1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Spirituele ervaringen

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door phy, 12 nov 2008.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. phy

phy Bewuste gebruiker

Hallo,

Ik vroeg mij af of en welke ervaringen jullie hebben gehad op het spirituele vlak met paddo's.
    Ik heb inmiddels een aantal ervaringen achter de rug, die stuk voor stuk erg indrukwekkend zijn .Ik vraag mij af of ik de enige ben.

Voorbeeld:
    De laatste trip heb ik een ervaring gehad dat mij mij stomheid geslagen heeft.
    Ik had contact met de geestenwereld. Ik hoorde een stem in mijn hoofd, een hele lage, vervormde stem. Deze vertelde mij dingen. De stem was redelijk onduidelijk en het was moeilijk om precies te verstaan wat het zei. Het deed mij denken aan een medium, die altijd een bepaalde klank opnoemt (ze hebben wel eens moeite met het uitspreken van een naam bijvoorbeeld). Ik ervaarde precies hetzelfde. Zo heb ik contact gehad met mijn overleden opa. Hij vertelde mij dat hij mijn beschermengel was. Volgens hem waken de doden over hun dierbaren.

Het was voor mij een enorm heftige ervaring, en ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Zelf ben ik een nuchter persoon en hierdoor staat de wereld bij mij aardig op zijn kop.

Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen? En hoe zien jullie dat?
    Ben benieuwd...

2. Wile-E-Peyote

Wile-E-Peyote Badass junkie Tripreporter

Het maakt een deurtje open in je hersenen, die er altijd al was.

Je hebt de sleutel gekregen, alleen Jij moest er doorheen lopen.

Ben je eenmaal aan de andere kant geweest, dan zie je dingen die verborgen waren, achter een muur van lessen en voorbeelden, die je zijn opgedrongen door het volwassen worden. Het verdringen van de fantasie die je als kind had

Je onzichtbare vriendje, die er zoo vreselijk echt uit zag.
    Doen alsof je een raceauto bestuurd, en je bent ineens in een raceauto
    Een brandweerman naspelen, terwijl je de hitte van de vlammen kan voelen.

Volwassen worden, omdat iedereen dat doet, en omdat het moet van je ouders

Volwassen worden om stoer te zijn, voor je andere vrienden.

Elke reden of les die was als een steen in de muur. een muur die je zelf hebt geboud, die de wereld van fantasie en dromen volledig afsluit. Alleen in je slaap kan je die deur door. De zelfde muur is ook de muur die je derde demensie afschermt van het alles.

Nu ook op deze manier kom je er. In je "wakkere" bewustzijn.

De deur staat open, durf er doorheen te lopen. (en negeer die opmerkingen van mensen die de deur nog nooit hebben kunnen openen, en je zien als een dwaas, die maar aan de drugs zou zijn)

Het is een jalozie, zulke mensen zeggen zoms ook dat ze niet dromen, of alleen maar in zwart wit. Deze mensen zijn zwart wit. Zo gefocusd op harde materie, en huisje boompje beestje. Dat ze alles aan doen om dit te behouden. Er zijn zelfs mensen die agressief worden, en bang zijn voor de andere wereld, zo erg bang. Dat ze er alles aan doen om de deuren gesloten te houden.

Er is meer dan alleen de waarheid zoals die volgens de boeken is beschreven.

(ja, ik ben ook wat zweverig, maar weet heel goed te doen alsof ik er nooit ben geweest, en speel het spelletje mee, alleen maar om volgens de buiten wereld normaal te functioneren)

3. Hashja

Hashja Bewuste gebruiker

Ok, ik heb niets meer te zeggen in dit topic!
    Jij omschreef net alles wat ik vind en denk.

