niet heeft gewerkt. Dus misschien dat ik nu wel verder mag met die Seeking Safety? Ik weet het niet dus en nou is het maar weer afwachten wanneer ik dat gesprek kan hebben🙄

Maar eerst dus maar uitzieken van die Corona 😓 Dochter van vriendlief had het van de week als eerste, toen kreeg hij het en omdat hij hier was besloten dat hij hier ook maar zou blijven dan. En dan is het niet zo heel gek dat ik het ook krijg natuurlijk 🙈

Gelukkig allebei niet heel erg ziek (nog). Gewoon beetje grieperig, hoofdpijn, zere keel, moe etc. Alleen voor mij is het wel even spannend hoe mijn bloedsuiker waardes gaan reageren. Dus hopen dat dat meevalt en die een beetje stabiel blijven🙏

PS: nou al wel 1 maand (sinds O&N) geen speed meer gehad 💪💪💪
Ow heb jij ook Corona gehad? Superveel beterschap! 😘
Ik heb er gelukkig amper een dagje ofzo last van gehad.

Seffens eens rustig gaan zitten om de rest van je verhaal te lezen.

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Ja, lijkt me idd wat chaotisch allemaal (welcome into my world :tongueout: ), maar anderzijds zie ik ook weer heel wat mogelijkheden. En die motivatie is zó belangrijk! 💪 Heb je m’n boek nog The obstacle is the way? Enfin, ondertussen jouw boek natuurlijk (hmm sorry voor de add wirwar tussendoor)
Wat ik dus wou zeggen: dat boek kan je begeleiden om je motivatie in discipline om te zetten. Het verschil is dat motivatie veelal emotie-gerelateerd is, terwijl discipline je doet handelen los van je emoties, vanuit een goede gewoonte.

Perenijsje

Badass junkie
Vandaag 2 mooie mijlpalen behaald, want ik heb vanavond bij de NA mijn eerste sleutelhanger gekregen omdat ik 1 maand (33 dagen om precies te zijn) clean ben 😎
En vandaag precies 50 dagen geen pep gehad, dus dat is ook een mooi getal 💪
Mijn record was 45 dagen, dus nog nooit sinds ik verslaafd ben zolang niks gehad 💪20220221_212036.jpg

Maar dat wil niet zeggen dat ik die verslaving nu de baas ben. Het is echt nog niet makkelijk en het kost me elke dag nog heel veel moeite.
Zaterdag was het ook echt bijna misgegaan🙈
We waren 's ochtends bij een maatje van m'n vriend op bezoek geweest in het verpleeghuis. Hij is net als mijn vriend pas 41, maar door uitgezaaide kanker opgegeven en niet lang meer te leven😰
Dus we wilden er iig nog een keer samen heen voordat het te laat zou zijn🙈

Maar wat was het moeilijk om hem zo in zo'n verpleeghuisbed te zien liggen. Echt enorm confronterend en triest voor hem. Dus daardoor waren we allebei wel redelijk van slag😓
En 's avonds hadden we allebei wel echt enorme trek en hebben we echt enorm ons best moeten doen om geen coke te halen. Maar het is dus wel gelukt 💪

Zondag zijn we voor het eerst weer naar de sportschool geweest sinds we Corona hadden. Ik ben er toch wel flink ziek van geweest😫
En nu in de sportschool merkte ik ook echt nog wel dat ik snel benauwd was en mijn conditie echt totaal verdwenen is nog🙈 Dus ik moet echt nog rustig opbouwen.

Ik heb nu ook een sponsor bij de NA gevraagd en heb de (werk)boeken in huis, dus kan ook echt met die 12 stappen aan de gang nu👍
Omdat ik Corona had ging dat gesprek bij Tactus niet door en heb ik dat pas volgende week dinsdag. Maar ze hadden al overleg gehad met mijn GGZ- instelling en ze vinden allebei een klinische behandeling juist niet goed voor me. Terwijl ik een paar weken geleden net had besloten dat ik dat toch maar moest gaan doen. Maar omdat ik nu wel echt gemotiveerd ben om niet te gebruiken mag ik toch wel gewoon ambulant bij Tactus blijven👍

Volgende week hoor ik dan precies hoe en wat, maar ik hoop dat ik gewoon weer verder mag met die Seeking Safety 🙏
Hoe we het met die slaapmedicatie gaan doen is nog wel even de vraag, daar is nog wel overleg over gaande tussen de psychiaters van beide instellingen.
Maar nu met die NA/CA erbij heb ik er wel weer vertrouwen in dat het ook wel ambulant lukt en zie ik het minder somber in dan een tijd terug na die terugval👍
Want ik ben toch weer heel goed opgekrabbeld daarna en dat is het belangrijkste 👍

