Goeieavond!
Zo dat was even zoeken naar mijn dagboekje, want heb echt al heel lang niet meer gepost🙈
Eigenlijk vanwege twee redenen. Het was nogal een hectische/verdrietige periode, want ons maatje die kanker had is 14 april overleden

We wisten natuurlijk dat het ging gebeuren, maar het ging opeens toch erg snel waardoor we eigenlijk niet eens "echt" afscheid van hem hebben kunnen nemen. We zouden zaterdags nog naar hem toe gaan, maar op woensdagmiddag ging hij opeens heel snel achteruit, koos hij voor sedatie en donderdagochtend heel vroeg is hij overleden toen. We zijn wel naar de crematie geweest om afscheid te nemen en als zijn as teruggegeven is dan gaan we hem nog mooi op de Posbank uitstrooien

Na de crematie gingen de rest van zijn vrienden en mijn vriend 's avonds bij elkaar zitten om nog verder te praten/chillen, maar mn vriend had van te voren al gezegd dat daar waarschijnlijk wel gebruikt ging worden. Dus ik heb er toen voor gekozen om daar niet mee naar toe te gaan. En dat was een verstandig besluit, want er is idd coke besteld en gebruikt toen. Dus daar was ik toen wel trots op, dat ik dat overlijden van hem en de tijd erna gewoon nuchter beleefd heb

Dat is eigenlijk de 2e reden waarom ik hier niet zoveel meer ben, ik ben bijna 3.5 maand clean geweest!!!

💪

Om precies te zijn, 101 dagen! En daar ben ik natuurlijk echt super trots op, want mijn vorige record was 6 weken, dus nu meer dan het dubbele!

En dat ondanks dat het leven echt niet altijd even makkelijk is nog. Maar ik leer er wel echt steeds beter mee om te gaan.
Alleen in 1 ding had ik van te voren heel veel vertrouwen dat het me ook nuchter ging lukken maar daar ben ik dus helaas na 101 dagen wel de mist mee in gegaan

Want op 30 april was er een hardcorefeest, en omdat het nog op de "oude Corona-tijd" was, was het van 15-24 uur. En daarom dacht ik dat het wel zou lukken om het nuchter te doen, omdat het gewoon overdag was en ik niet een hele nacht hoefde door te halen ervoor. En van te voren had ik gezegd dat ik als ik het moeilijk kreeg ik wel naar huis zou gaan, want dat kan dan gewoon
Maarja, op het feest liep het toch anders. Ik heb het 3 uur nuchter volgehouden daar, terwijl ik daarvoor nog nooit 1 seconde nuchter op een feest was geweest. Maar ik voelde me die 3 uur echt zo ongemakkelijk en paranoia en geremd dat ik niet echt kon genieten🙈
En van te voren had ik dan wel stoer gezegd dat ik dan naar huis ging, nou durfde ik die keus toch niet te maken. Want we zouden eerst met 2 maatjes gaan, maar 1 moest toch werken. Dus als ik naar huis wilde zou mijn vriend ook meegaan en dan zou dat maatje alleen achter blijven, en dat vond ik ook lullig voor hem🙈
Toen was het dus toch te lastig om voor mijn eigen herstel te kiezen en heb ik ervoor gekozen om dan toch maar wat pep te nemen.
Daarna voelde ik me natuurlijk een stuk beter, maar het voelde natuurlijk ook wel heel dubbel dat het toch te vroeg was voor me om zoiets nuchter vol te houden. Veel mensen hadden me er al voor gewaarschuwd, maar ik zag het nu juist als een kans omdat het overdag was. Als ik van de zomer ergens 's nachts op een festival sta dan kan ik helemaal niet meer weg. Maarja helaas deed ik dat nu dus ook niet toen het wel kon🙈
Na het feest werden we met de auto naar huis gebracht en daar hebben we de rest van de pep opgemaakt. ( mn vriend had voor het feest 2 gram nat gehaald). En vanaf vorige week maandag ben ik dus weer opnieuw begonnen met tellen. Ik ben wel meteen naar iedereen toe eerlijk geweest en het is nu wel een hele andere situatie dan toen rond de Kerstvakantie. Nu was het 1 uitglijder maar heb ik het meteen weer opgepakt en ervan geleerd. Ik wilde het uitproberen, maar het is niet gelukt zoals ik wilde

Nou heb ik de draad weer opgepakt en ga ik een nieuwe hopelijk hele lange streak neerzetten

Want die 3.5 maand dat ik clean was voelden wel heel goed en in die tijd heb ik wel echt hele mooie stappen gezet in mijn ontwikkeling.
Zo ben ik met nieuw vrijwilligerswerk begonnen bij een naschoolse groep voor kinderen die in armoedegezinnen wonen. Echt super leuk om met die kinderen (8-11 jaar) activiteiten te doen en ze wat extra aandacht te geven

En ik ben met de cursus Herstellen doe jezelf bezig bij het herstelcentrum, ga daar ook nog naar de zelfhulpgroep en doe daar ook nog het vrijwilligerswerk voor de Social Media. Verder spreek ik weer meer af met vriendinnen, sport ik weer en besteed ik weer tijd aan mijn hobby's.
Dus ik begin mijn leven echt weer steeds meer op de rit te krijgen 💪
Pas nog wel 1 heftige situatie meegemaakt bij het herstelcentrum, want tijdens de zelfhulpgroep ben ik in een heftige dissociatie geraakt

Normaal gesproken kom ik er wel snel uit als mensen me prikkels geven, maar nu reageerde ik helemaal nergens op. Ze hebben me pijnprikkels gegeven, geur laten ruiken, harde muziek opgezet, me proberen op te laten staan, maar ik kwam er maar niet uit. Mijn bloedsuiker was wel gewoon goed, maar omdat het zolang duurde en mijn hartslag wel erg laag was hebben ze wel de ambulance gebeld. Alleen toen die er waren kwam ik zelf weer bij en toen ik de ambulancemedewerkers zag schoot ik juist weer in een herbeleving en heb ik nog een kwartier enorm zitten huilen, schreeuwen en overgeven

Maar daarna werd ik gelukkig rustig en ben ik 's middags opgevangen door een vriendin die ook in die groep zit tot mijn vriend uit zijn werk kwam.
Alleen de schrik zit er sindsdien wel goed in dat zoiets weer gebeurd, en het lastige is ook gewoon dat ik het echt niet heb voelen aankomen.
Ik heb wel de keer erna bij therapie mijn signaleringsplan aangepast, want er zijn wel wat dingen gebeurd die niet zo handig waren achteraf. Maar hopelijk gebeurt het gewoon nooit weer zo erg. Ik heb het wel gehad dat ik thuis alleen was dat het een paar uur duurde, maar dan word je natuurlijk verder niet geprikkeld en is het gewoon wachten tot je weer bij bent. Maar dat ik nou helemaal nergens op reageerden en het zo lang duurde vind ik echt eng🙈
Nouja, het is zoals jullie wel van me gewend zijn weer een enorm verhaal geworden nu ik wel weer eens op de laptop zit 🙈
Aangezien ik gewoon lekker druk ben met van alles zal ik hier wel een stuk minder blijven komen dan dat jullie van me gewend waren toen ik nog wel gebruikte. Maar ik blijf nog wel hoor en zal af en toe hier nog wel wat komen vertellen als ik daar behoefte aan heb