Bedankt, (scheeld mij weer typen :beer: )

4. Deranged

Deranged Badass junkie

Als ik langs de Wibra of de Zeeman loop en uitgerekend op dat moment komen er van die onfris ogende kleden naarbuiten lopen met van die tasjes en van die masculine grafgezichten in een lap stof die bedoeld is om hun vrouwelijke schoonheid te verbergen. En daar zijn ze dan ook echt meester in.

Dat is voor mij altijd weer een spirituele gewaarwording in deze prachtige multiculturele samenleving waar je de natuur gewoon mag beledigen in de naam van een verknipt fictief personage.

Dat vind ik best spiritueel.

5. Mayan

Mayan Bewuste gebruiker

Hi Phy,

Heb je topic nu al even in de gaten, en vandaag deel ik je mijn bijdrage.

JA ik heb heel wat spirituele ervaringen mogen ervaren in een trip. Die ervaring neem je daarna mee en draagt bij in jouw menselijk-zijn, het bewustzijn.
    De geesteswereld heb ik nog niet mogen ontvangen, maar vergeet ook niet dat ik me meestal voor de natuur itself openstel wanneer ik trippen ga.
    Het universum, al dat is opzoek. Dat is altijd mijn spirituële ervaring geweest.
    Nu ga ik me ook niet beperken, maar mijn denken eens centraliseren op de geesteswereld.
    Ik denk dat dit in een collectief wel wat moet geven. Er waren vroeger ook soortgelijke rituelen.
    Ik ben benieuwd!

6. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

^Bedoel je de geesteswereld of geestenwereld?

In dat 2e geval zou ik iig oppassen. Als je het per se wilt doen vraag dan iig om bescherming in de naam van licht/liefde oid. Het lijkt mij namelijk niet zo dat je met psychedelica altijd 'werelden' verkent die goed zijn voor je gezondheid. Voor je het weet haal je allerlei vreemde energiën in huis...
    Een nuttige vraag lijkt mij: waarom wil je het doen?

7. Mayan

Mayan Bewuste gebruiker

Om mijn bewustzijn uit te breiden tiens :)
    En no worries, ... Ik ben psychedelica's wel gewoon, ik word niet snel angstig vaniets.
    Integendeel, ik word er nieuwsgieriger van.

Ja ik bedoel de wereld van zielen die hun lichaam verlaten hebben. (overledenen)

Ik denk niet snel iets negatiefs over me heen te halen, ben ook niet van het gedacht dat er klopgeesten e.D zijn. Misschien wel gidsen enzo die ons begeleiden, maar ik denk niet dat er identiteiten zijn die ons in ons dagelijks leven willen storen.

8. Wile-E-Peyote

Wile-E-Peyote Badass junkie Tripreporter

In de oerkracht, zit geen goed of kwaad, dit is pure kracht. de kracht van het zijn. Of je nu als misdadiger, of als een weldoener hebt geleefd, je hebt allebei de zelfde kern, de oerenergie.

Goed en kwaad (zoals in de bijbel bescheven) bestaat alleen maar in de 3demensinele wereld en het beperkte menselijk bewustzijn.

Er is alleen maar zijn, je word als een magneet aangetrokken door entiteiten die het zelfde denken en willen als jij. Soms kom je een slechte tegen, maar die ontmoeting is niet meer dan een bad trip. Zolang je lichaam nog intact is, en leeft, zal je nooooit geschonden kunnen worden.
    (iemand zal eerder in een vliegtuig zitten op weg naar een vakantiebestemming, en dan neerstorten, op de landingsbaan)

De verhalen van dat uittreden gevaarlijk is, en de regeltjes ervan komen van de kerkelijke gemeenschap. En die zien alles en iedereen die niet geloven of dingen doen die verboden zijn in de bijbel als Demonen en ketters. Stel je voor dat je ineens een ander inzicht krijgt, waar blijft de macht van de kerk dan ineens?