Rotjoch

Badass junkie
Vandaag 2 mooie mijlpalen behaald, want ik heb vanavond bij de NA mijn eerste sleutelhanger gekregen omdat ik 1 maand (33 dagen om precies te zijn) clean ben 😎
En vandaag precies 50 dagen geen pep gehad, dus dat is ook een mooi getal 💪
Mijn record was 45 dagen, dus nog nooit sinds ik verslaafd ben zolang niks gehad 💪Bekijk bijlage 38416

Maar dat wil niet zeggen dat ik die verslaving nu de baas ben. Het is echt nog niet makkelijk en het kost me elke dag nog heel veel moeite.
Zaterdag was het ook echt bijna misgegaan🙈
We waren 's ochtends bij een maatje van m'n vriend op bezoek geweest in het verpleeghuis. Hij is net als mijn vriend pas 41, maar door uitgezaaide kanker opgegeven en niet lang meer te leven😰
Dus we wilden er iig nog een keer samen heen voordat het te laat zou zijn🙈

Maar wat was het moeilijk om hem zo in zo'n verpleeghuisbed te zien liggen. Echt enorm confronterend en triest voor hem. Dus daardoor waren we allebei wel redelijk van slag😓
En 's avonds hadden we allebei wel echt enorme trek en hebben we echt enorm ons best moeten doen om geen coke te halen. Maar het is dus wel gelukt 💪

Zondag zijn we voor het eerst weer naar de sportschool geweest sinds we Corona hadden. Ik ben er toch wel flink ziek van geweest😫
En nu in de sportschool merkte ik ook echt nog wel dat ik snel benauwd was en mijn conditie echt totaal verdwenen is nog🙈 Dus ik moet echt nog rustig opbouwen.

Ik heb nu ook een sponsor bij de NA gevraagd en heb de (werk)boeken in huis, dus kan ook echt met die 12 stappen aan de gang nu👍
Omdat ik Corona had ging dat gesprek bij Tactus niet door en heb ik dat pas volgende week dinsdag. Maar ze hadden al overleg gehad met mijn GGZ- instelling en ze vinden allebei een klinische behandeling juist niet goed voor me. Terwijl ik een paar weken geleden net had besloten dat ik dat toch maar moest gaan doen. Maar omdat ik nu wel echt gemotiveerd ben om niet te gebruiken mag ik toch wel gewoon ambulant bij Tactus blijven👍

Volgende week hoor ik dan precies hoe en wat, maar ik hoop dat ik gewoon weer verder mag met die Seeking Safety 🙏
Hoe we het met die slaapmedicatie gaan doen is nog wel even de vraag, daar is nog wel overleg over gaande tussen de psychiaters van beide instellingen.
Maar nu met die NA/CA erbij heb ik er wel weer vertrouwen in dat het ook wel ambulant lukt en zie ik het minder somber in dan een tijd terug na die terugval👍
Want ik ben toch weer heel goed opgekrabbeld daarna en dat is het belangrijkste 👍
Echt, heel goed bezig peer! Laat je niet uit het veld slaan. Je bent al ver!

Perenijsje

Badass junkie
Goeieavond lieve mensen👋💜
Ik kom maar weer eens wat goed nieuws melden 👍
1 maart had ik dus eindelijk na 6 weken wachten mijn evaluatiegesprek bij Tactus hoe het verder gaat met mijn behandeling daar. Ik had het samen met mijn behandelaar en regiebehandelaar/psychiater. Het was echt een heel positief gesprek. Omdat ik nadat ik moest stoppen met Seeking Safety wel echt die knop om heb kunnen zetten en gemotiveerd ben om niet te gebruiken en inmiddels al bijna 2 maanden helemaal clean weer ben, vonden ze me (en voel ik mezelf) een stuk stabieler. Dus nou mag ik gelukkig wel weer verder met Seeking Safety 👍
Alleen dan niet elke week, maar 1x in de 2 weken, omdat ik nou ook best druk met andere dingen ben en het anders wel erg veel wordt. Maar ik ben echt opgelucht en trots op mezelf dat ik het nu zo goed doe dat ik toch weer verder mag 💪

