• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Spierziekte en eerste keer LSD | Van ongelooflijk mooi naar vast in een oncontroleerbare loop

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Sandoxtic

Newbie
Voor ik begin, eerst even wat achtergrond info voor de mensen die mij niet kennen: Ik ben Sander, 20 jaar, kom uit Limburg, maar momenteel woonachtig in Amsterdam vanwege mijn studie. Sinds mijn geboorte heb ik de progressieve spierziekte SMA (Spinale Musculaire Atrofie) type 1. Hierdoor ben ik rolstoelgebonden en afhankelijk van andere mensen bij mijn dagelijkse activiteiten.

Mijn vrienden kennen mij al geruime tijd en zijn veel bij mij. Naar mate we ouder werden, en minder braaf :wink:, kregen we de behoefte om niet altijd vergezeld te zijn met een verzorger van mij. Daarom hebben we besloten dat mijn vrienden geïnstrueerd moesten worden zodat ze ook in staat waren om mij te te kunnen verzorgen en konden ingrijpen mochten er medische complicaties optreden. Mijn 'verzorger' is dus bijna altijd iemand van de vriendengroep.

Sinds vorig jaar ben ik langzaam begonnen met het experimenteren met drugs. Wat begon met een Volcano vaporiser en een beetje wiet, monde uit in een grote fascinatie voor mind-altering drugs. Terug naar nu, en ik gebruik bijna dagelijks thc (wiet, hash en af en toe een stevige dab). Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit NIET medicinaal gebruik, puur recreatief. Ook gebruik ik graag zo nu en dan psychedelica (truffels en LSA). De afgelopen maanden is mijn interesse naar psychedelica enorm gestegen, met name na mijn eerste 'heavy' truffel trip waar ik kennis heb gemaakt met ego-death en het oneindige universum.

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover, mijn eerste LSD trip zou eindelijk gerealiseerd worden! De trip zou plaatsvinden in mijn kamer in Amsterdam samen met een 'verzorger' van mij die de tripsitter rol zou aannemen, later op de dag zouden ook nog 4 andere vrienden zich bij ons voegen waarvan 1 ook (M) voor het eerst zou gaan trippen op truffels. Aanvankelijk wilde ik maar 1/4 zegel nemen om kennis te maken met LSD. Echter werd mijn nieuwsgierigheid en impulsiviteit mij de baas en besloot ik om 1/3 zegel te nemen, ik wilde toch écht trippen... Niet slim.

Rond een uur of drie 's middags heb ik ongeveer 1/3 zegel genomen en gewacht op de eerste effecten. Na 2 uur te hebben gewacht voelde ik nog steeds niets en besloot ik om nog 1/2 zegel bij te nemen, achteraf gezien was dit absoluut niet slim geweest. Een half uur later en ik begon langzaam een paar effecten te ervaren. Ik voelde me ligt opgewekt en euforisch, en visueel begonnen kleuren steeds feller te worden waarna ik ook tracers begon te zien. Ongeveer een uur later werden de effecten steeds sterker, vooral visueel. Ik zag overal verschillende patronen en alles leek verschillende 'lagen' te hebben die parallax over elkaar bewogen. Even later ben ik bij het raam gaan zitten om de buitenwereld te beschouwen. Met name de wolken waren zo ontzettend mooi! Ze bewogen als een rivier in elkaar over en namen allemaal verschillende vormen aan.

Ongeveer een half uur later kwamen mijn vrienden aan bij ons. Op dit moment viel het mij op dat ik, in tegenstelling tot een truffel trip, relatief veel controle en grip over de trip had, ik kon zelf enigszins de richting sturen. Hierdoor was het opvallend makkelijk om een gewone conversatie met iedereen te voeren en enigszins normaal te functioneren. Na dat iedereen goed en wel aangekomen was, besloten ik en twee andere vrienden om richting de coffeeshop te gaan om wat wiet in te slaan voor die avond. Zelf zit ik midden in een twee weken tolerantie stop en besloot dus dat ik ook niks voor mezelf zou gaan kopen. Halverwege de weg, begon mijn kapotte zwenkwiel steeds ernstigere geluiden te maken. Nee nee, alsjeblieft niet nu! De lager was gebroken en ik was gedwongen om terug te keren richting mijn kamer. Aangezien het probleem steeds erger werd naarmate ik meer bewoog, moest ik zoveel mogelijk stil zitten. Deze wending heeft een drastische impact op mijn trip gehad. Zelfs als ik nuchter ben is het vreselijk als mijn rolstoel kapot gaat, mijn bewegingsvrijheid word dan letterlijk afgenomen.