Nee. Kwade geesten die bezit van je nemen, of van je lichaam, en entiteiten die je gek maken zijn sprookjes. Het is niets anders dan jezelf, je eigen, je IK. je komt je Zelf tegen, in zijn zuiverste pure vorm. Je kan niets om ontkennen over jezelf, want je hebt geen muurtjes in je gedachten om dingetjes achter te kunnen verstoppen met smoesjes en leugentjes.

Je bent jezelf, zoals je bent. Geen maskers. alleen je pure zelf.

9. Mayan

Mayan Bewuste gebruiker

Ja Loadrunner, ... ik herken dat volledig.

Vraagt en gij zult ontvangen!
    Wat jij op dit moment bepaalt te zijn in je leven, is wat je bent! En uw gedachten vormen uw Zijn waarop je inderdaad uw Zijn tot je toetrekt.
    Magnetisme, law of attraction, ... noem het hoe je wilt. Maar gedachten worden in mijn ervaring inderdaad werkelijkheid.

Wij zijn! En meer hoeft dat niet te zijn :)
    Maar we hebben wel de macht om te scheppen wie we nog willen worden he. Hoe dan ook, we blijven wie we zijn, Zielen dat geen begin en einde kennen.
    Hoewel we dit nu anders ervaren, als mens. Onze ziel is op dit moment beperkt aan het lichaam.

Dit besef onder de paddo's kan je van euforie uit je vel doen springen. Het is de schepping die ons toefluistert: Wij zijn de schepper! Wij zijn de schepper van onze ervaringen, die bepaalt worden op onze gedachten.

10. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

^Zonder nu een discussie te wilen beginnen.
    Mijn duit in dit zakje is dat mensen onder bepaalde omstandigheden wel degelijk negatieve energie kunnen aantrekken die niet bevorderlijk is voor hun gezondheid. En dan vind ik het niet wezenlijk interessant of het hier 'echt' om entiteiten gaat, of dat het een meer onpersoonlijke negativiteit is. Hiermee zeg ik uiteraard niet dat het slecht is om contact te hebben met gidsen oid tijdens een trip. Prachtig als mensen daar kracht uit putten.
    Ik stel enkel dat dit, naar mijn idee, niet beslist helende effecten heeft.

Stel je gaat glaasje draaien, dan kan ik me best voorstellen dat je een aantal onnozele energiën :rolleyes: kunt aantrekken. Stel nu is dat je dit vervolgens doet onder invloed van paddo's. Dan denk ik niet dat, dat beslist gezonde resultaten oplevert.
    Maar dit is voor mij vooral ook een gevoelskwestie.
    Maar ik drijf af, want ik voel wel dat jullie een positieve insteek hebben.
    Het enige wat ik even wou meldden was dat naar mijn mening je met paddo's prachtige dingen kunt ervaren, maar dat dit niet altijd, op de lange termijn, je een gelukkiger mens maakt - het is dus niet per definitie een medicijn.

Maar zoals ik in een ander topic al reeds meldde: ik moet nodig een hobby gaan zoeken :grin:

peace

11. Mayan

Mayan Bewuste gebruiker

Ah na dit te horen begrijp ik je punt veel beter :)
    Goed dat je dat opklaart. Bedankt.

Ja, maar ik bedoelde ook zeker niet glaasje draaien. Echt mentaal je energie op overledene focussen. Ik denk dat als je zoiets mentaal een week nuchter voorbereid, en daarna nog eens goed fixeert en dan de paddotrip neemt... er wel iets interessants kan uitkomen.
    Uiteraard kan "negatief" denken "negatief" op je trip werken, maar ik (en veel anderen hopelijk) beginnen nooit aan een trip met een negatieve instelling.

Ik vind net dat mijn trips positiever, positiever en positiever worden. Alsof het licht maar feller en feller wordt, niet donkerder.
    Wat ik vandaag ben in bewustzijn, was ik "gisteren" niet.
    Ben dan ook een uiterste levensoptimist en een levensgenieter. Ik zoek het "goede" in alles.
    Zelfs wanneer het leven me een slag in het gezicht geeft, zie ik er de perfectie in.