Ik had ook een vrouw van de NA/CA gevraagd of ze mijn sponsor wilde worden, maar zij heeft er op dit moment geen tijd genoeg voor helaas. Maar ze gaf me het nummer van een andere vrouw die het wel wilde doen. Vorige week een kennismakingsgesprek gehad en het klikte en we zitten ook wel op 1 lijn wat we van elkaar verwachten etc. Dus zij is nu mijn sponsor met wie ik de 12 stappen ga uitwerken en die ik regelmatig kan bellen om te bespreken hoe het gaat en als ik trek heb 👍

Vanmiddag heb ik nog een gesprek gehad met de verslavingsarts bij Tactus om mijn Etizolam-misbruik te bespreken. Want naast de voorgeschreven Oxazepam en Lorazepam gebruik ik dat de andere dagen van de week om te slapen. Maar daar wil ik dus ook mee stoppen💪
Ook dit was een positief gesprek en we hebben nu dus een afbouwschema gemaakt👍

Ik blijf op 3 vaste dagen die Oxazepam en Lorazepam gebruiken. De andere 4 dagen ga ik de Etizolam dus helemaal afbouwen naar 0. In stappen van een halve mg per 2 weken. Dus het gaat nog wel een tijd duren voordat ik daar vanaf ben🙈
Maar de arts zei ook dat het niet te snel moet gaan omdat je lichaam in balans probeert te blijven en zo dan niet teveel van slag raakt als het goed is 👍

Dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, vanaf maandag ga ik beginnen met afbouwen. En dan heb ik over 2 weken weer een nieuwe afspraak om te kijken hoe het ging en of we verder kunnen afbouwen💊

Als ik helemaal ben afgebouwd met de Etizolam moet ik met de psychiater gaan kijken wat ik dan nog met die Oxazepam en Lorazepam wil en wat daar verstandig in is. Dat helemaal afbouwen is niet verstandig waarschijnlijk vanwege mijn psychose gevoeligheid als ik langere tijd te slecht slaap. Maar aangezien mijn traumatherapie volgende week afgelopen is kan ik dat misschien wel ook minderen. Dat ik het alleen weer voor zo nodig ga gebruiken👍

Verder ben ik gewoon lekker druk met van alles, maar gelukkig niet meer zo onrustig als pas👍
Ik geniet ook echt ontzettend van dit mooie weer en heb al 2x lekker op het terras gezeten☀️
Thuis ben ik lekker aan het reorganiseren en weer vrolijke bloemen op het balkon hangen🌺 en ben ik lekker sociaal bezig met bezoekjes aan m'n moeder en afspreken met vriendinnen etc ☺️

Morgen begin ik met een korte mindfulness cursus van 4 keer (heb in het verleden al eens de echte 8-weekse mindfulness training gevolgd) dus wel leuk om dat weer eens op te frissen🧘
Zondag ga ik lekker zwemmen met mijn lieverd ☺️
Alleen maandag wordt wel weer een lastige dag, want dan hebben we eerst samen gesprek bij therapie en daarna gaan we zijn terminale vriend bezoeken die sinds van de week in een hospice ligt 😥

Ondanks dat dat nog steeds heel moeilijk is qua emoties en we afgelopen weekend ook wel wat tegenslagen hadden waardoor we echt trek hadden😓,
lukt het dus nog steeds om goede gezonde keuzes te maken en niet te gebruiken 💪
Ik voel me daardoor ook echt steeds stabieler en zelfverzekerder😎
Dus ook al heb ik echt nog wel mijn moeilijke momenten en zitten er dingen tegen, ik voel me steeds gelukkiger en stabieler en trotser worden en krijg steeds meer het geloof dat ik het dus ook zonder drugs allemaal wel aankan ☺️

Laatst bewerkt:

Perenijsje

Badass junkie
Goeieavond lieve mensen:heartexcla:

Vorige week heb ik mijn 60 dagen clean sleutelhangers opgehaald :cheerpompom: Inmiddels zit ik al op 68 dagen!:thumbsup:

2022-03-21 20.56.24.jpg

CA Sleutelhangers.jpg

Dus daar ben ik ontzettend trots op dat ik die mocht ophalen natuurlijk!:sunglasses:
Maar momenteel heb ik het ondanks dat ik echt goed bezig ben best wel lastig door alles wat er speelt en heb ik veel emoties, onrust en trek:sweat:
Mn vriend was vrijdag vrij en heeft donderdagavond bij hem thuis wel gebruikt. Hij appte me dus vrijdagochtend dat hij toen pas ging slapen daardoor, zodat ik niet ongerust zou zijn dat hij de hele dag niet reageerde. Gelukkig had ik zelf een drukke dag vol afspraken, dus dat gaf wel afleiding en toen had ik nog niet echt trek. Maar toen ik 's middags rond een uur of 3 klaar was met mijn verplichtingen, kreeg ik ook trek, Maar ik heb mijn sponsor en nog een andere vrouw gebeld en het van me afgepraat en dat hielp wel. Ik ben 's avonds nog met hun 2 naar een vrouwenmeet van de CA geweest en dat was wel heel erg fijn ook:thumbsup:

Mn vriend had er zelf wel spijt van dat hij gebruikt had (was voor hem ook voor het eerst sinds O&N terwijl hij er verder niks aan doet qua therapie/meetings ofzo). En ik vond het niet echt gezellig dat we daardoor vrijdag amper contact hebben gehad omdat hij zo brak was en lag te slapen. Maar ik ben wel trots op mezelf dat ik nu dan gewoon mijn eigen dingen doe en mn tools inzet om zelf niet te gaan gebruiken dan:thumbsup:

Zaterdag ging ik samen met mn vriend naar dat maatje in het hospice. Dit was nou dan de tweede keer daar en hij gaat echt heel erg hard achteruit helaas :coldsweat:
Hij heeft nu ook een morfinepomp om de pijn wat te verlichten. Maar het is gewoon heel heftig om hem zo in bed te zien en het over zijn wensen voor zijn crematie te hebben...
Toen we weer naar huis gingen kwamen we op het station onderweg allemaal gabbers tegen die naar Masters of Hardcore gingen wat zaterdagavond was. Wat resulteerde in enorme onrust en trek bij mij. Maar toen zijn we maar spontaan tapas gaan eten in de stad en dat was wel erg lekker en gezellig en daarmee verdween de trek naar drugs ook wel en was het thuis ook geen probleem meer :blush:

Zondag hadden we verjaardag van mijn broertje. En mijn broertje had van het weekend wel gebruikt. Dus die zat er hardstikke brak bij 🙈
Maar ik heb vorig weekend toen hij ook gebruikt had al mijn zorgen geuit en tegen hem gezegd dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is, maar dat hij altijd bij me terecht kan als het moet. En nu probeer ik het verder dan maar een beetje los te laten. Want ik ben druk genoeg met mijn eigen herstel🙈
Verder was de verjaardag wel gezellig en heb ik mn neefje weer gezien en hebben we lekker een ijsje gegeten in de stad enzo, dus dat was gewoon leuk:blush:

Vandaag had ik gelukkig even een dagje om bij te komen thuis na zo'n druk weekend ( en vorige week was ook gewoon druk met afspraken). Alleen vanmiddag kreeg ik een appje van mn moeder waar ik best van slag door was en wat me gewoon persoonlijk raakte en kwetste. Dus toen schoot ik vol in mn verdriet en stond ik te huilen tijdens de afwas die ik aan het doen was. De opmerking ging over mijn gewicht/lichaam en dat triggerde meteen weer allemaal gedachtes aan afvallen door weer pep te gaan gebruiken of door weer obsessief te gaan sporten en te lijnen etc. Terwijl ik echt wel weet dat dat ook niet de manier is. Ik ben al bezig met dat leefstijlprogramma en ermee bezig, dus ik moet daar gewoon mee doorgaan en niet nu opeens wel extreem gaan doen zoals eerder🙈

Ik zou vanavond eigenlijk naar een ledenvergadering gaan van een vereniging waarvan ik lid ben, maar ik had echt geen zin om nu met allemaal "relatief onbekende" mensen een pubquiz te gaan doen. Dus toen ben ik toch maar gewoon naar mijn vaste NA-meet gegaan. Dat was wel een goede beslissing, want daar kon ik even delen van van het weekend en van vandaag en steun krijgen :redheart:
Nu ben ik net weer thuis en ben ik wel weer een stuk rustiger dan vanmiddag gelukkig. Ik zie alleen een beetje op tegen het slapen straks. Want ik moet vanavond dus weer een stap minderen met slaapmedicatie. En sinds de vorige stap minder gaat het slapen gewoon alweer veel kutter en lig ik weer veel wakker en zijn mn nachtmerries weer terug. Maarja, ik zal daar toch doorheen moeten als ik van dat spul af wil komen. En we doen er nu al per stap 1 week langer over dan eerst bedacht. Maar afkicken van benzo's blijft gewoon een hel helaas :weary:

Deze week heb ik het gelukkig wel wat rustiger dan afgelopen weken, dus dat scheelt wel. Maar het blijft gewoon een moeilijke periode vol met stress en emoties waar ik nu nuchter mee om moet zien te leren gaan. En dan helpt dat weer slechter slapen natuurlijk niet mee. Maar ik zit wel nog steeds op de goede weg en ik kan gelukkig ook nog wel echt genieten van de kleine dingen, zoals het koolmees-paartje dat druk bezig is een nest te bouwen in het nestkastje op mijn balkon :hearteyes:

Laatst bewerkt:

Lid 103682

Bewuste gebruiker
vriend had er zelf wel spijt van dat hij gebruikt had (was voor hem ook voor het eerst sinds O&N terwijl hij er verder niks aan doet qua therapie/meetings ofzo). En ik vond het niet echt gezellig dat we daardoor vrijdag amper contact hebben gehad omdat hij zo brak was en lag te slapen. Maar ik ben wel trots op mezelf dat ik nu dan gewoon mijn eigen dingen doe en mn tools inzet om zelf niet te gaan gebruiken dan:thumbsup:
Ik las eerder weleens dat jullie elkaar (logisch lijkt mjj) triggeren qua gebruik, ik las het iig van jouw kant. Dus dat jij de verleiding kan weerstaan is zeker iets waar je supertrots op kan zijn!

Krijgt je vriend ook hulp hierin?

Perenijsje

Badass junkie
Ik las eerder weleens dat jullie elkaar (logisch lijkt mjj) triggeren qua gebruik, ik las het iig van jouw kant. Dus dat jij de verleiding kan weerstaan is zeker iets waar je supertrots op kan zijn!

Krijgt je vriend ook hulp hierin?
Dankjewel 😍
Nee zoals er net boven staat, hij doet er verder niks aan qua hulp/meetings.
Dus dat vind ik juist extra knap dat hij het dan toch nog zo lang heeft volgehouden. Ik moet er echt veel meer moeite voor doen en heb veel meer last van trek. Maar hij drinkt en blowt natuurlijk nog wel, dat is wel een groot verschil natuurlijk. Maar daar triggert hij mij verder niet mee, dat scheelt.

Perenijsje

Badass junkie
Goeieavond!

Zo dat was even zoeken naar mijn dagboekje, want heb echt al heel lang niet meer gepost🙈
Eigenlijk vanwege twee redenen. Het was nogal een hectische/verdrietige periode, want ons maatje die kanker had is 14 april overleden :coldsweat: We wisten natuurlijk dat het ging gebeuren, maar het ging opeens toch erg snel waardoor we eigenlijk niet eens "echt" afscheid van hem hebben kunnen nemen. We zouden zaterdags nog naar hem toe gaan, maar op woensdagmiddag ging hij opeens heel snel achteruit, koos hij voor sedatie en donderdagochtend heel vroeg is hij overleden toen. We zijn wel naar de crematie geweest om afscheid te nemen en als zijn as teruggegeven is dan gaan we hem nog mooi op de Posbank uitstrooien :redheart:
Na de crematie gingen de rest van zijn vrienden en mijn vriend 's avonds bij elkaar zitten om nog verder te praten/chillen, maar mn vriend had van te voren al gezegd dat daar waarschijnlijk wel gebruikt ging worden. Dus ik heb er toen voor gekozen om daar niet mee naar toe te gaan. En dat was een verstandig besluit, want er is idd coke besteld en gebruikt toen. Dus daar was ik toen wel trots op, dat ik dat overlijden van hem en de tijd erna gewoon nuchter beleefd heb:thumbsup:
Dat is eigenlijk de 2e reden waarom ik hier niet zoveel meer ben, ik ben bijna 3.5 maand clean geweest!!!:clapping:💪:nevergonnagiveyouup::cheerpompom:
Om precies te zijn, 101 dagen! En daar ben ik natuurlijk echt super trots op, want mijn vorige record was 6 weken, dus nu meer dan het dubbele!:sunglasses:
En dat ondanks dat het leven echt niet altijd even makkelijk is nog. Maar ik leer er wel echt steeds beter mee om te gaan.
Alleen in 1 ding had ik van te voren heel veel vertrouwen dat het me ook nuchter ging lukken maar daar ben ik dus helaas na 101 dagen wel de mist mee in gegaan:sweat: Want op 30 april was er een hardcorefeest, en omdat het nog op de "oude Corona-tijd" was, was het van 15-24 uur. En daarom dacht ik dat het wel zou lukken om het nuchter te doen, omdat het gewoon overdag was en ik niet een hele nacht hoefde door te halen ervoor. En van te voren had ik gezegd dat ik als ik het moeilijk kreeg ik wel naar huis zou gaan, want dat kan dan gewoon:thumbsup:

Maarja, op het feest liep het toch anders. Ik heb het 3 uur nuchter volgehouden daar, terwijl ik daarvoor nog nooit 1 seconde nuchter op een feest was geweest. Maar ik voelde me die 3 uur echt zo ongemakkelijk en paranoia en geremd dat ik niet echt kon genieten🙈
En van te voren had ik dan wel stoer gezegd dat ik dan naar huis ging, nou durfde ik die keus toch niet te maken. Want we zouden eerst met 2 maatjes gaan, maar 1 moest toch werken. Dus als ik naar huis wilde zou mijn vriend ook meegaan en dan zou dat maatje alleen achter blijven, en dat vond ik ook lullig voor hem🙈
Toen was het dus toch te lastig om voor mijn eigen herstel te kiezen en heb ik ervoor gekozen om dan toch maar wat pep te nemen.
Daarna voelde ik me natuurlijk een stuk beter, maar het voelde natuurlijk ook wel heel dubbel dat het toch te vroeg was voor me om zoiets nuchter vol te houden. Veel mensen hadden me er al voor gewaarschuwd, maar ik zag het nu juist als een kans omdat het overdag was. Als ik van de zomer ergens 's nachts op een festival sta dan kan ik helemaal niet meer weg. Maarja helaas deed ik dat nu dus ook niet toen het wel kon🙈

Na het feest werden we met de auto naar huis gebracht en daar hebben we de rest van de pep opgemaakt. ( mn vriend had voor het feest 2 gram nat gehaald). En vanaf vorige week maandag ben ik dus weer opnieuw begonnen met tellen. Ik ben wel meteen naar iedereen toe eerlijk geweest en het is nu wel een hele andere situatie dan toen rond de Kerstvakantie. Nu was het 1 uitglijder maar heb ik het meteen weer opgepakt en ervan geleerd. Ik wilde het uitproberen, maar het is niet gelukt zoals ik wilde:sweat: Nou heb ik de draad weer opgepakt en ga ik een nieuwe hopelijk hele lange streak neerzetten:thumbsup:
Want die 3.5 maand dat ik clean was voelden wel heel goed en in die tijd heb ik wel echt hele mooie stappen gezet in mijn ontwikkeling.
Zo ben ik met nieuw vrijwilligerswerk begonnen bij een naschoolse groep voor kinderen die in armoedegezinnen wonen. Echt super leuk om met die kinderen (8-11 jaar) activiteiten te doen en ze wat extra aandacht te geven:heartexcla:
En ik ben met de cursus Herstellen doe jezelf bezig bij het herstelcentrum, ga daar ook nog naar de zelfhulpgroep en doe daar ook nog het vrijwilligerswerk voor de Social Media. Verder spreek ik weer meer af met vriendinnen, sport ik weer en besteed ik weer tijd aan mijn hobby's.
Dus ik begin mijn leven echt weer steeds meer op de rit te krijgen 💪

Pas nog wel 1 heftige situatie meegemaakt bij het herstelcentrum, want tijdens de zelfhulpgroep ben ik in een heftige dissociatie geraakt :coldsweat:
Normaal gesproken kom ik er wel snel uit als mensen me prikkels geven, maar nu reageerde ik helemaal nergens op. Ze hebben me pijnprikkels gegeven, geur laten ruiken, harde muziek opgezet, me proberen op te laten staan, maar ik kwam er maar niet uit. Mijn bloedsuiker was wel gewoon goed, maar omdat het zolang duurde en mijn hartslag wel erg laag was hebben ze wel de ambulance gebeld. Alleen toen die er waren kwam ik zelf weer bij en toen ik de ambulancemedewerkers zag schoot ik juist weer in een herbeleving en heb ik nog een kwartier enorm zitten huilen, schreeuwen en overgeven:coldsweat:
Maar daarna werd ik gelukkig rustig en ben ik 's middags opgevangen door een vriendin die ook in die groep zit tot mijn vriend uit zijn werk kwam.
Alleen de schrik zit er sindsdien wel goed in dat zoiets weer gebeurd, en het lastige is ook gewoon dat ik het echt niet heb voelen aankomen.
Ik heb wel de keer erna bij therapie mijn signaleringsplan aangepast, want er zijn wel wat dingen gebeurd die niet zo handig waren achteraf. Maar hopelijk gebeurt het gewoon nooit weer zo erg. Ik heb het wel gehad dat ik thuis alleen was dat het een paar uur duurde, maar dan word je natuurlijk verder niet geprikkeld en is het gewoon wachten tot je weer bij bent. Maar dat ik nou helemaal nergens op reageerden en het zo lang duurde vind ik echt eng🙈

Nouja, het is zoals jullie wel van me gewend zijn weer een enorm verhaal geworden nu ik wel weer eens op de laptop zit 🙈
Aangezien ik gewoon lekker druk ben met van alles zal ik hier wel een stuk minder blijven komen dan dat jullie van me gewend waren toen ik nog wel gebruikte. Maar ik blijf nog wel hoor en zal af en toe hier nog wel wat komen vertellen als ik daar behoefte aan heb :heartexcla:

Laatst bewerkt:

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Goeieavond!