Ik moest er maar mee dealen, we zouden voornamelijk in de woonkamer zitten dus ik dacht dat het wel mee zou vallen. In het begon viel het ook mee, we zaten allemaal super chill en de sfeer was goed. De visuals werden steeds stekker, maar niet op een niveau dat het overweldigend was. Er hing een lacherige sfeer in de lucht, en we gingen van de ene lachkick naar de andere. Echter veranderde alles rond een uur 11. M had een uur geleden de truffel thee ingenomen en had de time of his life. Van diepe openbaringen tot prachtige visuals, hij ging zeer lekker! We genoten allemaal heel erg mee met met zijn trip. Zelf begon ik het langzaam erg warm te krijgen en besloot even om bij het open raam te gaan zitten, vanaf hier ging alles heel snel bergafwaarts.

Mijn gedachten gingen steeds dieper tot dat ik vast zat in een denk loop. Op dit moment zat ik in de peak van mijn trip. Ik wilde bewegingscontrole hebben, maar had dit niet vanwege mijn kapotte rolstoel. Mijn gedachten gingen nog dieper en ik vroeg me af op we überhaupt controle hadden over ons leven. Op de een of andere manier kwam ik tot de conclusie dat dit niet het geval was en dat we allemaal aangestuurd werden door een groter 'iets'. Complete onzin, I know, maar voor mij was dat de realiteit op dat moment. Mijn gedachten gingen nog dieper en ik dacht dat we in een simulatie zaten waar we onszelf inbeeldde dat we vrijheid hadden, maar daadwerkelijk aangestuurd werden door iets. Ik dacht dat ik de enige was die dit realiseerde, maar niks kon doen om dat ook ik aangestuurd werd. Op dit moment had ik de volledige controle verloren over mijn gedachten en dreef steeds verder weg. Terwijl dit alles gebeurde reageerde ik nergens meer op. Mijn vrienden vroegen of het wel goed met me ging, maar ik reageerde nergens op, ik was te ver weg. Achteraf hoorde ik dat ik onzin geluiden maakte en af en toe een random woord gooide. Dit is mij al eens eerder gebeurd met dezelfde vrienden, maar dan op een te zware dosis truffels. Hierdoor waren ze een beetje van; 'Eigen schuld, dikke bult. Had je maar niet moeten bij pakken, dit zal een wijze les voor je zijn.' Er werden filmpjes van mij gemaakt zodat ik het later terug zou kunnen zien en zou realiseren dat ik nooit meer impulsief moet bij pakken. Natuurlijk waren ze ook wel bezorgd en vroegen de hele tijd of het wel ok met mij ging. Naar mijn mening maakte dit het alleen maar erger omdat ik nu echt dacht dat iets niet goed was met mij. Af en toe kwam ik een beetje terug maar toch zweefde ik steeds weer weg. Op een gegeven moment wilde ik naar buiten, frisse neus en terug naar zero proberen te komen. Natuurlijk werd ik vanwege mijn kapotte rolstoel tegengehouden door mijn vrienden, maar zelf wist ik niet waarom. Opnieuw was ik weer in dezelfde vicieuze cirkel beland, zie je wel dat je geen controle hebt, je kan niet eens gaan staan waar je wilt! Uiteindelijk vroeg ik of ik op bed gelegd kon worden, dit hielp want ik had het gevoel dat ik langzaam de controle terug kreeg. Langzaam maar zeker begon ik uit de trip te komen en keerde terug naar de realiteit. Achteraf herinnerde ik amper wat er gebeurd was vanaf het moment dat ik bij het raam ben gaan zitten, met name de dingen die gezegd heb terwijl ik 'weg' was, zijn allemaal verdwenen uit mijn geheugen. Uiteindelijk heb ik door middel van de filmpjes en via mijn vrienden een redelijk beeld kunnen schetsen.

