1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Spirituele/ Religieuze Ervaringen

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door Puer Divum, 1 mei 2013.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Puer Divum

Puer Divum Newbie

Goedenavond dames en heren,

bedankt dat u de tijd neemt om deze topic te lezen. Ik zou graag een kwestie naar voren willen brengen die mij zeer interesseert. Ik al een topic gestart hierover in het forum "Drugs" en ben hiernaar doorverwezen door de Heer Svali, waar ik zeer dankbaar voor ben. En nu hoop ik dat u mij verder kan helpen in mijn zoektocht. Maar voor ik verder ga, zal ik misschien beter eerst uitleggen wat ik bedoel.

Er waren oude beschavingen, stammen en andere culturen waarin religie vaak gebruikt maakte van bepaalde planten om een spirituele reis te ondergaan en contact te maken met de goden of andere vormen van spirituele entiteiten. Ik wil zeer graag leren over deze ervaringen en ik ben ook van mening dat de beste manier om dit te leren kan komen door het zelf te beleven. Misschien heb ik nooit op de juiste dingen gezocht, maar ik heb nooit echt iets concreets gevonden.

Ik hoop daarom ook dat u misschien kan helpen met mijn zoektocht. Indien u kennis heeft hiervan, zou ik zo onbeleefd willen zijn of u misschien ook de stam/ cultuur erbij zou kunnen zetten. Zo kan ik mij verdiepen in de mythologie van de betreffende stam/ cultuur voor ik op een dergelijke spirituele reis zou gaan.

Indien u hier kennis van heeft, zou ik zeer dankbaar zijn. En indien ik onduidelijk ben zou ik graag mijn excuses willen aanbieden hiervoor.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,
    Puer Divum

2. d1g1tal1s

d1g1tal1s Belezen gebruiker

Namen van stammen heb ik niet, maar ik zou mijn zoektocht starten bij ayahuasca en zo door naar ddmt freebase roken. Vooral bij dmt hoef je je over de spirituele reis niet te veel zorgen te maken, leterlijk onbeschrijfbaar.

3. decodation

decodation Experimenterende gebruiker

Ik weet dat de Santo Daime kerk (Braziliaanse kerk maar zit ook in Nederland) ayahuasca als "sacrement" gebruiken om in contact te komen met externe of interne Goddelijke bron(nen). Is onder begeleiding.

Verder kun je een kijkje nemen op www.degewijdereis.nl daar hebben ze allerlei psychoactieve planten voor spirituele ervaringen. Ik vind de smartshop ook vaak redelijk spirituele dingen hebben. Stop nooit met zoeken, kruiden (drugs) worden al vanaf de oudste beschaving gebruikt voor heilige doeleinden.

Succes met je zoektocht, ik wil zelf ook spiritueel "leren".

4. Izabul

Izabul Newbie

Hi Puer,

Tegenwoordig is alles wel te vinden op het internet. Toen ik zelf had besloten om Ayahuasca ceremonies te doen, heb ik ook al mijn research online gedaan. Met wat keywords kom je ver. Ayahuasca zelf komt uit het Amazone gebied, van meerdere stammen, bv Quichuan en Shipibo.
    Salvia Divinorum van de Mazatec, Mexico & zo zijn alle entheogenen (psylocybin, iboga, yopo, san pedro, peyote, etc) wel makkelijk te herleiden denk ik.

Succes met de zoektocht & de mooi reizen!

5. StarveYourEgo

StarveYourEgo Newbie

In 'De lessen van Don Juan' beschrijft Carlos Castaneda mooi hoe Don Juan, een brujo (man met kennis of zoiets) hem onderricht in de zoektocht naar kennis. In zijn cultuur wordt de peyote-cactus gegeten om te communiceren met Mescalito, een entiteit die steeds in andere vorm verschijnt aan mensen die voor het eerst met hem kennismaken, maar mensen die hem goed kennen zien hem steeds als een licht. Mescalito helpt je om kennis te verkrijgen over het leven, hoe je je best gedraagt, en doet dit vaak door je onder andere te dwingen al je 'slechte' daden op te biechten. Ook onderricht Juan Castaneda in het kiezen en gebruiken van een bondgenoot, een andere natuurlijke hallucinogeen die, naargelang de effecten van de planten, je helpen met het verkrijgen van macht (bijvoorbeeld Datura), beter observeren (een mengsel van paddestoelen en kruiden), en dergelijke.

Terence Mckenna beschrijft in zijn boek dat de mensen in de eerste stad, Catal Hüyük, een paddestoel-god hadden en waarschijnlijk rituelen met psylocibine-paddestoelen uitvoerden. Ook speculeert hij onder andere over de aard van Manna (het 'spiritueel voedsel' dat de Joden van god kregen in de Sinaï-woestijn), Soma (rituele drank van de vroege Hindoes die 'de zintuigen versterkt'), de vrucht van de Boom der Kennis van Goed en Kwaad in Genesis, en nog veel meer.

Er zijn nog gigantisch veel boeken geschreven over het gebruik van hallucinogenen in religieuze context, maar het is meestal niet makkelijk die te bemachtigen.

6. MeejheM

MeejheM Badass junkie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Orakel_van_Delphi
    http://www.wiet-info.nl/geschiedenis-van-cannabis.html
    http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/ges ... _cannabis/
    http://historianet.nl/opium-opwekkend-en-dodelijk

Laden...
Vergelijkbare Topics - Spirituele Religieuze Ervaringen
  1. Mindless