Zo dat was even zoeken naar mijn dagboekje, want heb echt al heel lang niet meer gepost🙈
Eigenlijk vanwege twee redenen. Het was nogal een hectische/verdrietige periode, want ons maatje die kanker had is 14 april overleden :coldsweat: We wisten natuurlijk dat het ging gebeuren, maar het ging opeens toch erg snel waardoor we eigenlijk niet eens "echt" afscheid van hem hebben kunnen nemen. We zouden zaterdags nog naar hem toe gaan, maar op woensdagmiddag ging hij opeens heel snel achteruit, koos hij voor sedatie en donderdagochtend heel vroeg is hij overleden toen. We zijn wel naar de crematie geweest om afscheid te nemen en als zijn as teruggegeven is dan gaan we hem nog mooi op de Posbank uitstrooien :redheart:
Na de crematie gingen de rest van zijn vrienden en mijn vriend 's avonds bij elkaar zitten om nog verder te praten/chillen, maar mn vriend had van te voren al gezegd dat daar waarschijnlijk wel gebruikt ging worden. Dus ik heb er toen voor gekozen om daar niet mee naar toe te gaan. En dat was een verstandig besluit, want er is idd coke besteld en gebruikt toen. Dus daar was ik toen wel trots op, dat ik dat overlijden van hem en de tijd erna gewoon nuchter beleefd heb:thumbsup:
Dat is eigenlijk de 2e reden waarom ik hier niet zoveel meer ben, ik ben bijna 3.5 maand clean geweest!!!:clapping:💪:nevergonnagiveyouup::cheerpompom:
Om precies te zijn, 101 dagen! En daar ben ik natuurlijk echt super trots op, want mijn vorige record was 6 weken, dus nu meer dan het dubbele!:sunglasses:
En dat ondanks dat het leven echt niet altijd even makkelijk is nog. Maar ik leer er wel echt steeds beter mee om te gaan.
Alleen in 1 ding had ik van te voren heel veel vertrouwen dat het me ook nuchter ging lukken maar daar ben ik dus helaas na 101 dagen wel de mist mee in gegaan:sweat: Want op 30 april was er een hardcorefeest, en omdat het nog op de "oude Corona-tijd" was, was het van 15-24 uur. En daarom dacht ik dat het wel zou lukken om het nuchter te doen, omdat het gewoon overdag was en ik niet een hele nacht hoefde door te halen ervoor. En van te voren had ik gezegd dat ik als ik het moeilijk kreeg ik wel naar huis zou gaan, want dat kan dan gewoon:thumbsup:

Maarja, op het feest liep het toch anders. Ik heb het 3 uur nuchter volgehouden daar, terwijl ik daarvoor nog nooit 1 seconde nuchter op een feest was geweest. Maar ik voelde me die 3 uur echt zo ongemakkelijk en paranoia en geremd dat ik niet echt kon genieten🙈
En van te voren had ik dan wel stoer gezegd dat ik dan naar huis ging, nou durfde ik die keus toch niet te maken. Want we zouden eerst met 2 maatjes gaan, maar 1 moest toch werken. Dus als ik naar huis wilde zou mijn vriend ook meegaan en dan zou dat maatje alleen achter blijven, en dat vond ik ook lullig voor hem🙈 Toen was het dus toch te lastig om voor mijn eigen herstel te kiezen en heb ik ervoor gekozen om dan toch maar wat pep te nemen.
Daarna voelde ik me natuurlijk een stuk beter, maar het voelde natuurlijk ook wel heel dubbel dat het toch te vroeg was voor me om zoiets nuchter vol te houden. Veel mensen hadden me er al voor gewaarschuwd, maar ik zag het nu juist als een kans omdat het overdag was. Als ik van de zomer ergens 's nachts op een festival sta dan kan ik helemaal niet meer weg. Maarja helaas deed ik dat nu dus ook niet toen het wel kon🙈