Al met al ben ik toch blij met deze ervaring. Ik heb er veel van geleerd, en voor dat alles fout ging was het zeker de beste trip die ik ooit ervaren heb! Ik weet zeker dat er nog vele (aanvankelijk lager gedoseerde) LSD trips zullen volgen!

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat een awesome vrienden heb jij, dat ze je zo helpen!

Ik kan me ook goed voorstellen dat je immobiliteit een rol kan spelen in in zo'n loop terechtkomen. Toch mooi dat je even een proefje kreeg van wat LSD doet! Heb je enig idee hoeveel ug LSD je ongeveer binnen hebt gekregen?

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja he!

Eerlijk gezegd niet. Als de zegels daadwerkelijk 180ug waren, en er nog geen tolerantie was opgetreden, zou het ongeveer 150ug moeten zijn. Maar zoals gezegd, ik heb echt geen idee of de zegels ook daadwerkelijk 180ug waren...
Wil je eens een keer beter weten wat je nou binnenkrijgt, dan zou je mogelijk RC's als 1P-LSD of ALD-52 kunnen proberen. Dat zijn pro-drugs voor LSD, wat betekent dat ze in het lichaam in LSD omgezet worden. Met gewone (straat) LSD krijg je vaak veel minder dan aangegeven door je dealer/tussenpersoon. Met die RC's (in de regel) niet. Ik mag hier geen vendors noemen, maar daar kom je zelf makkelijk achter. Na een paar trips krijg je dan wel een goed idee van wat bijvoorbeeld 100ug zou moeten doen. Zelf haal ik nooit meer gewone LSD. Veel teveel onzekerheid over de dosering. Je moet altijd maar zien wat je krijgt.

Sandoxtic

Newbie
Wil je eens een keer beter weten wat je nou binnenkrijgt, dan zou je mogelijk RC's als 1P-LSD of ALD-52 kunnen proberen. Dat zijn pro-drugs voor LSD, wat betekent dat ze in het lichaam in LSD omgezet worden. Met gewone (straat) LSD krijg je vaak veel minder dan aangegeven door je dealer/tussenpersoon. Met die RC's (in de regel) niet. Ik mag hier geen vendors noemen, maar daar kom je zelf makkelijk achter. Na een paar trips krijg je dan wel een goed idee van wat bijvoorbeeld 100ug zou moeten doen. Zelf haal ik nooit meer gewone LSD. Veel teveel onzekerheid over de dosering. Je moet altijd maar zien wat je krijgt.
Hmm, dat klinkt inderdaad een stuk betrouwbaarder. Ik ga eens kijken!

geflipt

Bewuste gebruiker
Mooi verslag, prachtige vrienden!

De manier waarop je het beschrijft in het begin, alsof het 'normaal' is. Maar dat is het niet!! Ik ken iemand met vergevorderde ALS, maar die moet vrijwel alles doen met de begeleiding die hij krijgt. Weinig vrienden, weinig familie, een zielige bedoening. Prijs jezelf gelukkig dat je ze hebt!

Ik denk ook dat je immobiliteit een rol heeft gespeeld bij je loops. Als ik even heel psychologisch mag doen, je vertelt dat alles pas echt begon mis te lopen wanneer je je andere vriend zo goed zag gaan, toch? Misschien wou je onderbewustzijn ook even 'rolstoelvrij' zijn, en zat er een stuk 'ik kan dit niet zoals zij' bij? Misschien zelfs wat jaloezie? Je haalt het zelf aan, je loops gingen over controle (hebben). Iets wat je deels ontbreekt...

