Wat een vraag waar veel antwoorden op gegeven kunnen worden. Speed in vergelijking tot cocaine, mijn ervaring is dat het effect van goeie speed erg vergelijkbaar is met effect van goede coke. Maar coke heeft meer intensiteit als je er hard van gaat, speed is een waterval van energie en gedachtes je kaken vliegen heen en weer. Wat ik met coke veel minder ervaar alleen als ik de rush of de boost of hoe je het wil noemen is het hetzelfde. Maar ik wil wel zeggen aangezien ik niet weet wat of je goeie coke hebt of rotzooi aangezien ikzelf de eerste paar jaar geen eens wist wat goeie coke was. Maar ik weet niet hoe het in jou geval is daarom ik maak onderscheid in coke waar je hard van gaat en coke waar je denkt wat van te merken maar die is zo erg versneden dat het placebo of caffeine effecten zijn. Die coke zie je veel in op straat en bij mensen die snelsnel geld willen. Even verder over speed als je goeie speed haalt is deze meestal nog vochtig. Het ruikt erg chemisch en het duurt een paar minuten voor het droog wordt. Stel dat het water zou water zijn dan duurt het heel lang voordat deze droog is. Soms heb je ook droge speed maar deze is meestal wel nat geweest en ik heb zeer zelden kurkdroge pep gehad. Wat kun je van speed verwachten, dat hangt af van de kwaliteit en de hoeveelheid. Als je goeie speed hebt dan ervaar je echte rush van energie, persoonlijk voel ik me dan net of ik de hele wereld aan kan, denken gaat sneller en je denkt ook dat je slimmer denkt, je kan de oren van iemands kop afpraten, de energie voel je bij goeie speed gewoon door je lichaam razen, je kan moeilijk stilzitten en afhankelijk van de hoeveelheid die je neemt wordt het rondjes rennen extreem, concentratie neemt enorm toe en dingen waar soms geen flikker aan is zijn ineens super interessant. Verder heeft je omgeving ook wel wat invloed op het effect maar niet zoveel. Zelf vind ik speed en pillen totaal niet op elkaar lijken, met speed blijf je helder en met pillen wordt je vaag en kun je flink naast ouwehoeren. Pillen zie je ook veel beter aan iemand een paar dikke lijnen snuiven en dan normaal kijken kan ook moeilijk zijn. Met slapen is ook weer afhankelijk van de hoeveelheid, kwaliteit en het tijdstip waarop je je laatste lijn hebt gepakt. In mijn beginners periode snoof ik soms een lijn waar ik gewoon 12 uur hard van ging, later is dit gehalveerd en was 8 uur maximaal de tijd dat ik hard ging. Zelf had ik meestal als ik na 16.00 nog snoof dat ik slaapproblemen kreeg. Tenzij je een oxazepam van 50mg of 2 valiums van 10mg dan slaap je op goeie pep zelfs nog wel. Het is belangenrijk om goed te slapen want ga je dagen doorhalen dan ga je dit lichamelijk merken en zien. Speed moet nooit een gewoonte worden of gezien worden als een hulpmiddel voor in het dagelijks leven want dan ga een keer een prijs betalen als je niet op tijd ermee stopt. Speed is een zeer agressief goedje lichamelijk dus verstandig ermee omgaan en het nooit een gewoonte laten worden. Ga het hierbij laten, laat maar weten hoe het bevallen is als je wilt..