Na het feest werden we met de auto naar huis gebracht en daar hebben we de rest van de pep opgemaakt. ( mn vriend had voor het feest 2 gram nat gehaald). En vanaf vorige week maandag ben ik dus weer opnieuw begonnen met tellen. Ik ben wel meteen naar iedereen toe eerlijk geweest en het is nu wel een hele andere situatie dan toen rond de Kerstvakantie. Nu was het 1 uitglijder maar heb ik het meteen weer opgepakt en ervan geleerd. Ik wilde het uitproberen, maar het is niet gelukt zoals ik wilde:sweat: Nou heb ik de draad weer opgepakt en ga ik een nieuwe hopelijk hele lange streak neerzetten:thumbsup:
Want die 3.5 maand dat ik clean was voelden wel heel goed en in die tijd heb ik wel echt hele mooie stappen gezet in mijn ontwikkeling.
Zo ben ik met nieuw vrijwilligerswerk begonnen bij een naschoolse groep voor kinderen die in armoedegezinnen wonen. Echt super leuk om met die kinderen (8-11 jaar) activiteiten te doen en ze wat extra aandacht te geven:heartexcla:
En ik ben met de cursus Herstellen doe jezelf bezig bij het herstelcentrum, ga daar ook nog naar de zelfhulpgroep en doe daar ook nog het vrijwilligerswerk voor de Social Media. Verder spreek ik weer meer af met vriendinnen, sport ik weer en besteed ik weer tijd aan mijn hobby's.

Pas nog wel 1 heftige situatie meegemaakt bij het herstelcentrum, want tijdens de zelfhulpgroep ben ik in een heftige dissociatie geraakt :coldsweat:
Normaal gesproken kom ik er wel snel uit als mensen me prikkels geven, maar nu reageerde ik helemaal nergens op. Ze hebben me pijnprikkels gegeven, geur laten ruiken, harde muziek opgezet, me proberen op te laten staan, maar ik kwam er maar niet uit. Mijn bloedsuiker was wel gewoon goed, maar omdat het zolang duurde en mijn hartslag wel erg laag was hebben ze wel de ambulance gebeld. Alleen toen die er waren kwam ik zelf weer bij en toen ik de ambulancemedewerkers zag schoot ik juist weer in een herbeleving en heb ik nog een kwartier enorm zitten huilen, schreeuwen en overgeven:coldsweat:
Maar daarna werd ik gelukkig rustig en ben ik 's middags opgevangen door een vriendin die ook in die groep zit tot mijn vriend uit zijn werk kwam.
Alleen de schrik zit er sindsdien wel goed in dat zoiets weer gebeurd, en het lastige is ook gewoon dat ik het echt niet heb voelen aankomen.
Ik heb wel de keer erna bij therapie mijn signaleringsplan aangepast, want er zijn wel wat dingen gebeurd die niet zo handig waren achteraf. Maar hopelijk gebeurt het gewoon nooit weer zo erg. Ik heb het wel gehad dat ik thuis alleen was dat het een paar uur duurde, maar dan word je natuurlijk verder niet geprikkeld en is het gewoon wachten tot je weer bij bent. Maar dat ik nou helemaal nergens op reageerden en het zo lang duurde vind ik echt eng🙈

Nouja, het is zoals jullie wel van me gewend zijn weer een enorm verhaal geworden nu ik wel weer eens op de laptop zit 🙈
Aangezien ik gewoon lekker druk ben met van alles zal ik hier wel een stuk minder blijven komen dan dat jullie van me gewend waren toen ik nog wel gebruikte. Maar ik blijf nog wel hoor en zal af en toe hier nog wel wat komen vertellen als ik daar behoefte aan heb :heartexcla:
Niet te zwaar aan tillen en net zoals je zegt je kan trots op jezelf zijn. Goed dat je het meteen weer opgepakt hebt💪🏽🙏🏼

Thunderdome

Wijs gebruiker
Goeieavond!

En van te voren had ik dan wel stoer gezegd dat ik dan naar huis ging, nou durfde ik die keus toch niet te maken. Want we zouden eerst met 2 maatjes gaan, maar 1 moest toch werken. Dus als ik naar huis wilde zou mijn vriend ook meegaan en dan zou dat maatje alleen achter blijven, en dat vond ik ook lullig voor hem🙈
Toen was het dus toch te lastig om voor mijn eigen herstel te kiezen en heb ik ervoor gekozen om dan toch maar wat pep te nemen.

Lekker bezig! Al 101 dagen! :hearteyes: Die nieuwe streak gaat je lukken 💪

Was al benieuwd hoe het met je zou gaan, en op die paar tegenslagen na ben je echt heel goed bezig!

Topper! :grin:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan