1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Handboek Speed wassen met Aceton

Discussie in 'Speed' gestart door SanneBanne, 2 nov 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Hierbij een video met een stap voor stap uitleg hoe je gemakkelijk speed kunt wassen met aceton. Ook de bijpassende uitslagen van de speed voor en na het wassen, worden aan het einde van de video vermeld.

*Na verschillende wasjes te hebben gedaan wil ik deze info nog toevoegen: In sommige gevallen blijkt 1x wassen niet voldoende te zijn. Ook kan een minuut langer of korter, of met te weinig aceton wassen verschillen geven in de uitslagen/ervaringen. Ik zou aanraden je speed na het wassen alsnog te laten testen. Als je in het buitenland woont, en dat om welke reden dan ook niet kan of echt geen zin in hebt, blijf het wassen dan herhalen tot (ernstig) gewichtsverlies stopt.

Laatst bewerkt: 29 dec 2017
  2. krannatom

krannatom Belezen gebruiker Tripreporter

Heel duidelijk!
    Via de gsm zie ik niet of jouw gegevens te lezen zijn op je kaart, maar ik veronderstel dat je daar rekening mee gehouden hebt?

De Dunne en SanneBanne vinden dit leuk.
  3. SanneBanne

Ja, ik heb het op de originele opname (nog veel scherper) stop gezet op die punten, full screen op een grote pc monitor en het is ook dan al absoluut onleesbaar. De letters zijn niet eens terug te zien. :)
    Bedankt voor de bezorgdheid trouwens, voor zelfde geld was het wel zichtbaar. :wink:

krannatom vindt dit leuk.
  4. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Namaste! Mooi en duidelijk leuk en makkelijk te volgen handleiding.
    Kudo's :rock:

SanneBanne vindt dit leuk.
  5. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Goed filmpje met mooie muziek! Ik begrijp alleen niet hoe het zit met de gewichten en testresultaten ervoor en erna. Hoe is dat berekend?

Laatst bewerkt: 3 nov 2017
  6. SanneBanne

Er is niets aan gerekend. Ik heb beide samples ingeleverd bij het testcentrum. Dit waren de uitslagen zoals het lab ze beoordeeld heeft. Het wegen is gewoon voor en na het wassen gedaan op mijn eigen weegschaaltje.
    Theoretisch zou je met deze waardes wel een berekening kunnen doen voor een volgende keer maar aangezien er ook stoffen in speed zitten die ze niet beoordelen bij het testen, en die wel of niet oplossen in aceton is dat nooit waterdicht. Ook denk ik dat er bij het wassen nog verschillen kunnen ontstaan, als je het bijvoorbeeld dubbel wast, de aceton verwarmt of de aceton anders is en ook zal je wat amfetamine verliezen, zeker als er op welke manier dan ook, water bij komt kijken.
    Wat ik vooral met dit filmpje wilde doen was laten zien hoe gemakkelijk het is om slechte speed met een paar minuten werk toch een stuk beter te krijgen en in ieder geval die bergen cafeïne eruit te kunnen halen. Het merendeel zal die cafeïne niet eens een bezwaar vinden en het wassen overbodig vinden, mede omdat je in gewicht in sommige gevallen meer dan de helft verliest. Een echte amfetamine high, zonder de extreme bijwerkingen van cafeïne is echter wel echt een stuk leuker, dus ik zou het zeker aanraden.

Albedo vindt dit leuk.
  7. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Nice, goed gemaakt hoor! Wat me trouwens opvalt en niet kan is dat je er meer amfetamine bij hebt gekregen door het wassen, klopt het gewicht van na het wassen wel? Als ik even snel reken zit je namelijk voor het wassen op 1,5 gr amfetamine base (0.3*5=1.5) en na het wassen op ruim 2 gr amfetamine base (0.61*3.4=2.074). Je kunt er natuurlijk geen amfetamine bijtoveren, sterker nog vaak gaat er met het wassen ook nog wel wat amfetamine verloren.

Ik was mijn speed eigenlijk ook altijd, ondanks dat ik het niet versneden krijg. De gewichten van voor en na het wassen weet ik helaas niet meer precies, maar de testresultaten nog wel. Bij mij was het voor het wassen 57% amfetamine, zonder caffeine maar nog wel met wat restanten uit de productie. Na het wassen kwam de uitslag op 73% amfetamine uit, oftewel zo puur als maar zijn kan :hearteyes:.

Kortom, wassen loont eigenlijk altijd wel om het zuiverder te maken. Alleen je verliest vaak wel nog amfetamine in het proces, maar aangezien speed toch bijna gratis is boeit me dat niet persoonlijk. En het effect wordt er echter fijner op hoe puurder je speed is.

Albedo vindt dit leuk.
  8. SanneBanne

Ik verwacht dat het verschil in gewicht allicht die stoffen zijn die niet oplossen in aceton. Ik zal het de volgende keer nog een keer nawegen, maar ik heb het direct opgeschreven en weet het eigenlijk zeker.
    Als ik het goed begrepen heb is het zo dat stel dat iemand bakmeel als versnijding middel gebruikt, dat dat dus bijvoorbeeld niet oplost in aceton en je dat gewicht dus ook niet zou verliezen. Helaas kan ik die bron niet meer vinden... -.-

Ik zal het volgende keer nog eens nawegen in ieder geval. Ja, niets boven een echte speed rush zonder dat opgejaagde van cafeïne erbij. :hearteyes:

Vraagje @Psychedelibee. Je hebt het over "onversneden" speed. Onversneden speed zou altijd 73% moeten zijn toch? Als het dan 57% amfetamine is, en 0% cafeïne, dan is het toch nog steeds versneden, alleen dan met iets anders dan cafeïne neem ik aan? En enig idee wat ze er nog meer voor kunnen gebruiken in plaats van cafeïne? Want blijkbaar is dat dan toch iets, wat wel ook oplost in aceton in jouw geval.

Laatst bewerkt: 3 nov 2017
  9. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Gekke vraag. Kan dit ook met coke? Eens in de zoveel jaar koop ik (als ik er aan kan komen, ken geen coke dealer zelf) een gram.
    Alleen is coke wel erg duur om er een deel van “weg te wassen” misschien. Of zie ik dat verkeerd? Je houd natuurlijk veel minder over maar wel evenveel werkzame stof.
    Ik hoor wel over speed wassen maar niet over coke wassen.

10. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik heb ooit gelezen dat het ook met coke kan, op dezelfde manier, met droge aceton, en als ik er nu even op google vind ik dat ook. Als het versneden is met amfetamine zou je die dan uiteraard niet eruit wassen, maar gebeurt blijkbaar zelden. Maar misschien dat er nog andere (betere) manieren zijn, dat weet ik niet.

11. Psychedelibee

Zoals je uit mijn berekening kon zien klopt er iets niet aan of de test uitslagen of de gewichten. Volgens de waardes in je filmpje heb je er namelijk een halve gram werkzame stof bij getoverd en dat kan niet... Je kunt niet na het wassen meer werkzame stof overhouden, hooguit hetzelfde maar waarschijnlijk juist wat minder omdat er ook altijd wel wat werkzame stof verloren gaat.

Ja zoals ik al schreef zijn dat restanten uit de productie. Dat zijn dus geen versnijdingsmiddelen, maar onzuiverheden. Bij illegale middelen is het best gebruikelijk dat het nooit volledig zuiver gemaakt wordt, aangezien het volledig zuiver maken veel extra tijd kost en ook nog eens gewichtsverlies veroorzaakt. Versnijden is echt dat ze er bewust nog iets bij doen om het gewicht te verhogen.

12. Psychedelibee

Nee zo werkt dat niet helemaal, je verliest eigenlijk ook altijd wel wat werkzame stof. Dit soort simpele manieren zijn er op gebaseerd dat in dit geval amfetamine vrij slecht oplost in aceton en cafeïne heel goed. Daarmee was je dus alle cafeïne eruit. Maar amfetamine lost weliswaar slecht op in aceton, maar dat is niet hetzelfde als er niet in oplossen. Met andere woorden, je verliest ook altijd wat amfetamine maar dat is minimaal.

13. SanneBanne

Dan moet ik inderdaad met het wegen een fout gemaakt hebben. Doet niet af aan de mooie uitslagen maar wel irritant. Haha! Ga het de volgende keer gewoon weer doen en dan opnieuw wegen. *Gooit weegschaal raam uit en koopt nieuwe. :grin:

14. Psychedelibee

Het doet zeker niks af aan het mooie resultaat uiteraard. Maar bij dit soort dingen is het altijd wel handig om alles even na te rekenen om te zien of het ook logisch is.

15. De Dunne

Oke begrijpelijk. Verlies je bij coke evenveel als met speed? Als ik ooit weer eens coke op de kop kan tikken en meer dan 1 gram ga ik het toch proberen. Misschien dat ik dan minder last van mijn neus heb. Ik snuif zelden of nooit omdat ik er zo lang last van houdt. Ondanks speolen. Het kan wat minder zijn na wassen, hoeft niet.

