1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Speedverslaving in 2 maanden ??

Discussie in 'Speed' gestart door Panda807, 15 okt 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Panda807

Panda807 Newbie

Hallo, ik wil even jullie mening horen en als er zich iemand in herkent mag je gerust je verhaal vertellen ik ben benieuwd of er nog zijn die iets gelijkaardig meemaken of hebben meegemaakt. :grin:

Ik begin me af te vragen of ik in een speedverslaving aan het raken ben, of al in een speedverslaving zit. Ik zal eens vertellen hoe het begonnen is enz.

Twee maanden geleden heb ik voor het eerst drugs gebruikt (xtc) uit verveling eigenlijk. Ik was nog nooit zo gelukkig geweest, dus gebruikte ik drie dagen na elkaar tot ik een badtrip kreeg. Ik heb dan speed gekocht ipv xtc, ik voelde me niet zo extreem gelukkig als de eerste keer xtc maar had wel fut en zin om iets te doen (wat ik al maanden niet meer had).

Mijn weekends zijn eigenlijk hetzelfde als de weekdagen dus begon ik al direct doordeweeks te gebruiken, gewoon als ik thuis zat. Ik kreeg toen een jobaanbieding, deze heb ik aangenomen.
    Ik begon iedere ochtend met een lijntje om uit bed te kunnen.
    Snel begon ik ook in de middagpauze en vanaf ik gedaan had met werken te snuiven. Uiteindelijk werd ik zo prikkelbaar achter 2/3u niet snuiven dat ik agressief begon te worden. Op dat moment dacht ik dat de 'perfecte' oplossing was om gewoon ook tijdens het werk te beginnen snuiven. De vierde week ben ik ontslagen. Nouja het was niet dat dit echt onverwacht kwam.

Ik was dus weer werkloos maar had wel de slechte gewoonte om regelmatig een lijntje te nemen. Nu beginnen twee vriendinnen van me zich zorgen te maken. In het begin loog ik het af maar dit zorgde altijd voor discussies. Als ze het nu vragen geef ik het gewoon toe, maar onze vriendschap is niet meer wat het geweest is sinds ik gebruik. Ze willen dat ik stop, maar ik zie niet direct een reden om te stoppen. Ik ben gelukkiger dan voor ik gebruikte dusja.

Ik snuif ongeveer 1gr per dag, soms wat meer soms wat minder.
    Is er hier iemand die ook al snel dagelijks is beginnen gebruiken, en me kan vertellen hoe dat afgelopen is?
    Is het mogelijk om verslaafd te zijn in twee maanden tijd ?

En hoe schadelijk is 1gr speed per dag ? Ik heb soms last van deze zaken;
    -Ik zie soms plots kleuren niet meer helder, maar heel dof
    -Soms krijg ik Blauwe/paarse vingers
    -Verward, kan nog moeilijk luisteren naar iemand
    -Als ik slaap, heb ik altijd nachtmerries
    -Niet veel interesseert me nog
    -Als ik langer dan 3seconden naar iets wit kijk, zie ik overal beestjes lopen. Regelmatig voel ik ze ook over me kruipen.

Graag zou ik eens jullie mening hierover willen en antwoord op m'n vragen. Alvast bedankt. :)

2. benniesmitters

benniesmitters Bewuste gebruiker

Een gram speed per dag vind ik persoonlijk heel veel. Ik vind je drugsgebruik ook zorgelijk. Vooral omdat je twee maanden geleden nog geen drugs gebruikte. Ik raad je aan om drugs links te laten liggen en professionele hulp te zoeken. Verslavingszorg als je niet kan stoppen met speed, psycholoog als je het wel kan. Ik ken je persoonlijke situatie natuurlijk niet, maar wat ik uit je bericht kan opmaken is dat er achterliggende zaken meespelen. Nogmaals dat weet ik natuurlijk niet, maar drugs gebruiken om "gelukkiger" te zijn in je dagelijks leven is in ieder geval niet de oplossing.

3. Skirre

Skirre Bewuste gebruiker

Is er hier iemand die ook al snel dagelijks is beginnen gebruiken, en me kan vertellen hoe dat afgelopen is?

Ik heb een hele korte periode ook wel eens doordeweeks speed gebruik. Net zoals bij jou voelde ik me gewoon fitter. Daarvoor gebruikte ik ongeveer 2x per maand speed (alleen met uitgaan op een vrijdag of zaterdag). Langzaam aan werd dit elke week 1x met uitgaan en uiteindelijk werd het dus ook soms doordeweeks een lijntje. Het voordeel dat ik had was dat ik het toen heel druk kreeg met mijn studie.
    Je zegt dat je geen werk hebt en je je dus overdag waarschijnlijk ook enorm verveelt. Dit kan ik natuurlijk mis hebben maar dit heb ik wel vaker gehoord van mensen die lang tijd zonder werk of studie thuiszitten. Iets dat je enorm kan helpen is afleiding zoeken. Ga elke dag een uurtje wandelen/fietsen/fitnessen of iets dergelijks. Ontdek wat je hobby's zijn en investeer daar lekker wat tijd in. Belangrijk is dat je je aandacht even aan iets anders kan besteden.

Is het mogelijk om verslaafd te zijn in twee maanden tijd ?

Dat is zeker mogelijk. Zoals je zelf al aangeeft krijg je van speed weer energie en zin om dingen te doen, maar na speedgebruik is je lichaam vaak uitgeput en futloos. Dat is gelijk ook het gevaarlijke omdat je dan juist weer speed wil gaan gebruiken om die energie terug te vinden.

Ik weet verder niet veel van de lange termijn effecten van speed af dus daar kan ik geen uitspraken over doen. Afkicken is zwaar en zoals bennie al zegt is het verstandig om professionele begeleiding te zoeken. Zeker nu je "pas" twee maanden drugs gebruikt denk ik dat er nog veel te redden is. Hiermee bedoel ik vooral dat je je lichaam niet over een zeer lange tijd verwaarloosd hebt (zoals meerdere jaren elke dag een gram speed).

"Ze willen dat ik stop, maar ik zie niet direct een reden om te stoppen. Ik ben gelukkiger dan voor ik gebruikte dusja."
    Zolang je dit standpunt vast blijft houden zal er niks veranderen. Je zal zelf moeten inzien dat speed je problemen niet oplost. En om antwoord te geven op je vraag of je verslaafd bent: misschien, ik weet niet in hoeverre jij nu ineens meerdere dagen zonder speed zou kunnen maar ook al zou je op dit moment nog niet verslaafd zijn, dan zal dat niet lang meer duren voor dat wel zo is. Ik hoop dat je in gaat zien dat dit geen oplossing is voor je situatie.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...