Wat ik wil zeggen, ik voel mentaal aan dat ik zonder negatieve-effecten dit opzoeken aankan.
    Maar dat voelt iedereen dan weer voor zichzelf aan...
    Angst is voorgetekende emotie gebouwd op een verkeerde fundering van denken.

12. phy

phy Bewuste gebruiker

Wat een mooie reacties weer!

Ja ik ben ook iemand die de natuur opzoekt. Het begin van de trip speelde zich dan ook in de duinen, waar ik getrakteerd werd op adembenemende uitzichten, mooier dan ik doorgaans zie. Deze trip was wel anders. Het was een hele onrustige trip en ik was meer paranoide en mensenschuw dan normaal (sommige trips kunnen heel onrustig verlopen, alsof de energie geen uitlaatklep kan vinden)

Daarom was ik naar huis teruggelopen (heb zo ongeveer 3 uur rondgewandeld) en daar kreeg ik dan de spirituele klapper. Het kwam totaal onverwacht en onvoorbereid.

Zelf heb ik maar één keer een spirituele ervaring meegemaakt (in nuchtere toestand), maar dat was heel anders dan dit. Ik zie dit niet als een fantasie dat ik zelf heb opgeroepen. En ik heb zeker geen soortgelijke ervaringen eerder gehad.

13. Mayan

Mayan Bewuste gebruiker

Hey Phy,

Nu moet ik er wel aan toevoegen, ik ben niet snel bang of paranoid eens ik piek.
    Maar voor ik pieken ga, kan er soms ook een gevoel van onrust over me heen komen. Een ongemakkelijkheid die me helemaal desoriënteerd.
    Dit heb ik TELKENS ik trippen ga. Ik ben me er dan ook van bewust dat dit tijdelijk is.

Ik heb wel al een confrontatie gehad met mezelf onder de paddo's. Nou niet een gespleten persoonlijkheid he, maar mijn diepste gevoelens die ik bewust ervaarde.
    Het was alsof mijn onderbewustzijn boven water komt drijven en ik als het ware ontwaak.

Wat jij hebt ervaren, wel... dat is zeker waard om te onderzoeken! Een overleden voorouder zomaar even op bezoek krijgen in de trip, daar moet een psychologie achter zich dragen. Of beter nog, moet een waarde van realiteit bij zich dragen.
    Realiteit is ook zo'n vaag concept voor meeste psychonauten. Ik zou je bijna durven voorstellen eens te gaan naar een erkend Sjamaan en terug te keren naar dat punt waar jij dat contact had.
    Laat me aub weten hoe de trip evolueert, want ik mag aannemen dat hij nog niet over is?
    You'll meet again, right? :)

14. phy

phy Bewuste gebruiker

Heys mayan

Wel, ik bezit nog niet de vaardigheid om de trip kant op te sturen die ik wil. Interesse daarvoor heb ik ook nog niet. Ik laat het over me heenkomen en daardoor maak ik elke keer wat nieuws mee.

Wat betreft dat paranoide gevoel; Het is inderdaad dat onrustige gevoel dat je omschrijft. In sommige trips is dit gevoel veel sterker dan ik normaal ervaar. Ik voel me dan niet prettig in mijn omgeving. Thuis (op een veilige locatie) kan ik daar zonder problemen mee omgaan, maar in een publieke omgeving heb ik daar wel eens last van. Deze trip werd ik bijvoorbeeld continue gestoord door hondenuitlaters (ja die lopen ook in de duinen). Knetterirritant!

Als ik dit nog een keer meemaak in een volgende trip dan is dat natuurlijk erg interessant, maar ik ga het niet actief opzoeken. Ik zou sowieso niet weten wat ik nog meer moet vragen, o.i.d. Mocht ik weer een spirituele ervaring hebben, dan laat ik het wel weten :wink:

Het valt mij op trouwens dat jij een bovengemiddeld interesse hebt in het spirituele.

15. Mayan

Mayan Bewuste gebruiker

De schepping..., phy, ...de schepping.... De schepping vatten en ze te leven. De schepping ontvangen, en de schepping uiten.

We hebben al heel wat verlichting mogen ontvangen afgelopen decennia.
    Helaas zijn we ons daar niet altijd volledig bewust van. En wanneer we ons het wel bewust zijn, vergeten we het soms toe te passen.
    Daarom is het her-inneren uiterst belangrijk. Een herinnering draagt emoties met zich mee, in her-inneren heerst ook een zalige dualiteit waarin het woord op zich al grote vreugde schept.
    "Herinner je je dat niet meer?" Wanneer de verlossing komt is het een last die van ons afvalt.
    Zo is dat ook met het leven, wij zijn compleet vergeten wie we zijn om te her-scheppen/her-inneren. Om opnieuw te bepalen wie we zijn, om de schepping te ervaren in haar zuiverste uiting. Een leven zonder vooroordeel, een leven zonder te weten wat volgt, een leven vol verrassingen en gelukzaligheden.

Zou jij als schepper van iets liever toekijken of het ervaren?
    Maar hoe kan jij iets ervaren als je alles weet?
    Zijn wij dan misschien niet werkelijk allen 1 en afkomstig van hetzelfde? Zijn wij niet de schepping zelf in een vorm dat we evolutie noemen?
    Wij zijn in wording! Wij zijn wat we zijn en we worden nog meer en meer.
    Ja ik geloof daar heel sterk in, ik geloof ook in God. Maar ik geloof nog meer dat God zich uit in ons en al dat is.

Nou een trip sturen, dat kan iedereen wel een beetje denk ik.
    Het is een vorm van instelling. Tuurlijk heb ik ook zo'n momenten: nou nu even niet, laat de trip maar lekker komen. En het zijn meestal die momenten die mij het meest verbazen.
    Als ik dat niet zou doen was seks voor mij nog altijd een puur "tijdsverlies".
    Begrijp me niet verkeerd, ik hou ervan mijn vriendin eens goed de muur op te drukken, maar ik zag er nooit een vorm van "liefde" in. Ik zeg je eerlijk: Neuken was voor mij de lust stillen. Nu denk ik daar gelukkig anders over.

Maar een trip sturen, weet niet hoe iedereen dat ervaart. Maar ik ervaar het door mijn voorafgaande "instelling" in te stellen. Af te stemmen en te verscherpen.
    Onthoud wel, ik kan me soms maanden - en vroeger jaren- voorbereiden op één trip. Al mijn gedachten kanaliseren naar één centraal punt. (iets dat ik zoek).
    Als jij je er weken op fixeert, heeft de meeste mens in die weken heel wat -al dan niet innerlijke- kennis vergaart omtrent het onderwerp.
    Wanneer jij dan je verstand wagenwijd opensteld met een psychedelic (geest in uiting) wordt dat relativeren omgezet naar een vaste kennis, een vast antwoord.

Ik ben van mening dat we onze geest op ALLES kunnen richten, en in een collectief heel wat kunnen bereiken.

16. Atropa

Atropa Bewuste gebruiker

17. Atropa

Atropa Bewuste gebruiker

Wow! :grin: :openmouth: :sunglasses: :wink: bijna tranen hier. Dat laatste vooral, ze leunen zo hopeloos op het systeem zonder de andere kant te kunnen zien, ruiken of voelen dat ze er alles aan zullen doen om te vechten om de cipier te verdedigen die ontzichtbaar hun deuren dichthoud en ze in een krappe cel leegzuigt. En om zelf aan de andere kant in leven te kunnen blijven is er geen andere keus dan te zwijgen en als een batterij te projecteren in plaats van het geloof in de doorbraak uit te dragen.

Laden...