16. Noki

Noki Newbie

Misschien een domme vraag aangezien ik hier nieuw ben. :)
    (Maar wel een interessant topic)
    Heeft aceton geen gevolgen voor het snuiven?
    Is dit te merken aan geur of smaak?

Peptalking vindt dit leuk.
  17. De Dunne

Aceton verdampt, dus daar merk je niets meer van.

Peptalking en SanneBanne vinden dit leuk.
  18. Psychedelibee

Ik heb geen idee hoe dit bij coke zit. Daarbij wordt het sowieso veel minder gedaan vanwege de prijs, elk verlies van werkzame stof is meteen flink wat geld.

Houd er rekening mee dat je ook van meer zuivere coke net zo goed last van je neus kunt krijgen. Coke is best een corrosieve stof namelijk.

19. De Dunne

Ja dat hoorde ik wel. Als ik maar ene gram heb doe ik het niet. Straks houd ik maar de helft over.. :lolol:
    Op zich onzin natuurljk weet ik wel.

20. Noki

Noki Newbie

Thx voor de snelle reply, goed om weten.
    En wat betreft met de terugslag of afkick?
    Is die dan minder bij gewassen speed?

21. De Dunne

Dat zou ik niet weten, sorry.

22. SanneBanne

Aceton merk je inderdaad niks meer van, dat verdampt echt helemaal, hoogstens dat je speed meer brand omdat de speed dus zuiverder is. (Al zijn de meningen hierover ook verdeeld)
    Lichamelijk merk ik zelf met name dat die versnelde hartslag echt stukken minder is (nog steeds wel erg voelbaar, maar minder idioot dan met cafeïne volle speed), en minder opgejaagd. Ik denk dat dat echt de bijwerkingen zijn van de cafeïne.
    De speed ruikt over algemeen na het wassen een stuk minder sterk, tot totaal geurloos. Qua smaak merk ik zelf geen verschil. Het blijft vies. Haha!
    Verder merk in uitwerking of kater-wise geen verschil, maar ik ben sowieso niet erg kater gevoelig.

23. Noki

Noki Newbie

Zelf heb ik al verschillende afkicks gehad van speed, zowel ook verschillende werkingen tijdens het gebruik zelf.
    Dacht dat dit aan de kwaliteit van het product lag.
    Lijkt me dus eerder te wijten aan de gemoedstoestand?
    Sorry voor al de vragen, maar ben sinds een paar weken clean, en wil dit zo houden tot en met nieuwjaar, om dan nog eens een uitzondering te maken, en hoop via deze weg veel bij te leren over effecten, gebruik, en kwaliteit enzo.

24. SanneBanne

Ja, set en setting zijn ook bij speed ook gewoon belangrijk. Kan zeker invloed hebben op je beleving en de kater.

25. Roze olifant

Ik snap deze vraag niet helemaal, bedoel je hier met ‘afkick’ dat je je afvraagt of gewassen speed minder kater geeft? Want of je al dan niet verslaafd raakt en daar weer gemakkelijk vanaf komt heeft natuurlijk niets met de zuiverheid van je speed te maken, maar misschien begrijp ik het verkeerd.

26. Noki

Noki Newbie

Inderdaad, vraag me af of deze minder kater geeft aangezien ze allerhande 'brol' durven tussen de speed te mengen.
    Dan ga ik er vanuit dat de lichamelijke als zowel de geestelijke effecten uiteenlopend kunnen zijn.
    Wil er gewoon in de toekomst een beetje verstandiger mee omgaan, en een beetje meer kennis over op doen dat ik weet wat ik snuif.

27. Psychedelibee

Het zijn juist de onzuiverheden die het brandende effect van speed geven. Dat betekent echter niet dat het daarna lekkerder wordt om te snuiven aangezien volledig zuivere speed erg droog is wat totaal niet lekker in je neus voelt. Maar dat is dus iets anders dan branden.

Het grappige is dat ik mensen ken die altijd beweren dat goede speed hoort te stinken en te branden, terwijl de geur en het branden juist volledig verdwijnen als je richting de 73% gaat.

Peppi en Coki vindt dit leuk.
  28. SanneBanne

Tja, wat is branden. Met 68%, 61% en 73% heb ik tot toe de tranen in mijn ogen gehad. Voor mijn gevoel slaan de vlammetjes dan wel uit mijn neus hoor. :triumph: Niet dat minder zuivere nou lekker voelde, maar niet tot tranen aan toe.
    Droger ook inderdaad, schiet zo je longen in zo verstuivend is het, maar met een druppeltje water in m'n neus gaat het erna wel prima.

29. Psychedelibee

Ja ok, is misschien maar net hoe je het noemen wilt.

Ik vind zelf zuivere speed niet echt branden, maar heb vooral last van hoe droog het is. Maar dat duurt bij mij enkele seconden en dan is het weer weg. Met minder zuivere speed voelt het voor mij wel als branden aan en dat gevoel blijft ook veel langer hangen in mijn neus.

Echt lekker is het niet om speed te snuiven in ieder geval.

30. Koffieboon

Koffieboon Experimenterende gebruiker

Goeie topic! Bedankt voor het filmpje.

31. RCube

RCube Newbie

Goede handleiding Sanne! Ik werd er zo enthousiast van dat ik het gelijk wou gaan proberen. Helaas lijken de bouwmarkten in de omgeving (karwei en praxis) geen pure aceton te hebben.

Zal ik het online moeten zoeken of zou het nog lonen om morgen even langs een verfwinkel te gaan? (of is pure aceton iets wat meer thuishoort in een andere sector?)

Peptalking en SanneBanne vinden dit leuk.
  32. SanneBanne

Die ik heb, heb ik bij de Gamma vandaan. Hij staat bij de boot/jacht artikelen.
    Online kan ook inderdaad. Vind nu zo snel deze in ieder geval: Klik

Edit: Zie nu dat die webshop niet aan particulieren levert. Ik zal morgen nog eens verder speuren.

RCube vindt dit leuk.
  33. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Ik begrijp de gewichten en testresultaten nog steeds niet. Als de puurste (sulfaat) speed 73,4% is, dan is de rest het zout, dus 26,6%.

Dan klopt de eerste testuitslag niet volgens mij, want er blijft maar 23% over, tenzij het geen sulfaatzout is maar een HCL zout. Dan is de puurheid hoger met max 78% en is het zout 22%. Dan zou het wel kunnen.

Of maak ik een fout ergens?

34. SanneBanne

De resultaten kloppen, alleen heb ik een weegfout gemaakt. Zodra ik tijd heb, ga ik het opnieuw doen en dan met juiste gewicht erbij, en zal dat ook aanpassen in het filmpje. To be continued dus!

35. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Ja, ik heb een rekenfout gemaakt hierboven. Er zit alleen 26,6% sulfaatzout in bij een testresultaat van 73,4%. Bij 30% amf. base komt er een factor minder zout bij. In dit geval dan 10,9% sulfaatzout als ik het goed heb.

Zou leuk zijn om het later met de juiste gewichten te kunnen vergelijken.

Laatst bewerkt: 4 nov 2017
  36. De Dunne

Brand speed minder dan coke in je neus? Ik heb nooit speed gebruikt. Ik heb nog nooit iets anders dan coke gesnoven en dat vind ik eigenlijk vreselijk.

37. Psychedelibee

Hahaha nee speed brand veel erger. Coke brand juist relatief weinig omdat het ook een lokaal anestheticum is. Bij het eerste lijntje merk je daar nog niet veel van natuurlijk, maar bij de volgende lijnen is je neus al aardig verdoofd en wordt het snuiven coke steeds minder pijnlijk. Maar ook dat eerste lijntje coke brand aanzienlijk minder erg dan speed.

38. Roze olifant

Speed is geen grapje voor je neus en luchtwegen heb ik vannacht wel mogen merken. :grinning:

39. RCube

RCube Newbie

Ik ben vanochtend even naar de Gamma gereden en heb daar de aceton uit het filmpje weten te bemachtigen. Ik heb thuis gelijk even de procedure uitgevoerd met de volgende resultaten (ik had de speed pas net in huis, dus heb het helaas nog niet kunnen laten testen):

Voor wassen (droog): 9,04g (percentage onbekend)
    Na wassen (droog): 6,61g (percentage onbekend)

Komende week ga ik even langs het testcentrum om het percentage amfetamine te bepalen. Ik ben in ieder geval wel blij met het resultaat. Blijkbaar is er toch grofweg zo'n 2,4g aan onzuiverheid weg (wellicht iets minder, omdat er ook vast een deel werkzame stof verloren is gegaan)!

40. SanneBanne

Oh wat fijn dat je aceton hebt kunnen vinden @RCube! En wat leuk dat je de resultaten wilt delen. Wacht met spanning op de resultaten van jouw gewassen speed! :grinning::thumbsup:

Laden...
Vergelijkbare Topics - Speed wassen Aceton
  1. SanneBanne
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    963
  2. ZERO-
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    4.360