Je zult zelf al wel doorhebben hoe LSD danig met je hoofd kan spelen. Misschien kwam er ongewild vanalle onverwerkte shit naar boven? Ik ben mij de bedenking aan het maken of je mindset al niet is gaan veranderen toen je buiten dat voorval had, onderweg naar de shop? En probeer misschien eens om volgende keer de volle trip op de zetel of in je bed uit te zitten. Je vrienden zullen wel in de buurt zijn. Of trip is enkel met een rustige sitter, en kijk hoe dat loopt? Ik wens je alleszins het allerbeste, en ik hoop binnenkort een fantastische ervaring te lezen, van jou en je nieuwe vriend 1P-LSD :)

witte270

Belezen gebruiker
Leuk rapport om te lezen, goed om te zien dat je vrienden je hierin ook sturen in je trip.

Wat ik zag in het begin is dat je zei dat LSD makkelijker te sturen was, dat heb ik zelf ook altijd ervaren. Overigens de tip om RC's alternatief van LSD te proberen kan ik alleen maar aanraden.

Wat ik ook wel grappig vind is dat die zegel een beetje vertraagd werkt, ik heb met pilletjes LSD altijd dat ik na een uur wel op een piek zit maar met een zegel pas na twee uur. Wat ik ook altijd heb is dat LSD heel stimulerend werkt voor mij en daardoor ik ook druk ben. Jouw rolstoel was helaas kapt (zul je altijd zien dat soort dingen gebeuren altijd als je aan het trippen bent) en daardoor kon je misschien je energie niet kwijt.

Toch wel goed om te lezen dat je een toffe trip ervaren hebt, naarmate je meer ervaring krijgt in trippen zul je merken dat je makkelijker met gedachte loops om kunt gaan. Je kan er dan beter in meegaan en iets van leren.

Leuk trip report in ieder geval

Sandoxtic

Newbie
Mooi verslag, prachtige vrienden!

De manier waarop je het beschrijft in het begin, alsof het 'normaal' is. Maar dat is het niet!! Ik ken iemand met vergevorderde ALS, maar die moet vrijwel alles doen met de begeleiding die hij krijgt. Weinig vrienden, weinig familie, een zielige bedoening. Prijs jezelf gelukkig dat je ze hebt!
Haha ik snap je. Ik ben me hier ook altijd van bewust en super dankbaar hiervoor! Wel denk ik dat dit niet te vergelijken is met ALS. Als je met ALS gediagnosticeerd wordt, word je hele leven overhoop gegooid. Het perspectief die je op de toekomst hebt, verdwijnt bijna volledig. Ik ben met mijn spierziekte geboren en weet dus ook niet beter.

Ik denk ook dat je immobiliteit een rol heeft gespeeld bij je loops. Als ik even heel psychologisch mag doen, je vertelt dat alles pas echt begon mis te lopen wanneer je je andere vriend zo goed zag gaan, toch? Misschien wou je onderbewustzijn ook even 'rolstoelvrij' zijn, en zat er een stuk 'ik kan dit niet zoals zij' bij? Misschien zelfs wat jaloezie? Je haalt het zelf aan, je loops gingen over controle (hebben). Iets wat je deels ontbreekt...
Ik denk niet dat de goede trip van M de trigger is geweest voor mij. Zoals ik zei genoten we juist allemaal mee met zijn ervaring.

Je zult zelf al wel doorhebben hoe LSD danig met je hoofd kan spelen. Misschien kwam er ongewild vanalle onverwerkte shit naar boven? Ik ben mij de bedenking aan het maken of je mindset al niet is gaan veranderen toen je buiten dat voorval had, onderweg naar de shop?
Hmmm ook hier denk ik niet dat dit het geval is. Aangezien ik met mijn spierziekte ben geboren, ben ik niks anders gewend. Het feit dat ik nou eenmaal minder mobiel en minder bewegingsvrijheid heb, is iets wat ik allang geaccepteerd heb. Naar mijn mening is acceptatie ook de enige manier om controle over je leven te behouden. Echter, denk ik wel dat mijn kapotte rolstoel het weinige stukje controle/vrijheid die ik wel heb, heeft weg genomen. Samen met de LSD werd dit gevoel natuurlijk versterkt.

Kwak

Belezen gebruiker
Kan iemand dit bevestigen?
Het heeft weinig nut om met LSD bij te pakken tenzij je de vorige dosis verdubbeld.
Als dit klopt zou het betekenen dat die ene LSD zegel van 1/3 aan de hogere kant zit. Misschien viel hij op die dag net verkeerd.

Die paniek kan ik mij best voorstellen. Heb je tegen je vrienden ook gezegd dat zij ook niet TE zorgen om je moeten maken.
Zodat jij in de eerst volgende trip geen lief bedoelde overbezorgde vrienden hebt?

:) "dat we allemaal aangestuurd werden door een groter 'iets". Klopt gewoon hoor. Er is geen vrije wil.

Chillax

Bewuste gebruiker
Kan iemand dit bevestigen?
Het heeft weinig nut om met LSD bij te pakken tenzij je de vorige dosis verdubbeld.
Als dit klopt zou het betekenen dat die ene LSD zegel van 1/3 aan de hogere kant zit. Misschien viel hij op die dag net verkeerd.

Die paniek kan ik mij best voorstellen. Heb je tegen je vrienden ook gezegd dat zij ook niet TE zorgen om je moeten maken.
Zodat jij in de eerst volgende trip geen lief bedoelde overbezorgde vrienden hebt?

:) "dat we allemaal aangestuurd werden door een groter 'iets". Klopt gewoon hoor. Er is geen vrije wil.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat bijpakken gewoon werkt, tenminste in het begin. Ik heb eens na 2 uur bijgepakt toen ik hem al goed voelde en dat was een uur later of ik alles in 1 keer had genomen.

@Sandoxtic je hebt nou dus al twee keer impulsief bijgenimen dat achteraf niet zo verstandig was. Ik raad je aan om je vooraan nog wat meer te verdiepen in wat je neemt zodat je niet de drang hebt om bij te pakken. Zo komt lsd langzaam op en duurt het wel even voordat het piekt. Had je dat geweten, dat had je wellicht niet bijgenomen.

Verder kun je gewoon zorgen dat je niks meer in huis hebt als je dit moeilijk vindt. Niet alle drugs zijn zo vergevingsgezind als je te veel neemt... Mee oppassen dus.

Kwak

Belezen gebruiker
Verder kun je gewoon zorgen dat je niks meer in huis hebt als je dit moeilijk vindt. Niet alle drugs zijn zo vergevingsgezind als je te veel neemt... Mee oppassen dus.
Haha zo bekend. Daarom neem ik op (dag)festivals echt het maximale aantal pillen/lsd zegels mee. De verleiding om bijpakken is voor mij te groot.

Er is een mooie podcast van Eindbazen waarin de term vrije wil wordt uitgelegd dat het niet bestaat.
Een test die al langer bekend is. Gaat ongeveer zo.

Persoon A legt zijn hand op tafel en moet 1 vinger optillen, nog voordat hij een vinger optilt, weet de onderzoeker al welke vinger het wordt.

Sandoxtic

Newbie
Hahaha, dat komt wel goed! Mijn vrienden zullen niet overbezorgd zijn :wink:

Sandoxtic

Newbie
@Sandoxtic je hebt nou dus al twee keer impulsief bijgenimen dat achteraf niet zo verstandig was. Ik raad je aan om je vooraan nog wat meer te verdiepen in wat je neemt zodat je niet de drang hebt om bij te pakken. Zo komt lsd langzaam op en duurt het wel even voordat het piekt. Had je dat geweten, dat had je wellicht niet bijgenomen.

Ik snap je, maar ik heb zeker mijn les geleerd met deze ervaring!

TripJess

Bewuste gebruiker
Leuk verslag! Ik herken die gedachte wel dat alles aangestuurd zou worden. Deze heb ik zelf vaak , gewoon nuchter maar word er niet angstig van ofzo jij had dit op dat moment wel neem ik aan. Heb je er nuchter ook wel eens over gedacht of is deze gedachte echt door de LSD voor t eerst in je opgekomen?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan